Gå till innehåll

RIVALI can see the light!


Rival

Recommended Posts

hehe du hittade monsterplusset idag ser jag ;)

 

Joo vet, jag rushade:-).

 

Lirade en till session nu på kvällen tills mitt wlan la ner och jag inte orkade tagga om. Jag spelade på everest eftersom SvS var nere som vanligt. Sessionen slutade 222 $ plus vilket medför att dagsreslutatet slutar på 237 sköna. Det var en jävligt rolig session där jag hade många helt okej starthänder. Till slut så blev två regular trötta på mig så det 3-4 bettades hej vilt:-). Älskar sådant spel när man känner att man har kontrollen över det iallafall. Har två händer att posta:

 

Detta är en av de sjukaste händerna denna sessionen. Hur kan man liksom inte plussa när man får sådana här bjudningar? Säger lite om kvaliteten på spelet:-).

Bordsplacering:

 

polaccio sitter på stol 1 med $50.00.

.RIVALEN. sitter på stol 2 med $97.00.

2basea sitter på stol 3 med $80.13.

olivier33333 sitter på stol 4 med $353.55.

morflo69 sitter på stol 5 med $105.12.

JornvanLoon sitter på stol 6 med $98.50.

 

Lägga blindar:

 

Knappen är vid stol 3.

olivier33333 lägger den lilla blinden på $0.50.

morflo69 lägger den stora blinden på $1.00.

polaccio lägger den tidiga blinden på $1.00.

 

Ge hålkorten:

 

polaccio: -- --

.RIVALEN.: :Qh::Ah:

2basea: -- --

olivier33333: -- --

morflo69: -- --

JornvanLoon: -- --

 

Före floppen:

JornvanLoon lägger sig.

polaccio checkar.

.RIVALEN. höjer $4.50.

2basea lägger sig.

olivier33333 lägger sig.

morflo69 synar $3.50.

polaccio lägger sig.

 

 

Floppen (:4d::Qc::Qs:):

morflo69 höjer $1.00.

.RIVALEN. höjer $7.00.

morflo69 synar $6.00.

 

 

Turnkortet (:4d::Qc::Qs::Td:):

morflo69 höjer $1.00.

.RIVALEN. höjer $16.00.

morflo69 synar $15.00.

 

 

Riverkortet (:4d::Qc::Qs::Td::Th: ):

morflo69 höjer $1.00.

.RIVALEN. höjer $25.00.

morflo69 höjer $76.62.

.RIVALEN. synar $44.50.

 

 

Kortvisning:

morflo69 visar :Kh 10s:.

.RIVALEN. visar :Qh Ah:.

 

Här är nästa hand. Jag tar gärna lite tankar om rivern. Synen känns given, men är det värt att slå om? Jag tycker han spelar jävligt passivit rakt igenom om han skulle sitta på AK eller liknande. Jaja, ställer ni in degen eller nöjjer ni er med en call? Han trycker på betpott knappen direkt när river faller.

 

Bordsplacering:

 

fishprohog sitter på stol 1 med $7.00.

Vibbzenegger sitter på stol 2 med $80.20.

.RIVALEN. sitter på stol 3 med $111.25.

gfejs sitter på stol 4 med $96.50.

kungfubo7 sitter på stol 5 med $27.23.

@noelboy@ sitter på stol 6 med $77.88.

 

Lägga blindar:

 

Knappen är vid stol 3.

gfejs lägger den lilla blinden på $0.50.

kungfubo7 lägger den stora blinden på $1.00.

 

Ge hålkorten:

 

fishprohog: -- --

Vibbzenegger: -- --

.RIVALEN.: :Ah::6h:

gfejs: -- --

kungfubo7: -- --

@noelboy@: -- --

 

Före floppen:

@noelboy@ höjer $3.50.

fishprohog lägger sig.

Vibbzenegger lägger sig.

.RIVALEN. synar $3.50.

gfejs lägger sig.

kungfubo7 lägger sig.

 

 

Floppen (:3h::Ac::Kh:):

@noelboy@ höjer $2.00.

