Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

Har precis lagt in en $100 bet på Yvel mot Barnett på Affliction på Pinnacle för 6 gånger pengarna. Jag har svårt att tänka mig att någon (förutom kanske fedor) skall vara en 5-1 favorit i MMA om det inte är en ordentlig felmatchning vilket jag inte tror är fallet här. Det kan ju vara något jag inte känner till men just nu så sitter jag bara och planerar hur jag skall spendera mina $501 som jag kommer att tjäna!

Grymt jobb av tjejen, det kommer svida om du behöver be om stake någon dag ;)

 

/Mattias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ooo ufc snack ser man :)

GSP vs BJ blir ju sjukt spännande, vågar inte beta på matchen men om jag skulle så vore det GSP all the way.

Machida emot Silva är också en sån här match som är väldigt svår.

Silva är ju tuff som fan men om han kommer attackera och attackera igen som han sagt i intertjuver så kommer Machida köra sin grej och vinna via domarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bordets fisk. River ger mig tvåpar men ärligt talat, är den så jävla rolig egentligen? Eller är det direkt dåligt att inte värdebeta?

 

$3/$6 No Limit Holdem

6 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($701.02)

UTG+1 ($525.45)

CO ($651.00)

Hero (BTN) ($1191.00)

SB ($744.05)

BB ($1640.05)

 

Pre-flop: ($9, 6 players) Hero is BTN T:club: K:heart:

UTG calls $6, 2 folds, Hero raises to $24, 2 folds, UTG calls $18

 

Flop: 9:club: 8:club: T:spade: ($57, 2 players)

UTG checks, Hero bets $44, UTG calls $44

 

Turn: 4:heart: ($145, 2 players)

UTG checks, Hero bets $111, UTG calls $111

 

River: K:club: ($367, 2 players)

UTG checks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bordets fisk. River ger mig tvåpar men ärligt talat, är den så jävla rolig egentligen? Eller är det direkt dåligt att inte värdebeta?

 

$3/$6 No Limit Holdem

6 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($701.02)

UTG+1 ($525.45)

CO ($651.00)

Hero (BTN) ($1191.00)

SB ($744.05)

BB ($1640.05)

 

Pre-flop: ($9, 6 players) Hero is BTN T:club: K:heart:

UTG calls $6, 2 folds, Hero raises to $24, 2 folds, UTG calls $18

 

Flop: 9:club: 8:club: T:spade: ($57, 2 players)

UTG checks, Hero bets $44, UTG calls $44

 

Turn: 4:heart: ($145, 2 players)

UTG checks, Hero bets $111, UTG calls $111

 

River: K:club: ($367, 2 players)

UTG checks

 

 

Fiskar CR-bluffar ju typ aldrig i detta läge så jag värdebettar helt klart och foldar emot omslag obv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fiskar CR-bluffar ju typ aldrig i detta läge så jag värdebettar helt klart och foldar emot omslag obv.

 

Han var extra passiv med så BF stämmer ännu mer. Dessutom skulle han aldrig slå om ett floppat tvåpar heller men nog inte vika det på river.

Han hade AJo och kunde alltså ha i princip alla drag. Tror iofs det är halvnära ändå på river, han viker alla stegdrag och synar eller CR med färg. Det han synar med som jag slår är på den rivern nog ändå bara tvåpar. Troligen alla tvåpar mtp hans stats och att han antagligen var full men jag är inte helt säker.

 

 

 

Jag borde aldrig ha dragit igång liret igår ens i vilket fall, var sjukt trött efter sen livepoker med en del öl på fredagkvällen (*host* seger och femte raka ITMen där *host*). Som tur var insåg jag det fort och stängde ner efter typ 200 händer med ett plus på $1K, efter att ha turat in två stegar och en halvstack med AA :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snart dags för en grym UFC-gala. Tänkte slänga in mina bets här. Jag skulle satsa pengar på förra Affliction men glömde det och kom på det någon timme för sent. Lugnt iofs, hade plussat litegrann men inte så mycket. Hade fel på fler matcher än jag hade rätt men det skulle bara vara småodds, min huvudmatch hade varit Belfort mot Lindland där jag hade tänkt satsa 6-700.

 

Alla matcher är på Betsson igen.

 

Överodds på Thiago Silva mot Machida i mina ögon. Jag ger kanske edgen 60/40 till Machida men 3.15 på ett obesegrat djur som Silva? 700 spänn.

 

GSP mot BJ lägger jag 500 spänn på GSP till oddset 1.43. Marginellt odds, är nog gränsfall om det är spelbart under 1.40. Jag älskar dock GSP och hatar Penn så slänger in någon hundring extra bara för det :D Rent teknikmässigt känns det hyfsat jämnt men GSP är så pass mycket större och starkare att han bör ta det.

 

Skrällodds blir Akihiro Gono mot Fitch till 5.50. Skitkul att Fitch är tillbaka och jag tror inte han är typen som viker ner sig men han har varit borta ett bra tag och 5.50 är nästan alltid bra odds i MMA. 125 spänn här bara.

