Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!

Metaddict

Recommended Posts

Meta har bra tank o lirar bra. Men samtidigt ar han en oserios spelare som lirar typ lika manga hander som en oserios bingo spelare. Dvs han kan ha en ptbb pa 85 o plussa mindre an en 25 prolle ica arbetare. Skamt atsido sa ar det en av hans svagheter tror jag + att han inte anvander program som visar 3bett. :-D

Trodde mest det var lite fylleskämtande. Jag betvivlar faktiskt att någon vettig person med lätthet skulle kunna dra in massa händer när den har drygt 2 månader i Thailand med sin flickvän och sen kanske inte kan ses på ett halvår. Jag har väl 12-13K händer för månaden nu och mtp att jag nog snittar runt 4.5 bord när jag lirar är det definitivt OK under omständigheterna.

Hade jag varit ensam i Sverige hade det ju INTE varit bra alls nä. Men uträknat över året har jag iaf trots min tid här snittat ca 25K händer i månaden.

Annars är jag riktigt IRL-tiltad just nu. Jag hade sett lite bilder på poolområdet här innan men idag gick vi en snabbrunda och tittade för första gången. Sjuuuuuuuuukt vilken enorm potential det hade och skrämmande hur byggnadsledningen kan låta det förfalla såhär. Poolen var helt enorm, gymområdet var enormt, det hade funnits jacuzzi och spa, etc, men nu ser det ut som ett skabbigt övergivet slumhus. Man kunde verkligen se hur fint det måste ha varit innan.

Tycker lite småsynd om oss som förväntade oss pool och restaurang och så men verkligt synd är det ju om de som faktiskt äger en lägenhet här :) Vill inte ens tänka på hur mycket värdet måste ha sjunkit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej jag ska posta en bild men inte nu för nu hägrar lite pilsner.

Kul att det går bättre för dig igen.

Själv ska jag dra igång på måndag och då hoppas jag det går bättre

Tackar tackar, GL själv!

var finns prog som visar trebett?

Kossan demonstrerade HoldemManager lite snabbt och det är ju definivit överlägset PT2. PT3 har jag inte kollat i men såvitt jag vet är det ingen enorm skillnad från PT2. Känns som jag får ta och fixa HM på plats tillbaka i Sverige.

Länk till kommentar

Trodde mest det var lite fylleskämtande. Jag betvivlar faktiskt att någon vettig person med lätthet skulle kunna dra in massa händer när den har drygt 2 månader i Thailand med sin flickvän och sen kanske inte kan ses på ett halvår. Jag har väl 12-13K händer för månaden nu och mtp att jag nog snittar runt 4.5 bord när jag lirar är det definitivt OK under omständigheterna.

Hade jag varit ensam i Sverige hade det ju INTE varit bra alls nä. Men uträknat över året har jag iaf trots min tid här snittat ca 25K händer i månaden.

Nu ska du inte lägga in allt för mycket värde i mitt fylleinlägg :-)

Jag tycker inte att du är en oseriös spelare men jag står fast vid att det är väldigt lätt hänt att man inte lirar så mycket när man ändå tjänar bra. Sen har du en speciell situation just nu så jag förstår hur du tänker, jag har själv tex inte lirat i närheten av vad jag borde när jag har rest utan prioterat resan o nöje före.

Det gäller att hitta en balans med resten av livet helt enkelt.

Länk till kommentar

Såg precis Resident Evil: Extinction och tyckte faktiskt den var rätt bra. Skönt att bara ligga bakis i soffan med bruden och kolla fim.

Ligger $400 och SEK5000 ser jag nu i PT så det finns trots allt en chans att man inte hamnar på back :mrgreen: Ska köra en session på Svenska Spel nu.

Länk till kommentar

Så ÄCKLIGT jävla GÖTT att ni anar inte :mrgreen:

1100 händer Svenska Spel-grind och 40 PTBB/100 senare så är man tillbaka på plus för månaden! Trodde jag verkligen Funderar på att ta ledigt resten nu :mrgreen: Plussade 10K kronor nu så upp 5K på SvS för månaden vilket gör att jag är uppe på lillplus totalt. Har nog plussat ca 2000 big blinds på typ 4K händer eller nåt. Lol rushaments lixåm. Mitt whineinlägg här kanske hjälpte ändå :-D

Käkat ris med kyckling och chili nu följt av nudelsoppa med fläsk. Inte länge till man kan käka en god tvårättersmiddag för 12 kronor...

