Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

Hehe, de svenska matcherna fanns bara med Paolo i piratbukten. Hade föredragit Goldie/Rogan dock. Varför blev bara Eklund intervjuad BTW?

 

Iaf, riktigt bra insatser, ffa Bielkheden, han dominerade ju totalt. Eklunds sista 3-4 minuter i matchen såg grymma ut men ska man vara helt ärlig tror jag nog han hade rätt mycket tur. Fransmannen tog ju för fan slut efter 1½ rond trots att han knappt fick en enda smäll av Eklund. RIKTIGT pinsamt IMHO.

 

Annars får man väl ta galorna i England för vad dem är, inte samma klass som de "vanliga". Men det kommer ju en ny redan imorrn :mrgreen: Får hitta lite fler bets tror jag.

Jag gick lillback totalt. Mina huvudbets gick in, hade 600 spänn var på Bisping och Bielkheden och de dominerade båda sina matcher totalt. Taylor och Kelly gav nästan fyra ggr pengarna och ffa Taylor var ett väldigt bra bet även i efterhand tycker jag. Han kunde mycket väl vunnit. Sokodjou kommer jag nog aldrig spela på fler gånger, satan som han vek ner sig, jävla fjolla! Vera - Jardine visste jag skulle bli jääävligt tajt, Vera kunde lika gärna vunnit den.

Det var iaf extra kul att kolla med lite pengar på matcherna (speciellt Vera-Jardine när Buffer läser upp domarrösterna och det står 1-1 inför den sista) så jag kommer nog fortsätta gambla :)

 

Angående Bielkheden och vikt. Han började ju sista tokbantningen på ca 76 kilo. Vägde in på 156 (70.2), åkte till sjukhus för dropp och fick tydligen nästan inte fightas (!!!). Tydligen ställde han klockan varannan timme på natten sen för att gå upp och dricka en massa vatten :D När han åkte till arenan för match vägde han 79 kilo! Jag trodde faktiskt inte det handlade om såpass mycket som ca tio kilo på ett dygn...Lär ju knappast vara hälsosamt nånstans heller.

 

 

Har tyvärr inga roliga bilder men lite historier från Pattaya är på ingång. Så jävla vidrigt ställe när man tänker efter. Återigen hade vi sjuk otur med vädret, ösregnade varje dag och något solande och badande fick man inte.

 

Annars är det livstilt faktiskt, hade bestämt mig för att köra igång med gym och grind nu när vi kom tillbaka till Bangkok. Vaknade igår och kunde knappt röra mig, min rygg var helt förstörd. Kollade på UFC direkt när jag kom upp, resten av dagen låg jag bara i soffan helt orörlig. Känns lite bättre idag men jag är fortfarande rätt jävla handikappad. Vet inte vad det är för fel men det har hänt innan. Det är nästan hela högersidan av ryggen som är helt jävla stenhård. Vet inte om det kan vara någon slags kramp eller om det är helt vanligt ryggskott.

 

Kaffedopp-inlägg nu typ men whatever. Har bara en sak till :) Fick två fina mejl av Ladbrokes. Först har de tydligen sänkt tillbaka raken till normal nivå, inte fel alls! Sen bjöd de in mig till något VIP-event i Stockholm i slutet av november (några dagar efter att jag är tillbaka i Sverige). Skulle bli allt möjligt, de har någon "pokervilla" utanför stan där det vankas mat, dryck, "aktiviteter" och någon turre. Efter det väntar utekväll på Undici :mrgreen: En natt på Scandic Anglais efter det. Sjukt nog ger de också mig $200 i resekostnader! Jag har alltid sett Ladbrokes som jävligt äckelsnåla så det var en trevlig överraskning. Någon annan som är bjuden?

 

Visst ja, jag var nog mer eller mindre sist av alla att få tillbaka sina pengar från Kaupthing Edge men det är lugnt, mest skönt att dem är tillbaka. Funderar på att slänga in dem på börsen faktiskt men vetifan om man vågar :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MEEEEEHHH fyfan va tråkiga matcher i morgondagens UFC-gala. Hela jävla ospelbart också när jag knappt har koll på hälften av fightersen. 1.09 på Anderson Silva, mmmmmmm right :roll: 6 ggr på Cote, känns som man ska ha 10ggr där för att det ska vara minsta spelbart.

 

1.30 på Sherk mot Griffin. Nej nej nej. 3.20 känns lite för lite på Griffin.

 

Koscheck gillar jag skarpt men 1.56 mot Thiago Alves när The Kos dessutom tagit matchen med 3-4 veckors notice? Kaaanske, 2.30 på Alves känns också väldigt marginellt.

 

Kanske 5 ggr pengarna på McFedries mot Leites, nog skulle han kunna få in en lucky punch. Det är det enda jag kan hitta.

 

:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tja! vem vann av lesnar och couture? Betar du på ufc matcherna på ladbrokes? Kom bielkhedens match med i ufc episoden eller var den separat som förra gången?

