norrlands Postad 31 Mars , 2008 Rapport Postad 31 Mars , 2008 27 år gammal och har spelat poker i strax över 4 år. Har spelat uteslutande fixed limit och bara provat på NL nån enstaka gång. Är en vinnande spelare på fixed limit 2/4-3/6 och har varit så nästan sen jag började. Nu till problemet och anledningen till denna dagbok. Poker kan just nu vara det tråkigaste någonsin och jag drar mig för att spela faktiskt. Då pokern har hjälpt mig ekonomiskt under hela min studietid är det svårt att bara lägga ned. Lösningen blir helt enkelt att prova något nytt och det får bli No Limit. Har inte bestämt mig riktigt vart jag ska spela än, men det lutar åt ett par olika nätverk. Nivån får bli NL 0.25/0.5 och 6-manna bord. Vad förväntar jag av mig själv då? absolut ingenting egentligen då jag inte har en aning om hur man spelar så det blir kolla lite filmer ikväll/inatt för att sedan starta dagboken och grinden imorgon. (Ny månad och allt ju ) Mål: Bil & Båt innan Juni 2009! Delmål 1: 30 000 händer i Juni Citera
norrlands Postad 1 April , 2008 Författare Rapport Postad 1 April , 2008 Alltså ärligt talat, tycker ni som spelar NL är det är spännande? mycket action? suttit och spelat cirka 1000 händer nu och jag är ännu mer uttråkad än tidigare. Kanske lika bra att spela fixed då händer det iallafall lite medans man spelar... Citera
norrlands Postad 1 April , 2008 Författare Rapport Postad 1 April , 2008 jaha lång tid det tog innan man ändra sig, det blir en sista satsning på fixed. antingen lyckas jag och går upp i nivåer eller struntar jag helt i pokern och skaffar mig nåt annat intresse. Ska försöka spela 10 000 händer i månaden så det är ingen tokgrind direkt Jag kommer spela mest på Party Poker nu då de har en promotion där man kan spela ihop och vinna upp till typ 31 dagar rakefritt. Har även en bonus där som snart är avklarad. Ingen aning vad som kommer skrivas i denna dagbok, lite pokertracker stats, resultat, annats som inte rör pokern.. vi får se helt enkelt. Blev en liten runda på fixed borden idag: $2/$4 30 händer -68 dollares Ikväll blir det fotboll, sautiken va jag längtat efter detta!! FORZA ROMA!!!! Citera
demimonde Postad 1 April , 2008 Rapport Postad 1 April , 2008 lycka till med pokern o hejar faktiskt lite på Roma ikväll då dom är det enda italienska alternativet och kanske kan satsa massor av energi på CL o tappa i ligan=)...(ja jag håller på Inter såklart!) Citera
norrlands Postad 1 April , 2008 Författare Rapport Postad 1 April , 2008 Tack tack!! Ja ni skulle nog behöva att vi lägger mer energi på CL för snart är vi förbi er i ligan Citera
norrlands Postad 7 April , 2008 Författare Rapport Postad 7 April , 2008 Självklart dör mitt bredband så fort jag startade denna dagboken och det har inte blivit mycket till spel. Hade ungefär 400 händer kvar på en bonus på Party_Poker och den tänkte jag inte missa. En trevlig granne fick hosta mitt pokerspel en timme och sen var det klart! Bra gick det med! Totalt sedan start: $2/$4 170.5 dollar Bonus: 75 euro Skaffat gymkort sedan sist och är riktigt taggad att köra igång.. Alltid varit lite småtjock, men tappade 10 kg när jag var ute och reste i vintras. Öl och snabbmat i kombination med värme måste vara nöten när det gäller bantning. Citera
Saint_Bjorn Postad 7 April , 2008 Rapport Postad 7 April , 2008 Skaffat gymkort sedan sist och är riktigt taggad att köra igång.. Alltid varit lite småtjock, men tappade 10 kg när jag var ute och reste i vintras. Öl och snabbmat i kombination med värme måste vara nöten när det gäller bantning. Men va fan....öl och snabbmat funkar ju inte för mig!! Typiskt! GL med liret! Citera
norrlands Postad 9 April , 2008 Författare Rapport Postad 9 April , 2008 GAHHHH!! man får för in i helvete inte totalmissa en straff i detta läget! Citera
