Gå till innehåll

The Mona Sahlin of all OT Threads!


Swede

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Död åt bredbandsbolaget.

 

Livstilten är enorm just nu...

 

Beställde bredband till min nya lägenhet 2v innan jag flytta dit. Leveransen skulle ta ca 3v sa dom. Har bott där i ca 2½ vecka nu. I måndags skulle dom installera sa dom. I tisdags ringde en snubbe (deras underleverantör) och berättade att något var fel och att jag måste kontakta kundservice. Sagt och gjort. Kundservice är clueless men ska fixa det säger dom. Ringer till snubben de två nästkommande dagarna men han har inte fått någon ny order av dom. Försöker kontakta BBB men kan inte prata med någon människa för jag har "ett ärende i kön som det jobbas på och vi återkommer så fort vi kan". Idag får jag ett mail samt ett sms som säger att mitt bredband har blivit försenat p.g.a att jag måste komplettera mina kontakt/kunduppgifter på deras hemsida eller via kundservice. Jaha? Hur då? På hemsidan kan man bara ändra telefonnr. Det telefonnr jag angivit stämmer. Min adress och namn stämmer. Uppenbarligen stämmer det mesta eftersom jag har fått e-mail, post, sms och telefonsamtal från dom. Att ringa till kundservice hjälper inte eftersom det inte finns något sätt för mig att komma i kontakt med en människa. Skriver ner ett långt mail till kundservice via deras formulär. Det fungerar inte. Skriver det igen till en annan avdelning och nu fungerar det. Ska vänta upp till 3 dagar för att dom ska svara på det tydligen. Telefonsvararen säger att mitt nya preliminära anslutningsdatum är slutet av vecka 42 (nyss var det v40). Är så jävla deprimerad och förbannad nu att jag inte finner ord.

 

Mycket att göra om dagarna just nu medans jag väntar. Tur ja har betalt hyra och allt ett par månader i förskott. Får börja plocka av rullen till andra grejer nu då.

 

Såja, skönt att skriva av sig lite åtminstone även om det nog blir tl;dr för er alla. :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Död åt bredbandsbolaget.

 

Livstilten är enorm just nu...

 

Beställde bredband till min nya lägenhet 2v innan jag flytta dit. Leveransen skulle ta ca 3v sa dom. Har bott där i ca 2½ vecka nu. I måndags skulle dom installera sa dom. I tisdags ringde en snubbe (deras underleverantör) och berättade att något var fel och att jag måste kontakta kundservice. Sagt och gjort. Kundservice är clueless men ska fixa det säger dom. Ringer till snubben de två nästkommande dagarna men han har inte fått någon ny order av dom. Försöker kontakta BBB men kan inte prata med någon människa för jag har "ett ärende i kön som det jobbas på och vi återkommer så fort vi kan". Idag får jag ett mail samt ett sms som säger att mitt bredband har blivit försenat p.g.a att jag måste komplettera mina kontakt/kunduppgifter på deras hemsida eller via kundservice. Jaha? Hur då? På hemsidan kan man bara ändra telefonnr. Det telefonnr jag angivit stämmer. Min adress och namn stämmer. Uppenbarligen stämmer det mesta eftersom jag har fått e-mail, post, sms och telefonsamtal från dom. Att ringa till kundservice hjälper inte eftersom det inte finns något sätt för mig att komma i kontakt med en människa. Skriver ner ett långt mail till kundservice via deras formulär. Det fungerar inte. Skriver det igen till en annan avdelning och nu fungerar det. Ska vänta upp till 3 dagar för att dom ska svara på det tydligen. Telefonsvararen säger att mitt nya preliminära anslutningsdatum är slutet av vecka 42 (nyss var det v40). Är så jävla deprimerad och förbannad nu att jag inte finner ord.

 

Mycket att göra om dagarna just nu medans jag väntar. Tur ja har betalt hyra och allt ett par månader i förskott. Får börja plocka av rullen till andra grejer nu då.

 

Såja, skönt att skriva av sig lite åtminstone även om det nog blir tl;dr för er alla. :heart:

 

en sån vändning.. försöka byta ämne från Jennez till problem med ISP?? hmm...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Död åt bredbandsbolaget.

