Gå till innehåll

The Mona Sahlin of all OT Threads!


Swede

Recommended Posts

Fan va Civ4 tiltar mig.

 

Spelar som Napoleon och fixar snabbt ett grymt läge för min stad. Paris växer så det knakar och jag satsar allt på wonders och för att få ett försprång i techracet så att jag kan bygga upp en större armé för att krossa mina närmsta två grannar.

 

Det finns en bergspassage till staden där jag fortifyar två archers mitt i en skogskulle. Sedan har jag en till stad norr och en till söder om Paris. Staden till norr är rätt välskyddad, både med nån unit som ska snappa upp fiendeattackar tidigt, men även med två fortifyade archers. Min tredje stad söder om Paris är rätt oskyddad, men den ligger i nedre sydvästra hörnet på kartan - dit ska inga barbarer hitta?

 

Helt plötsligt kommer dock en veritabel hord av barbarer. Min norra stad faller snabbt. Tilt? Samtidigt faller mina två archers som skyddade den ena passagen in till Paris. TILT! Självklart så har jag guld nog att snabbt fixa fler units, men barbarjävlarna är så sjukt snabba på att pajja min järntillförser så jag kan inte skapa en vettig anfallande unit för att stoppa dem tidigt. Helt plötsligt forsar barbarer in från tre håll och förstör hela min jävla infrastruktur! Paris lyckas de inte ta, men jag ser att jag snabbt faller från den ledande civilisationen till mitten. Återtar staden norr om Paris och tänker att nu är det väl ändå över och skickar ut lite arbetare med någon archer för att återuppbygga infrastrukturen.

 

Hepp, helt plötsligt dyker kanske fyra-fem barbarer upp från ingenstans från tre olika håll. Alla resurser går åt till att hålla defensiven, men de dödar ju några arbetare och krossar min infrastruktur. Sen orkar jag inte mer utan slutar spelet, förbannad som fan!

 

Måste se till att ha bättre skydd för mina viktiga resurser och vid mina yttre gränser nästa spel. Denna fadäs ska ej upprepas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fan va Civ4 tiltar mig.

 

påminner mig om den gången jag skulle ner till konsum och köpa ost, men köpte en 1,5 liters mellanmjölk också eftersom jag kom på att jag hade druckit upp all mjölk till frukost

 

På tal om mjölk:

 

Sist jag handlade mjölk råkad jag köpa ekologisk istället för vanlig. Kostade säkert en femtioöring mer. Är jag den gröna vågens nya hjälte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan va Civ4 tiltar mig.

 

påminner mig om den gången jag skulle ner till konsum och köpa ost, men köpte en 1,5 liters mellanmjölk också eftersom jag kom på att jag hade druckit upp all mjölk till frukost

 

På tal om mjölk:

 

Sist jag handlade mjölk råkad jag köpa ekologisk istället för vanlig. Kostade säkert en femtioöring mer. Är jag den gröna vågens nya hjälte?

 

Nä, du är en torsk när det gäller mjölkhandel också. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...