Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

för min egen del hjälpte det extremt med att jag funderade igenom vad målet var medan jag spelar. vilket inte är var resultat utan bra beslut. sedan fokusera helt på det.

 

sedan tänka igenom vilka saker som man vet ofta brukar ta bort fokus från målet så man är medveten om dem och kan identifiera dem när dem uppstår och har plan för hur man mentalt ska handskas med dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Dessutom börjar jag få helt brutal ångest (som vanligt, man skulle kanske kunna tro att man skulle vänja sig) över att snart åka hem och skiljas åt från tjejen igen.

 

Är du tillsammans med en thailändsk tjej? Hur länge har ni varit tillsammans och kan hon inte följa med till sverige isf? :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska du inte åka berg och dalbana får du nog lägga ner pokern helt :-(

 

Hehe jo det är väl så. Önskar bara man kunde hålla sig några procent mer neutral så man slipper den värsta dödsångesten när det går dåligt.

 

för min egen del hjälpte det extremt med att jag funderade igenom vad målet var medan jag spelar. vilket inte är var resultat utan bra beslut. sedan fokusera helt på det.

 

sedan tänka igenom vilka saker som man vet ofta brukar ta bort fokus från målet så man är medveten om dem och kan identifiera dem när dem uppstår och har plan för hur man mentalt ska handskas med dem.

 

Ty, bra poäng. Jag blev nog lite semigirig efter min tokrush förra månaden. Tror jag började tänka lite mer på pengar än att ta bra beslut. Och då tar jag istället sämre beslut vilket ger mindre pengar. Så inte helt bra :)

 

Sen har jag faktiskt insett (först nu, snabb är jag inte direkt) att det är svårare för mig att hålla fokus i Thailand, framförallt när jag numera alltid är här med tjejen. Det bästa hade varit att gå upp kl 7 på morronen och grinda några timmar men då kommer man aldrig hålla en vettig dygnsrytm för att göra roliga saker med tjejen. Speciellt inte när hon kommer sova andra timmar av dygnet. Jag försöker förvisso gå upp antingen lördag eller söndag morgon och rensa fisk men det är bara en gång i veckan max så det gör inte så mycket.

 

Alltså blir det så att om jag spelar något utöver helgmorgon så blir det rätt sent här eftersom det är dåligt med action tidigare. Oftast vet jag att jag har typ två timmar på mig och att det sen kanske inte kommer bli spel på några dagar eftersom jag ändå försöker ha "semester" mer än grindresa. Detta gör att jag känner en jävla press på att inte börja backa direkt och att hitta ett plus varje session.

 

Ska tänka på det du sa. Jag funderar faktiskt på att göra en nördig lapp med massa saker att tänka på inför och under grinden.

 

Är du tillsammans med en thailändsk tjej? Hur länge har ni varit tillsammans och kan hon inte följa med till sverige isf? :-P

 

Hehe trodde alla visste det nuförtiden ;) Hon bor dock i USA men kan komma ifrån relativt ofta (jämfört med folk med vanliga 7-5 jobb) och av diverse anledningar blir det att vi ses här i Thailand istället. Det är inget jag kommer gå in på men att bara åka till USA med henne istället funkar inte just nu. Vi jobbar på att hitta en lösning men det dröjer nog ett tag till. Åker tillbaka till Sverige om en vecka och då jävlar ska jag fan hitta grindhelvetet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har samma problem med att vara seriös i thailand. dels tror hjärnan att man är på semester, dels är hela thailändska samhället byggt för att motarbeta folk som försöker vara seriösa och dels har man ingen bra setup som hjärnan kan koppla att det är arbetsrum. senaste resorna har jag skippa grinden och bara semestrat. några månader heltidsgrind i sverige, någon månad semester utan seriöst pokrande. passar bättre för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om jag blandar ihop folk nu men du är pf största UFC nörd va?

Tycker du ska skriva lite och få upp mina förväntningar ytterligare för stundande gala. Är jättefisk och nyfrälst till sporten så lite kött på benen vore nice. Blir roligare att titta då.

Om du nu inte har vettigare saker på ditt schema obv... :roll:

 

 

Kämpa på med helvetet till poker också. Long Distance Runner, kötta, kötta kötta!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har samma problem med att vara seriös i thailand. dels tror hjärnan att man är på semester, dels är hela thailändska samhället byggt för att motarbeta folk som försöker vara seriösa och dels har man ingen bra setup som hjärnan kan koppla att det är arbetsrum. senaste resorna har jag skippa grinden och bara semestrat. några månader heltidsgrind i sverige, någon månad semester utan seriöst pokrande. passar bättre för mig.

 

Håller med. Och när man försöker vara seriös så tittar thailändarna på en med föraktande ögon som om man vore en idiot som tar sig själv på för stort allvar. haha. tilt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja ett jäkla problem att försöka spela poker i Thailand faktiskt, blir inte bra hur man än gör känns det som. Fördelen är att resten av livet inte är lika misäraktigt som det är hemma. I alla fall så länge man inte drabbas av den förr eller senare oundvikliga Thaitilten. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja ett jäkla problem att försöka spela poker i Thailand faktiskt, blir inte bra hur man än gör känns det som. Fördelen är att resten av livet inte är lika misäraktigt som det är hemma. I alla fall så länge man inte drabbas av den förr eller senare oundvikliga Thaitilten. :roll:

 

de va inget

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har samma problem med att vara seriös i thailand. dels tror hjärnan att man är på semester, dels är hela thailändska samhället byggt för att motarbeta folk som försöker vara seriösa och dels har man ingen bra setup som hjärnan kan koppla att det är arbetsrum. senaste resorna har jag skippa grinden och bara semestrat. några månader heltidsgrind i sverige, någon månad semester utan seriöst pokrande. passar bättre för mig.

