Gå till innehåll

Djens daytradardagbok.

Djens

Skulle du läsa den här bloggen om den ej fanns på PF utan som fristående?  

164 medlemmar har röstat

1. 1. Skulle du läsa den här bloggen om den ej fanns på PF utan som fristående?

• Ja.
      31
    • Nej.
      133

Recommended Posts

Lägga ner finns inte på världskartan, fattar inget av daytradarsnacket, men är kul med din syn på oljan som skapar förutsättningar till vadslagning.

Jens, du får du inte tjura ihop när du får kritik i din db, det är EV- att överreagera för att någon uttrycker sin synpunkt (om än negativ). Du ska tro på det du gör och förstå att de flesta läsare i din dagbok har läst rubriken och inser vad den handlar om.

Anka = negativt/positivt? Peking? Sprängd? Skuren apelsinsås? Överkokt broiler? Couq au wain (svårt med grodätarspråket)? F-n blev hungrig, ditt fel Jens! Du borde straffas med 20 situps och 3,5 armhävningar, verkställ! :mrgreen:

5/10 säger du... Dollares eller evros? Medrigg?

/Patfor

Det kom en kille/dag och klagade ungefär, man tycker att folk borde läsa rubriken först, men det är inte så. :-)

Både och, och det skulle vara en riktigt snygg medrigg som höll i sig under måånga händer i så fall. (Det är baserat på ~ 6 månaders spelande), Othello har sett graferna och kan intyga. Han kan nog även intyga att de ser rätt hemska ut ur variansperspektiv.

Anka...är faktiskt ganska gott , dock är duva godare.

Och 20 situps och 3,5 armhävningar, det var inte mycket det , då kan jag göra mer dumma grejer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 686
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Och 20 situps och 3,5 armhävningar, det var inte mycket det , då kan jag göra mer dumma grejer.

Blev ju bara hungrig, lätt åtgärdat. Du får värre straff när du påverkar fiskelycka eller kräftfiskefångst, då j-vlar snackar vi marathonlopp! :mrgreen:

Lycka till i SM! Bara NL eller finns det fler event?

/Patfor

Länk till kommentar

Seriöst, den här jäkla veckan går allt åt skogen!

Dagens resultat:

Ärligt, jag orkar inte ens ta det igen så jag klistrar in en konversation med HerrDaniel:

Först bluffade jag bort 8/10k på en ä

Djens säger:

ndå bra bluff

Djens säger:

sedan äre paus och vi ska ställa oss upp, då välter jag ett drinkbord med 4 drinkar o spiller ner en kille

Djens säger:

efter det ska jag boka tåg och alla tåg på 2 timmar är fullsatta...!!!ÖLFndslkgnsdlkgnsd

Länk till kommentar

Väldigt bra långsiktigt köpläge i TWM just nu!Om USA inte vänder rejält upp på slutet idag så fick vi en ganska respektabel dubbeltopp i Russel2k indexet som TWM trackar , dvs vi kan ha en tight stoploss medans vi kan låta den gå långt med vinsterna.

Men som sagt, det är enbart om USA inte vänder uppåt, men det tror jag inte då vi fick en intradags lägre topp just.

Köper ni så be mig skrika till hur stoplossen ska sättas!

Länk till kommentar

spelar du någon poker fortfarande, eller är det bara daytrading som gäller?

Klart jag spelar poker, men det är inte alls lika mycket som innan , just nu är det väldigt dåligt med det dock, fast blir mer sen mot hösten igen.

Nu till TWM analysen, när jag väl gett ett köpråd ska jag väl motivera det också. Jag plockade upp min på 67,7 idag.

Notera att den inte går att handla direkt via webben på t.ex. avanza utan ni får ringa in och be någon av de trevliga mäklarna köpa den.

jag förväntar mig synpunkter.

Jaja, vi börjar med en dagsgraf, där jag glömde ta med 200dagarsglidande, men det ligger precis över dagens stängning.

Notering 1: Hur vi fick en dubbeltopp på 750, som även motsvarar bottnarna i december innan vi bröt igenom neråt, dvs starkt motstånd, än svagare blev det av att vi inte orkade stänga över 200 dagars glidande.

Notering 2: Hur korta stochastic går under långa ifrån överköpta nivåer -> Säljsignal.

