Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

Gahhhhhhhhhh aldrig i hela mitt liv varit såhär tiltad av ett plus tror jag...dock hatar jag när folk gnäller över plus så ta bara detta som en helt neutral post där jag berättar om dagens session ;)

 

Från 3k dollar upp på ongame till 600 upp där, och från 900 euro upp på Lads till 130 där. NL400 och NL600 på båda. Bra värde iaf, alltid nåt.

 

Är det bara jag eller blir man inte extra steamad när åsnor gör fullkomligt brutala idiotspel och drar ut?

 

 

Kan någon cliffnotea vad som händer på Ongame? Sett snack om något nytt nätverk, ska hela Ongame flytta dit tillsammans med andra sidor eller är det en utbrytning? Var typ 700 spelare online medan det var 3k på Lads.

 

Spelar på goalwin. Har även läst om ny klient men det var samma som vanligt där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att hela natverket flyttas. Bara nu under nagra dagar det varit 2 olika natverk da vissa skins migrerat till nya klienten fore de andra.

 

Dock har den nya klienten ett fatal riktigt sjuka brister.

 

Alright, bra det.

 

Hehe mmm läste att folk tiltade på klienten :D Kom igång på tok för sent "imorse" så det var bara 2 bord igång på Lads 2/4 + 3/6. Kommer nog inte köra mkt på ongame förrän Sverige om knappa två veckor så jag antar att dem fixat alla buggar tills dess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man måste älska optimism. :mrgreen:

 

Hehe ok, ordet "alla" var kanske lite överdrivet :oops: Hoppas att dem fixat de flesta! Har inte ens testat den nya så jag vet inte hur illa det är. Men jag kommer ihåg att jag var sjuuuuuuuukt tiltad när Ladbrokes bytte klient, men redan typ efter en vecka hade dem fixat exakt alla saker jag störde mig på. Var rätt osannolikt när jag tänker efter :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe ok, ordet "alla" var kanske lite överdrivet :oops: Hoppas att dem fixat de flesta! Har inte ens testat den nya så jag vet inte hur illa det är. Men jag kommer ihåg att jag var sjuuuuuuuukt tiltad när Ladbrokes bytte klient, men redan typ efter en vecka hade dem fixat exakt alla saker jag störde mig på. Var rätt osannolikt när jag tänker efter :D

 

Ja, jag ska väl inte vara för sarkastisk mot Ongame, jag gillar faktiskt utseendet på den nya klienten (till skillnad från många andra). Det är en hel del saker som skulle behöva fixas, men gör dom det så fortsätter jag gladeligen att spela där i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.mma-core.com/videos/Videos.aspx?tid=0&tags=99

 

Alla matcher som inte visades i UFC99. Vill ni se blod, kolla in Struve mot Stojnic. Uuuuuuuuuuuuuuuuusch :shock:

 

Har börjat gilla UFC efter Undisputed spelet. Du kanske kan rekommendera några toppenfighter man bör se?

 

Den du länka till var äcklig men inte fan trodde jag att långben skulle ta hem den. Sjukt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.mma-core.com/videos/Videos.aspx?tid=0&tags=99

 

Alla matcher som inte visades i UFC99. Vill ni se blod, kolla in Struve mot Stojnic. Uuuuuuuuuuuuuuuuusch :shock:

 

Ojoj inte dåligt där, i klass med Kos - Lytle. Hade bara sett Danas vlog innan han verkade inte jätteglad över en sådan blodig fight när de för första gången är i tyskland..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nåja, liite för mycket blod var det allt. När han låg ovanpå honom och det var typ en stråle med blod ner på golvet var det nästan så man mådde illa :oops:

 

Lol! Ja fyfan. Mtp hur mkt jag skriver om MMA och ffa UFC så kanske folk tror att jag njuter av spnt men ärligt talat semiblundade jag just där. Såg en liten snabb "bakom kulisserna" där han snackar med Dana White och de kommer fram till att ju hårdare han försöker strypa desto mer sprutar det blod ur hans panna. Men de säger det som att det är en skitball grej. Är nog bara att inse det, jag kommer aldrig bli en riktigt fighter :mrgreen:

 

Har börjat gilla UFC efter Undisputed spelet. Du kanske kan rekommendera några toppenfighter man bör se?

 

Den du länka till var äcklig men inte fan trodde jag att långben skulle ta hem den. Sjukt!