 

De fightas i november :) Mmmmmmmmmmmmmmmmm (både Lesnar och Couture ger 1.86 på betsson)! Jag tror skarpt på Lesnar så jag kommer nog lägga ett hyfsat stort bet där. Bär emot att beta mot legenden Couture dock, han var ju så förvånansvärt bra i Scorpion King 2 med 8-)

 

Ladbrokes hade bara två matcher förra galan, Betsson hade alla. Vera gav bättre odds på Lads så jag satte på honom där och resten Betsson.

 

Svenskmatcherna finns i en torrent som heter Swede Prelims på det vanliga stället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://forumserver.twoplustwo.com/19/high-stakes-pl-nl/very-deep-sick-hand-vs-higher-stakes-reg-hu-325238/

 

Känns som en enorm levling. Tycker ocklinds resonemang är fullkomligt efterblivna större delen av tiden plus att hans ego är åt helvete för stort, då kommer krantz in och säger att han är impad över posterna, "keep it up" typ. Jag fattar noll :( Tur nebbis kom in och sågade!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://forumserver.twoplustwo.com/19/high-stakes-pl-nl/very-deep-sick-hand-vs-higher-stakes-reg-hu-325238/

 

Känns som en enorm levling. Tycker ocklinds resonemang är fullkomligt efterblivna större delen av tiden plus att hans ego är åt helvete för stort, då kommer krantz in och säger att han är impad över posterna, "keep it up" typ. Jag fattar noll :( Tur nebbis kom in och sågade!

 

Train wreck är bara förnamnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skitstället tar det väll 100 år innan det kmr upp nått på.

På bra privata ställen är saker ute 5 min efter det varit på tv i usa :)

 

Problemet är uppenbarligen att jag inte är medlem på något bra ställe och inte vet var jag ska leta förutom där. Normalt sett är de faktiskt alltid snabba med UFCs huvudgalor så man blir lite konfunderad. Men den dyker väl upp HOPPAS jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är uppenbarligen att jag inte är medlem på något bra ställe och inte vet var jag ska leta förutom där. Normalt sett är de faktiskt alltid snabba med UFCs huvudgalor så man blir lite konfunderad. Men den dyker väl upp HOPPAS jag.

 

Mja, men 90 har varit seg på dom flesta ställen faktiskt.

Dom brukar vara ute runt 05.30 men denna kom först vid morgon/lunch.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde comeback på pokerborden nu. Spelade inte över NL400 eftersom jag inte grindat på nästan en månad. Spelar alltid som en ärkeåsna då så lika bra att gå ut försiktigt. Första sessionen i Thailand med så ännu mer anledning att lira lågt. Börjar med KK typ 10 ggr på kort tid, 8 fold och två all ins där jag obv förlorade båda. Slår aldrig aldrig fel.

 

Låg ungefär BE ändå tills jag i sista handen hittar AK på NL400 och blir kallfyrbetad av BB. CO som var monsterfisk höjde och jag isolerade som vanligt från knappen, man tror ju att TAGsen borde fatta och börja fyrbeta löst rätt då men självklart fattar de inte så mycket utan har suttit och väntat in sin AA :roll:

 

 

Har nu varit här i Thailand 3 veckor. Tyvärr går tiden jättefort och jag har bara halva resan kvar nu :( Har varken grindat eller gymat innan men så fort ryggen blir bra igen måste jag komma igång. Det märks vad som är "viktigt" för mig iaf, jag har inte saknat att spela poker ett endaste jävla dugg! Gymet saknar jag som fan men har faktiskt haft otur här nere så det är sånt som händer.

 

Hade inte tänkt grinda idag egentligen men jag måste säga att jag blev lite inspirerad av flickvännen. Hon är förkyld och hostig men började ändå dagen med att diska en massa disk, laga frukost (grilled cheese-mackor och scrambled eggs, riktigt gott) OCH tvätta.

Då kände jag att jag borde kunna orka trycka in några timmars poker trots min onda rygg...Riktigt stort av mig om jag får säga det själv!!1!!!!1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför blev du bjuden till Ladbrokes?

Vilka stakes lirar du på? Vad har du plussat i år?

:)

 

Ärligt talat vet jag inte! Tänkte faktiskt fråga dem :mrgreen: Jag har ju varit med på deras fattiga rakeracelistor några gånger på slutet och spelat där hyfsat länge nu. Finns säkert massor som rejkat mer på lägre nivåer men jag gissar helt enkelt att de valt folk som dessutom spelat lite högre till denna aktivitet. Där är ju inte speciellt mycket action över NL1K.

 

De senaste månaderna har jag mest spelat NL600 och NL800 tror jag men blandat in NL400 och NL1k med.

