Gå till innehåll

Everests syn på kvinnor?


raptorjr

Recommended Posts

Hur har du tänkt att man ska lösa "problemet"? För det är väll inte bra om man tillåter för tjocka tjejer på bild heller? Det är ju inte hälsosamt om alla skulle försöka blir tjocka.

Bör man införa en norm att bara kvinnor inom en viss viktklass ska få vara med i reklam?

 

HAHAHA, guld :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 83
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Word!

 

Dessutom är snygga (och därmed smala) tjejer mycket roligare att prata med. Man får ont i huvudet av tjocka äckliga tjejer. De har ofta nasala röster och dessutom blir det äckliga ljud när de glufsar och sörplar.

 

Dessutom är det besvärande för nationalstaten när tjocka människor kräver extra mycket sjukvårdsresurser. Fula och tjocka människor borde inte få sjukvård i Sverige!

 

Haha´haha

 

För att vara en gnutta seriös, tjejen på den där bilden skulle trots allt kunna vara på gränsen till överviktig - behöver inte vara någon mager köttbit för att revbenen ska synas.

Fördomsfullt av OP imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl hyfsat upp till var och en vars ens moraliska gräns går. Min gick iaf vid Party Pokers (eller var det något partyskin?) som körde en kampanj med Elita. Då slutade iaf jag att spela på sajten.

 

Alltså PF. Kan ni inte ta bort den här funktionen som automagiskt gör om det jag skriver till en affelänk till party? Kan väl åtminstone få bestämma det där själv. Antingen det elelr så vill jag ha affeslantarna som länken genererar :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl hyfsat upp till var och en vars ens moraliska gräns går. Min gick iaf vid Party Pokers (eller var det något partyskin?) som körde en kampanj med Elita. Då slutade iaf jag att spela på sajten.

 

Alltså PF. Kan ni inte ta bort den här funktionen som automagiskt gör om det jag skriver till en affelänk till party? Kan väl åtminstone få bestämma det där själv. Antingen det elelr så vill jag ha affeslantarna som länken genererar :-P

I och med att jag citerar ditt inlägg vill jag ha 50% av dina affeslantar!

Dessutom ska jag naturligtvis ha 100% av det som Betfair gernererar!

 

För övrigt orkar jag inte bry mig om alla siter/tidningar/TV-program som förskönar undernärda människor. Jag lägger min energi på att mina närmaste och mina barn inte ska ta bli påverkade av den skiten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokersajterna satsar ju på att locka till sig unga killar, så det är väl därför de använder lättklädda kvinnor. Pokernördarna kanske tror att de får en massa brudar om de börjar lira poker och bli "stjärnor"..?

Lättklädda brudar och mycket pengar i reklamen gör väl att de som redan har lätt att få brudar tror att de kommer att ha ännu mer "edge" på krogen och som du skriver så hoppas väl "nördarna" på att detta är vändningen.

 

Grejen är väl att de grupper som är unga och lättpåverkade av liknande reklam knappast är speciellt kapitalstarka om man jämför mot t.ex. 55-åriga säljare med 100+ tråkiga hotellkvällar om året eller Änkan Martinsson med ett stort arv och alldeles för mycket tid över till korsord/suduko.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokersajterna satsar ju på att locka till sig unga killar, så det är väl därför de använder lättklädda kvinnor. Pokernördarna kanske tror att de får en massa brudar om de börjar lira poker och blir "stjärnor"..?

 

 

Sen får man inte glömma att pokerspelare inte är så smarta heller, om man dömer efter inlägg på pokerforum iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sku nog tippa att tjejens BMI ligger nånstans under 15. Mitt ligger runt 17-18, å ja får verkligen int mina revben att synas sådär tydligt hur jag än vrider mig.

 

Jag gissar att du är av det manliga könet..

 

För att göra jämförelsen lite rättvisare så kan jag tala om min flickvän som ligger på 21 eller 22 i BMI, och revbenen syns igenom i en hel rad vinklar och ställningar.

 

Känns heller inte som att BMI på något vis är rättvisande, finns ju dom som har 5 kg extra i röven och som ändå kan ha nordens magraste torso och därmed ett högt BMI men synliga revben.

 

Det jag ville ha sagt var bara att den där bilden inte på något sätt säger oss att kvinnan på bilden skulle vara undernärd.

 

Men ska också framhålla att jag aldrig kopplat varför det skall vara lättklädda brudar i anknytning till poker (alltså jag fattar marknadsföringsprincipen) men det är inget som biter på mig.

Personligen skulle jag lika gärna se att de skyltar med en 90årig dam/herre som spelar kort eller whatever..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl hyfsat upp till var och en vars ens moraliska gräns går. Min gick iaf vid Partypåkers (eller var det något partyskin?) som körde en kampanj med Elita. Då slutade iaf jag att spela på sajten.

 

Alltså PF. Kan ni inte ta bort den här funktionen som automagiskt gör om det jag skriver till en affelänk till party? Kan väl åtminstone få bestämma det där själv. Antingen det elelr så vill jag ha affeslantarna som länken genererar :-P

 

Multipoker.

 

Håller med om att det bara är störande med en massa länkar inbäddade i texten, och att pf poteniellt tjänar mer pengar för att du skriver parrty poker i ditt inlägg. Stava fel är mitt tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, du försöker låta smart.

 

Men skriv inte sedan där avgasluft om du inte vet vad du pratar om.

Att inneha magrutor som kvinna är inte någon enkel match. Speciellt inte om du äter så lite att du ständigt går omkring i ett katabolt tillstånd.

