parre Postad 8 November , 2005 Rapport Postad 8 November , 2005 Fan va Civ4 tiltar mig. Spelar som Napoleon och fixar snabbt ett grymt läge för min stad. Paris växer så det knakar och jag satsar allt på wonders och för att få ett försprång i techracet så att jag kan bygga upp en större armé för att krossa mina närmsta två grannar. Det finns en bergspassage till staden där jag fortifyar två archers mitt i en skogskulle. Sedan har jag en till stad norr och en till söder om Paris. Staden till norr är rätt välskyddad, både med nån unit som ska snappa upp fiendeattackar tidigt, men även med två fortifyade archers. Min tredje stad söder om Paris är rätt oskyddad, men den ligger i nedre sydvästra hörnet på kartan - dit ska inga barbarer hitta? Helt plötsligt kommer dock en veritabel hord av barbarer. Min norra stad faller snabbt. Tilt? Samtidigt faller mina två archers som skyddade den ena passagen in till Paris. TILT! Självklart så har jag guld nog att snabbt fixa fler units, men barbarjävlarna är så sjukt snabba på att pajja min järntillförser så jag kan inte skapa en vettig anfallande unit för att stoppa dem tidigt. Helt plötsligt forsar barbarer in från tre håll och förstör hela min jävla infrastruktur! Paris lyckas de inte ta, men jag ser att jag snabbt faller från den ledande civilisationen till mitten. Återtar staden norr om Paris och tänker att nu är det väl ändå över och skickar ut lite arbetare med någon archer för att återuppbygga infrastrukturen. Hepp, helt plötsligt dyker kanske fyra-fem barbarer upp från ingenstans från tre olika håll. Alla resurser går åt till att hålla defensiven, men de dödar ju några arbetare och krossar min infrastruktur. Sen orkar jag inte mer utan slutar spelet, förbannad som fan! Måste se till att ha bättre skydd för mina viktiga resurser och vid mina yttre gränser nästa spel. Denna fadäs ska ej upprepas! Citera
Swede Postad 8 November , 2005 Författare Rapport Postad 8 November , 2005 Fan va Civ4 tiltar mig. påminner mig om den gången jag skulle ner till konsum och köpa ost, men köpte en 1,5 liters mellanmjölk också eftersom jag kom på att jag hade druckit upp all mjölk till frukost Citera
Dahlberg Postad 9 November , 2005 Rapport Postad 9 November , 2005 Torontos hemmajersey. Jag vill starta en insamling så jag kan få en sån här *dreggel*, who´s with me?? Citera
parre Postad 9 November , 2005 Rapport Postad 9 November , 2005 Fan va Civ4 tiltar mig. påminner mig om den gången jag skulle ner till konsum och köpa ost, men köpte en 1,5 liters mellanmjölk också eftersom jag kom på att jag hade druckit upp all mjölk till frukost På tal om mjölk: Sist jag handlade mjölk råkad jag köpa ekologisk istället för vanlig. Kostade säkert en femtioöring mer. Är jag den gröna vågens nya hjälte? Citera
Loveless Postad 9 November , 2005 Rapport Postad 9 November , 2005 Fan va Civ4 tiltar mig. påminner mig om den gången jag skulle ner till konsum och köpa ost, men köpte en 1,5 liters mellanmjölk också eftersom jag kom på att jag hade druckit upp all mjölk till frukost På tal om mjölk: Sist jag handlade mjölk råkad jag köpa ekologisk istället för vanlig. Kostade säkert en femtioöring mer. Är jag den gröna vågens nya hjälte? Nä, du är en torsk när det gäller mjölkhandel också. Citera
TANDEMCYKELN Postad 9 November , 2005 Rapport Postad 9 November , 2005 På tal om mjölk: Sist jag handlade mjölk råkad jag köpa ekologisk istället för vanlig. Kostade säkert en femtioöring mer. Är jag den gröna vågens nya hjälte? Om du köper tysk mjölk, hatar du då de svenska bönderna? Citera
Swede Postad 10 November , 2005 Författare Rapport Postad 10 November , 2005 Swede Busen = sant Citera
Bojen Postad 10 November , 2005 Rapport Postad 10 November , 2005 Skönt att det känns som fredag idag, eftersom man är ledig imorgon.... Citera
Swede Postad 10 November , 2005 Författare Rapport Postad 10 November , 2005 Skönt att det känns som fredag idag, eftersom man är ledig imorgon.... alla dagar är som lärdagar för mig, förutom söndagar eftersom det är just som en söndag Citera
Bojen Postad 10 November , 2005 Rapport Postad 10 November , 2005 Skönt att det känns som fredag idag, eftersom man är ledig imorgon.... alla dagar är som lärdagar för mig, förutom söndagar eftersom det är just som en söndag lördag eller LÄRdag? Citera
busen Postad 10 November , 2005 Rapport Postad 10 November , 2005 lördag eller LÄRdag? tisdag edit: fan vad det går i vågor hur mkt man hänger här på forumet. Innan när jag jobbade kunde jag lätt spendera 4-5 timmar per dag för att lusläsa varenda inlägg! Nu är jag inne typ 1 gång varannan dag... Citera
ÅttiseX Postad 10 November , 2005 Rapport Postad 10 November , 2005 Högra halvan av min rygg somnade precis. Hur lyckas jag sitta så att ryggnerverna kommer ikläm? I need a better chair. Citera
Dahlberg Postad 10 November , 2005 Rapport Postad 10 November , 2005 Högra halvan av min rygg somnade precis. Hur lyckas jag sitta så att ryggnerverna kommer ikläm? I need a better chair. här snackar vi årets sämsta stol Citera
ÅttiseX Postad 10 November , 2005 Rapport Postad 10 November , 2005 Högra halvan av min rygg somnade precis. Hur lyckas jag sitta så att ryggnerverna kommer ikläm? I need a better chair. här snackar vi årets sämsta stol Snarare årets sämsta sittställning, tror jag. Dags att resa på sig? Citera
Loveless Postad 10 November , 2005 Rapport Postad 10 November , 2005 Ståbord är guuuuld! Riktig hit bland damerna också. Citera
ÅttiseX Postad 10 November , 2005 Rapport Postad 10 November , 2005 Ståbord är guuuuld! Riktig hit bland damerna också. Då får man ju ont i fötterna istället! Citera
Loveless Postad 10 November , 2005 Rapport Postad 10 November , 2005 Vanesak. Om du inte är en plattfot. Citera
Swede Postad 10 November , 2005 Författare Rapport Postad 10 November , 2005 själv ligger jag i sängen när jag jobbar Citera
parre Postad 10 November , 2005 Rapport Postad 10 November , 2005 själv ligger jag i sängen när jag jobbar Jag trodde du slutat med fnaskandet sedan du började plussa på poker? Citera
Swede Postad 10 November , 2005 Författare Rapport Postad 10 November , 2005 själv ligger jag i sängen när jag jobbar Jag trodde du slutat med fnaskandet sedan du började plussa på poker? en earned dollar, is an earned dollar Citera
Dahlberg Postad 11 November , 2005 Rapport Postad 11 November , 2005 har looolig värre, den satt du och klurade på länge va Swede? Citera
Swede Postad 11 November , 2005 Författare Rapport Postad 11 November , 2005 har looolig värre, den satt du och klurade på länge va Swede? mellan 5-7 sekunder tror jag. Min hjärna utför mirakel sent på natten Citera
Recommended Posts