Gå till innehåll

JJ UTG får myckt action, commited?


Recommended Posts

liveturre med 39 startande, 6 priser. 15 kvar, dvs avr.stack 26000.

 

Relativt ny på bordet.

 

7 spelare på bordet och jag höjer till 5300 (big blind 2000).

 

UTG+1 ställer 15500. Han har inte spelat en enda hand sen jag kom till bordet, typ två varv.

 

En shortstack går all in med sina sista 1700 på small blind.

 

Big Blind ställer för 40k. Ingen galning, men även här dålig med reads. Han synade en push tidigare med KK och jag drog ut den gången.

 

Jag hade 20700 när handen började.

 

 

(Det finns cash game i lokalen så kvällen är inte slut om man bustar :mrgreen: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol, raisa folda jj med 10bbs (men om det va ett läge som kunde va rätt e det här nog ett rätt bra sådant)

 

den enda du behöver bry dig om dock e ju 40k stacken, dom andra e för korta för att deras ranges inte ska va för breda. det e ju live för fan, timing/tells?

 

Ja och med vilken range ställer big blind in med när han fått en raisa från utg, och två all ins efter sig?

Om man ska diskutera handen utan tells och tidigare historik är det fold med stort F

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satte första killen på typ 99+ AQ+ och bigstacken på AK+ QQ+ kanske JJ men den är ju otrolig eftersom jag har två J.

 

Vad pyttestacken har spelar mindre roll, han har ju inga chips iaf.

 

Hur står sig JJ mot den rangen? Jag kom fram till att jag hade lagt in aldeles för mycket chips för att folda och sen se att dom flippar med TT mot AK, eller AQ mot AK eller nåt. Så jag synade.:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satte första killen på typ 99+ AQ+ och bigstacken på AK+ QQ+ kanske JJ men den är ju otrolig eftersom jag har två J.

 

Vad pyttestacken har spelar mindre roll, han har ju inga chips iaf.

 

Hur står sig JJ mot den rangen? Jag kom fram till att jag hade lagt in aldeles för mycket chips för att folda och sen se att dom flippar med TT mot AK, eller AQ mot AK eller nåt. Så jag synade.:roll:

 

Hur gick det då, vad hade dem? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold, det måste du inse själv när du visar styrka utg och får tre all ins mot dig.

Jättelätt fold, någon som tycker vi ska syna här?:S

 

gazzaflush du verkar ju vara en stabil mtt-spelare som ofta tar rätt beslut eller hur? Varför i fridens dagar ska storstacken ha ett pocketpar över JJ när du i en annan tråd tycker storstackarna har en vid range när de kontrahöjer? Visst visst nu handlar det om raise utg, reraise allin isf button-bb-kamp, men skillnaden är inte stor. En viss risk finns ju att att den första spelaren ai har KK, QQ. Knappast AA. Att storstacken har AK är mycket vanligt i det här läget. Varför komma med råd som inte är särskilt bra. Att syna ai me JJ i det här läget är vågat, men friskt vunnit just eftersom det just precis som i det här fallet kan vara fråga om AKx2 el AK,AQ lika gärna som AA,KK,QQ- Håll råden för dig själv och lycka till med spelet. Det måste du väl inse själv att DU inte sitter inne med all kunskap.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gazzaflush du verkar ju vara en stabil mtt-spelare som ofta tar rätt beslut eller hur? Varför i fridens dagar ska storstacken ha ett pocketpar över JJ när du i en annan tråd tycker storstackarna har en vid range när de kontrahöjer? Visst visst nu handlar det om raise utg, reraise allin isf button-bb-kamp, men skillnaden är inte stor. En viss risk finns ju att att den första spelaren ai har KK, QQ. Knappast AA. Att storstacken har AK är mycket vanligt i det här läget. Varför komma med råd som inte är särskilt bra. Att syna ai me JJ i det här läget är vågat, men friskt vunnit just eftersom det just precis som i det här fallet kan vara fråga om AKx2 el AK,AQ lika gärna som AA,KK,QQ- Håll råden för dig själv och lycka till med spelet. Det måste du väl inse själv att DU inte sitter inne med all kunskap.

