Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har börjat titta runt på olika sidor för att spela med real money. Jag ska börja med micro limits då jag inte vill lägga ut så mycket pengar.

Men eftersom jag inte är myndig kvarstår ju ett problem, nämligen föräldrarna.

Hur ska jag övertyga dem att låta mig spela med små summor. Jag måste övertyga dem om att jag inte spelar med mycket pengar samt att säkerheten på sidorna är stor. Man vill ju inte bli av med pengarna. ;)

Dessutom måste jag få dem att förstå att man inte blir beroende bara av att spela lite på internet. Jag tänker sätta gränser för att undvika sådant.

Så har ni några tips?

Postad

Smyg med det! :twisted:

Skämt å sido du får väl helt enkelt tjata till dig det som alla andra bortskämda ungjävlar gör nu för tiden... (vart är världen på väg?) :roll:

Visa för dina föräldrar att du kan hantera det genom att sätta upp gränser och dylikt, låt dem titta på när du gör insättning osv.

Lycka till! ;)

Postad

Jag skulle smyga med det, kanske fråga en kompis eller något :)

Men lycka till med spelkarriären iaf, se till att utnyttja din omyndiga tid till att läsa på inom spelteori.

Tänk på att Playmoney är inte ens lite som realmoney.

Playmoney är bara bra till att vänja sig vid klienten.

Postad
Har du tänkt skapa konto och sätta in pengar som minderårig?

Sant, tänkte inte på detta när jag kommenterade

Du får inte sätta in pengar eller skapa ett konto än mindre spela, du har nog större problem än pärorna...

Hur gammal är du?

Du får väl stå ut med playmoney till 18-årsdagen :cry:

Postad

Låt dina föräldrar skapa ett konto som du spelar på.

Eftersom det är de som sätter in pengar så har de full kontroll - du kan ju inte spela bort mer pengar än de sätter in.

Postad

Ärligt talat, även om vi allihopa tycker att poker är jättehejjigt att syssla med så kanske vi ska ta ett steg tillbaka innan vi börjar ge råd till minderåriga (ja, även om killen är 17) för hur de ska kunna spela på sajter som kräver att man är 18.

Dahl, gör istället som en annan minderårig kille gjorde (beskrevs i nån tråd här på forumet). Använd tiden fram till 18årsdagen (och VISA-kortet :D) till att förkovra dig i pokerlitteratur så kommer du förmodligen att ha e liten edge framför andra nybörjare. Du vet vad som sägs, även den längsta resan måste börja med ett litet steg!

Lycka till...

/TF

Postad

Jag tycker att någon av dina föräldrar skapar ett konto på Pacific, sätter in 500$ åt dig där.. då kommer du få 100$ i bonus.

Ta sedan ut dom 500$ och vips så har du 100$ gratisdollar att spela real-money för =)

/Daniel

Postad

Jag antar att du inte tänkt spela för några större summor. Då tycker jag det är bättre att du skapar en användare på någon av de sidor där du får lite gratis $ att börja med.

Sen så kan jag hålla med TotalFarker ´s råd om att läsa massor av pokerböcker så att du får en bred kunskapsbas. Spela sen freerolls när du kan, samt för de gratis $ du skaffat dig så har du dessutom lite erfarenhet tills när du blir 18 och kan spela för "egen maskin".

Eftersom poker ska ses i det långa perspektivet behöver du inte ha bråttom att komma igång om stora pengar. Lär dig spelet nu, så får du ett fint försprång tills när ditt eget VISA-kort kommer på posten.

Postad

Tycker det är mycket bra att dina föräldrar säger nej. Tycker absolut att det inte ska finnas omyndiga som spelar på sajterna. Och det ÄR utan tvekan så att det är många som inte kan hantera sitt nätspelande, också nånting för dig att tänka på.

Postad

gefan i att spela om du är omyndig, det är bara efterblivet.

Läs supersystem 2 + massa andra böcker, följ forumet här och twoplustwo.com forumen, för när man väl börjar spela o grinda kommer d oftast kosta mkt till en början för man kommer förlora :-)

bli medlem på massa siter (finns flera miljoner) och spela alla freerolls, du kan säkerligen sysselsätta dig med freerolls dygnet runt om du verkligen försöker, och du kommer förmodligen för eller senare vinna en slant i någon då :-)

Postad

Skulle nog följa några av råden här på PF om jag skulle vara i din kläder.

Att siterna har sina åldersgränser måste respekteras, och framför allt om det skulle visa sig att du är en talang vid pokerborden kan det bli väldigt svårt att casha ut, om du inte har åldern inne.

1. Försök få dina föräldrar att öppna konto och få full kontroll på ditt spelande. På det sättet behöver du inte smyga, jag är av den uppfattningen att man inte ska smyga inför sina föräldrar med sånna saker. Utan få dom införstådd med vad det handlar om.

2. Läs pokerböker, forum. Lär dig så mycket som möjligt teoretiskt under den tiden du inte "får" öppna eget konto. Som TotalFarker säger skaffa dig försprång.

3. Lyckas du med att övertyga din föräldrar, skriv en utförlig berskrivning vad du sa, hur du motivera ditt uppsåt att spela poker. Här i forumet, det kan fler ha hjälp av ;)

------------------------------------------------------

Ett råd som skrivs "regga på en site du får startkapital". Vist ett bra sätt att börja på om man inte har ålder inne för att spela. MEN ha i tanken att siterna kan stänga av ditt konto lika snabbt som du reggat när du inte uppfyller ålderskravet. Så tanken är bra men ej genomtänkt, så det bästa är att övertyga dina föräldrar att öppna ett konto åt dig i så fall på någon av dessa siter man får startkapital. Vilket åter igen kommer tillbaka till att du måste övertyga dom om att du kan hantera att spela poker på nätet.

PS. Funkar det inte med föräldrar kanske det finns en annan myndig person omkring dig som kan hjälpa dig. Men då faller det där med öppen komunikation gent imot dina föräldrar, och det ska smygas. Som i längden kan ge en massa förtoendekriser i onödan.

Så tänk efter före, och va saklig och öppen mot dina päron är nog det bästa tips jag kan ge.

Postad

Jag tycker att han skall fa spela aven om han ar minderarig. Visst ar det olagligt, men det ar aven olagligt att spela pa oddset, stryktipset, maltipset, V75 etc for minderariga

och visst har alla har spelat nagot sadant nar vi var minderiga?

men jag tycker att freerollsen och sign up bonus ar vad han skall starta med.

mvh

Swede

Postad

Har varit bortrest sen i onsdags och har därför inte kunnat svara.

Jag är 15 nu så det känns inte så aktuellt att lägga näsan i böcker under 3 års tid. :(

Men om jag lyckas övertala föräldrarna att öpnna ett spelkonto åt mig. (övertalningskampanjen är igång)

Måste man lägga ut diverse kontouppgifter eller är det bara jag själv som kan göra ut och indrag? Det är ju trots allt inte 100% säkert att siten inte bedrar en.

Orkar inte starta en ny tråd, så på vilka sidor kan man få sign up bonusar?