Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

Höll på att hungra ihjäl och pissa på mig samtidigt men nu har jag varit på toa och sen ätit lite smått för att stilla den värsta hungern 8-)

 

Lyckades sluta upp $2.5K för dagen (låg nog närmre 4K innan jag precis på slutet förlorade all in preflop mot psykot med A6 hjärter mot hans 43 hjärter och samma runda sen KJ mot hans T9, men innan det hade det mesta stått mot honom så det får väl gå för sig ändå :)) och är självklart jättenöjd med det men det var verkligen mer kämpainsats än skönlir sas! Skulle tippa på att jag fått totalt 5-6K dollar i rena donationer av mongot i händerna ovan samt en annan jättefisk jag hittade, så egentligen känns det knappt som jag är plus ändå på något konstigt vis.

Jag är iaf mest nöjd med att jag kunde hålla mig lugn och seeeeeega vidare trots att allt fortsatte gå mot mig även denna session. Får väl tacka alkoholens uppfinnare för resultatet med, jag betvivlar ju skarpt att någon av de båda fiskarna var nyktra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästa gång du ser dessa snubbar, då ringer du mig! ;)

 

Alltså har folk hur mycket pengar som helst eller när dom spelar sådär?

 

Bara för att förtydliga så var alla de där händerna mot samma fyllo, ifall jag inte gjorde det klart nog :mrgreen: Hade varit jävligt kul att se hur lång kölistan hade blivit om det varit mitt på kvällen istället för tidig söndag morgon.

 

 

Idag vaknade jag av att väckarklockan ringde kl 16 (sjuk mening jag vet) och mådde just då inte alltför bra. Piggnade till lite halvt och stack faktiskt ner till gymet runt 19. Förvånansvärt nog blev det ett riktigt bra pass! Kände mig riktigt stolt 8-)

 

Sen en kycklingsallad och två burkar cola på det, till Milan-Inter då självklart. Höll på Inter, egentligen av den enda anledningen att Zlatte lirar där tror jag, men jag fick ändå lite rysningar när jag såg Ronaldinhos mål och hans glädje därefter. Welcome back, väldigt välförtjänt :-P

 

Ska ta en dusch nu och överväga om det blir någon grind!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OBS Följande inlägg är brutalt tråkigt, läs på egen risk OBS

 

Orkade inte lira seriöst men var ändå spelsugen på nåt sätt så jag körde lite NL200 HU. Hur illa kan det gå liksom tänkte jag. Jag var trött och inte alls på G efter inatt men ville inte lägga mig och var uttråkad.

Det är tyvärr sjukt hur illa jag springer. Mötte en reg som säkert är vinnande men jag spelade bra och hade full koll och kände verkligen att jag nötte ner honom. Sen får jag in det med AA mot hans 88 för pott på ca $500 och då går jag från A-game till B-game. Jag hade stängt ner om jag vunnit den potten men istället spelar jag sämre och sämre tills jag får in det med topp två på turn. Fi lyckades donksyna sitt NFD på flop och när han träffar sitt ess på turn får vi in degen, färgen sitter på river obv. Dessa två händer var tyvärr nog för att jag skulle börja tilta loss, och bara stänga ner går ju obv inte, jag var ju uttråkad!

Nöter tillbaka lite smått flera gånger sen men varje gång kom det en större pott där han drog ut med sina 4-5 outs.

 

Stängde nyss ner $1000 fattigare efter flera timmars misär och ångest när jag egentligen bara skulle in och nöjeslira några händer. Trodde jag hade lärt mig min läxa men har börjat falla in mer och mer i gamla fotspår. Det är nog tur att jag åker till Thailand om en vecka, behöver verkligen komma bort.

 

Är riktigt irriterad på mig själv, sitta och kämpa som jag gjorde hela natten trots massor av beats där med, för att sen bara sitta och fjanta bort massa pengar totalt utan anledning.