 

Plus i år vet jag inte exakt. Några hundra K lär det väl vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Updates: Inte spelat mer poker. De senaste dagarna har vi mest tagit det lugnt. Kollat film (och jag har tagit varenda chans jag hittat för att kunna kolla på mitt kära älskade UFC. Man vet att man är brutalt fightingskadad när man tittar på Never Back Down och tycker den är helt ok!!! Slutet spårade dock tillochmed ännu mer än jag hade kunnat ana så där blev det precis som att jag vaknade ur min förtrollning och insåg vilken skitfilm vi glodde på. Tjejen var dock helt farligt jävla vacker IMO), varit på massage och ffa shoppat en jävla massa. Har fyllt min garderob därhemma totalt med alla T-shirts jag köpt på mig så jag bestämde mig för att denna resa skulle bli väldigt lugn med shopping. Mmmmmmmm köpt TIO stycken jävla T-shirts på under en månad här nu. GG WP META :oops:

 

Inser mer och mer hur tråkigt det är med poker ju längre jag inte spelar, men samtidigt ökar på något konstigt sätt ändå min motivation igen när jag ändå är här och bara "njuter av livet". Även om jag hållit nere kostnaderna enormt (tror inte många andra pokerlirare här bränner mindre än jag just nu) så går det åt rätt mycket pengar. Kommer nog lira fortsatt liten mängd så länge jag är kvar i Thailand men tyvärr är det bara drygt två veckor kvar nu ändå. Planerar storgrind på svensk mark och har höga målsättningar, men man vet aldrig med mig.

 

Igår pallrade jag mig faktiskt ner till "gymet" i byggnaden. Där är en del fattiga förbränningsmaskiner och de verkar ha riktat in sig på magträning :mrgreen: Resten får man jobba sig igenom med hjälp av ett sånt dära Total Gym eller vad man ska kalla det. Krävs lite tankeverksamhet för att uppfinna övningar till alla kroppsdelar, men förutom baksida lår har jag lyckats täcka resten tror jag :D Hade tänkt bli medlem på ett gym hyfsat nära här men när det blivit både förkylning med hosta och sen ryggproblem har det inte passat. Nu är det inte lönt ändå så jag kommer nog hålla igång kroppen bottenvåningen här så länge. Blir stenhård träning i HBG sen iaf, riktigt jävla sugen på det, till skillnad från pokern ;)

 

Det tog ca 3½ veckas dålig kost och träningsuppehåll för att mitt sockerberoende skulle komma tillbaka förresten. Kul att ha ett tidsmått på hur lång tid det tar :D Känns som jag alltid kommer ha de anlagen. Det enda som får bort det är att jag går till gymet. Funkar alltid. Efter ungefär två pass är det värsta sötsuget borta och jag vill bara äta nyttig mat igen.

 

Halloween nu för övrigt. Vi ska ut ikväll då det tydligen är rätt mycket aktiviteter, och imorrn är det ju ManU på TV så då har man inte heller mycket val, blir utgång även då :)

 

Nästa vecka ska vi till Khon Kaen i nordöstra Thailand. Angies morsa bor utanför där nånstans. Har aldrig träffat henne trots över ett år (grattis till oss) med Angie. Lite komiskt. Borde vara lugnt iaf eftersom Angies brorsa verkar älska mig :mrgreen: Anyway, Angie ska göra någon slags semi-insideraffär där så det är därför vi åker dit :lol: Något hus med ganska mycket mark som någon bank vill bli av med. Väldigt billigt är det, så Angie ska nog köpa marken och ha kvar den ett tag för att sen sälja. Ska bli lite spännande att se faktiskt. Får se när vi åker. Jag ser mest fram emot att bo på ett hotell med pool. Hoppas bara solen skiner så man kan få steka och bada lite, har varit för jävla dåligt väder här hela resan faktiskt. Ägaråsnorna här har fortfarande inte fått någon att börja med att fixa till poolen och gymet så det är fortfarande tilt. Verkar vara många som tröttnat nu! Massa lägenheter till salu och uthyrning säger Angie. Det är verkligen sjukt att de låter området förfalla såhär när det kunde blivit så sjukt fint.

 

Nu har jag skrivit alldeles för länge. Ska avsluta med veckans skivtips: Cynic har återförenats efter typ 15 år. De hann bara göra en skiva, Focus, men den är också legendarisk. Metal/jazz/fusion-aktig skiva. Nu har de väl blivit gamla så den nya skivan är inte speciellt mycket metal alls, mer åt rock/jazz/fusion-hållet istället. Skivan heter Traced in Air. Check it out (vet att ingen kommer göra det egentligen).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De fightas i november :) Mmmmmmmmmmmmmmmmm (både Lesnar och Couture ger 1.86 på betsson)! Jag tror skarpt på Lesnar så jag kommer nog lägga ett hyfsat stort bet där. Bär emot att beta mot legenden Couture dock, han var ju så förvånansvärt bra i Scorpion King 2 med 8-)

 

Ladbrokes hade bara två matcher förra galan, Betsson hade alla. Vera gav bättre odds på Lads så jag satte på honom där och resten Betsson.

 

Svenskmatcherna finns i en torrent som heter Swede Prelims på det vanliga stället.

 

ja tror på couture jag :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in på http://www.mmabloggen.se/page/3/ och kolla in UFC All Access. Tycker de brukar vara rätt tråkiga och tillgjorda men fyfan så skön Anderson Silva verkar vara. Ännu mer impad av honom nu :) Kör runt med motorcykel och äter Big Mac inför matcherna. Paintballfreak, de fryser kulorna så det ska göra mer ont att bli träffad :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...