 

Jag har funderat på det också faktiskt men jag måste tyvärr erkänna att jag inte är tillräckligt rik för det :) Det kräver ju dock att jag har edge även när jag spelar i mitt extra-lätt-tiltade tillstånd men det tror jag faktiskt att jag har. Än så länge är jag iaf mer upp på spelet här än vad jag bränt inklusive flyg. Sjukt nog är det första gången, jag har haft några av mina största downswingar direkt när jag landat i Thailand :D Finns iofs en vecka kvar att backa ;)

 

vad sysslar dommarn med? han behöver en käfting imo

 

Well, domaren verkar ju inte må helt bra det kan man väl hålla med om, men det där tycker jag var nog för att aldrig någonsin få fightas i sanktionerad MMA igen. Speciellt när han tydligen även har bitit någon motståndare och försökt peta ut ögonen på en annan :shock: Men men, nu är han med i Affliction igen. Äckel.

 

enligt kommentarerna var dommaren tränare på motståndarens klubb, beslutet att starta om vid repet märkligt, därav "hatbrottet".

 

Man brukar ju flytta folk FRÅN repen när man bryter. Lite av hela meningen. Att han skulle bryta var det iaf inget tvivel om. Dock var ju clinchen så pass neutral att han kunde låtit dem köra vidare i mitten istället bara. Whatever, Yvel är en idiot.

 

Grindstuga när du är hemma sen då!

 

Jag är på, vad är adressen??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om jag blandar ihop folk nu men du är pf största UFC nörd va?

Tycker du ska skriva lite och få upp mina förväntningar ytterligare för stundande gala. Är jättefisk och nyfrälst till sporten så lite kött på benen vore nice. Blir roligare att titta då.

Om du nu inte har vettigare saker på ditt schema obv... :roll:

 

 

Kämpa på med helvetet till poker också. Long Distance Runner, kötta, kötta kötta!!

 

Om jag är den största vet jag inte men jag tar det som en komplimang :mrgreen: Bodinarn ligger nog inte långt ifrån. Fast iofs, nu när jag tänker efter så tankade jag faktiskt ner ALLA galor och betade igenom på 4 månader. Och mtp att den idag är nummer HUNDRA och galorna nuförtiden är upp mot 3 timmar så jo...jag är nog värst :mrgreen:

 

Helt ärligt så fick jag rysningar bara när du nämnde galan!

 

Man behöver inte säga mer än Lesnar - Mir och GSP - Alves. OMFG som det rycker i baguetten :mrgreen:

 

Lesnar är WWE-suuuperstjärnan som alla hardcorefans älskar att hata enbart pga det, att han är ett fysiskt monster som rör sig som en svensk lättviktare och var USAs bästa brottare hela college skiter de i. Han bröt Heath Herrings okben (heter det så? Benet som sitter precis under ögat iaf) med ett slag och skickade honom bokstavligt talat rakt över ringen, trots att hans stående teknik egentligen sög.

 

Mir bröt av hela Tim Sylvias underarm och var några år senare (inte så längesen) den första som knockade legenden Minotauro Nogueira. Därimellan var han i en allvarlig motorcykelolycka och fick höra att han kanske aldrig skulle kunna gå ens.

 

De har mötts innan i vad Dana White efter matchen kallade ungefär "the most exciting first round I've ever seen" där Lesnar bara tjurrusar ner Mir som om han var en liten flicka och börjar hamra helt vansinnigt. Idiotdomaren ställer dem upp pga ett litet slag i bakhuvudet och Lesnar tjurrusade ner Mir igen och fortsatte banka. Sen satte han ner foten framför Mir och då var det kört.

 

Ordkrig, ordkrig och ordkrig, nu slåss de för andra gången, och nu om tungviktsbältet. Lesnar har lugnat ner sin approach efter den matchen men är fortfarande en vilde när han får chansen.

 

 

Skulle kunna skriva flera A4-sidor om galan men jag är för bakis för att orka så det får räcka med Lesnar mot Mir. Men GSP mot Thiago Alves är verkligen en höjdarmatch.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stannar en månad till i Thailand istället...lite svårt att åka när tjejen har tårar i ögonen och säger "please don't go". HEHE not so hidden 8-) Dessutom var jag ju inte helt tillfreds med att åka "hem" i vilket fall. Trodde jag bara skulle missa en del av den svenska sommaren men det blir i princip hela. Känns lite sjukt men utan tvekan är det värt det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tyckte galan var riktigt bra. många fina avslut, rivalitet, läskig KO och ett anabolamonster. vad mer kan man begära av en gala?

 

Tror jag behöver lite distans till all sjuka hype. Btw är nästa gala typ fan lika intressant för mig. Anderson Silva mot Forrest Griffin i 205 och det är inte ens huvudmatch :roll: Benn mot Florian ska bli så grymt med.

 

Vad är det alla har emot lesnar?

 

Kollade du vidare efter att matchen var slut eller? Visst, jag vet att kommer direkt från WWE och säkert försöker bygga någon slags heel-personlighet, men är man mästare i UFC ska man fan visa respekt! Jag var inte alls emot honom som alla andra innan, men nu är jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...