Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!

Metaddict

Recommended Posts

Känns overkligt...

Såg fram emot att titta/lyssna på trion senare i sommar.

Vila i frid!

Fattar inte varför det kommer tårar men det gjorde det fanimig när jag hörde det på TV.

Sitter och kollar på youtube-klipp nu. Men det mår man inte mycket bättre av.

Hoppas du hann se dem! Får rysningar när jag tänker på hur bra dem var live.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varje gång jag skriver in min spellista plussar jag. Iofs bara varit två gånger jag provat men vafan, är man vidskeplig så är man :mrgreen:

Tyvärr har jag inte haft någon jättebra känsla för länge, längesen det verkligen flöt på ens en hel session. Självklart kunde det varit mycket värre, jag kunde ju varit back :D Men det är jobbigt när man måste kämpa stenhårt för varje liten dollar och hela tiden förlorar en stor pott så fort man vunnit en.

Detta har gjort att jag känner mig konstant steamad och gör något litet misstag varje session. Fast det är klart, det blir nog väldigt svårt att undvika det om man ska spela så mycket som jag gör nu :)

Fast säg den pokerspelare som någonsin är nöjd...

Länk till kommentar

Häpp, då kör vi.

Spastic Ink

The Haunted

Hatesphere

Hate Eternal

Observera att jag kört dem i "hårdhetsordning" så det hårdaste kommer sist när jag lär börja se dubbelt. Är rätt trött redan men spelade inget igår så jag kände mig tvungen att ta en session nu. Är rätt sugen också iofs :) Hoppas bara värdet är ok annars bangar jag kanske...

Länk till kommentar

Så, slipper vara vidskeplig med mina spellistor som ändå ingen bryr sig om.

Back 1.6K såklart. Förra sessionen fick jag ju plussa 1K. Det har sett ut såhär i 3.5 månad nu igen. Vinner jag en stor pott förlorar jag en stor direkt efter. Plussar jag en dag backar jag direkt igen nästa dag. Tycker ändå jag spelar ok men vafan ska jag göra...

Låg tydligen bara lillback tills 10 minuter från slutet. Då förlorar jag 900-pott med KK mot AA all in pre. AK mot 44 på A47K3 i 900-pott. Och en 500-pott med QQ mot 99 där jag tiltöverpushar låg flop efter mitt enorma tilt3bet. Fi synar med 99 och rivrar en nia varpå en reg vid bordet skriver "sick, case nine". Grattis.

Resterande två största förlustpotter för dagen är TT mot KK all in pre från knapp mot BB, och floppat tvåpar mot floppad stege HU mot dålig överaggro reg.

Mao sitter man som en förlamad åsna och är totalt utlämnad till variansen. Får väl försöka få tag i en coach eller nåt snart, jag mår inte bra av det här och är kanske rätt kass egentligen.

Det känns just nu som jag måste äga upp regsen såhär för att ha minsta chans att vinna

Prima Network No-Limit Hold'em, $6.00 BB (5 handed) Hand History converter Courtesy of PokerZion.com

SB ($573.00)

BB ($671.74)

UTG ($810.16)

MP ($907.06)

Hero ($645.00)

Preflop: Hero is Button with A[:heart:], 8[:club:].

2 folds, Hero raises to $18, 1 fold, BB calls $12.

Flop: ($39) 6[:club:], 8[:diamond:], 3[:spade:] (2 players)

BB checks, Hero bets $33, BB raises to $69, Hero calls $36.

Turn: ($177) Q[:club:] (2 players)

BB bets $177, Hero calls $177.

River: ($531) K[:diamond:] (2 players)

BB bets $413.74 (All-In), Hero calls $381 (All-In).

Final Pot: $1325.74

Results in white below:

BB has 5h 4h (high card, king).

Hero has Ah 8c (one pair, eights).

Outcome: Hero wins $1293. BB wins $32.74.

Prima Network No-Limit Hold'em, $4.00 BB (6 handed) Hand History converter Courtesy of PokerZion.com

BB ($223.00)

UTG ($409.92)

MP ($403.80)

CO ($181.72)

Button ($389.92)

Hero ($444.92)

Preflop: Hero is SB with 8[:spade:], 9[:spade:].

4 folds, Hero raises to $14, BB calls $10.

Flop: ($28) 8[:club:], Q[:diamond:], 5[:club:] (2 players)

Hero bets $23, BB calls $23.

Turn: ($74) 2[:heart:] (2 players)

Hero checks, BB bets $40, Hero raises to $199, BB folds.

Final Pot: $313

Results in white below:

No showdown. Hero wins $313.

Länk till kommentar

Sjukt att man ALLTID följer samma mönster. Först känns hela världen orättvis. Sen gnäller man av sig. Och efter det är man redo igen typ. Det är först nu sedan jag kom tillbaka till Sverige som jag hållt ett respektabelt grindtempo (förutom Januari i år med racet då). Klart variansen tar lång tid att käka upp då.

Dessutom är jag fortfarande plus för månaden och det är rätt mycket kvar.

Ska lägga ut någon trevare om coach direkt tror jag.

Länk till kommentar

Detta har jag missat. Vart ser jag matcherna?

Aj aj, lapp för ögat och träben. I bukten. Punkt org.