 

Nä och normalt sett bryter de matchen innan det går sådär långt så Struve hade en djävulsk tur även om det var tufft av honom att köra på och vända.

 

Är så svårt att säga några matcher bara. Du får tanka någon av de nyaste galorna och se vad du tycker (UFC99 som jag länkade till förmatcherna i är den nyaste och även en jävligt bra gala). Vill du se poesi i form av markfight med BJJ, kolla in Demian Maia. Vill du se ovanlig MMA-fighting i form av karate av högsta klass, kolla champen Lyoto Machida. Vill du se gudfadern av sprawl and brawl (håll det stående och knocka alla som försöker), kolla Chuck Lidell för några år sen. Gillar du brottare (vem fan gillar egentligen brottning?) så kan du nästan kolla vilken amerikan som helst :mrgreen: Osv osv. Eller, om du inte har något liv, gör som Bodinarn rekommenderar 8-)

 

Sen är det snart UFC100...gillar du inte den gillar du inte UFC ;)

 

Ojoj inte dåligt där, i klass med Kos - Lytle. Hade bara sett Danas vlog innan han verkade inte jätteglad över en sådan blodig fight när de för första gången är i tyskland..

 

Varför inte göra som meta, kolla in ALLT, inled med ufc1 ;-)

 

Njae, men som han sa var det nog rätt bra att "Långben" körde på och vann ändå. Och sen jublade som om ingenting. Jag gillar iaf inte det, tycker det är äckligt som fan :oops:

 

Måste ha varit en av de längsta galorna som varit någonsin. Alla huvudmatcher gick väl tiden ut? Alla prelims var väl också tiden ut förutom Scyscraper.

 

Kul att Paul Taylor (som jag fick träffa och ta bild med i London, not so hidden ;)) fick vinna iaf. Tyckte han såg mycket bra ut även om han kanske borde avslutat Sobotta som i ärlighetens namn inte var någon stjärna. Snacka om att man håller på någon extra mycket när man fått träffa dem och de är sjyssta som fan iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjo nästan alla huvudmatcher gick tiden ut men du glömmer att Swick tko:ade Saunders (hade obv satt lite pengar på Saunders där btw :-( ).

 

Mm Paul Kelly kan nog ha en fin framtid i 155. Även fast jag trodde att han skulle avsluta Delgado vars match var hans första(och troligtsvis enda) i ufc. Men man ska väl börja långt ner i rankingen i ny viktklass. Om man inte heter Wanderlei som garanterat fått en fight mot Anderson direkt om han vunnit mot franklin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjo nästan alla huvudmatcher gick tiden ut men du glömmer att Swick tko:ade Saunders (hade obv satt lite pengar på Saunders där btw :-( ).

 

Mm Paul Kelly kan nog ha en fin framtid i 155. Även fast jag trodde att han skulle avsluta Delgado vars match var hans första(och troligtsvis enda) i ufc. Men man ska väl börja långt ner i rankingen i ny viktklass. Om man inte heter Wanderlei som garanterat fått en fight mot Anderson direkt om han vunnit mot franklin.

 

Swick också ja, hade för mig att det var en till men orkade inte kolla :)

 

Pratade iofs inte om Paul Kelly utan Paul Taylor ;) Men jag har också blandat ihop de två en massa gånger tidigare. Tyckte rätt synd om Delgado i TUF när alla hånade hans svarta bälte i BJJ :mrgreen: Men äsch, Kelly kommer fortsätta gå matcher mellanmatcher i galorna i europa tills han vunnit iaf 6-7 i rad...det är inte direkt så svårt att genomskåda hur UFC tänker med sina engelsmän. Bisping får en fin chans nu iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är så svårt att säga några matcher bara. Du får tanka någon av de nyaste galorna och se vad du tycker (UFC99 som jag länkade till förmatcherna i är den nyaste och även en jävligt bra gala). Vill du se poesi i form av markfight med BJJ, kolla in Demian Maia. Vill du se ovanlig MMA-fighting i form av karate av högsta klass, kolla champen Lyoto Machida. Vill du se gudfadern av sprawl and brawl (håll det stående och knocka alla som försöker), kolla Chuck Lidell för några år sen. Gillar du brottare (vem fan gillar egentligen brottning?) så kan du nästan kolla vilken amerikan som helst :mrgreen: Osv osv. Eller, om du inte har något liv, gör som Bodinarn rekommenderar 8-)

 

Sen är det snart UFC100...gillar du inte den gillar du inte UFC ;)

 

 

Läggs inte matcherna upp på youtube? Verkar bara finnas highlights och annat där.. copyright skit kanske...

