Gå till innehåll

Camping på västkusten?


skalle88

Recommended Posts

Karlstorps camping, i halmstad ligger någon kilometer ifrån tylösand är ungdomligt också
Oj vad onykter jag har varit på Karlstorps camping :ola:

 

Kan rekommenderas. Men har du för vana att bli tokonykter och ha svårt med lokalsinnet (ja, det inbegriper även att ta sig hem med taxi) så är det kanske inte för dig. För, såvitt jag minns rätt, så ligger det lite offside, från stan sett. Nån annan kanske upplever det annorlunda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör en Costanza...

 

*öhem* Poker i all men pliiiis.... jobba för en pokersajt?! :-P

 

Ok, jag ville inte ge mig in i det här eftersom jag gillar dig men du ger mig inget val.

 

Informationen om att du (dessutom som det verkar regelmässigt) supit på diverse campingplatser ger mig dåliga vibbar. Du får naturligtvis supa var du vill men är det inte lite småstads-ungdom-som-har-gett-upp-för-längesen-syndrom över det? Nu verkar det som att du har klippt dig och skaffat dig ett jobb men balanserar du inte farligt nära white trash-träsket när du super på en camping och sedan försvarar ditt beteende?

Jag har gjort en massa saker som jag inte är stolt över i mitt liv men jag försvarar det inte tiotalet år senar. Jag var en puckad tonåring som betedde mig som en idiot. Och jag söp aldrig ens på någon camping.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du glömde lägga till ett *ZING* på slutet.

 

Nåväl, en dåres försvarstal. Man kan tolka mitt första inlägg på olika sätt. Antingen tolkar man det som du gjorde och antog att jag vart full där ett otal gånger (vilket ledde dig till antagandet att det förmodligen ger att jag ofta är/var full på andra campingar) eller så kan man tolka det som att jag vart full där en gång. Sanningen är faktiskt den att jag bara vart där en gång med ett kompisgäng. Vi hade rejält kul, vi var rejält onyktra och jag skulle aldrig göra om det idag.

 

Men, man får ju tala med bönder på bönders vis. Därav min post till OP. Karlstorp är ett bra festställe om det är en festarcamping man är ute efter.

 

/klippte mig sista gången hos frisör för 13 år sen

//ångrar mkt skit

///lugn & sansad nuförtiden

////bygger 110 kvm altan till helgen. Har du inget för dig kan du väl komma förbi med en skruvdragare? Jag bjuder på öl men tältet får du ta med själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men, man får ju tala med bönder på bönders vis. Därav min post till OP. Karlstorp är ett bra festställe om det är en festarcamping man är ute efter.

 

Pudelns kärna. Utan att någonsin ha satt min fot på den tragiska platsen kan jag säga att Karlstorp INTE är något bra festställe. Och just det, det finns ingenting som heter "fetsarcamping". Det finns campingplatser och det är inget fel i att campa, men festa kan man inte göra på dylika ställen.

 

////bygger 110 kvm altan till helgen. Har du inget för dig kan du väl komma förbi med en skruvdragare? Jag bjuder på öl men tältet får du ta med själv.

 

Du har ju jobb, varför hyr du inte in en hantverkare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pudelns kärna. Utan att någonsin ha satt min fot på den tragiska platsen kan jag säga att Karlstorp INTE är något bra festställe. Och just det, det finns ingenting som heter "fetsarcamping". Det finns campingplatser och det är inget fel i att campa, men festa kan man inte göra på dylika ställen.
Jennez, säg att det inte är så! Jag hade dig verkligen inte peggad som en Stureplanswannabe som dricker Cristal ur armanistövlar och suktar efter att hänga med Brolin och E-type. Men men, vi har ju alla olika preferenser. Jag är väl helt enkelt en simpel bonnapåg med enkla nöjen närmast hjärtat.