Notering 3: Ehm, dubbeltopp någon?

(Topparna är markerade med "pluppar".

russel1.JPG

Okej, då hoppar vi till veckoperspektiv, här är det också rätt intressant, notera hur jag sade "Långsiktigt köpläge".

Vi tittar på momentum indikatorn som är på väldigt höga nivåer och som precis vände nedåt --> Säljsignal.

russel2.JPG

Allt som allt så pekar allting på att detta index ska nedåt, samtidigt så är det så nära ett jättestarkt motstånd så att risken för stor förlust minimal.

På nåt jäkla vänster fungerar dock inte bilderna.

Länk till kommentar

För krångligt, för detaljerat, onödigt, för irriterande att bilderna inte kommer upp eller varför kommenterar ingen?

Efter att ha gått halvgul i min (extremt) kortsiktiga depå tar jag det lite lungt på börsen.

ps: Jag kan inget heller uppenbarligen...

Länk till kommentar

Öhhh...har min dagbok blivit reducerad till en reklampelare nu? :-D

Russelindexet ställde till med ett jäkla rally idag så jag passade på att fylla på med ännu mer, dessa kommer såklart säljas ifall indexet stänger över 750. (Där det står just nu (755.3)).

Länk till kommentar

Oj vilken shortsqueeze vi fick idag, den gjorde ont i både DUG (-9%!) och TWM.

Jag antar att det här var B delen i ABC vågen nedåt. Egentligen ECBs fel.

Quting Will R:

"A bounce that fails and then penetrates the line on the down

side will confirm that the bear market prevails."

SPvADV603.bmp

Som sagt, en rejäl shortsqueeze var ordet. Om vi misslyckas med att gå över 1407 denna gång så är det bevis på att vårat bearmarketrally är över och vi ska neråt än en gång, om vi däremot går över 1407 så är det den inkommande 5te vågen och vi ska troligen upp rejält mycket mer..kanske till...1450-1500.

Ambac och MBIA blev förresten nedgraderade idag --> björnmums.

Jag behåller TWM tills jag ser vilket håll det bryter upp/ner åt.

/Djens

Länk till kommentar

Gå kort oljepriset via CFD/spreadbetting. Ingång 129,77 och stoploss på 130.20.

Använd ett ev. rally på jobbsiffrorna att etablera korta positioner som ni stänger ifall SnP500 stänger över 1409.

stek i solen tills jobbsiffrona kommer och som sagt: se ovan.

Länk till kommentar

Har inget med daytrading att göra, men passar väl hyggligt här: Jag har sålt alla mina Entraction nu. Orsaken är att jag tycker att 24hpoker/Martinspoker tappat rejält i marknadsföring sedan Claus slutade som vd för Casablanca Gaming. Man har ju inte hört något från dem alls, typ. Att Antonius hoppat över till Full Tilt gör ju inte saken bättre heller.

Tror fortfarande starkt på nätet, men om jag har rätt så har andra partners tagit över i nätet. Inga siffror som syns såklart förrän nästa kvartalsrapport, så det är en ren magkänsla jag har. Jag har haft fel förut när det gäller aktier.

Länk till kommentar

Har inget med daytrading att göra, men passar väl hyggligt här: Jag har sålt alla mina Entraction nu. Orsaken är att jag tycker att 24hpoker/Martinspoker tappat rejält i marknadsföring sedan Claus slutade som vd för Casablanca Gaming. Man har ju inte hört något från dem alls, typ. Att Antonius hoppat över till Full Tilt gör ju inte saken bättre heller.

Tror fortfarande starkt på nätet, men om jag har rätt så har andra partners tagit över i nätet. Inga siffror som syns såklart förrän nästa kvartalsrapport, så det är en ren magkänsla jag har. Jag har haft fel förut när det gäller aktier.

Men entraction är ju inte bundna till martinspoker etc länge, de är ju renodlade nu?

Idag var den 8de sämsta dagen NÅGONSIN i DJIA.

Vi fick en lägre topp --> Björnmarknad (trend nedåt igen! Dvs: Sälj alla rallyn) och vi kommer MINST gå ner till March lows innan det går upp mer, men jag tror risken är att vi får en körare nedåt därifrån också. Jag tror det beror på oljan, kommer den bara gå uppuppupp så går vi nog lägre.

