Gå till innehåll

MTT, stort 1-a pris. Rätt att reraisa?


Recommended Posts

Hejsan,

Satt igår och lirade purples 20k freeroll.

Jag har vart ganska aktiv preflop men också visat upp bra händer vid showdown, har några händer tidigare vunnit en hyffsat stor pott och visat upp en bra hand.

Jag har inte spelat MTT på länge innan, är inte insatt i någon avancerad MTT-strategi utan är en CGgrinder, dock läst Harringtons första 2 mttböcker nåt år sen.

FI ser jag som en "OK" spelare som också vart hyffsat aktiv preflop.

Vi har suttit vid samma bord rätt länge och jag har vart på hans blinds en del innan(fått rätt mkt motstånd men de flesta gångerna har jag bara CB-at och han har lagt)

 

Det är mellan 25-30 kvar och priserna ser ut som följer:

1: $10000

2: $5000

3: $1500

4: $350

5-15: $100

16-29: $75

 

Så som ni förstår bryr jag mig inte om jag kommer mellan 4-29 utan det är vinna som gäller.

 

På flop ligger det(om jag räknat rätt) 66k och han donkbettar ut 36k, det ser jag som svaghet och tar chansen att reraisa, vad tycker ni om det?

Ska jag bara folda här? När han sedan ställer måste jag folda eller hur?

Ska jag folda preflop?

 

** Hand # 1964188986 starting - 2008-04-12 17:59:23

** Deep Purple $20,000 Freeroll[1517753]:Table 126 [Multi Table Hold 'em] (6000.00 | 12000.00 NL - MTT) Real Money

 

Blueplay sitting in seat 1 with 564601.61

hinuttaja sitting in seat 2 with 374109.12

Timlim sitting in seat 3 with 546876.93

lasso_2an sitting in seat 4 with 245952.88

diseldoris45 sitting in seat 5 with 245420.82

Teh_dude sitting in seat 6 with 358595.96[Dealer]

ToKe73 sitting in seat 7 with 468888.00

lasat123 sitting in seat 9 with 563532.44

wiia3 sitting in seat 10 with 121853.70

ToKe73 posted the small blind - 6000.00

lasat123 posted the big blind - 12000.00

 

** Dealing cards to Teh_dude: Ad, 3s

wiia3 folded

Blueplay folded

hinuttaja folded

Timlim folded

lasso_2an folded

diseldoris45 folded

Teh_dude raised to 30000.00

ToKe73 called - 30000.00

lasat123 folded

 

** Dealing the flop: 4d, 7d, Qh

ToKe73 bet - 36000.00

Teh_dude raised to 111000.00

ToKe73 went all-in - 408888.00

 

Någon av alla MTT-proffs här kan kanske häjlpa till? Detta kanske är världens standard jag har ingen anning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, efter reraisen så foldade jag "direkt". Det vara bara att jag tänkte i efterhand att han nog har drag väldigt ofta här.

Jag var mer nyfiken på vad ni tyckte om min reraise på flop och det verkar ju som att jag inte va helt ute och cykla iaf :)

 

Inte för att jag är någon mtt-guru direkt men jag skulle nog ha spelat den handen likadant.

Enligt mig helt rätt att höja pre från knappen och när fi betar halv pot på flop kan det ju mkt väl tolkas som svaghet. Därför kan det vara rätt med en raise där för att se var du står.

När fi ställer får du ju dock inse att du är slagen, vilket du ju också gjorde.

 

Enligt mig, helt rätt spelat. Men som sagt vad vet jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom man vanligtvis sitter med mycket grundare stackar i turneringar än i kontantspel så är det väldigt standard med halv-pot bet på floppen. I turneringar är det ingen signal om en vek hand.

 

Dåliga A är något man kan spela i kontantspel - i turneringar så är det endast LAG och fiskar som spelar dem. Med grunda stackar får man inte de implcita odds man behöver för att spela dem - då det oftast krävs tvåpar eller bättre för att man skall vinna handen.

 

Fold pre-flop.

Fold flop mot fortsättningsbeten.

 

Man har inget i handen att göra med sitt skräp-ess. .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom man vanligtvis sitter med mycket grundare stackar i turneringar än i kontantspel så är det väldigt standard med halv-pot bet på floppen. I turneringar är det ingen signal om en vek hand.

 

Dåliga A är något man kan spela i kontantspel - i turneringar så är det endast LAG och fiskar som spelar dem. Med grunda stackar får man inte de implcita odds man behöver för att spela dem - då det oftast krävs tvåpar eller bättre för att man skall vinna handen.

 

Fold pre-flop.

Fold flop mot fortsättningsbeten.

 

Man har inget i handen att göra med sitt skräp-ess. .

 

Som vanligt yttrar jag mig utan att tänka efter före.

 

Det känns som, nu när jag kollar igen som att du har helt rätt. Med 30 BB i stacken är det kanske, som du säger, inte optimalt att börja trolla med dåliga ess.

 

Dock är detta ett spel som jag mkt väl skulle kunna göra själv, så kanske har man lärt sig något idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om att en raise kan vara bra för info, men det känns som att man bör ha en del info för detta. Brukar fi vika för omslag från knappen osv?

 

Du committar ju ändå en tredjedel av stacken med den där raisen, det får du inte glömma.

 

Jag hade inte så mycket info, spelat mot honom ett tag och att han var lite tricky. Jag baserade min höjning på att jag kunde inte förstå vad han skulle donkbetta med sådär när jag har cbat i princip varje flop innan.

 

 

 

Eftersom man vanligtvis sitter med mycket grundare stackar i turneringar än i kontantspel så är det väldigt standard med halv-pot bet på floppen. I turneringar är det ingen signal om en vek hand.

 

Dåliga A är något man kan spela i kontantspel - i turneringar så är det endast LAG och fiskar som spelar dem. Med grunda stackar får man inte de implcita odds man behöver för att spela dem - då det oftast krävs tvåpar eller bättre för att man skall vinna handen.

 

Fold pre-flop.

Fold flop mot fortsättningsbeten.

 

Man har inget i handen att göra med sitt skräp-ess. .

 

Ok, men att inte höja Ax från knappen ganska sent i en turnering tycker jag känns rätt tight, åtminstonde att aldrig göra det?

Sen förstår jag inte meningen med hans bet, jag tycker fortfarande att det skriker svaghet. Säger inte den beten ungefär "Killen som höjde preflop raisar nästan alla floppar och om han gör det så måste jag lägga min hand, om jag raisar nu kanske jag kan ta hem potten med min svaga hand":P

Jag kan bara inte förstå att donkbetta halvpott på flop skulle tyda på styrka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom man vanligtvis sitter med mycket grundare stackar i turneringar än i kontantspel så är det väldigt standard med halv-pot bet på floppen. I turneringar är det ingen signal om en vek hand.

 

Dåliga A är något man kan spela i kontantspel - i turneringar så är det endast LAG och fiskar som spelar dem. Med grunda stackar får man inte de implcita odds man behöver för att spela dem - då det oftast krävs tvåpar eller bättre för att man skall vinna handen.

 

Fold pre-flop.

Fold flop mot fortsättningsbeten.

 

Man har inget i handen att göra med sitt skräp-ess. .

 

DISCLAIMER: JAG HAR INTE EN ANING OM VAD JAG SNACKAR OM.

 

 

FYP.

 

Vidare så spelar det oftast ingen roll vilken hand vi har då det aldrig blir showdown om vi inte vill det. . .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...