Lyoto tyckte jag var rätt cool, skön stil. Forrest griffin var inte dålig han heller i nåt UFC unleased jag såg. Nåågot nochalant :D. Annars tycker jag anderson silva är skön, smal som en sticka men verkar ju veta vad han gör ändå. Fast kolla här (

) där han blir ägd. Fin kreativitet och kamikazekänsla på den där moven motståndaren kör :P

 

Min polare tipsade om nån gala som går 21 juni så det blir att se det, kanske är UFC100? Vad står numerna för egentligen? Eller är det bara just nummer?

 

 

/UFCn00ben

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Swick också ja, hade för mig att det var en till men orkade inte kolla :)

 

Pratade iofs inte om Paul Kelly utan Paul Taylor ;) Men jag har också blandat ihop de två en massa gånger tidigare. Tyckte rätt synd om Delgado i TUF när alla hånade hans svarta bälte i BJJ :mrgreen: Men äsch, Kelly kommer fortsätta gå matcher mellanmatcher i galorna i europa tills han vunnit iaf 6-7 i rad...det är inte direkt så svårt att genomskåda hur UFC tänker med sina engelsmän. Bisping får en fin chans nu iaf.

 

Oj:oops:

hade för mig att de var Paul Kelly du träffade i london därav felläsningen. Men ja kul för Paul Taylor som nog var lite med kniven på strupen efter 3(?) förluster på raken, även fast han alltid förlorat på underhållande sätt=)

haha delgado o hans bälte tom mir ifrågasatte det ju..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Btw så undrar min "kompis" hur mycket som kan vara rimligt att lägga på sin flickväns 30-årsdag. Han är inget sån där "helrör och schtek"-kille som bränner en massa pengar men har så han klarar sig, han är ett så kallat pokerproffs. Det är första gången de firar en födelsedag tillsammans eftersom de just nu har ett distansförhållande.

 

Jag tänkte mig någon tusenlapp plus lite ekonomisk hjälp till hennes födelsedags"kalas". Han var rädd att detta kan tyckas vara för lite. Vad säger PF-panelen (med alla sjuka kasta bort pengar-degens här kommer man väl få en massa absurda förslag på minst 5k svenska)? 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kopierar mitt inlägg från tråden om boywonder:

 

"I have been recieving a few PMs from people who are in fact winning players, but have trouble logging hands. Often, I believe, the big issue is a fear of loss more than anything. I mean, if our hourly was given to us variance free at the end of each day, I am sure most of us would be in front of our computers sunrise to dawn every day up until early retirement. Thankfully, poker does not work like this.

 

I believe that the fear of the (future) loss, is often much more daunting than the actual loss itself. I think that feeling a certain amount of anxiety about losing can have a greater effect on you than the actual loss. Humans have a much bigger fear of fear, or fear of the future, than they have anxieties over the present moment.

 

Once you have lost and you are done, you should become fully conscious of your emotions and surroundings, and realize that if you are in a position to be reading this thread, you are still better off than 95 % of this planets population. Next time, when your dysfunctional and negative thought patterns eventually emerge (like they always do), remember that moment of clarity when you did indeed lose, and it wasn´t the end of the world. This is a much broader topic that I obviously could go on about, but those are my spontaneous thoughts."

 

 

Mitt hjärta började faktiskt slå lite extra när jag läste detta. Känns som det är riktat enbart till mig som ett personligt råd. Jag har tänkt lite smått i dessa banor men alltid slagit undan de tankarna som negativa och inte roliga att fundera på. Har nog lyckats hålla denna plågsamma sanning i det undermedvetna. Detta kan vara ett så kallat "aha moment" för mig. Fyfan så dum man kan vara ibland.

 

Jag hade min första backmånad förra månaden. Tror även det var något som helst borde kommit för längesen. Orkar inte ens tänka på hur många månader jag slutat spela i förtid för att inte riskera att tappa plus eller hur många månader jag toknött på slutet för att inte hamna på back. När det nu plötsligt hände (bara 10K händer så egentligen irrelevant på ett sätt) så var det rätt jobbigt när jag insåg att jag inte skulle kunna hinna vända på det, men dagen efter var det lite av ett "WTF, var det verkligen inte värre än såhär?". Som om hela världen skulle gå under för att jag inte plussade på mitt pokerspelande en viss månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Diskade en hyfsat stor laddning när jag vaknat till liv idag. Sen fixade jag lite kaffe åt tjejen. Hon tittar på mig lite snett och säger "why did you do that? What you want?"...