 

Som sagt, sjukt tråkigt inlägg jag vet (återigen) men att inte spela megatrött och osugen, eller pga tristess är något jag verkligen måste banka in i skallen så jag fattar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SHIP IT :mrgreen:

 

Jag har tänkt helt fel, allt som behövdes göra på Ladjokes var tydligen att få in pengarna DÅLIGT istället och dra ut 8-) Fick in degen med QQ mot AA preflop och AK mot 55 på A52 där jag drog in runner runner färg för totalt runt 2.2K, satt bara och gapade typ :shock:

 

Hade tänkt sikta på 6K totalt händer idag och imorgon men efter underbart vackra $2.5K på drygt 1K händer tidigare idag insåg jag att jag inte längre låg back för månaden, så jag hoppar faktiskt resterande sessioner :oops: Mission accomplished!

 

Jag har haft mina två största backdagar någonsin OCH den största downswingen någonsin räknat till dollar denna månad! Man borde väl nästan vara stolt över att sluta extremt litet lillplus på spelet då? ;) Har 27K händer på Lads och bara 8K på Prima så det blir ingen jätte-RB men totalt slutar månaden sjukt nog på närmre $2K om jag räknat rätt (har en del händer i euro vilket blir lite förvirrande).

 

Riktigt jävla bra känns det med men det behöver jag nog inte påpeka va...

 

Ska alltså inte lira imorrn, sen åker jag ju till Thailand på måndag och har hela helgen bokad så jag tror inte det blir lir där heller. Kommer ju ta med datorn till Thailand och lira en del men det blir sannolikt inget större antal händer. Det lär mao dröja tills det blir något riktigt nötande igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist att det går segt.:-( Kan dock starkt rekommendera att dra ut och släppa loss istället för att försöka grinda dig till en plusmånad, ser att du är online nu, gör därför följande.

 

1. Kryssa IE ner så fort du läser detta (eller vänta, läs hela listan först, kryssa sedan).

 

2. Gå ut och festa!!!

 

3. Glöm inte att kryssa.;-)

 

 

glglglglgl

 

Får ju inte glömma att svara på detta fina inlägg ;) Se till att boka Thailand nu förresten!

 

Ärligt talat så var jag faktiskt också totalt inne på ditt spår, tro det eller ej! Hade tänkt dra ut i lördags och bara skita i pokern och månaden men fredagen blev faktiskt rätt slitsam ändå så när jag vaknade på lördag var festande det sista jag tänkte på. Jag kom inte hem förrän runt halv sex lördag morgon tror jag. Lirade liveturre med polare och bekanta först på fredag kväll och sen blev det Buzz till seeent, med lite fyllesnack i mitten (jag vann obv båda omgångarna i Buzz och delade i turren, hidden brag).

 

Noterbart under kvällen var också ett stort gräl mellan värden och min icke-pokerspelande kompis som kom dit mot slutet i brist på annat. Icke-liraren ville ha en drink mot betalning varpå värden tog det som en förolämpning mot hans värdighet eller något sånt och det började sen spåra ganska fort. Båda var då uppenbarligen ganska fulla redan och det kändes nästan som det låg en smocka i luften ett tag, men det lugnade sen ner sig igen och vi kunde Buzza vidare.

 

När vi sedan skulle ta hissen ner från lägenheten tyckte icke-liraren det skulle vara en kul grej att dra in den avvinkande värden i hissen med oss ner. Värden ryckte på sin väg ner i golvet tag i icke-lirarens klocka av misstag och lyckades slita sönder den! Jag och min tredje polare skrek av skratt hela hissresan på fyra våningar.

Totalt sett min bästa fredag kväll på länge och jag hoppas på repris om 5 dagar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Backade iaf inte på månadens första session. Typ $300 upp, fortsätter att gå seeeegt. Förlorade dagens två största potter så jag är jättenöjd med ett plus ändå! En slantsingling ungefär och denna...

 

$3/$6 No Limit Holdem

6 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($576.00)

Hero ($772.00)

CO ($1285.34)

BTN ($994.00)

SB ($813.32)

BB ($505.65)

 

Pre-flop: ($9, 6 players) Hero is UTG+1 A:spade: A:heart:

1 fold, Hero raises to $21, CO calls $21, BTN calls $21, 1 fold, BB calls $15

 

Flop: K:diamond: 6:spade: 4:diamond: ($87, 4 players)

BB checks, Hero bets $73, CO calls $73, 1 fold, BB folds

 

Turn: 4:heart: ($233, 2 players)

Hero bets $185, CO calls $185

 

River: 2:club: ($603, 2 players)

Hero goes all-in $493, CO calls $493

 

Final Pot: $1589

Hero shows: A:spade: A:heart:

CO shows: T:club: 4:club:

 

CO wins $1586 ( won +$814 )

Hero lost -$772.00

BTN lost -$21.00

BB lost -$21.00

 

Fi är reg som jag bara trodde var halvkass, inte såhär jävla usel (edit: samma som med 98s och 54s förresten).