 

Livstilten är enorm just nu...

 

Beställde bredband till min nya lägenhet 2v innan jag flytta dit. Leveransen skulle ta ca 3v sa dom. Har bott där i ca 2½ vecka nu. I måndags skulle dom installera sa dom. I tisdags ringde en snubbe (deras underleverantör) och berättade att något var fel och att jag måste kontakta kundservice. Sagt och gjort. Kundservice är clueless men ska fixa det säger dom. Ringer till snubben de två nästkommande dagarna men han har inte fått någon ny order av dom. Försöker kontakta BBB men kan inte prata med någon människa för jag har "ett ärende i kön som det jobbas på och vi återkommer så fort vi kan". Idag får jag ett mail samt ett sms som säger att mitt bredband har blivit försenat p.g.a att jag måste komplettera mina kontakt/kunduppgifter på deras hemsida eller via kundservice. Jaha? Hur då? På hemsidan kan man bara ändra telefonnr. Det telefonnr jag angivit stämmer. Min adress och namn stämmer. Uppenbarligen stämmer det mesta eftersom jag har fått e-mail, post, sms och telefonsamtal från dom. Att ringa till kundservice hjälper inte eftersom det inte finns något sätt för mig att komma i kontakt med en människa. Skriver ner ett långt mail till kundservice via deras formulär. Det fungerar inte. Skriver det igen till en annan avdelning och nu fungerar det. Ska vänta upp till 3 dagar för att dom ska svara på det tydligen. Telefonsvararen säger att mitt nya preliminära anslutningsdatum är slutet av vecka 42 (nyss var det v40). Är så jävla deprimerad och förbannad nu att jag inte finner ord.

 

Mycket att göra om dagarna just nu medans jag väntar. Tur ja har betalt hyra och allt ett par månader i förskott. Får börja plocka av rullen till andra grejer nu då.

 

Såja, skönt att skriva av sig lite åtminstone även om det nog blir tl;dr för er alla. :heart:

 

en sån vändning.. försöka byta ämne från Jennez till problem med ISP?? hmm...

 

 

Japp, väldigt illa gjort.

 

Jennez, vad har du på dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom igen grabbar...tråden var ju död! :cry: Fick rota på sidan 2 eller 3 för att hitta den. Ge mig lite kärlek och uppmärksamhet

 

Ska flytta hit min skärm imorgon så jag iaf kan grinda lite under dessa två extra ödesveckor.

 

/Goatse från MammaGoatse's dator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jennez, vad har du på dig?

 

T-troja med reklam fran random pokersajt, svarta jeans, lumpen-strumpor och roda boxershorts. Funderar pa att dra pa mig det skona gummit imorgon tidigast.

 

Vad har du sjalv pa dig Animaniac? Jag gissar pa en lang, svart laderrock, svarta laderbyxor, en t-troja med "Cannibal Corpse" samt en liten armbindel med ett pentagram pa. Ganska nara va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

T-troja med reklam fran random pokersajt, svarta jeans, lumpen-strumpor och roda boxershorts. Funderar pa att dra pa mig det skona gummit imorgon tidigast.

Fan vad hett, som jag alltid föreställt mig... *dreglar*

 

Vad har du sjalv pa dig Animaniac? Jag gissar pa en lang, svart laderrock, svarta laderbyxor, en t-troja med "Cannibal Corpse" samt en liten armbindel med ett pentagram pa. Ganska nara va?

 

Haha, ganska nära faktist. Lite varmt fortfarande för läderbyxor och rock, men snart är det dags igen. Har ju faktist varit lite småkyligt idag...

Armbindel med pentagram? Ser jag att nån säljer såna ska jag minsann köpa en och fota när jag posar lite sexigt, bara för att du ska få nåt att sätta upp på väggen :)

 

Ah, cannibal corpse... Nä, vanlig svart idag. Men igår var det behemoth, ett annat dödsmetallband.