Limpan Postad 9 April , 2008 Rapport Postad 9 April , 2008 Men va fan....öl och snabbmat funkar ju inte för mig!! Typiskt! GL med liret! Du saknar värmen ju, kalla Sverige funkar inte.. Men du kan få lite värme av mig Citera
norrlands Postad 15 April , 2008 Författare Rapport Postad 15 April , 2008 Tack Bjorn. Äntligen fungerar mitt bredband igen. Har iofs blivit lite spel ändå tack vare grannen, men tråkigt nog är jag lika oinspirerad. Har spelat lite $2/$4 fixed och resultat följer nedan: Har en del att jobba på, särskilt när det gäller blindsen. Kommer köra fixed men skiter nu helt i 2/4 och 3/6 och ger mig på 5/10 istället. Börjar om med en ny fin databas och medlemskap hos stoxpoker. Citera
norrlands Postad 15 April , 2008 Författare Rapport Postad 15 April , 2008 Föresten, har ni inte lyssnat på Counting Crows senaste album - Gör det!!! Citera
norrlands Postad 15 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 15 Maj , 2008 Har varit dålig med att uppdatera. Har varit dock blivit en del poker Har tre små "problem" som jag måste ta tag i om jag ska kunna gå upp nåt i nivå istället för att harva på låg limit i ett par år till. Antar att det är problem som väldigt många pokerspelare har. Spelar för många bord - Min gräns ligger på 2 bord, det har jag vetat om de senaste åren. Ändå ska det upp fler bord - Oj vad mycket jag kommer tjäna i bananer eller så mycket bonus jag kommer spela in är tankarna som far när man för femtielfte gången köper en ny go skärm som kommer göra mig så grym! Koncentrerar mig inte på vad som händer på bordet - Detta är nog också väldigt vanligt dock väldigt individuellt. Jag klarar inte göra massa saker vid sidan om, ändå surfar man, youtube, chattar och lite annat... som gjort för att jag ska förlorar pengar. Pokertracker - Nu är det så att jag ständigt kollar - hur mycket plus/minus ligger jag? under tiden jag spelar och detta är ett väldigt stort störmoment. Nu har jag iofs lyckligt lottad att jag inte går minus på min poker. Jag har en minusmånad på 158 dollar de senaste 15 månaderna vilket är riktigt gutt. Problemet är bara att det kunde vara SÅ mycket mer plus om jag inte hållt på med skitet ovan. Pokern blir ju också ganska tråkig med när man inte är delaktig och bara kör sitt grindande. Någon som har lite tankar och känner igen sig i det ovan? Tips på hur man kan jobba bort sånt här beteende mottages gärna Citera
Ankan2k Postad 15 Maj , 2008 Rapport Postad 15 Maj , 2008 Prova Omaha... där är det action o stora potter hela tiden. Många floppar osv. Citera
ackeman Postad 15 Maj , 2008 Rapport Postad 15 Maj , 2008 Jag tycker att det låter konstigt att du inte klarar av fler än 2 bord när du klarar av att surfa och youtuba med två bord Försök lära dig att spela fler bord och gör inget annat. Citera
norrlands Postad 16 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 16 Maj , 2008 Jag tycker att det låter konstigt att du inte klarar av fler än 2 bord när du klarar av att surfa och youtuba med två bord Försök lära dig att spela fler bord och gör inget annat. Skrev aldrig att jag klara spela 2 bord och youtuba... Vissa klarar av att ha koll på 15 saker samtidigt på skärmen vissa typ 1 sak. Jag tillhör den sista men vill nog gärna tro att jag är den första... Citera
TheAnalyst Postad 17 Maj , 2008 Rapport Postad 17 Maj , 2008 Lycka till! Ett sätt att få upp koncentrationen kan vara att gå upp en nivå, speciellt som du varit vinnande på nuvarande nivåer så pass länge. Citera