 

------------------------------

 

Nu när jag klarade mig undan backmånad ska jag försöka sluta whinea alltför mycket och posta lite mer seriöst här igen ett tag. Input tack.

 

Hand 1

Brukar inte göra såhär speciellt ofta. Fi (runt 27/22/4) tänker lite längre på turn än flop och betar sedan semisvagt, fick bara en stark känsla av att han var ute på turné.

 

$4/$8 No Limit Holdem

4 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

CO ($405.34)

BTN ($761.00)

SB ($875.00)

Hero ($987.00)

[CO posted $8]

 

Pre-flop: ($20, 4 players) Hero is BB K:club: J:diamond:

CO checks, 1 fold, SB raises to $32, Hero calls $24, CO folds

 

Flop: T:spade: A:diamond: A:heart: ($72, 2 players)

SB bets $44, Hero calls $44

 

Turn: 8:spade: ($160, 2 players)

SB bets $108, Hero raises to $275

 

Hand 2

Trebarrel. Tror jag är nöjd med denna. Ok? Fi lirade 30/11/1 idag.

 

$3/$6 No Limit Holdem

5 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($489.70)

Hero ($1189.00)

BTN ($1126.07)

SB ($591.00)

BB ($570.25)

 

Pre-flop: ($9, 5 players) Hero is CO 8:spade: 9:spade:

1 fold, Hero raises to $18, BTN calls $18, 2 folds

 

Flop: Q:club: 4:spade: K:heart: ($45, 2 players)

Hero bets $33, BTN calls $33

 

Turn: A:heart: ($111, 2 players)

Hero bets $89, BTN calls $89

 

River: 9:club: ($289, 2 players)

Hero bets $235

 

Hand 3

Fi har jag ingen read på men han lirade 30/26 och bombade friskt. Känns som denna linje borde vara rätt profitabel.

 

$3/$6 No Limit Holdem

6 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($100.84)

UTG+1 ($585.00)

CO ($380.78)

BTN ($761.10)

Hero ($1347.02)

BB ($665.94)

 

Pre-flop: ($9, 6 players) Hero is SB A:spade: J:diamond:

2 folds, CO raises to $24, 1 fold, Hero calls $21, BB raises to $86, CO folds, Hero goes all-in $1326.02

 

Hand 4

Samma fi som i 98s. Jag är nog mest missnöjd med denna hand, men i efterhand är jag inte riktigt säker ändå. Jag synade bara turn för att jag ville ge fi chansen att spasm-pusha eventuella tvåpar och set på blanka rivrar. Han spelar rätt skumt så jag tror faktiskt definitivt han kan spela ett set såhär. Totala bluffar har jag ändå rätt svårt att se i hans range på denna bräda.

 

Det är drygt halvpott kvar att spela för på river. Fi pushar rätt fort och när jag väl kommit dit som jag gjort tror jag definitivt det är rätt att vika. Även om hans linje är skum tror jag han hade tänkt iaf i 8-9 sekunder minst innan han pushar river med en naken femma.

 

Jag tror inte fi foldar något set mot turnpush när han stoppat in så mycket redan och eftersom jag inte riktigt kan se honom vara helt tom känns min turnsyn som något mellan semidålig och kass. Om jag pushar undviker jag dessutom att hamna i den dåliga riversits jag gjorde nu där blir "tvungen" att vika.