 

Du har ju jobb, varför hyr du inte in en hantverkare?
Hyr in två snickarkompisar som gör jobbet billigt för mig. Kommer kanske att gå på 35 papp. Fick offert på över det dubbla från ett "proffs". Klart man snickrar lite själv då.

 

Du förstår vad du precis tackat nej till va? En trevlig helg med lite hederligt arbeit, varvat med kall öl i solskenet och varm mat från McDonken ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jennez, säg att det inte är så! Jag hade dig verkligen inte peggad som en Stureplanswannabe som dricker Cristal ur armanistövlar och suktar efter att hänga med Brolin och E-type. Men men, vi har ju alla olika preferenser. Jag är väl helt enkelt en simpel bonnapåg med enkla nöjen närmast hjärtat.

 

Tro mig, jag är verkligen ingen brat eller brat wannabe. Jennez är killen som vandrar runt i jeans och en taskig t-shirt. Kolla in pse-tv om ett par veckor. Sådär ser jag ut för jämnan.

Dock har jag vissa gränser och det handlar enbart om självrespekt. Jag skulle väl placera mig själv i facket någonstans mellan campingen och Stureplan. Jag skulle aldrig sänka mig till att vare sig supa på en camping eller spruta champagne på Stureplan. Sen kan jag mycket väl besöka både camping och Stureplan och ha kul på båda.

Kan nämna två episoder då jag dragit gränsen. Hade varit på inflyttningsfest då en av mina bästa vänner precis öppnat företag. Han är ganska bonnig av sig och har en hel del bonniga polare. När det började närma sig utgång ville i princip hela gänget åka till Björka Loge (skabbigt danspalats mitt på vischan utanför Lund). Jag och ett par till kunde öht inte förmå oss att bege oss dit så vi klargjorde vår ståndpunkt och stack ut i Lund istället.

För ca ett år sen var jag utbjuden av ngt företag på Stureplan. Inget fel alls i det så jag hängde med. In på StureCompagniet, raka vägen in i VIP-hörnan med skumpa och Natascha Peyre. Jennez tackade per omgående för sig.

 

Poäng: Det är förnedrande att göra sig för stereotyp, vilken sort det än gäller. Campingar är lågvattenmärke.

 

Du förstår vad du precis tackat nej till va? En trevlig helg med lite hederligt arbeit, varvat med kall öl i solskenet och varm mat från McDonken ;-)

 

Jag har ägnat mig åt arbeit de tre senaste helgerna. Dessutom är jag sjukt ohändig (nåja, kanske inte lika ohändig som Ola) så jag skulle nog ställa till med mer skada än nytta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tro mig, jag är verkligen ingen brat eller brat wannabe. Jennez är killen som vandrar runt i jeans och en taskig t-shirt. Kolla in pse-tv om ett par veckor. Sådär ser jag ut för jämnan.

Dock har jag vissa gränser och det handlar enbart om självrespekt. Jag skulle väl placera mig själv i facket någonstans mellan campingen och Stureplan. Jag skulle aldrig sänka mig till att vare sig supa på en camping eller spruta champagne på Stureplan. Sen kan jag mycket väl besöka både camping och Stureplan och ha kul på båda.

Kan nämna två episoder då jag dragit gränsen. Hade varit på inflyttningsfest då en av mina bästa vänner precis öppnat företag. Han är ganska bonnig av sig och har en hel del bonniga polare. När det började närma sig utgång ville i princip hela gänget åka till Björka Loge (skabbigt danspalats mitt på vischan utanför Lund). Jag och ett par till kunde öht inte förmå oss att bege oss dit så vi klargjorde vår ståndpunkt och stack ut i Lund istället.

För ca ett år sen var jag utbjuden av ngt företag på Stureplan. Inget fel alls i det så jag hängde med. In på StureCompagniet, raka vägen in i VIP-hörnan med skumpa och Natascha Peyre. Jennez tackade per omgående för sig.