Ska lägga mig i sängen med bruden och kolla film, äta lite godis och bara njuta :lol:

Länk till kommentar

Såg Mad Money igår. Utan tvekan en av de mest tiltande filmer jag sett. Exakt allting var störande. Handlingen i sig, manuset, skådespeleriet, ALLT var vidrigt dåligt. Castingen i sig var vidrig med, Diane Keaton, Queen Latifah och Katie Holmes som tjuv-kollegor/bästa vänninor? Mmmmmmmmm trovärdigt! Sen Ted Danson som Keatons man, brrrrrrrrrr KALLT! Tillochmed alla biroller var både vidrigt castade samt bjöd på typ de sämsta skådespelarprestationerna jag sett, om man borträknar från "komedierna" som går på thai-TV då...

Sovit asmycket inatt, trodde först det berodde på allergipillrena vi tog igår, men jag inser nu att det kan ha berott på ångesten över den dåliga filmen :mrgreen:

Jag fick i ett svagt ögonblick för mig att erbjuda tjejen att käka sen lunch på MK idag, jag gillar inte alls maten där så jag vet knappt vad jag tänkte med, men hennes dator strular som fan så jag tyckte så synd om henne att jag kände mig tvungen att göra en god gärning :mrgreen: Dessutom föreslog jag att jag kunde följa med och leta efter skor till henne. Vafan är det för fel på mig? :twisted:

Länk till kommentar

Vad ska du göra hemma i Sverige?

Ha ångest och tycka synd om mig själv såklart. Vad annars? :mrgreen:

Nä men målet är helt enkelt att grinda som aldrig förr och bli rik på köpet. Och för att det ska gå måste jag leva mer hälsosamt igen, dvs börja på gymet och äta normalt. Sen luktar det ju Thailand till höst/vinter lång väg obv :)

Länk till kommentar

Vad ska du göra hemma i Sverige?

Ha ångest och tycka synd om mig själv såklart. Vad annars? :mrgreen:

Nä men målet är helt enkelt att grinda som aldrig förr och bli rik på köpet. Och för att det ska gå måste jag leva mer hälsosamt igen, dvs börja på gymet och äta normalt. Sen luktar det ju Thailand till höst/vinter lång väg obv :)

Länk till kommentar

Grindade en del igår. Började som vanligt just nu rätt kallt med att årets sämst spelade AA drog tvåoutaren på river mot min KQ på QxxQ och att jag fick in degen pre med QQ mot AK två gånger och förlorade båda. Sen grindade jag tillbaka sakta men säkert tills Angie satte sig och railade.

Som vanligt när jag grindat ett tag utan henne kommer alltid en CPrush så fort hon sätter sig :mrgreen:

Jag tror jag är upp ca 45K svenska på en vecka nu ungefär. Känns lite märkligt att "bara" vara plus ca 20 totalt för månaden inklusive RB efter en sån här rush :D Men självklart är jag extremt nöjd!

Gårdagens "jag tar en annorlunda linje, sätter mig i en svår sits, jag vinner ändå en stor pott tack vare min annorlunda linje"-hand...Om inte riverkortet är en fyra eller femma är jag faktiskt inte hundra på att jag hade synat eftersom jag tror att JT är en jättestor del av fi's range. Han har standard TAG-reg stats och Ladbrokes standardregs brukar inte ha hjärta nog för såna här (vackra) bluffar. Men i slutändan har jag ju underreppat min hand så enormt att synen är rätt standard när alla drag missar.

Prima Network No-Limit Hold'em, $4.00 BB (6 handed) Hand History converter Courtesy of PokerZion.com

Button ($468.24)

SB ($720.73)

BB ($667.20)

UTG ($498.00)

Hero ($525.64)

CO ($365.00)

Preflop: Hero is MP with A[:spade:], A[:club:].

UTG raises to $16, Hero calls $16, 2 folds, SB calls $14, BB calls $12.

Flop: ($64) J[:club:], T[:club:], 4[:diamond:] (4 players)

SB bets $52, BB folds, UTG folds, Hero calls $52.

Turn: ($168) 5[:spade:] (2 players)

SB bets $96, Hero calls $96.

River: ($360) 5[:heart:] (2 players)

SB bets $558.73 (All-In), Hero calls $361.64 (All-In).

Final Pot: $1280.37

Results in white below:

SB has 7c 9c (one pair, fives).

Hero has As Ac (two pair, aces and fives).

Outcome: Hero wins $1083.28. SB wins $197.09.