 

Kanske min absolut största favorit Clay Guida ska också fightas! Hade jag helt missat. Blev glad nu, kolla hans tempo och inställning :mrgreen: Lägg till det hans frisyr och topp tre över coolaste nicknames i UFC. The Carpenter. Hur kan man inte älska Clay? 8-)200 spänn till 2.12 mot Nate Diaz. Guida har inget bra record men han är ett tufft test för alla, viker folk ner sig för hans vildsinthet och tempo eller kan dem "toughen it up" och förlita sig på sin (sannolikt) bättre teknik? Diaz är ung och tunn, jag hoppas hoppas hoppas han viker ner sig :D

 

Jag tror Tavares på 1.62 mot Manny Gamburian är spelbart. Manny lär gå ut och svinga friskt som vanligt men Tavares är giftig. 200 spänn här.

 

 

Kanske slänger in någon hundring på Dong Hyun Kim mot Karo Parisyan till 3.50 gånger pengarna men jag är inte säker. Det blir någon trippel med, ska tänka ut några bra matcher där. Silva lär ingå i en av dem iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice, tänkte precis fråga dig om detta :-P

 

Kommer rygga på det mesta känns det som då vi verkar ha samma åsikter och tankar :-)

 

EDIT: Fick bättre odds på de flesta matcherna på unibet..

 

1.50 på GSP - 500kr

 

1.90 på Guida - 200kr

 

1.80 på Tavares - 200kr

 

3.20 på Silva - 500kr

 

5.50 på Gono - 100kr

 

Ska bli spännande helt klart =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice, tänkte precis fråga dig om detta :-P

 

Kommer rygga på det mesta känns det som då vi verkar ha samma åsikter och tankar :-)

 

EDIT: Fick bättre odds på de flesta matcherna på Unibet..

 

1.50 på GSP - 500kr

 

1.90 på Guida - 200kr

 

1.80 på Tavares - 200kr

 

3.20 på Silva - 500kr

 

5.50 på Gono - 100kr

 

Ska bli spännande helt klart =)

 

Synd att Unibet är CP. Orkar inte riktigt klura ut mina gamla nick på vissa sajter eller göra nya konton enbart pga detta. Men det kan skilja klart märkbara summor i odds på olika matcher. 1.80 på Tavares är mycket bra! 1.50 på GSP är obv bättre än 1.43, 1.50 känns nog mer rimligt när det är MMA.

 

Slänger nog in en liten trippel med Bonnar, Arroyo och någon till, enbart för att bodinarn sa det. Man måste ju jobba in så man har pengar på nästan alla matcher på galan även om man inte har en aning om vilka vissa är :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Clay Guida: Du kanske inte har samma naturliga "good looks" som GSP men det lyser om dig. Ditt hår är jättevackert med! Det kanske inte alltid är så snyggt när du leker med de andra grabbarna men det är ju insidan som räknas. Du är ett sånt riktigt vilddjur som man bara vill tämja. If you ever come to Sweden, let me know!

 

ps Jag är inte gay på riktigt!!

 

 

 

Ehm nä men annars var det väl inte världens bästa gala tyvärr. Guida - Diaz levde inte upp till det jag trodde men allt berodde väl i princip på Diaz räckvidd. Jag tyckte Guida fick ihop rond ett och två på målsnöret men när han lyssnade på sitt korkade ringgäng och försökte stå i tredje gick det mindre bra. Ett "W" blev det iaf, precis som han sa :)

 

Jon Jones - blivande mästare i lätt tungvikt. Inget att diskutera.

 

Först kommer dock Machida bli mästare, om han bara kan få en titelchans någon jävla gång. Hans förnedring av Silva borde vara nog. Uppenbarligen trodde jag på jämnare match eftersom jag spelade 700 spänn på Silva men det finns 13-0 i matcher och 13-0 i matcher :) Tydligen bra oddssättning ändå men på förhand kändes det som sagt märkligt.

 

GSP: Vad säger man om denna man? En ny idol för mig.

Tyvärr alldeles för ojämn match för att leva upp till hypen. Jag är väldigt väldigt nöjd med min analys av matchen måste jag dock säga! Det blev exakt som jag sade. Brottningen, styrkan och konditionen blev det avgörande. BJ stod emot hyfsat i EN rond sen räckte han inte längre. Det är enorm skillnad på att orka gå en hel match i högt tempo när man är den som dominerar och när man är den som blir "bollad med". Jag tror inte herr Penn har mycket att hämta i 170. Han ska väl vara glad att inte matchen blev "TIL THE DEATH" som han skrikit och gormat om i månader - jävla tönt.

 

Jag hoppas inte det dröjer en vecka innan prelims kommer upp men risken är väl stor.

 

 

I övrigt har jag äntligen gjort något åt min rygg. Mina teorier om mina tre ryggskott det senaste året var rätt. Eller det var rättare sagt en kombination. Det hände första gången för några år sen när jag körde marklyft. Sen märkte jag inte något på ett bra tag efter att det blev "bra" första gången. Tydligen skadade jag en disk som inte har velat läka pga allt sittande i onyttiga lägen man spenderar sin tid med.