 

Dock kan man inte avgöra på bilden om tjejen är för smal eller inte. Om man ser till axelpartiet så har vi inga direkt utskjutna knotor etc. Men vem vet. Jag uttalar mig inte om saker jag inte har en aning om.

 

Tjejen på bilden på everestloggan är inte för smal. Det synns dels på att rumpan går utåt mer än vad den borde göra med den svank hon håller, samt att det är fett på magen (inga magrutor syns) vilket är snyggt.

 

Hon ser ut att ha en aningens uppskuten/framstående axel vilket inte är lika attraktivt. Det går dock inte att göra så mycket åt.

 

 

 

Jag tror att de tjejer som mår sämst är de som är tjockast. Det är väldigt svårt att bli accepterad som överviktigt tjej i nästan alla samanhang. Det blir mycket enklare om du är snygg och smal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att de tjejer som mår sämst är de som är tjockast. Det är väldigt svårt att bli accepterad som överviktigt tjej i nästan alla samanhang. Det blir mycket enklare om du är snygg och smal.

 

Där får man ju hålla med tyvärr.

 

Däremot tror jag att en tjej som är lite småtjock mår mycket, mycket bättre rent fysisk än en tjej som är lite smått undernärd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, du försöker låta smart.

 

Men skriv inte sedan där avgasluft om du inte vet vad du pratar om.

Att inneha magrutor som kvinna är inte någon enkel match. Speciellt inte om du äter så lite att du ständigt går omkring i ett katabolt tillstånd.

Det finns inget mer avtändande än magrutor och synliga muskler på en kvinna. Så det är förväl att det inte är så lätt för tjejer att få det. Men när tjejer blir för aldeles för magra samt tränar för mycket så finns risken att rutorna träder fram.

 

Otränad och smal = snygg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte mer än kille, och som kille så blundar man väl inte om man ser en snygg tjej i reklam. Må det vara pokerreklam eller annat.

Det som däremot gör mig förbannad är när företag använder sig av kvinnor som lever på en morot och ett glas vatten om dagen. Sånt skit ska inte förekomma nånstans och ger helt fel signaler både till killar och tjejer hur en kvinnokropp ska se ut.

Everest Pokers reklam för "Everest Poker Avalanche" verkar anse att anorexiakvinnor är nåt som ska lyftas fram och sälja deras produkt. Hade tänkt börja spela hos Everst Poker idag men skiter i det nu.

 

Använd gärna kvinnor för att sälja poker, det kommer man väl aldrig komma undan när flertalet av pokerspelarna är killar. Men se för fn till att försöka bidra till ett lite bättre kvinnoideal än size zero.

 

Moralens riddare kommer till våran räddning! En sann hjälte!

 

Jag förstår varför folks åsikter ofta dras åt det mespretantiösa, politiskt korrekta hållet. Det har helt klart sina fördelar - man blir sedd som god, man får mer fitta och man slipper få stenar kastade på sig av vänsteraktvister. Men detta är i verkliga livet och inte på ett internetforum där man sitter anonym. Blir du verkligen, innerst inne, så upprörd som du ger sken av att vara? På riktigt alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst hon är smal. Men inte sjukligt smal.

Oftast är det tjejer med mer kött på kroppen i reklamer så det är bra att denna tjej också får chansen.

Tycker det är jättebra att de visar att man som tjej även kan vara snygg utan jättebröst.

Men vi kanske ska förbjuda alla som inte är precis som normalkvinnan att medverka i reklamer?

 

Att sen modevisningar har ett annat ideal är en annan sak.

 

 

Texten nedan låter trolig. Någon chans att trådstartaren kan svara på om det stämmer eller om det var en felaktig analys?

 

Att du går till sådan våldsam attack på everest poker för en liten sak tyder på att du har ett stort personligt problem, jag gissar på att du har en nära släkting som är drabbad av anorexi, alternativt att din mamma eller flickvän är mycket kontrollerande över dig och har talat om för dig att det är fint att vara tjock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gissar att du är av det manliga könet..

 

För att göra jämförelsen lite rättvisare så kan jag tala om min flickvän som ligger på 21 eller 22 i BMI, och revbenen syns igenom i en hel rad vinklar och ställningar.

 

Känns heller inte som att BMI på något vis är rättvisande, finns ju dom som har 5 kg extra i röven och som ändå kan ha nordens magraste torso och därmed ett högt BMI men synliga revben.

 

Det jag ville ha sagt var bara att den där bilden inte på något sätt säger oss att kvinnan på bilden skulle vara undernärd.

 

Nu råkar de faktist vara så att jag är av det kvinnliga könet, så jämförelsen e ytterst rättvis. Ifall din flickvän har BMI som e 22 och revbenen syns som brudens på bilden måst hon nog ha väldigt rund bak/lår för att uttrycka de milt. Ja e själv int alls någå sjukligt smal, fast mitt BMI klassas som undervikt. Dock har jag väldigt smal midja och övrekropp (och har knappast så mycke fett på revbenen överhuvudtaget) och trots det syns inte mina revben sådär utstående som brudens på bilden. Därav drog jag slutsatsen att hennes BMI e rätt lågt om hon dessutom e modell e hon säkert rätt lång osv).

 

Sen behöver int alls brudar som e sjukt smala ha anorexi, vilka int alla verkar fatta. De finns såna som äter som hästar, men ändå int går upp i vikt. Det att magmusklerna borde synas om hon e underviktig å int har nåt fettlager på magen e bara bs. De att man e smal behöver ju int betyda att man idrottar som en idiot.

 

Så för att konkludera mina två poänger:

- En smal brud behöver inte vara sjuk/ha anorexi/bulimi

- Buden på bilden har garanterat ett lågt BMI

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...