Gårdagens "tack FoxwoodsFiend för att du visar att man kan göra skumma saker som att överbetspusha när man vet exakt vad en dålig fi har"-hand :D Det är ganska värt 25 dollar i månaden för DeucesCracked när man tjänar drygt $100 extra på en hand bara för att man fått en ny "linje" från en pokerfilm :) (rätt skön turn/river-kombo för övrigt)

Prima Network No-Limit Hold'em, $3.00 BB (4 handed) Hand History converter Courtesy of PokerZion.com

BB ($1020.62)

Hero ($312.06)

Button ($435.12)

SB ($445.00)

Preflop: Hero is UTG with 8[:spade:], 8[:club:].

Hero raises to $9, 2 folds, BB calls $6.

Flop: ($19.50) Q[:spade:], 5[:club:], 3[:heart:] (2 players)

BB checks, Hero bets $15, BB calls $15.

Turn: ($49.50) 8[:heart:] (2 players)

BB checks, Hero bets $38, BB calls $38.

River: ($125.50) Q[:club:] (2 players)

BB checks, Hero bets $250.06 (All-In), BB calls.

Final Pot: $375.56

Results in white below:

BB has Qh Ts (three of a kind, queens).

Hero has 8s 8c (full house, eights full of queens).

Outcome: Hero wins $375.56.

Provar en liten annorlunda linje här med faktiskt. Preflop är marginellt men det är fyrhandat och fi har trebetat mig väldigt mycket så jag kommer spela alla TP och drag för stack. Lyckas verkligen reppa färgdraget antar jag eftersom fi blixtsynar :)

Prima Network No-Limit Hold'em, $3.00 BB (4 handed) Hand History converter Courtesy of PokerZion.com

BB ($560.01)

Hero ($307.50)

Button ($286.50)

SB ($685.26)

Preflop: Hero is UTG with Q[:club:], J[:club:].

Hero raises to $9, Button raises to $30, 2 folds, Hero calls $21.

Flop: ($64.50) J[:diamond:], J[:heart:], 5[:diamond:] (2 players)

Hero checks, Button bets $39, Hero raises to $277.5 (All-In), Button calls $217.50 (All-In).

Turn: ($598.50) 3[:heart:] (2 players, 2 all-in)

River: ($598.50) 8[:club:] (2 players, 2 all-in)

Final Pot: $598.50

Results in white below:

Hero has Qc Jc (three of a kind, jacks).

Button has 9h 9s (two pair, jacks and nines).

Outcome: Hero wins $598.50.

Självklart förlorade jag händer igår med men slantsinglingar och tvåoutare är inte alltför intressanta att posta. Spelade även lite NL600 igår igen men tråkigare bord får man nog leta efter. Kan inte ha spelat en enda pott över 20BB :D Dessutom blev bordet iskallt efter ett tag när PF-legendaren DaPine87 tar fiskens plats, den dåliga regen jag ville hacka på byts ut av en äcklig semiLAG 10BB shortstack, och sedan den ännu större PF-legendaren Franco_Baresi sätter sig i pos på mig och börjar käfta. Den sista platsen innehades en 20/17/4-reg. Jag tog iaf mitt förnuft till fånga och lämnade bordet efter ett tag. Tur man slutat med sitt löjliga stolthets-tjafs om att det är fegt att byta bord :D

Länk till kommentar

Hmmm går det inte citera när du lägger in händerna i convertern??

Men iaf så är synen standard i första handen, jag tror inte JT är en stor del av FIs range, många kör med QQ-KK för de sätter den andra på drag eller AJ typ... Synen gör iaf jag nästan alla dagar i veckan än fast inte bordet parade sig på river. Har de kåk så wp.. Skulle btw vara roligare om du kunde skriva nicken i handhistoryn, fast går väl inte när man kör med converter?

Länk till kommentar

Jag mår inte direkt bra just nu. Åker tillbaka till Sverige tisdag/onsdag natt. Ångesten har verkligen kommit krypande. Jag kan inte ens säga "åker hem" eftersom det inte längre känns som hem. Galet.

Snackade iaf lite löst med en polare i HBG om att flytta in i hans trea. Han var inte helt hundra än verkade det som men jag kör nog på det om vi kan hitta någon lösning. Vill inte binda mig mer än 4 månader eftersom det definitivt känns som jag drar tillbaka till Thailand till höst.

Pokern går åt helvete återigen. Jag var uppe på 3.5K dollar plus för månaden på Lads efter att ha legat lika mycket back, vilket jag faktiskt kände mig rätt stolt över, men då började det CPriggas igen. Tillochmed bruden sitter och frågar vafan det är som händer när hon railar :mrgreen:

I slutändan får man väl ändå vara nöjd trots allt, det var inte längesen jag var säker på att detta skulle bli min första backmånad men jag slutade ca $500 upp på Lads och 5K på Svenska Spel. Mtp hur det sett ut när jag lirat är det väldigt bra.

