Gå till innehåll

Everests syn på kvinnor?


raptorjr

Recommended Posts

Jag är inte mer än kille, och som kille så blundar man väl inte om man ser en snygg tjej i reklam. Må det vara pokerreklam eller annat.

Det som däremot gör mig förbannad är när företag använder sig av kvinnor som lever på en morot och ett glas vatten om dagen. Sånt skit ska inte förekomma nånstans och ger helt fel signaler både till killar och tjejer hur en kvinnokropp ska se ut.

Everest Pokers reklam för "Everest Poker Avalanche" verkar anse att anorexiakvinnor är nåt som ska lyftas fram och sälja deras produkt. Hade tänkt börja spela hos Everst Poker idag men skiter i det nu.

 

Använd gärna kvinnor för att sälja poker, det kommer man väl aldrig komma undan när flertalet av pokerspelarna är killar. Men se för fn till att försöka bidra till ett lite bättre kvinnoideal än size zero.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 83
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Stämmer. Listade inte ut hur jag kunde länka till bilden. Tack för det.

 

Jag tycker det är svårt att avgöra om hon är en size zero på den bilden. Till och med jag, som absolut inte är undernärd, får fram revben som jag sträcker på mig och vänder mig om. Nu är jag visserligen inte tjej men ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är svårt att avgöra om hon är en size zero på den bilden. Till och med jag, som absolut inte är undernärd, får fram revben som jag sträcker på mig och vänder mig om. Nu är jag visserligen inte tjej men ändå.

 

Lägger mig inte i diskussionen men det här stämmer in på mig också, och jag har ändå ett väldigt tjockt lager underhudsfett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte mer än kille, och som kille så blundar man väl inte om man ser en snygg tjej i reklam. Må det vara pokerreklam eller annat.

Det som däremot gör mig förbannad är när företag använder sig av kvinnor som lever på en morot och ett glas vatten om dagen. Sånt skit ska inte förekomma nånstans och ger helt fel signaler både till killar och tjejer hur en kvinnokropp ska se ut.

Everest Pokers reklam för "Everest Poker Avalanche" verkar anse att anorexiakvinnor är nåt som ska lyftas fram och sälja deras produkt. Hade tänkt börja spela hos Everst Poker idag men skiter i det nu.

 

Använd gärna kvinnor för att sälja poker, det kommer man väl aldrig komma undan när flertalet av pokerspelarna är killar. Men se för fn till att försöka bidra till ett lite bättre kvinnoideal än size zero.

 

 

 

Visst är tjejen på bilden smal, men att säga att hon har anorexi är en överdrift.

Sen är Everest Poker inga som skapar kvinnoideal, det är ingen reklampelare vid en väg, det är en banner på en pokersite.

Att du går till sådan våldsam attack på everest poker för en liten sak tyder på att du har ett stort personligt problem, jag gissar på att du har en nära släkting som är drabbad av anorexi, alternativt att din mamma eller flickvän är mycket kontrollerande över dig och har talat om för dig att det är fint att vara tjock.

 

Jag kan råda dig att tala med en psykolog och försöka kontrollera din ilska istället för att ta ut den mot en pokersite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är tjejen på bilden smal, men att säga att hon har anorexi är en överdrift.

Sen är Everest Poker inga som skapar kvinnoideal, det är ingen reklampelare vid en väg, det är en banner på en pokersite.

Att du går till sådan våldsam attack på everest poker för en liten sak tyder på att du har ett stort personligt problem, jag gissar på att du har en nära släkting som är drabbad av anorexi, alternativt att din mamma eller flickvän är mycket kontrollerande över dig och har talat om för dig att det är fint att vara tjock.

Jag kan råda dig att tala med en psykolog och försöka kontrollera din ilska istället för att ta ut den mot en pokersite.

Hehe, jag tänkte något liknande när jag läste op. Känns lite överdrivet att hetsa upp sig så för EN pytteliten reklambanner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller den tjejen på bilden så är det väl inte bara att revbenen håller på att sticka ut, hennes armar är väldigt smala också. Kanske inte size zero men på god väg. Nog anser jag att hon är för smal, fast jag är väl inte så förvånad över kommentarerna heller. Rent alltmänt verkar det ju vara helt okej att tjejer ska äta lite och försöka bli så smala som möjligt. Många av er tycker nog att Nicole Richie eller Victoria Beckham är skitsnygga också. Kanske till och med att dom är lite tjocka.