.RIVALEN. höjer $7.00.

@noelboy@ synar $5.00.

 

 

Turnkortet (:3h::Ac::Kh::Kc:):

@noelboy@ checkar.

.RIVALEN. checkar.

 

 

Riverkortet (:3h::Ac::Kh::Kc::5h:):

@noelboy@ höjer $22.50.

 

 

Resultat April:

1: 300$

2: 43 $

3: 15 $+222$=237$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 53
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

EDIT: Funderar på att investera i en sådan är om det går bra denna månaden:roll:. Stekig klocka hur som helst8-) :http://www.uret.se/corum-bubble-limited-royal-flush-2006-special-edition-p-68.html

 

 

haha är du hög ? 30 papp för en jävla klocka :P HM har nog nån för en hunka ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha är du hög ? 30 papp för en jävla klocka :P HM har nog nån för en hunka ;)

Haha. Nej jag var inte seriös alltså, även om jag måste erkänna att jag tycker den är rätt schtekig:-).

 

spelet på turn i 109s- handen fick mig seriöst att garva

 

ok.

 

Lirade en session innan maten. Slutade 30 dollar plus, alltid något:-). Finns inte jättemycket att säga om sessionen. Tappade en 200 dollar pott där jag hade 77 på 37K brädan, turn K och river 9 där jag pottade flopp, turn och kom all in på river mot hans K9. Drog ut i någon pott också så det gick väl jämt upp. Kommer inte spela mer ikväll eller imorgon men kommentera gärna händerna så svarar jag på söndag kväll!:-).

 

Trevlig helg!

Resultat April:

1: 300$

2: 43 $

3: 15 $+222$=237$

4: 30$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EDIT: Funderar på att investera i en sådan är om det går bra denna månaden:roll:. Stekig klocka hur som helst8-) :http://www.uret.se/corum-bubble-limited-royal-flush-2006-special-edition-p-68.html

 

Svårt att hitta en mer ostekig klocka ser ju ut som något man får i godisautomaten, ska du lägga 30k så köp en stilrenklocka. Fast smaken är ju olika.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att hitta en mer ostekig klocka ser ju ut som något man får i godisautomaten, ska du lägga 30k så köp en stilrenklocka. Fast smaken är ju olika.

 

Hehe, alltså för det första skulle jag aldrig lägga 30 k på en klocka. För det andra så var det mer en rolig bild jag tänkte posta i temat poker liksom.

 

Spelade ingenting på grund av högskoleprov samt flickvännen på kvällen. Har haft balträning idag men spelade 15 minuter precis. 295 back slutade kalaset på innan jag förstod att jag inte stod på rätt sida riggen. En uttdragning för fulla stackar samt två stycken setups var det som krävdes men detta är inget roligt att lyssna på. Har haft bra flyt i början på månaden så visste att det skulle släppa snart:-). Ska ut o springa nu sen kanske man försöker sig på en session senare fast på SvS isåfall.

 

Resultat April:

1: 300$

2: 43 $

3: 237$

4: 30$, 862 kr

5:-

6: 295$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God kväll. Spelade en session till på SS nu precis. Plussade 992 så jag putsade till siffrorna lite iallafall. Känns skönt. Har två händer jag vill posta men jag slänger nog in dom först på tisdag eller något. Har inte fått några kommentarer på handen jag postade några inlägg upp så jag kan väl lika gärna slänga ut resultatet ifall någon vill veta. Jag ställde iallafall in hans resterande stack och han blixtsynade med QK så den potten åkte till mig.

 

Resultat April:

1: 300$

2: 43 $

3: 237$

4: 30$, 862 kr

5:-

6: 295$, 992 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HejHej. Spelade lite igår på en håltimme. Backade 1050 kr på Svenska spel typ. Hann spela en hand sen blev jag överkåkad och tappade suget:-). Startade upp grinden på Everest istället och den slutade lite plus. Precis kommit hem från skolan nu iallafall. Tänkte plugga lite nu på eftermiddagen och eventuellt spela någon turnering vid sidan av. Ikväll blir det träning och sen CG-lir. Ska också slänga upp lite händer. Synd att denna månaden inte har börjat bättre. Hoppas på att det lossnar snart.

