Gå till innehåll

inte samma strategier på turnering som cashbord?


goldfever66

Recommended Posts

I början av turneringen går det bra att spela som i ett cash game. Sen måste man vara mycket aggressivare.
Så om någon går allin med ~JTo o du har >AKs pre synar du i början på en turnering?

(där någon är nåstans mellan jättefisk till en mellanfisk o råkar visa sina kort)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, känns inte så självklart tycker jag. Oftast skulle det nog blivit en syn iofs men om flera ska agera efter mig+liten/mellan MTT+djupstackade så hade jag slängt. Jag vinner aldrig med AK ändå :(

 

Du kan aldrig ha en sådan stor edge senare att det kan vara bra att vika som så stor favorit. Du vinner liksom 2/3 av gångerna.

 

Text results appended to pokerstove.txt

 

82,190,592 games 0.062 secs 1,325,654,709 games/sec

 

Board:

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 64.839% 64.61% 00.23% 53101392 190284.00 { AKs }

Hand 1: 35.161% 34.93% 00.23% 28708632 190284.00 { JTo }

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan aldrig ha en sådan stor edge senare att det kan vara bra att vika som så stor favorit.

Det är mycket möjligt att inte Jag kan ha det ja.

 

Du vinner liksom 2/3 av gångerna.

Det håller jag med om oxå. Spelar gärna om stackar i början med så starka händer men det finns som sagt gånger då man inte vill göra det. Ett skäl kan vara att man åker ut mycket tidigare än vad som var tänkt. Ifall det är en stor MTT så lägger man oftast undan en stor tid till pokerspel, risken att man sätter sig o tiltar CG sen är större ifall man bustar tidigt.

 

Men att se någons hålkort pre. har jag inte varit med om än så det är bara spekulationer vad jag kunde gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
Att läsa och försöka tillämpa HoH böckerna är som att ge bort pengar.

Han är verkligen en äckligt, dålig och överskattat spelare.

 

Ja du får nog utvecka lite så vi fattar vad du menar. Pratar du om turneringsböckerna, cashböckerna eller alla?

Och pratar du om att tillämpa strategierna i turneringar, cashgames eller att han suger i allt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...