 

Var hos en naprapat i torsdag. Fruktansvärt jävla ont gjorde det. Var fortfarande lite öm idag när jag skulle dit igen. Tyvärr gjorde det ännu ondare denna gången. Svårt att förklara men det är en position där han knäcker till ryggen rätt ordentligt. Det svartnade faktiskt i ögonen av smärta. Tror inte jag haft mer ont nånsin. Dock är det värsta väldigt kortvarigt som tur är :) Fick sedan också någon slags elstötar i ryggen i några minuter. Kändes jävligt obehagligt först men efter ett tag var det på gränsen till skönt faktiskt :mrgreen: Jag trodde det skulle räcka med besöket idag och några övningar jag fick men jag ska tillbaka redan på torsdag. Jippi :) Just nu gör det mer ont än innan första gången jag var hos naprapaten men det känns ändå hoppfullt. Det är mer ömt än stelt på något sätt, han är rätt hårdhänt (jag är rätt övertygad om att man måste vara det också). Tandläkaren imorgon också. Jippi igen!

 

 

Visst ja, glömde ju att detta är en pokerdagbok...:oops: Januari blev inte som jag hade tänkt mig för att uttrycka det milt. Fick bara in drygt 15K händer men jag har iaf ryggen att skylla på en stor del av det. Alltid nåt 8-) Lyckades plussa $4K totalt ändå. Spelade inte så bra och hade en lite jobbig dag när jag återigen försökte spela lite högre så resultatmässigt är jag iaf nöjd med det.

 

Peace out

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och så blir det ett andra besök på käkkirurgen någon gång för att dra ut en retarderad visdomstand. Var hos tandläkaren igår, han skickade remiss. Det är tydligen upp till ett års väntetid på käkkirurgen. Verkar vettigt!

 

Är alltid jättelånga väntetider till läkare med coola namn. Bättre att ta saken i egna händer. Kom till sthlm så kan vi ta vår boxningsmatch, en liten visdomstand ska nog inte bli några problem :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är alltid jättelånga väntetider till läkare med coola namn. Bättre att ta saken i egna händer. Kom till sthlm så kan vi ta vår boxningsmatch, en liten visdomstand ska nog inte bli några problem :mrgreen:

 

Då har du inte sett röntgenbilderna på min visdomstand :mrgreen: Lycka till att slå ut den, tillochmed en fisk som jag såg väldigt tydligt att den inte är som den ska. Den förra jag drog gjorde jag först två försök med hos en vanlig tandläkare, fick inte ens bedövningen att funka :)

 

 

 

Rock 'n Rolla var rätt cool för övrigt! Samma Guy Ritchie-historia ännu en gång egentligen men vafan det får man väl ta.

 

Det jag gör bäst annars just nu med min rygg är att ligga ner, så jag har (om möjligt) höjt tempot med UFC nu :oops: Kollar just nu på gala nummer 50 så tyvärr har jag snart tagit mig igenom alla :cry:

 

 

edit: dessutom är du en liten gay så jag tror inte du hade kunnat slå ut min vänstra framtand ens :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör fortfarande mer ont i ryggen än innan jag gick till naprapat men jag har fått enormt mycket bättre rörlighet så jag är hoppfull och litar helt på att han vet vad han gör.

 

Orkar fortfarande inte sitta rakt så länge så det har inte blivit någon poker dock :( Tror jag ska kunna köra igång så smått snart iaf. Börjar bli dags igen minst sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

YO

 

http://www.spearmintrhino.co.uk/home.php

 

Jag har gjort mitt jobb før England/UFC resan. Vi træffast næra Spearmint Rhino, viktigt att vi bor næra den och har æven hørt att dom har en bra restorang.

 

Har du fixat hotellet och resten??

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Førresten, min vanliga bærbara kommer ej ut på nætet. Har snott en dator från jobbet men ka nej installera msn på den så har mejlat en lista øver alla bra stælle att besøka i London och lite tips på bra hotell.

 

Ska førsøka ladda ner aftonbladet`s guid om London och ringa till Spearmint Rhino och kolla læget.

 

Hørs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

wohooooooooooooooooooo

 

Valid at all UK Spearmint Rhino Gentlemens Clubs.

 

Please click prefered club to print out a Free VIP Guest Pass or mention the website advert to receive free VIP entry.

 

You will be asked to complete your details in order to receive an instant printable free VIP Guest Pass. On completition of your details, you will be automatically sent promotional offers and Free VIP Invitations to our VIP parties and events throughout the year.

 

Who`s tha man?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LITE full var det ja...:mrgreen:

 

Nä jag har inte fixat hotell eftersom jag har väntat en vecka på att du skulle kolla upp det. Jag har ju inte en jävla aning så isåfall bokar jag nog det min irländska polare tipsade om.

Kul att du fixar VIPpass på strippklubb men inte orkar kolla på några hotell :P

 

 

 

 

Idag kom United undan med blotta förskräckelsen måste man nog säga, det var inte direkt den bästa matchen vi gjort på länge om man säger så. Men tre poäng var det viktiga, puss puss till Giggs :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...