Gå till innehåll

Plo-200 Rivrad kåk.


psykologen

Recommended Posts

HERO sitting in seat 1 with $566.72

HOCC sitting in seat 2 with $198.00

Spinx77 sitting in seat 3 with $59.52

jokotokolino sitting in seat 4 with $284.69[Dealer]

Fesser1 sitting in seat 5 with $150.53

Fesser1 posted the small blind - $1.00

HERO posted the big blind - $2.00

 

** Dealing cards to HERO: 10c, 9d, 10d, 5d

HOCC raised to $7.00

Spinx77 folded

jokotokolino folded

Fesser1 called - $7.00

HERO called - $7.00

 

** Dealing the flop: Kd, Ks, 6s

Fesser1 checked

HERO bet - $10.00

HOCC called - $10.00

Fesser1 called - $10.00

 

** Dealing the turn: Qc

Fesser1 checked

HERO checked

HOCC checked

 

** Dealing the river: 10s

Fesser1 checked

HERO bet - $20.00

HOCC raised to $80.00

 

Vad har fi? Vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har suttit och funderat en stund och kommit fram till att jag troligen skulle synat (men jag lirar inte så högt). Men som Hata sa så hade jag nog c/c istället.

Det finns 5 händer som slår dig men en uppsjö som du slår. Sen är iofs frågan om FI skulle göra det spelet med annat än nöten, men det är ju lite readbaserat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bet/fold utan reads. men finns det nån info på att han gjort tokigheter så behöver inte syn va helt fel.

att inte värdebeta ett litet hus när river ger färg känns inte bra, så c/c går bort tycker ja

 

Min personliga åsikt är att man stänger dörren för alltför många bluffar/värdebets och öppnar upp för alltför många raises av händer som slår en... Därutöver kan man ju tvingas lägga vinnande hand mot en vågad bluff!

 

Så sammantaget checksynar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eftersom så många tycker c/c är rätt så måste jag lägga in ett litet tyckande till.

överlag så är min erfarenhet att folk är dåliga på att värdebeta men gillar att syna ned.

nu spelar jag inte plo200, men har svårt att tro att det ska va bättre där.man kan ju tycka olika om det men i en sådan här hand när ingen visar nått speciellt går ju värdet på värdebet upp:-) , då motståndet lätt blir misstänksamt.

att någon ska ha bättre hand som spelat känns ju inte särdeles troligt.

ok för att man kan inducera en bluff men fi har ju trots allt synat flopp och borde ha showdown-värde.

sen tycker jag det e rätt viktigt att värdebeta lätt för att få action framöver.

 

jaja nu får vi ju omslag å då har han väl KK. vad som gör att man kan fundera på att ändå syna ned är att fi 2 synat på flopp som trea = god chans för K. och om fi1 då har KQ så borde han väl betat turn? han kan iofs också slå om med K10 men vi blockar ju och det är rätt marginellt att slå om.

men men pass är ju standard

 

btw så tycker jag själv att jag fick ett lyft i mitt spel när jag slutade oroa mig för att bli bortbluffad om jag värdebeta något marginellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I den här handen så ringde varningklockorna starkt på rivern men jag valde att värdebetta ändå om någon hade en färg, stege, triss. Nu bettar jag ganska vekt så fi kan få för sig att stjäla men jag tror han satt på KQ/KK som han slowspelade. Om han var svag så var det ett jävligt balld move mot blockbet plus en till fi som i och för sig verkade väldigt svag.

 

Jag foldade och sa att jag hade 1010 och fi svarade ul hur man nu skall tolka det?

 

Efteråt tänkte jag också att checksyn skulle vara det bästa alternativet. Men om fi hade något så tror jag att han hade bettat pott så det hade blivit dyrt. Egentligen kanske det vara "optimalt" spel ändå?

 

Jävligt underlig hand. Två som synar på flopp, två som checkar på turn och sen reraise liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med psykologas. b/f > c/c imo.

 

För det första har folk aldrig händer de vill bluffa med här. De har något högt par, triss, kåk eller färg. Alla dessa händer vill de checka ner utom de bästa de vill värdebetta. Tror ni de floatar med luft på denna flopp?

 

Om de mot förmodan har en hand dålig nog att bluffa med så är det ju en jättekass bräda att bluffa med för de andra har typ samma HD som ovan och är i c/c-mode.

 

Sett till de händer vi slår här tror jag färre händer kommer värdebetta än som kommer syna en värdebet från oss.

 

EDIT: Kan tillägga att med den action som har varit skulle jag vara hyffsat säker på att vi leder. Jag skulle gå in för att b/f för att sedan bli förvånad när jag blir höjd. Vara inställd på att jag kommer förlora men betala av eftersom hans linje är så konstig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Kul med PLO :)

 

Instämmer 100% med check-syn skaran med samma argument som grund.

Öppna dörren för bluff eller ev. värdebet från rivrad färg.

 

Som det nu blev skulle jag aldrig syna raisen på rivern (i otiltat tillstånd utan read på FI). Svårt att se att FI har annat är fyrtal eller ev. nötkåk här.... men visst, skulle ju kunna vara en tom bluff pga ditt något veka värdebet.

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill inte va dryg på något sätt, men jag hakar upp mig på att så många tycker c/c är rätt.

 

Det är absolut solklart på alla sätt JÄTTEFEL.

 

När ja spelar ser jag gång på gång på gång på gång missade värdebetslägen å detta är ett solklart sådant om man checkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

c/c är värdelöst som redan sagts. ingen bluffar där speciellt inte på den nivån. någon har en kung och har dom inte den själva så lär dom knappast försöka bluffa bort triss/kåk med en färg eller om man har lyckats ta sig dit med luft/stege. omslagsbluffar sker fan inte ofta och nu har han en kille bakom med så denna lägger jag. Här värdebettar man lite lugnt för att få nyfikna syner från färg och trissar. Jag brukar inte potta för då foldar man ut färger och får omslag/syn av högre kåk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

värdebet för att få värde från färgar och stegar känns ju som att man inte vill missa. Du reppar ju en rivrad kåk, iom att du reppade kungen på flopp och checkade turn. Ändå får du omslag, vilket skriker KK. Skulle ändå synat om fi har minsta tendens att kunna göra moves.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...