Länk till kommentar

Okej, då ska vi se, i början av veckan kommer börsen gå upp då vi ska säga "Hejdå" till 1370 nivån samt att vi är rätt översålda. Sen kanske konsolidering ett tag. Jag tror inte vi ska lägre på ett litet tag iaf.

Notering 1: Denna nergång tar troligen längre tid än den förra då den ska drivas av fallande vinster och inte panik i finanssektorn.

Notering 2: Volymen idag på nergången var hög medans uppgångsdagarnas ofta är låg --> Bekräftar nergångscenariot.

Notering 3: Drick inte 1,5l cola inom några timmar innan du ska sova.

Länk till kommentar

Amatör. Övning ger färdighet.

Ja, i denna gren är jag nog chanslös mot dig! :)

Här är vad som (troligen) väntar oss ifall march lows inte håller, visst ser det...spännande ut? Ifall det blir såhär så kommer det komma extremt fina köplägen efteråt.

%24indu-weekly.png

Länk till kommentar

Först en helt orelevant fråga: När är OS i Kina?

Och sedan har jag en jäkla massa frågor som förhoppningsvis kan dra igång några bra diskussioner. (Och här kan INGEN komma o säga de inte vet nåt :-D ).

Alla förslag ska (gärna) backas upp med historik, lönsamhet, framtidsutsikter, konkurrens, fakta om ledningen, affärsidé, vad skiljer de från andra bolag i samma genre etc, allt ni kan tänkas komma på och veta.

Jag börjar:

Eftersom man ska tänka lååångt framåt i tiden...

Vad ska man handla när det bottnat?

(När bottnen kommer behandlar vi senare).

Banker tänker nog många och jag har haft idén uppe förut , dock läste jag en rapport på finansblogg förut där det visades att de sämsta sektorerna under bearmarkets fortsatte underperforma kommande år!

(T.ex. ericsson är ju dock något som säger emot).

Ang. banker:

Jag tänker Bank of America (som blir totalt wackad just nu men haft ett väldigt bra trackrecord innan) och Goldman Sachs (Enligt finansblogg är de minst 5 steg över alla andra investment banker).

swedbank/SEB som blir småkrossade av baltstaterna känns också bra, fast de ska ner mer först. Förslag? synpunkter?

Asien kommer fortsätta driva världen, speciellt indien och ryssland tror jag på, kina tar emot.(Räknas ryssland som asien?)

Vi bakar in peak oil redan här och antar $150 olja år 2009.

Rysk och indisk kommande medelklass behöver? Och de som tillverkar det är?

Energi/cleantech sektorn = självklart val för mig. Väldigt volatil och svårmanövrerad marknad med jätteswings dock.

Vilka är era favorit energi och cleantech aktier?

Samt lång mindre oljebolag med potential att ha stora reserver i politiskt stabila länder (a la Kraudo). Har även forskat ihop ett stort gäng med uranare som jag ska sätta ihop en miniportfölj på kanske 10% av portföljen med.

Ja, där har vi mina investeringsval för att gå lång, indien, ryssland, energi och cleantech, kanske en bank eller två.

Sektorer att gå kort:

Retail går en mörk framtid till mötes tror jag, iaf i USA för väääldigt många år framöver. Enda jag kan tänka mig investera i är lågbudgetkedjor typ wal-mart.

Kort amerikansk retail som ej är internationella alltså, helst i det dyrare segmentet.

Jag inser att jag kan vara helt fel ute i vissa sektorer/företag så det är därför jag postar, kritik är välkommet, jag lovar att inte klaga sålänge det är uppbackat med fakta/bra argument :-)

Länk till kommentar

Att undvika Kina på lång sikt är nog ett smart drag, det är miljön i Kina som får betala den otroliga ekonomiska utvecklingen just nu. Det kineserna inte fattat är att räkningen för detta kommer senare, och den blir dyr, riktigt dyr...

Finns jordbruksområden som har så mycket tungmetaller sina jordbruksprodukter att de inte får säljas i västerländska länder. Befolkningen i industristäderna som får sin energi från kol (och det är många) har börjat få samma sjukdomssymptom vi hade under 1800-talet i samband med vår industrialisering. När det är dags att åtgärda dessa problem så är det ekonomiska undret Kina ett minne blott.

/Patfor

Länk till kommentar

• Skapa nytt...