Spelade en kall session igår som gick lite på autopilot och slutade på 500 back efter att ha varit nere på 1200 och vänt. Det var dock en väldigt nyttig session eftersom den gav mig lite av ett "eureka" (klichéeeee). Det är lite svårt att förklara men framförallt handlar det om att bryta de mönster/bekväma spel jag gör när autopiloten är på, men inte gör när jag spelar mitt A-game. Eftersom ingen spelar sitt A-game jämt är det viktigt att kunna hålla spelet uppe även när man bara vill få in sina händer.

Nu är ju motståndet överlag såpass dåligt på nivåerna att man har edge ändå men min winrate bör öka märkbart om jag hittar några procent stabilare grundspel.

Månadsgraf för Lads (Lads eller PT flippade ur i en hand jag vann och skapade en sidopott på 1K så tyvärr är där för mycket pengar i grafen...):

majladshs8.th.jpg

Jag vet inte riktigt vilken inriktning jag ska ta med dagboken nu, eller om jag ens ska fortsätta. Känns inte som folk bryr sig om man inte är i Thailand :D Dock har jag varit pinsamt dålig med bilder här så jag får väl försöka posta de bästa sen nån gång :)

Länk till kommentar

Hmmm går det inte citera när du lägger in händerna i convertern??

Men iaf så är synen standard i första handen, jag tror inte JT är en stor del av FIs range, många kör med QQ-KK för de sätter den andra på drag eller AJ typ... Synen gör iaf jag nästan alla dagar i veckan än fast inte bordet parade sig på river. Har de kåk så wp.. Skulle btw vara roligare om du kunde skriva nicken i handhistoryn, fast går väl inte när man kör med converter?

Jag tror inte riktigt fi synar in sig preflop med QQ och KK när det är raise och

syn före. Isåfall mycket troligare att han synat med TT eller möjligen JJ med. Av pocketparen då. Mot kompetent aggro motstånd viker man nog aldrig river här nej, men när den enda read man har är att fi har typ 19/16/3-4 eller något sånt i stats och man spelar på Lads så är det knappast någon fistpump-syn :mrgreen:

Håller med om vad du säger om nicken men jag ska sluta skylta med mitt eget så det får nog bli converter framöver. Så får ni väl fråga om det är någon speciell hand ni undrar över istället :)

Länk till kommentar

Jag vet inte riktigt vilken inriktning jag ska ta med dagboken nu, eller om jag ens ska fortsätta. Känns inte som folk bryr sig om man inte är i Thailand :D Dock har jag varit pinsamt dålig med bilder här så jag får väl försöka posta de bästa sen nån gång :)

Det är klart du ska köra på, Helsingborg kan ju va kul också:mrgreen:

Länk till kommentar

Aaaaaaaaa började faktiskt inte månaden med back. Weeee :lol: Var såklart uppe på runt 1500 plus innan det blev kallt som vanligt men slutade på runt 300 dollar upp. Nästan lika mycket som hela maj ju 8-)

Inte mycket att göra åt de största förlustpotterna iaf. JJ mot QQ all in pre. KK mot 45/6-fisks AA (han kallsynar 3bet pre och synar flopbet hehehHEHEH). Sen TT mot AK all in pre för ca 60BB och en QQ mot AA för nåt liknande.

När vi vaknar imorgon ska vi packa, städa lägenheten och flytta ut. Såååå otäckt det känns. Trivs så äckligt bra här, jag hade inte tvekat en sekund över att köpa lägenheten om jag haft råd. Obeskrivlig ångest att lämna detta och tjejen.

Positivt är att jag iaf ska träffa tjejens brorsa imorgon för första gången. Och att jag plussade på poker då såklart :mrgreen:

Länk till kommentar

Tillbaka i Sverige. Efter 11 timmars flyg, en timmes väntan och sen en timmes tågresa på det gick jag rakt på grinden efter en Pasta Alfredo :mrgreen: Stort! Vet inte hur jag orkade lyckas trycka in 1300 händer och dessutom spela bra men det gick faktiskt. Började som vanligt med två usla spel av olika fi som lönade sig men sen flöt det på riktigt riktigt bra.

Jag har lite halvintressanta planer på att fortsätta dagboken med lite ny inriktning här men får se om jag orkar engagera mig.

Länk till kommentar

Du får helt enkelt starta en ny dagbok för det du skriver är intressant och kul.

Själv drar jag ner till Thailand i October men inte för att spela poker alla fall ;)

Hehe tack.

Gött! Själv är jag nog helt enkelt för dålig på poker så jag har inte råd att åka och bara chilla :mrgreen:

Länk till kommentar