Lisa87 Postad 1 April , 2008 Rapport Postad 1 April , 2008 Full Tilt Poker - $0.50/$1 - No Limit Hold'em Seat 1: NavY749 ($106.90) Seat 2: Ducilator ($268.60) Seat 3: Lisa877 ($74.50) Seat 4: William_Vsn ($25.20) Seat 5: ZarDolph ($39) Seat 6: choochmeister ($97) Seat 7: bigfish73 ($94.85) Seat 8: scrooch025 ($18.50) Seat 9: cafepalazzo ($120.80) Lisa877 posts the small blind of $0.50 William_Vsn posts the big blind of $1 The button is in seat #2 *** HOLE CARDS *** Dealt to Lisa877 ZarDolph folds choochmeister folds bigfish73 folds scrooch025 folds cafepalazzo folds NavY749 folds Ducilator raises to $3.50 Lisa877 raises to $15 William_Vsn folds Ducilator calls $11.50 *** FLOP *** Lisa877 bets $14 Ducilator raises to $253.60, and is all in Lisa877 has 15 seconds left to act Lisa877 ? Vad gör vi här? Har inga direkta reads på Ducilator. Han sitter med 268 BBs så jag antar att han kan spela. Har inte sett honom göra nått dåligt och inte sett honom göra nått "waaaauw" Varje gång han sitter på CO/knapp eller sen position då det är foldat så slår han pot. Jag har slagit om 3 gånger tidigare. Alla gånger till $15. Denna gång slår han som vanligt pot och jag slår om till 15. Jag vet att $15 kanske är lite mycket, men men.. När jag betar ut på flop så säger det inte så mycket (?). Troligtvis sätter han mig inte på en Q eftersom jag borde check/raisat eller checksynar den floppen med en dam på handen. Anyway.. När han ställer så känns det som att det inte gör det lättare att sätta honom på en hand. Han ställer nog ofta med en bluff och ofta för att reppa en bluff. Synar vi? Åsikter om mina tankar? Citera
Stormen_Per Postad 1 April , 2008 Rapport Postad 1 April , 2008 Synar vi? Åsikter om mina tankar? Självklar syn. Antar att han har Q, så du borde inte hänga upp dig på bad beats. Citera
Lisa87 Postad 1 April , 2008 Författare Rapport Postad 1 April , 2008 Varför självklar syn? Jag brukar ha svårt att släppa överpar på liknande brädor. T.ex. TT på en 663 flop, och ofta får man se t.ex. 67s eller likn. Citera
cobb89 Postad 1 April , 2008 Rapport Postad 1 April , 2008 Jag skulle ha synat.. för mig finns två olika scenarior: 1. Han förstår att du har överpar och trycker dig eftersom han har triss och tror inte att du kommer att kunna vika AA/KK/JJ 2. Han har Lägre pocket än dig och försöker reppa AA/KK/Q. Du synar eftersom du har lagt in 30 dollar av 70. Känns som att han bluffar tillräckligt ofta för att du ska tjäna på synen. Eller är jag ute och cyklar? Jag vet faktiskt inte.. såhär tänkte jag iaf.. Citera
strater Postad 1 April , 2008 Rapport Postad 1 April , 2008 här foldas aldrig... du har 75bb, slår värdebets, slår drag, slår ak, du slår allt utom nötter där det inte finns mycket som tyderpå att det är dessa han har... Citera
folder Postad 1 April , 2008 Rapport Postad 1 April , 2008 här foldas aldrig... du har 75bb, slår värdebets, slår drag, slår ak, du slår allt utom nötter där det inte finns mycket som tyderpå att det är dessa han har... Håller med. Sätter han på TT-JJ, TJ bra mycket oftare än en Q eller 99. Adrig att han ställer AA här. Har han Q eller 99 får du väl klonka en K. Citera
Rebonius Postad 1 April , 2008 Rapport Postad 1 April , 2008 Syna hans push. Troligtvis sätter han mig inte på en Q eftersom jag borde check/raisat eller checksynar den floppen med en dam på handen. Betta en dam (dvs AQ och KQ, vidare än så 3betar du väl inte pre?) på flopp. Citera
Lisa87 Postad 1 April , 2008 Författare Rapport Postad 1 April , 2008 Jag skulle ha synat.. för mig finns två olika scenarior: 1. Han förstår att du har överpar och trycker dig eftersom han har triss och tror inte att du kommer att kunna vika AA/KK/JJ 2. Han har Lägre pocket än dig och försöker reppa AA/KK/Q. Du synar eftersom du har lagt in 30 dollar av 70. Känns som att han bluffar tillräckligt ofta för att du ska tjäna på synen. Eller är jag ute och cyklar? Jag vet faktiskt inte.. såhär tänkte jag iaf.. Ungefär så tänkte jag också. Jag synade iaf och fi hade Sen blev han grinig i chatten, då mådde jag bra EDIT: Jo.. Hade nog betat med en Q rätt ofta här, bara för att balansera spelet. Citera
folder Postad 1 April , 2008 Rapport Postad 1 April , 2008 EDIT: Jo.. Hade nog betat med en Q rätt ofta här, bara för att balansera spelet. Mot nitar ställer jag också ofta med en Q här eftersom det ser så "bluffigt" ut och de ofta sitter med ett par de inte kan släppa i en trebetad pott. Mot aggresiva spelare tror jag ofta att syn är bättre och hoppas på att han skjuter en tunna till. Citera
bananuz Postad 1 April , 2008 Rapport Postad 1 April , 2008 Fistpumpsyn, ssk mtp ditt stackdjup. Citera
Xodiac Postad 1 April , 2008 Rapport Postad 1 April , 2008 Jättesyn och de få gånger fi har en dam där så betalar du gladeligen av och säger god jul Citera
Supertequila Postad 1 April , 2008 Rapport Postad 1 April , 2008 Just att han väljer push här ser ju väldigt misstänksamt ut. Vill han inte få betalt om han har Q o välja en annan linje? Citera
cobb89 Postad 1 April , 2008 Rapport Postad 1 April , 2008 Just att han väljer push här ser ju väldigt misstänksamt ut. Vill han inte få betalt om han har Q o välja en annan linje? Jo, de är väl de alla andra inlägg har skrivit Citera
Lisa87 Postad 1 April , 2008 Författare Rapport Postad 1 April , 2008 Just att han väljer push här ser ju väldigt misstänksamt ut. Vill han inte få betalt om han har Q o välja en annan linje? Det finns 2 linjer med en Q. Allin/raise eller syn. Han skulle kunna gå ai för att reppa en bluff eftersom "en dam aldrig skulle raisa här".. Citera
strater Postad 2 April , 2008 Rapport Postad 2 April , 2008 Det finns 2 linjer med en Q.Allin/raise eller syn. Han skulle kunna gå ai för att reppa en bluff eftersom "en dam aldrig skulle raisa här".. visst, men du har KK, inte 22... Citera
Recommended Posts