Saint_Bjorn Postad 17 Maj , 2008 Rapport Postad 17 Maj , 2008 Spelar för många bord - Min gräns ligger på 2 bord, det har jag vetat om de senaste åren. Ändå ska det upp fler bord - Oj vad mycket jag kommer tjäna i bananer eller så mycket bonus jag kommer spela in är tankarna som far när man för femtielfte gången köper en ny go skärm som kommer göra mig så grym! Jag blir bara mer och mer övertygad om att banansajter är skit, iaf om man behöver stimulans i själva spelet. Bara en massa pokertrackande grinders. Tyvärr finns det ju inte så många alternativ med en rimlig rake. Själv är jag ju på SvS numera. Koncentrerar mig inte på vad som händer på bordet - Detta är nog också väldigt vanligt dock väldigt individuellt. Jag klarar inte göra massa saker vid sidan om, ändå surfar man, youtube, chattar och lite annat... som gjort för att jag ska förlorar pengar. Som sagt, spelet på t ex FTP en vanlig vardagskväll är lika stimulerande som löpande band. Värdet ökar visserligen en del på fredag- och lördagnätter, men då är du inte direkt ensam om att ta på haklappen. Och då bör du spela på högre nivå. Min erfarenhet är att $5/10 är den grindtätaste nivån av alla. Actionjunkies spelar högre. Pokertracker - Nu är det så att jag ständigt kollar - hur mycket plus/minus ligger jag? under tiden jag spelar och detta är ett väldigt stort störmoment. Använd den inte under spel. Ha koll på spelet "manuellt" istället. Aktivera hjärnan. Du ser saker som du inte märker när du är okoncentrerad och bara kollar statsen för att få koll på läget. (Och pottoddsen har du väl koll på ändå?) Mina tips iaf. Citera
norrlands Postad 18 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 18 Maj , 2008 lycka till med spelet! Lycka till! Ett sätt att få upp koncentrationen kan vara att gå upp en nivå, speciellt som du varit vinnande på nuvarande nivåer så pass länge. Tack tack! Citera
norrlands Postad 18 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 18 Maj , 2008 Tack för dina tips Saint bjorn. Har spelat ett par händer på svenska spel men la ner rätt snabbt då det inte fanns så många bord. Kanske värt att prova lite igen. Ska också prova stänga av pokertracker och se hur det känns. Har funderat mycket på pokern nu i helgen, är det nån mening o fortsätta är en av tankarna... spelar fortfarande samma nivå som för 4 år sedan vilket är helt bisarrt egentligen. Iallafall kom jag fram till att jag ska börja köra mer seriöst nu, hålla koll på bordet, bli bättre på handreading (noll skills här nu) osv. Kommer redovisa statistik från pokertracker när jag spelat 5000 händer. Ska också bli bättre på att posta handhistorys, egna tankar osv. Citera
norrlands Postad 18 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 18 Maj , 2008 Då är första passet avklarat. Det blev spel på 5/10 och jag spelade ganska kasst egentligen, som tur var fanns de som var ännu sämre. Ska kika igenom mina händer från dagens och se vad för nåt intressant som finns. Ska väl försöka spela så mycket 5/10 som möjligt och bara spela lägre om det inte finns några goa bord. Eller om jag toktappar nu i början förstås. Antal händer till redovisning: 572/5000 Citera
norrlands Postad 18 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 18 Maj , 2008 Alltså hur kan man inte tycka Sten taxi är skönast i Sverige? http://www.youtube.com/watch?v=GCatsiGD2YE Citera
Aron Postad 18 Maj , 2008 Rapport Postad 18 Maj , 2008 Ett bra tips för att få upp koncentrationen tycker jag är att man ger sig fan på att sätta notes på så många spelare det bara går. Det ska vara relevanta notes och de ska inte grunda sig på enstaka händelser. Det gör att man tvingar sig själv att följa alla intressanta potter, även de man själv inte är med i. Sen har jag slutat att lyssna på musik när jag lirar, helt tyst ska det vara. Jag tycker att jag kommer in i spelet på ett bättre sätt då har jag märkt, men det är ju personligt. Så fort jag tappar koncentrationen och börjar att kolla mailen eller slösurfa, kolla på TV eller vad som helst lägger jag ner spelet direkt. Kolla mailen eller vad det nu är och dra sen upp borden igen, spelet kräver full fokus. Funkar för mig iaf. Citera
norrlands Postad 19 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 19 Maj , 2008 Nån som vet någon bra handconverter till ipoker ? Den på flopturnriver funkar ju inte. Citera
Recommended Posts