 

:rolleyes:

 

standard :-(

 

Btw så undrar min "kompis" hur mycket som kan vara rimligt att lägga på sin flickväns 30-årsdag. Han är inget sån där "helrör och schtek"-kille som bränner en massa pengar men har så han klarar sig, han är ett så kallat pokerproffs. Det är första gången de firar en födelsedag tillsammans eftersom de just nu har ett distansförhållande.

 

Jag tänkte mig någon tusenlapp plus lite ekonomisk hjälp till hennes födelsedags"kalas". Han var rädd att detta kan tyckas vara för lite. Vad säger PF-panelen (med alla sjuka kasta bort pengar-degens här kommer man väl få en massa absurda förslag på minst 5k svenska)? 8-)

 

Han borde bjuda henne pa en resa nagonstans. Absolut minst 5k svenska.

 

Mitt hjärta började faktiskt slå lite extra när jag läste detta. Känns som det är riktat enbart till mig som ett personligt råd. Jag har tänkt lite smått i dessa banor men alltid slagit undan de tankarna som negativa och inte roliga att fundera på. Har nog lyckats hålla denna plågsamma sanning i det undermedvetna. Detta kan vara ett så kallat "aha moment" för mig. Fyfan så dum man kan vara ibland.

 

Jag hade min första backmånad förra månaden. Tror även det var något som helst borde kommit för längesen. Orkar inte ens tänka på hur många månader jag slutat spela i förtid för att inte riskera att tappa plus eller hur många månader jag toknött på slutet för att inte hamna på back. När det nu plötsligt hände (bara 10K händer så egentligen irrelevant på ett sätt) så var det rätt jobbigt när jag insåg att jag inte skulle kunna hinna vända på det, men dagen efter var det lite av ett "WTF, var det verkligen inte värre än såhär?". Som om hela världen skulle gå under för att jag inte plussade på mitt pokerspelande en viss månad.

 

Jag kom over nagon liknande troskel for inte sa jattelange sedan. Ska inte saga att jag ar helt frigjord fran resultattankande, for det ar jag inte, men det har gjort att jag kunnat styra hur mycket eller litet jag spelar pa ett battre satt. Just den psykologiska aspekten ar nagot jag tror man tjanar mycket pa att jobba med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

standard :-(

 

 

 

Han borde bjuda henne pa en resa nagonstans. Absolut minst 5k svenska.

 

 

 

Jag kom over nagon liknande troskel for inte sa jattelange sedan. Ska inte saga att jag ar helt frigjord fran resultattankande, for det ar jag inte, men det har gjort att jag kunnat styra hur mycket eller litet jag spelar pa ett battre satt. Just den psykologiska aspekten ar nagot jag tror man tjanar mycket pa att jobba med.

 

Han är redan på en resa med henne ;)

 

Självklart är det så. Jag har blivit bättre på det men är ljusår från där jag vill vara. Men det absolut största problemet jag har är att jag helt enkelt inte spelar tillräckligt. Hänger väl ihop litegrann men jag tror BW prickade mig helt. Orkar inte/är rädd för att förlora så det blir att man mer eller mindre hittar på något man är absolut "tvungen" att göra istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Btw så undrar min "kompis" hur mycket som kan vara rimligt att lägga på sin flickväns 30-årsdag. Han är inget sån där "helrör och schtek"-kille som bränner en massa pengar men har så han klarar sig, han är ett så kallat pokerproffs. Det är första gången de firar en födelsedag tillsammans eftersom de just nu har ett distansförhållande.

 

Jag tänkte mig någon tusenlapp plus lite ekonomisk hjälp till hennes födelsedags"kalas". Han var rädd att detta kan tyckas vara för lite. Vad säger PF-panelen (med alla sjuka kasta bort pengar-degens här kommer man väl få en massa absurda förslag på minst 5k svenska)? 8-)

 

Jag gav min flickvän grejer för typ 17k när hon fyllde 18 :-P Jag hade lite bättre ställt då :-( Men har han gott om pengar så är väl en weekend i NYC, London eller Paris en grym 30års present?

 

Edit: vafan, såg nu att du redan blivit tipsad om det samt att dem var på en resa. En dag på ett spa verkar ju tjejer vara överförtjusta i, det kanske funkar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...