Gå till innehåll

Battle of the Planets - SnG Leaderboard hos PokerStars!


PokerStars_Martin

Recommended Posts

Precis vad jag tänkte fråga, nån som vet vilka SNGer man ska spela?

Tror inte att Pokerstars kan ha lyckats balansera det perfekt redan från början.

 

Som jag ser det så är poängen direkt relaterade till vinst i form av % av vinstpotten. Och givetvis har en duktig spelare högre ROI ju fler deltagare det är.

 

Har också funderat i dessa banor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen fullständig analys men en bra hint tror jag mig ha i alla fall.

 

Jag har jämfört SnG9 och SnG18.

 

Snittpoängen i SnG9 = (45+27+18) / 9 = 10

Snittpoängen i SnG18 = (61+46+30+16) / 18 = 8.5

 

Anledningen till att SnG9 måste ha högre snittpoäng är att den högre variansen i SnG18 annars skulle gjort dem totalt dominerande.

 

 

Simulering i matlab. Simulerat 10000 serier med 20 Sng (low orbit) och 10000 serier med 100 SnG (high orbit) i båda fallen.

För enkelhetens skull satte jag ROI=0.

I low orbit har SnG18 övertaget, bästa SnG9 hamnar runt 10:e plats.

I high orbit har SnG9 ungefär samma övertag .

 

Detta är fullständigt logiskt eftersom den högre variansen i SNG18 ger utslag på kort sikt, medans SnG9s högre snittpoäng tar ut sin rätt i långa loppet .

 

För att få ett helt balanserat poängsystem behövs olika skalor för high och low orbit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis vad jag tänkte fråga, nån som vet vilka SNGer man ska spela?

 

Förmodligen skall du fortsätta spela de du tjänar mest pengar på.

 

Värdet i BOTP är inte speciellt stort, se det mer som en kul grej.

 

Om det i snitt anmäls 1 spelare i sekunden till SnGs i Jordendivisionen innebär det att PS drar in $1*60*60*24*7 = $600.000 på det på en vecka.

$6000 + $1400 (tickets till finalen) "kostar" denna promotion stars per vecka, dvs mindre än 2% av raken tillbaka. (Sen ökar natuligtvis chanserna för en bra spelare.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen skall du fortsätta spela de du tjänar mest pengar på.

 

Värdet i BOTP är inte speciellt stort, se det mer som en kul grej.

 

Om det i snitt anmäls 1 spelare i sekunden till SnGs i Jordendivisionen innebär det att PS drar in $1*60*60*24*7 = $600.000 på det på en vecka.

$6000 + $1400 (tickets till finalen) "kostar" denna promotion stars per vecka, dvs mindre än 2% av raken tillbaka. (Sen ökar natuligtvis chanserna för en bra spelare.)

 

Jag förespråkar att man alltid ska spela på en nivå där man är vinnande, oavsett bonusar, RB etc.

 

Säg att jag skulle spela 20x$1.20 18-manna, uppnå ca 500 poäng och därmed i dagsläget vinna. Det skulle ge:

 

Kostnad för inköp: $24

Bonusen: $150

 

Hypotetisk fördelning av mina 20 SnG som ger ca 500 poäng

1. 3

2. 4

3. 4

4. 3

OTM. 6

 

Vilket skulle ge i på spelet: $63

 

Med detta vill jag visa på att Bonusen är bra i relation till spelet.

I alla fall om man har tänkt vinna en vecka.

 

Har bortsett ifrån värdet på den "ticket" man vinner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

var 2.447

lär vara det då

 

Hej jimisola,

 

Om du fortfarande har en äldre version så kan du uppdatera klienten manuellt genom att köra filen PokerStarsUpdate.exe i din PokerStars-mapp.

 

Alternativt kan du göra back-up av notes.txt (dina player notes) och user.ini (dina klientinställningar), avinstallera klienten och ladda ner senaste versionen på http://www.pokerstars.com/poker/download/, varefter du lägger tillbaka de nämnda filerna i PokerStars-mappen igen.

 

Klienten ska dock uppdateras automatiskt, om du upplever fler problem med detta så hör av dig till support@pokerstars.com så ska vi vidarebefordra dig till vår tekniska avdelning.

 

Hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...