 

Poäng: Det är förnedrande att göra sig för stereotyp, vilken sort det än gäller. Campingar är lågvattenmärke.

Vi är nog mer lika än man kan ana. Liknande defining moments (Slår mig plötsligt att jag ofta slänger in engelska uttryck i det jag skriver. Är det lika irriterande som jag själv tror?)

Nåja, jag har aldrig partajat i Sthlm men jag har alltid tackat konsekvent nej till fester som har inneburit armbågsflirtande med innefolket & kändisar. Det är en värld som jag inte är intresserad av och som gärna mer än gärna väljer bort. Fick jag valet mellan att gå på kändisfest eller att sätta mig och dricka öl med ett urval från pf så är valet enkelt :-P

 

Sen kan jag berätta exakt samma story som dig men jag byter ut Logen mot valfri hårdrocksklubb.

 

När jag var yngre skulle hela klassen åka på klassresa. De som ville åka med fick sälja frallor under ett halvår (den vanliga dealen med att ta upp beställningar och dela ut dom på lördagsmorgnar) för att betala resan. Merparten av klassen ställde upp på det här och ett fåtal orkade inte och valde alltså bort resan (som skulle gå på ca 3000/person). När så vi som ksulle resa hade ett sista möte för att diskutera resan så kommer klassens rikemansbarn med sina föräldrar och menar att han vill åka med och att hans päron kan betala hans del rätt av. Då brast något för mig och jag ställde mig upp och argumenterade för att det inte var "rätt" att vi andra hade slitit som djur under ett halvår och så kommer den här killen och bara köper sig in (här har vi andra satellitat oss till wsop och så kommer den här jeppen och vill köpa sig in). Killen fick inte åka med. Well, det här hade väl inte med partajande att göra men det säger väl något om hur jag alltid har fungerat :-P Som du säger så handlar det väl till viss mån om ens självrespekt och inre moralkompass.

 

Blev väldigt OT det här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tanumstrand

där har de camping och hotell, kan även bli en och annan pokerturre där, om man har tur.

 

Grebbestad

ligger ett stenkast från tanumstrand. har man tur så kan man kanske få se en pokerturre arrangör. även Bert karlsson har sommarställe där.

 

Strömstad.

Daftö camping fem ***** camping.

där kommer du att träffa norska personer.

 

Liseberg ( Göteborg ) trevligt åka balder mm....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gjort en massa saker som jag inte är stolt över i mitt liv men jag försvarar det inte tiotalet år senar. Jag var en puckad tonåring som betedde mig som en idiot. Och jag söp aldrig ens på någon camping.

Den som aldrig supit på en camping har missat en väsentlig del av det svenska kulturlivet. Du borde knappt ens få kalla dig svensk, Jennez. Men ok, har du spelat Bingolotto minst 10 ggr OCH innehar/innehaft en samling Absolute Summer Hits, så kan du väl med näppe anses som kulturstämplad svenne.

Du snusar väl?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den som aldrig supit på en camping har missat en väsentlig del av det svenska kulturlivet. Du borde knappt ens få kalla dig svensk, Jennez. Men ok, har du spelat Bingolotto minst 10 ggr OCH innehar/innehaft en samling Absolute Summer Hits, så kan du väl med näppe anses som kulturstämplad svenne.

Du snusar väl?

 

Jag har faktiskt befunnit mig på en camping en midsommarafton i högstadiet, dock utan att supa. Jag har inte spelat bingolotto 10 ggr och jag äger inte en enda Absolute Summer Hits. Absolute Music äger jag dock några stycken av. Jag snusar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Söp på en camping utanför Båstad, midsommaren 1990.

Vi hade muckat och drog från F17 Kallinge ner dit över helgen.

 

Kan säga att smågrabbarna tyckte det var skitkul att spela fotboll med oss fulla "vuxna" som snubblade omkring på det hala gräset.

 

Har inte supit på camping varken före eller efter det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...