 

Farligt bra gissning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Farligt bra gissning

 

Jag är känd för att vara en dryg och fördomsfull Skåning. Jag har dock en extrem människokännedom och jag gissar ofta rätt på social situation, politisk uppfattning och inte minst hur det kommer att gå för personen i framtiden bara genom att nsabbt kasta ett getöga på människan.

 

Det är bara enkel sannolikhetslära. Förlovar sig någon dum brud i gymnasiet kommer det inte att hålla. Om en uppenbart puckad person eller dylik med svagt psyke söker sig till tuffa utbildningar kommer de ofelbart att hoppa av alternativt bli utkastade.

 

När jag tänker efter är det inte min människokännedom som är exceptionell utan människors självkännedom som är under all kritik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag är känd för att vara en dryg och fördomsfull Skåning. Jag har dock en extrem människokännedom och jag gissar ofta rätt på social situation, politisk uppfattning och inte minst hur det kommer att gå för personen i framtiden bara genom att nsabbt kasta ett getöga på människan.

Har hört liknande saker om mig själv. Förutom skåning-delen, det har ingen vågat kalla mig. :P

 

När jag tänker efter är det inte min människokännedom som är exceptionell utan människors självkännedom som är under all kritik.

Kan inte säga emot dig där. Man blir ofta överraskad av hur lite folk förstår om sig själva. Man tycker ju att det borde ligga i var och ens intresse att känna sig själv så pass bra som möjligt. Men icke.

 

Nä, nu är det hemgång, äntligen klar med slitet här i saltgruvan. Ha're gött alla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett alldeles underbart förslag!

 

Självkännedom, 5p

Kurskod: GG001

Förkunskapskrav: Så lite som möjligt.

Kursbeskrivning: Våra lärare kastar ett getöga på dig och säger vad du är för en lallare egentligen. Du får direkt veta om det är dags att sänka din ambitionsnivå en smula.

 

Denna kurs är obligatorisk för alla som söker någon av de tyngre utbildningarna vid universitetet (vilka utbildningar som anses tyngre i ditt fall beror på ditt resultat på kursen, varför kursen egentligen är obligatorisk för alla).

 

Kursföreståndare: Jennez, Animaniac.

 

Registrerade kursdeltagare:

 

Klyka

 

När börjar vi? :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När börjar vi? :heart:

 

Skicka ett relativt nytaget foto på dig själv så ska jag inte bara ge dig din livshistoria utan jag skall också berätta för dig var du kommer att landa i livet om du inte följer mina instruktioner.

 

OBS! Om du inte vill bli en dryg skåning med äckligt bra människokännedom bör du inte gå kursen. Fast å andra sidan har väl alla som mål att bli som jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan nån bara snälla berätta för mig hur man spelar Texas Holdem? Och gärna det här konceptet om att han bäst hand vid showdown - visst finns det i verkligheten? Hur går det till? Hur vet man om man vunnit en pott? Har man inte det, om man inte vet? Vad betyder "Rebuy"? Måste jag göra det? Varje gång den rutan kommer upp? Hur spelar man annars vidare? Vill man det?

 

Hjälp. Någon? Jag hoppas jag inte är ensam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

<-- Relativt nytaget foto

 

Är ju likadant fast med min "sign on it"? :?

 

v00t lixom!! :)

Japp, jag har inte förändrats så mkt. Har bara fått ett nytt sammanhang i livet, en trygg koala att luta mot i alla väder.

 

"I am your shoulder to lean your head against" ;)

 

Get a room :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, here we go.

 

Klyka: Du är en ganska social och utåtriktad person. Dock med vissa drag av depression och borderline. Det kommer dock att gå bra för dig i livet. Du kommer att leva ett helt vanligt Svensson-liv och vara nöjd med det. Grattis!

 

Fluffern: Du kommer att fortsätta på din inslagna bana som fluffer. Fjäsk ligger liksom för dig. Du är en trevlig, normalbegåvad kille med ett udda yrke helt enkelt.

 

Grattis, ni har nu tagit examen och är fria att söka vilken utbildning/jobb som helst. Ni kan lämna mig som referens, men om de ringer kommer jag att säga sanningen.

 

Gl i livet!

 

/Jennez

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...