Någon som säger emot och tycker det är ok spelat ändå? Snälla? :oops:

 

$3/$6 No Limit Holdem

6 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($822.32)

UTG+1 ($519.45)

CO ($644.00)

Hero ($1219.00)

SB ($875.34)

BB ($835.00)

 

Pre-flop: ($9, 6 players) Hero is BTN 4:club: 5:club:

1 fold, UTG+1 calls $6, 1 fold, Hero raises to $24, SB calls $21, 1 fold, UTG+1 calls $18

 

Flop: 6:club: 7:club: 3:heart: ($78, 3 players)

SB checks, UTG+1 checks, Hero bets $66, SB calls $66, UTG+1 folds

 

Turn: 4:diamond: ($210, 2 players)

SB checks, Hero bets $140, SB raises to $315, Hero calls $175

 

River: 7:heart: ($840, 2 players)

SB goes all-in $473.34, Hero folds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fan va avis jag blir att du ska till thai igen! Jag saknar verkligen det landet.

 

Inte blev det värre av att man blev väckt av en sprudlande glad flickvän som precis hade landat i Bangkok. Sjuk resa för övrigt, Thai Air har slutat med sitt direktflyg New York-*** så hon fick flyga till Hong Kong och byta där. tog nog fan ett dygn totalt. Nu känns ju mina elva timmar lättare :mrgreen:

 

Hehe...en annan drar också snart.

Om två veckor sitter man i värmen och mår gott :-D

 

Hehe gött, ska bli extra skönt att komma iväg just nu när det börjar bli mörkt och kallt här igen.

 

 

Tog en sinnessjukt kort "session" precis. Är trött och inte alls på G idag men är inne i den där dåliga samvets-fasen igen om jag inte spelar så jag drog igång, men lovade mig själv att jag fick stänga ner så fort jag kom på plus 8-) Det tog 170 händer BE innan jag fick in AK mot QQ på NL600 och SJUKT NOG träffade mitt ess på turn. Sagt och gjort, stängde ner direkt för dagen med 23 PTBB/100.

 

Ingen som har input på händerna jag postade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte blev det värre av att man blev väckt av en sprudlande glad flickvän som precis hade landat i Bangkok. Sjuk resa för övrigt, Thai Air har slutat med sitt direktflyg New York-*** så hon fick flyga till Hong Kong och byta där. tog nog fan ett dygn totalt. Nu känns ju mina elva timmar lättare :mrgreen:

 

 

 

?

 

vad gjorde din tjej i new york? jag trodde hon va thai...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte KJ-handen annars ser det bra ut förutom att jag hade degat turn i 54s-handen.

 

edit: oj såg inte att killen i 98s-handen spelade 30/10, då vet jag inte om det är bra.

 

KJ = Spew eller vadå? ;)

 

Ja alltså ärligt talat visste inte jag det heller då eftersom han är typ 25/13 totalt i min databas så det är den infon vi borde gå på. Han spelade mycket sämre än vanligt denna sessionen men 98 var rätt tidig så det visste jag inte heller då. Tolkar iaf svaret som att den var ok annars då.

 

54 var kass ja :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle lägga över låtar i min iPhone nu. Då ska man ändra till "hantera musik och videor manuellt". Då får jag upp en ruta om att telefonen är synkad till en annan databas (vilket stämmer, har formaterat om efter det). Jag får alternativen radera och synka med den nya, eller att avbryta. Jag har inte alternativet att ändra inställningen utan att radera all musik på telefonen. NORMALT?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som vanligt får jag sjuk ångest i hela kroppen dagen innan en sån här resa. Tyvärr mynnar det ut i att jag stannar upp totalt och fastnar i soffan helt apatisk framför TVn. Det enda jag har lyckats packa hittils är necessär, nagelklippare och rakapparat :(

 

 

Igår var jag iaf i Malmö och såg Nile. Hade skyhöga förväntningar och det var precis lika sinnessjukt bra som jag hade trott. Sannolikt är jag den enda på hela forumet som lyssnar på Nile iofs :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det gick ju bra till slut precis som vanligt. Framme i "vår" lägenhet nu och har fått igång det trådlösa. Tagit två tupplurar redan idag, blev inte mycket sömn varken natten innan flyget eller under resan.

 

Nu såg jag precis tre thaibrudar "crumpa" på TV. Ovanlig syn :mrgreen:

 

Det har varit en riktigt seg dag men krävs ju lite återhämtning. Imorrn börjar väl festandet verkar det som. SKa eventuellt försöka lägga upp lite bilder denna gång :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...