Jag är som sagt inte så insatt men UFCs PPV-galor har varit grymt bra de få jag sett. Har du inte sett dem innan har du 85 stycken att ta igen, funderar själv på hur fan jag ska hinna ifatt :D

WEC's senaste gala var också bra. Verkar som de blivit uppköpta av UFC eller nåt. WEC 30-nånting, Iceman kallas galan fast Iceman själv, Chuck Lidell, är inte ens med pga skada :D

Länk till kommentar

Aj aj, lapp för ögat och träben. I bukten. Punkt org.

haha ok du menar så =)

Jadu jag brukar bara lalla runt på youtube eller dailymotion och spana på matcher med namn man känner igen, så har ingen aning om jag sett senaste UFC. Får undersöka saken närmare!

Vet att crocop ska lira typ denna månad? Har för mig vs Le Banner. Och vinnaren där möter Fedor Emelianenko?

Länk till kommentar

haha ok du menar så =)

Jadu jag brukar bara lalla runt på youtube eller dailymotion och spana på matcher med namn man känner igen, så har ingen aning om jag sett senaste UFC. Får undersöka saken närmare!

Vet att crocop ska lira typ denna månad? Har för mig vs Le Banner. Och vinnaren där möter Fedor Emelianenko?

Aningen skönare att ha en hel gala med massa toppmatcher i fin bildkvalitet.

Angående de matcherna du snackar om har jag inte den blekaste :D Har som sagt precis börjat sätta mig in i det hära.

Jag tycker inte det är speciellt kul när det bara är stående fighting så det kollar jag aldrig på.

Länk till kommentar

Jag backade inte idag iaf! Blev 1500 händer på Svenska Spel och jag lyckades vända på ett back. Spelade en av mina största potter och den överlägset största på SvS. 10K blev den, obv förlorade jag den. Men jag är nöjd, den dagen jag viker för riverpush med K8 på 88AQK är det nog dags att lägga ner :) Inte så kul att förlora en pott för typ 25% av sajtrullen dock. Satte inte in så mycket.

Näst största förlustpotten var mot superfisk med 99 som synade flopCR med en snubbe bakom, och sen min turnpush med 43 på 43TK. River en kung till och jag blev lite halvsur :oops:

När jag tätat alla mina pokerluckor ska jag försöka jobba med att inte vara så dryg i chatten :mrgreen:

Fick iaf träffa något set och någon stege och få betalt och spelade hyfsat så man får väl vara nöjd med det lilla.

Idag blev det hela UFC 66 och lite DeucesCracked. Får väl erkänna att jag är mer road av UFC :lol:

Länk till kommentar

Hoppas jag lär mig en läxa av dagens session. Eller två...

1) Spela ALDRIG någonsin för att du känner att du måste, men egentligen är jättetrött och vill lägga dig

2) Om du ändå spelar, stäng ner SÅ FORT du känner att du börjar tappa koncepten.

Slutade på plus ändå tack vare ett överset samt en 400BB-pott mot SvS-legenden smekt. För en gångs skull inte speciellt välförtjänt plus tycker jag :D

Länk till kommentar

3) Spela ALDRIG någonsin på SvS!!!;-)

Det är klart man blir sugen på att testa lite MMA, men man har väl tillräckligt med självdistans för att inse att det är bäst att låta det stanna i teori och inte övergå i praktik.:-)

3: Njae, klienten är ju klart tiltande men värdet är definitivt väldigt väldigt fint. Så lite får man nog lira...

Jag har aldrig ens varit i slagsmål i hela mitt liv så det känns definitivt som fel hobby att ge sig på :mrgreen:

Länk till kommentar

Vaknade idag och kände mig trött, småkrasslig och på allmänt dåligt humör. Tänkte bara stanna hemma och käka godis (köpte nästan ett kilo lösgodis...:oops:) men en polare ringde och skulle se matchen hos en annan bekant som jag hängde en del med i Thailand. Passade rätt lagom för mig. Tog med lite vodka ifall att men fick inget sug alls. Lär bero på att jag var ute i lördags och tyckte det var så jävla tråkigt iofs.

Kom hem vid halv två och körde några händer på Svenska Spel. Det var kul.

hehemidsommarrrdu0.th.jpg

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Länk till kommentar

haha ok du menar så =)

Snackar inte du om K1?

Länk till kommentar

på tal om MMA kan jag tipsa om DREAM från japan... hög kvalité.. och även gamla Pride som inte finns längre men där var det mycket grymma matcher också.

Dream är rätt nytt så det kan man ta sig an från början :)

Tackar tackar! Pride har jag hört en del om men nog aldrig sett något av. Fått det tipset på annat håll med. Börjar tanka direkt :) Vet inte om jag hittat rätt kanaler för att leta riktigt, träben/lapp-för-ögat/aj aj kapten-organisationen har dock en mastig jävla torrent med ALLA Pride-galor :D Seedar den fint är det ju guld iaf.

Länk till kommentar

Gjorde comeback på gymet idag! Trevligt :) Dags att skärpa till sig faktiskt.

I gengäld grindade jag inget igår och skippar det idag med. Man får ju inte vara fööör duktig :D

Blir svårt med mina mål som det ser ut nu. Måste göra ett ryck snart om det ska gå. Precis som i februari tappade jag rytmen totalt när jag hittade en rush. Sjukt egentligen. Det är ju nu när man är het som man ska tokgrinda. Funderar på att motivera mig själv genom att byta upp mig lite smått på bilfronten. Måste köpa ny kontorsstol med. Och så var det nyligen en försenad CSN-avbetalning. Behöver fan grinda in alla pengar jag kan :mrgreen:

Länk till kommentar