Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!

Metaddict

Recommended Posts

Mina predictions inför UFC 141 i natt.

Brock vs Overeem

Hålls det stående kommer Overeem vinna, men ser inte hur han ska kunna hålla det stående mot Brock i 3 ronder, brocks explosivitet, styrka och brottning tar hem detta. Tror det slutar med TKO genom ground and pound i 1:a eller 2a: av Brock. Kommer se ut som första matchen Brock vs Mir.

Fitch vs Hendricks

Fitch är grym, har sjukt underskattat track record, bara losat mot GSP och en draw mot BJ Penn. Vunnit över Pitbull, riktigt underskattad fighter. Han tar hem detta på domslut.

Cowboy vs Diaz

Två av mina favoriter i UFC att kolla på. Kan bli den bästa fighten under galan, är fascinerad över hur många som tappar sitt game mot Diaz bröderna och deras oortodoxa boxning. Cowboy har en av de bästa stående stilarna i UFC, ser fram emot mycket lowkicks, knän och roundhouses för att hålla avståndet mot Diaz och slippa boxas. Klarar han att hålla det vinner han, tror dock på 3 riktigt tuffa ronder för båda. Kan tänka mig att Diaz ger upp det stående (vilket sällan händer) och försöker ta ned Cowboy. När någon av Diaz bröderna fightas vet man aldrig hur det slutar, riktigt tuffa jävlar.

Phan vs Hettes

Alex vs Janitor

Sett Alex sparras live och följt honom från Nexus till UFC. Han är löjligt bra stående, lyckas han sprawla och hålla det stående vinner han mot vaktmästarn. Båda har allt på spel vilket kommer göra det till en hård och intensiv match. Tror på TKO för Alex i 2:a.

Vad är era predictions?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

UFC BEKRÄFTAT TILL GLOBEN den 14 april!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

GO GO GO ALEX IDAG!!!!!!!!!!!! Vinst idag och han är högst sannolikt main event i Globen mot ett stort namn! Detta är så fucking jävla episkt!!!

Vilka ska med?? Jag hade planerat att vara utomlands i april men jag ska verkligen göra allt för att styra upp det EFTER 14 april...hade varit så jävla episkt att styra upp ett fett gäng och dra på en UFC-gala igen!

Länk till kommentar

galan kommer heta UFC on Fuel TV 2. Lär ju bli minst 3 svensmatcher på kortet. Konstigt vore det annars.

jo, men som sagt. om det är tre svenskar + massa borderline värdelösa britter så är det ju inte högre klass än random superior challenge.

Alex vs ett toppnamn vore väl iofs ett rejält dragplåster, men jag hoppas vi kan få ett par top20 killar i övrigt också.

Länk till kommentar

jo, men som sagt. om det är tre svenskar + massa borderline värdelösa britter så är det ju inte högre klass än random superior challenge.

Alex vs ett toppnamn vore väl iofs ett rejält dragplåster, men jag hoppas vi kan få ett par top20 killar i övrigt också.

Alex vs toppnamn, 2 svenskar till, några britter typ paul taylor, och några halvstora top 20-namn är vad jag räknar med. Mer än så blir det absolut inte. Men en match i stil med Alex vs Shogun skulle smälla satan i de :mrgreen:

Länk till kommentar

Om man ska namnbajsa lite så vore väl detta ett realistiskt och lockande maincard för en sverigegala.

Alexander Gustafsson v Shogun Rua

Thiago Silva v Stephan Bonnar

Papy Abedi v Duane Ludwig

Reza Madadi v random britt/tufnoob/tysk

Akira v nån tufkompis han tjaffsat med

Sedan får de gärna ge nån till svensk chansen på undercard. Troeng, Njie, sirwan kakai bör väl alla kunna bjuda upp till dans.

Så länge vi slipper pinsamma jävla tapheden så är jag nöjd. Byt ut madadi mot nån lökig ross pearson match då.

Slängs väl säkert in nån finne eller norrbagge också men jag har ingen koll på vad de har för talanger.

tvivlar väl på att vi får 4 svenskar på maincard, men bah, whatever!

Länk till kommentar

Om man ska namnbajsa lite så vore väl detta ett realistiskt och lockande maincard för en sverigegala.

Alexander Gustafsson v Shogun Rua

Thiago Silva v Stephan Bonnar

Papy Abedi v Duane Ludwig

Reza Madadi v random britt/tufnoob/tysk

Akira v nån tufkompis han tjaffsat med

Sedan får de gärna ge nån till svensk chansen på undercard. Troeng, Njie, sirwan kakai bör väl alla kunna bjuda upp till dans.

Så länge vi slipper pinsamma jävla tapheden så är jag nöjd. Byt ut madadi mot nån lökig ross pearson match då.

Slängs väl säkert in nån finne eller norrbagge också men jag har ingen koll på vad de har för talanger.

tvivlar väl på att vi får 4 svenskar på maincard, men bah, whatever!

Mm Simeon Thoresen (tror jag det var) blev precis klar för UFC med. Madadi har ju annan match planerad så han är nog tveksam. Beror väl på hur det går där. Akira mot TUF ja, Papy gissar jag också. Lär väl dyka upp någon till.

Bielkheden lär INTE få gå, inte Eklund heller ;)

Länk till kommentar

Det verkar gå bra för Overeem oavsett om han vinner eller förlorar mot Brock...

"I slutändan så kom de överens om en matchlön på $264 285 den 30 december, om han dessutom skulle besegra Lesnar så skulle han få en vinstbonus på $121 428. Utöver detta så ingick det $2 per PPV-sändning för alla intäkter i Zuffas sändningar i USA, Kanada och över internet, över $500 000. Men bara ett par veckor efter det här så lämnade Overeem Golden Glory då han ansåg att han inte längre kunde lita på dom."

Länk till kommentar

Snart dags för Alex. NERVÖS är jag!!

Grindat lite SVS nu på psykopatvärde och plussade iaf runt 700 spänn.

Summerar månaden på 16.6k händer SVS 2/4 till 5/10 med mest spel på 2.5/5 och back 5k. Hyfsat "nöjd" med resultatet mtp hur brutalt det varit på SVS för mig, det är ju sånt fint värde på dem nivåerna att det går att rädda upp.

6.4k händer NL100 på Prima med, där är jag back friska 22.56 euro! Plus efter RB dock woop woop :mrgreen:

Ett fåtal händer och lillback på pajasnätverket Everleaf :roll:

Så totalt back runt 3k SEK på runt 23.5K händer. Spelet har börjat kännas stabilt igen i 3-4 sessioner nu på slutet. Varit mycket fest och bakisdagar i december. Januari kommer bli mycket grind tror jag. Siktar på 50k händer+, hade varit nåt det :mrgreen:

Länk till kommentar