 

Nej det är väl klart att det är okej att det är en sån liten reklam grej. Alla kan få göra små reklamgrejer. Är väl okej med lite rasism också, eller lite kvinnoförtryck osv. Bara det görs i små doser så är det väl okej? En viss ironi i det sista jag skrev. Anser att man ska säga att man tycker nåt är fel. Bara för att det är lite fel så är det likväl fel.

Och jag lovar att dom säkert kunde ha valt bland minst flera hundra andra vackra kvinnor att haft som reklampelare än nån som även om hon inte har anorexia är väldigt smal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker nog du har över reagerat lite jag tycker hon ser bra ut och det är väl det som är meningen, kanske lite för smal för vad som är bra för hälsan men det är väl många, det är väl hennes val om hon vill vara med i deras banner hon får väl antagligen bra med pengar för det så det borde väl vara positivt för henne...

 

att du skulle behöva gå till en psyklog för att du överreagerar på detta tycker inte jag verkar nödvändigt i sådanafall hade jag behövt en för länge sedan..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är tjejen på bilden smal, men att säga att hon har anorexi är en överdrift.

Sen är Everest Poker inga som skapar kvinnoideal, det är ingen reklampelare vid en väg, det är en banner på en pokersite.

Att du går till sådan våldsam attack på everest poker för en liten sak tyder på att du har ett stort personligt problem, jag gissar på att du har en nära släkting som är drabbad av anorexi, alternativt att din mamma eller flickvän är mycket kontrollerande över dig och har talat om för dig att det är fint att vara tjock.

 

Jag kan råda dig att tala med en psykolog och försöka kontrollera din ilska istället för att ta ut den mot en pokersite.

 

Ledsen att jag gjorde dig så upprörd. Eftersom du känner dig tvungen att gå till personangrepp mot mig så måste jag ha råkat såra dig ordentligt. Kanske var din flickvän på bilden? Isåfall inte meningen att såra dig eller henne, hon är säkert trevlig som person. Har inget emot henne. Eller så är du en representant för Everest Poker och känner dig personligt anklagad?

 

Tycker bara att oavsett vilken site det är, hur stora eller små dom än är så kan man väl iaf tänka till lite när man gör reklam? Även om det är små saker så kan väl alla iaf försöka att inte driva tjejer till svält bara för att det är det enda som visas i reklam? Är ju tyvärr väldigt många som tror att man måste se ut sådär och går väldigt långt och mår väldigt dåligt för att bli så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker nog du har över reagerat lite jag tycker hon ser bra ut och det är väl det som är meningen, kanske lite för smal för vad som är bra för hälsan men det är väl många, det är väl hennes val om hon vill vara med i deras banner hon får väl antagligen bra med pengar för det så det borde väl vara positivt för henne...

 

att du skulle behöva gå till en psyklog för att du överreagerar på detta tycker inte jag verkar nödvändigt i sådanafall hade jag behövt en för länge sedan..

 

Har absolut inget personligt emot tjejen. Bra för henne att hon får sälja reklam. Tycker bara hon är för smal och det sänder fel signaler som mycket annan reklam gör och framförallt modeller i allmänhet gör om man kollar på t.ex. modevisningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjejen på bilden på everestloggan är inte för smal. Det synns dels på att rumpan går utåt mer än vad den borde göra med den svank hon håller, samt att det är fett på magen (inga magrutor syns) vilket är snyggt.

 

Hon ser ut att ha en aningens uppskuten/framstående axel vilket inte är lika attraktivt. Det går dock inte att göra så mycket åt.

 

Även om det är små saker så kan väl alla iaf försöka att inte driva tjejer till svält bara för att det är det enda som visas i reklam? Är ju tyvärr väldigt många som tror att man måste se ut sådär och går väldigt långt och mår väldigt dåligt för att bli så.

 

Jag tror att de tjejer som mår sämst är de som är tjockast. Det är väldigt svårt att bli accepterad som överviktigt tjej i nästan alla samanhang. Det blir mycket enklare om du är snygg och smal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker bara hon är för smal och det sänder fel signaler.... bla bla bla

 

Lägg ner nu, inget fel på den tjejen hon ser ut som alla andra tjejer du ser dagligen på varenda tv serie, varenda reklam o varenda tidning.... och om du vore jag, varenda morgon när du vaknar och tittar till vänster.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Massa text

 

Hur har du tänkt att man ska lösa "problemet"? För det är väll inte bra om man tillåter för tjocka tjejer på bild heller? Det är ju inte hälsosamt om alla skulle försöka blir tjocka.

 

Bör man införa en norm att bara kvinnor inom en viss viktklass ska få vara med i reklam?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...