 

Sätt rangerna mot varandra i pokerstove och se vad du får för equity, jämför därefter med potodds och risken att åka ur turren så ser du att det är en klar fold (om hero har uppskattat rangerna någorlunda korrekt dvs, vilket jag tycker det verkar som att han har gjort).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gazzaflush du verkar ju vara en stabil mtt-spelare som ofta tar rätt beslut eller hur? Varför i fridens dagar ska storstacken ha ett pocketpar över JJ när du i en annan tråd tycker storstackarna har en vid range när de kontrahöjer? Visst visst nu handlar det om raise utg, reraise allin isf button-bb-kamp, men skillnaden är inte stor. En viss risk finns ju att att den första spelaren ai har KK, QQ. Knappast AA. Att storstacken har AK är mycket vanligt i det här läget. Varför komma med råd som inte är särskilt bra. Att syna ai me JJ i det här läget är vågat, men friskt vunnit just eftersom det just precis som i det här fallet kan vara fråga om AKx2 el AK,AQ lika gärna som AA,KK,QQ- Håll råden för dig själv och lycka till med spelet. Det måste du väl inse själv att DU inte sitter inne med all kunskap.

 

Jag sa vad jag tyckte, du säger vad du tycker.

Jag till skillnad från dig har aldrig menat att mina kunskaper är dom rätta eller ens i närheten.

Mitt råd lär knappast hjälpa honom eftersom handen är avslutad och vi diskuterar vad han gjorde och vad som är det optimala i situationen som rådde.

Jag själv hade foldat, därför skrev jag det.

Förstår inte varför jag förtjänar hånet faktiskt.

Och ja, även om du kanske var ironisk är jag bra på mtt:s med goda resultat.

 

Edit: vad menar du med att jag borde fatta att jag inte sitter på all kunskap?

Har jag ens nämnt det? Vi befinner väl oss på ett diskussionsforum.

Jag respekterar dina tankar och åsikter, dom är vettiga när jag tänker igenom dom. Gör likaså och argumentera som en vuxen nästa gång.

 

Edit 2: Minns vad du skrev i Thorson-tråden och dom tankarna respekterar jag men tycker dom var helt uppåt väggen, minns inte att jag hånade dig för dom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gazza, första gånge ja läste hans (elblabla) post var det som att han bara inte förstod vad det var för skillnad på en lös 3bet och denna situationen. sen läste ja slutet och ok, han e bara muppish

 

 

sen har ja inte pokerstove på denna datorn, men kan inte tänka mig att vi inte har odds att syna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satte första killen på typ 99+ AQ+ och bigstacken på AK+ QQ+ kanske JJ men den är ju otrolig eftersom jag har två J.

 

Vad pyttestacken har spelar mindre roll, han har ju inga chips iaf.

 

Hur står sig JJ mot den rangen? Jag kom fram till att jag hade lagt in aldeles för mycket chips för att folda och sen se att dom flippar med TT mot AK, eller AQ mot AK eller nåt. Så jag synade.:roll:

 

Text results appended to pokerstove.txt

 

2,261,744,100 games 2.281 secs 991,558,132 games/sec

 

Board:

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 28.464% 26.25% 02.21% 593722752 50063542.00 { 99+, AQs+, AQo+ }

Hand 1: 43.589% 40.88% 02.71% 924571960 61294984.00 { QQ+, JcJs, AKs, AKo }

Hand 2: 27.947% 26.87% 01.08% 607621364 24469498.00 { JdJh }

 

 

blir ju lite lurigt att räkna på vem som vinner vad av vem mtp cardremovaleffekter. men du är nog comittad iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...