Gå till innehåll

Blufföretag!


perK69

Recommended Posts

Det finns gott om bedragare... ett företag som kallar sig för "fordonsvärderingen" annonserar ganska friskt just nu. De erbjuder en värdering av din bil, ofta uppfattar man lätt att värderingen är gratis, men icke! Senare dyker det upp fakturor...

 

Jag har en god vän som fick hem en faktura idag. Tydligen så hade hans sambo skrivit in hans regnummer efter att ha klickat på en annons hos aftonbladet. Hon hade fått uppfattningen om att värderingen var gratis, och hon bekräftade inte något köp.

 

Och vips, nu har en faktura dykt upp på 299:-.

Bör väl inte vara några större problem att bestrida den eftersom det inte var han själv som gjorde "beställningen", men ibland är såna här företag omöjliga att ha och göra med.

 

VARNING för dem alltså! :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När fordonsvrderingen var "nya" på marknaden så var deras hemsida ett under av otydlighet. Jag "beställde" då en värdering av min bil, i tron om att det var gratis. Då fakturan dök upp ringde jag och skällde ut dom efter noter och de rev fakturan.

 

De fick skit i någon dagstidning för ett par månader sen, då lovade de att göra det tydligare för konsumenten. Uppenbarligen har så inte skett :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...