cobb89 Postad 6 April , 2008 Rapport Postad 6 April , 2008 1/2 SvS. Killen har 33/9/3 i stats över 21 händer (!). Har inte gjort något jättemisstag vad jag sett förutom att han spelar var tredje hand.. $200 NL Texas Hold'em - Saturday, April 5, 17:21:18 ET 2008 Table Britta 28 (Real Money) Seat 1 is the button Total number of players : 4 Seat 1: fettpro ( $77 ) Seat 3: siggestarr ( $349.84 ) Seat 4: nyc ( $158.73 ) Seat 5: CobbV ( $457.42 ) siggestarr posts small blind [$1]. nyc posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to CobbV [ Qc Qs ] CobbV raises [$8]. fettpro folds. siggestarr folds. nyc calls [$6]. ** Dealing Flop ** [ Jc, 8h, 5d ] nyc checks. CobbV bets [$14]. nyc raises [$28]. CobbV calls [$14]. ** Dealing Turn ** [ 7c ] nyc bets [$20]. CobbV calls [$20]. ** Dealing River ** [ Th ] nyc bets [$20]. CobbV calls [$20]. Är vanligtvis rätt aggresiv. Spelade denna jäkligt vekt men efter hans check-minireraise. Tänkte först reraisa tillbaka men eftersom hans range inkluderar J8/85 och sån skit så ville jag inte göra mig pot-commited till ett tvåpar. Tankar? Fortsättning följer... Citera
Lisa87 Postad 6 April , 2008 Rapport Postad 6 April , 2008 Vad vill du att vi ska diskutera? Nh.. lol Citera
cobb89 Postad 6 April , 2008 Författare Rapport Postad 6 April , 2008 Vad vill du att vi ska diskutera? Nh.. lol Jadu det är väl flopspelet som är mest diskuterbart. Turn går ju också att diskutera eftersom han betar så vekt. Citera
Nidson Postad 6 April , 2008 Rapport Postad 6 April , 2008 Dega floppen. Att hans range inkluderar händer som har dig slagna är inget att nojja om med 75bb-stackar. Och förresten, naturligtvis är syn på turn mycket bättre än fold. Citera
Supertequila Postad 6 April , 2008 Rapport Postad 6 April , 2008 Dega floppen. Att hans range inkluderar händer som har dig slagna är inget att nojja om med 75bb-stackar. Och förresten, naturligtvis är syn på turn mycket bättre än fold. Vet inte om det är mkt värde i att pusha flop med tanke på att man får sämre händer o släppa. Däremot hade jag pushat turn. Citera
-PK- Postad 6 April , 2008 Rapport Postad 6 April , 2008 Reraise eller fold på turn imo. nejnejnejnejnejnejnejnejnej Citera
cobb89 Postad 6 April , 2008 Författare Rapport Postad 6 April , 2008 Slutade iaf med att jag synade ner rivern och han vek upp stege med 64o Hade jag pushat på floppen känns d som att han släpper de flesta händerna som inte slår mig. Vill ju ha med honom om han sitter med AJ eller dylikt. Samtidigt måste jag ju låta honom göra fel i potten vilket jag inte gör som jag spelade den där. Det gör jag ju däremot om jag pushar flop... Frågan är om det är EV+ eller - att pusha, han synar antagligen med alla bättre händer men lägger väldigt många marginella.. Citera
smurfenn Postad 6 April , 2008 Rapport Postad 6 April , 2008 tycker att du skulle slagit om på flopp, men den e faktiskt ganska svår..förstår mig dock inte på hans höjning på flopp, inte så smart o slå om med hålpipa kanske.. Citera
cobb89 Postad 6 April , 2008 Författare Rapport Postad 6 April , 2008 tycker att du skulle slagit om på flopp, men den e faktiskt ganska svår..förstår mig dock inte på hans höjning på flopp, inte så smart o slå om med hålpipa kanske.. hans spel är ju rakt igenom handen ren katastrof så.. Citera
Supertequila Postad 8 April , 2008 Rapport Postad 8 April , 2008 Pusha flop är kallt just för att hålpipan försvinner. Man vill att han ska dra på 4 outs o bluffa turn. Som det blev nu så är det väl i princip o betala av o hoppas (veta) att man får igen det från honom i framtiden om han spelar så här. Citera
Recommended Posts