Gå till innehåll

Bättre på "högre" nivå


Dnaq

Recommended Posts

Hej.

 

Jag upplever ett litet "dilemma" av något slag, hehe. Är inte helt ny på poker, kan lite småknep osv...Iaf till frågan/påståendet.

 

Spelar på SvS nu, och har testat 0.50 / 1 SEK ett tag. Det går väll lite sissodär, + några kronor och ibland - . Dum som jag var så testade jag att gå upp en nivå, 1 / 2 SEK. Har spelat på den sistnämnda nivån i några dagar nu, och tro det eller ej...Det går SKITBRA! Eller ja...bättre än på 0.50 / 1 nivån iaf!

 

Frågar mig själv, varför då? Varför går det bättre för mig (relativ nybörjare, fast inte helt) på en "högre" nivå, än nybörjarnivån?

 

Lite funderingar...Reflektioner uppskattas :)

 

/D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Jag upplever ett litet "dilemma" av något slag, hehe. Är inte helt ny på poker, kan lite småknep osv...Iaf till frågan/påståendet.

 

Spelar på SvS nu, och har testat 0.50 / 1 SEK ett tag. Det går väll lite sissodär, + några kronor och ibland - . Dum som jag var så testade jag att gå upp en nivå, 1 / 2 SEK. Har spelat på den sistnämnda nivån i några dagar nu, och tro det eller ej...Det går SKITBRA! Eller ja...bättre än på 0.50 / 1 nivån iaf!

 

Frågar mig själv, varför då? Varför går det bättre för mig (relativ nybörjare, fast inte helt) på en "högre" nivå, än nybörjarnivån?

 

Lite funderingar...Reflektioner uppskattas :)

 

 

 

/D

 

Båda nivåerna är extremt låga nivåer där ingen egentligen är bra. Kan mycket väl vara så att ditt spel råkar passa bättre för den högre nivån. Kan också vara rent flyt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KingCosmoKramer,

 

Du bara satt o hoppades att nån skulle undra, så du skulle få förklara vad din fina formel var för nåt.

 

Du visste ju förståss från början att det bara är vi som redan vet vad varians är som förstår ditt inlägg, och alltså var ditt inlägg inte till för något annat syfte än att förvirra, jävlas eller briljera.

 

Vänligen posta bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KingCosmoKramer,

 

Du bara satt o hoppades att nån skulle undra, så du skulle få förklara vad din fina formel var för nåt.

 

Du visste ju förståss från början att det bara är vi som redan vet vad varians är som förstår ditt inlägg, och alltså var ditt inlägg inte till för något annat syfte än att förvirra, jävlas eller briljera.

 

Vänligen posta bättre.

 

nice read klyka.

 

handlar inte om varians när killen spelat "ett tag", gissar att det e typ två veckor.

 

det här är anledningen till att det går bättre:

 

det är ingen skillnad på 0,5/1 och 1/2 på svs. alla e lika jävla usla.

 

om du vinner mer på 1/2 än 0,5/1 så fortsätt spela 1/2 bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har nog aldrig varit med om flera trollinlägg från en och samma person...

 

Kramer har väll alltid varit en vilsen människa med sjukt mycket tokiga ideer och påfynd, ska man då ha ett användarnamn baserat på den karaktären får man fan se till att lyckas leva upp till Kramers standard och det tycker jag nog KingCosmoKramer gör väldigt bra :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara så att man skärper sig lite extra när man ökar insatserna. Även om det "bara" handlar om 0.5/1 till 1/2 kr så kan respekten för att det är mer pengar som står på spel få en att fokusera mer. Bättre fokus ger bättre spel.

 

Sen kan det vara raka motsatsen också. Mer pengar gör en girig. Man bluffar mer eller tar fler spekulativa syner som leder till vinster i lägen då man normalt inte brukar göra det, bara pga att potterna är större.

 

Jag tror trots allt ändå att det som de flesta säger handlar om varians. Precis som fiddski var inne på kan det vara vilket som, otur på de lägre eller tur på de högre, men kör du på 1/2 och fortsätter vinna så finns det i alla fall inget skäl till varför du ska gå ner i nivå igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara så att man skärper sig lite extra när man ökar insatserna. Även om det "bara" handlar om 0.5/1 till 1/2 kr så kan respekten för att det är mer pengar som står på spel få en att fokusera mer. Bättre fokus ger bättre spel.

 

Sen kan det vara raka motsatsen också. Mer pengar gör en girig. Man bluffar mer eller tar fler spekulativa syner som leder till vinster i lägen då man normalt inte brukar göra det, bara pga att potterna är större.

 

Jag tror trots allt ändå att det som de flesta säger handlar om varians. Precis som fiddski var inne på kan det vara vilket som, otur på de lägre eller tur på de högre, men kör du på 1/2 och fortsätter vinna så finns det i alla fall inget skäl till varför du ska gå ner i nivå igen.

 

Tack för bra feedback, tack till alla andra med! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror anda att det ar lite skillnad pa den absolut lagsta nivan oavsett pokersite, och den nast lagsta. det ar lite mindre galningar, lite mer lattlasta folk som har grindat upp en microrulle pa minimumnivan for skojs skull, och darmed inte ar galningar i samma utstrackning. galningarna haller till allra langst ned i skiten (om de ar povra), inte nast langst ned. Det ar da min lekmannaread.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, andra har ju redan försökt förklara och/eller göra sig lustiga, men du hade lika gärna kunnat skrivit nånting i stil med:

 

"Efter att i min pokerkarriärs första tre månader alltid ha valt en stol till höger på borden har jag börjat välja en plats till vänster. Jag har gjort det nu i två veckor och DET GÅR SKITBRA!

 

Vad beror det på? "

 

Varians omfattar mycket mer än en tvåveckorsperiod.

 

Jag har inte testat, men jag törs påstå att både 0,50/1kr ocxh 1/2 kr är micronivå och kvaliteten på spelet är formodligen i stort sett lika (låg) på båda nivåerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att du går in lågstackad på ett högre bord?

Grejen med att skotta är ju att dom som sitter där är ganska angelägna

att snabbt få av dig dina surt förvärade pengar och därför blir spelet ofta

lösare vilket gör att du har en bra chans med lite flyt snabbt både fem och sexdubbla din stack. Nackdelen med låg stack är att du inte har några marginaler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KingCosmoKramer,

 

Du bara satt o hoppades att nån skulle undra, så du skulle få förklara vad din fina formel var för nåt.

 

Du visste ju förståss från början att det bara är vi som redan vet vad varians är som förstår ditt inlägg, och alltså var ditt inlägg inte till för något annat syfte än att förvirra, jävlas eller briljera.

 

Vänligen posta bättre.

 

Vad väntar du dig av en som stöder Sverige demokraterna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...