Resultat April:

1: 300$

2: 43 $

3: 237$

4: 30$, 862 kr

5:-

6: 295$ 992 kr

7: 1050 kr ~60$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nämen, detta hade jag helt missat! Kul att du är igång igen och lycka till på borden :-)

 

Hehe, lycka tillet kan behövas med tanke på att jag blöder marker som aldrig förr:-).

 

Spelade på Everest precis. Backade 179 dollar och spelade i stort sett inte en enda stor pott. Det känns fan inte bra. Nere på break even för månaden nu. Har också bestämt mig för att casha ut från everest. Ska sätta in lite på Potraiser där jag spelat tidigare. Kommer bli en salig blandning av valutor i resultatlistan:-).

 

Hoppas på en vändning nu, behöver verkligen det!

 

Resultat April:

1: 300$

2: 43 $

3: 237$

4: 30$, 862 kr

5:-

6: 295$ 992 kr

7: 1050 kr ~60$

8: 179$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis gjort något drastiskt! Jag har cashat ut allt från SvS samt är på g med att casha ut från Everest också. SvS som varit mitt hem i nästan 2 år liksom!:-). Degat in på Potraiser och förhoppningsvis så kommer nytändningen jag behöver

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EDIT: Funderar på att investera i en sådan är om det går bra denna månaden:roll:. Stekig klocka hur som helst8-) :http://www.uret.se/corum-bubble-limited-royal-flush-2006-special-edition-p-68.html

 

Ska man investera 30k för en klocka, ska det väl iallafall vara en Rolex imo!

Den där klockan var grymt ful för övrigt, likt Dan Glimnes alla slipsar :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat två dagar på Potraiser nu. Den drygt senaste veckan måste jag nog säga har varit den kallaste veckan i hela min snart tvååriga pokerkarriär. Har en mycket vacker nedåtgående graf med typ -30 BB/100 de senaste sessionerna. Har inga händer att posta eftersom det skulle tråka ut den enorma skara som läser här:rolleyes: :-). Har plågat några vänner med de tunga potterna och vi är alla överens om att variansen har börjat tala även för mig:-). Ligger på ca -5k för månaden och om inte detta ordnar upp sig blir det min första minusmånad på nästan två år. Någon gång ska den komma iallafall:-). Längtar något enormt till söndag/måndag då flickvännen o jag åker till Egyptien, det kommer bli grymt kul!

 

Resultat April:

1: 300$

2: 43 $

3: 237$

4: 30$, 862 kr

5:-

6: 295$ 992 kr

7: 1050 kr ~60$

8: 179$ 166£

9:-

10:144£

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat två dagar på Potraiser nu. Den drygt senaste veckan måste jag nog säga har varit den kallaste veckan i hela min snart tvååriga pokerkarriär. Har en mycket vacker nedåtgående graf med typ -30 BB/100 de senaste sessionerna. Har inga händer att posta eftersom det skulle tråka ut den enorma skara som läser här:rolleyes: :-). Har plågat några vänner med de tunga potterna och vi är alla överens om att variansen har börjat tala även för mig:-). Ligger på ca -5k för månaden och om inte detta ordnar upp sig blir det min första minusmånad på nästan två år. Någon gång ska den komma iallafall:-). Längtar något enormt till söndag/måndag då flickvännen o jag åker till Egyptien, det kommer bli grymt kul!

 

Resultat April:

1: 300$

2: 43 $

3: 237$

4: 30$, 862 kr

5:-

6: 295$ 992 kr

7: 1050 kr ~60$

8: 179$ 166£

9:-

10:144£

 

Det är inte du som är kallare än någonsin, det är riggen som är hetare än någonsin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte du som är kallare än någonsin, det är riggen som är hetare än någonsin

 

Hehe vi får hoppas det. Du är en vis man:-)

 

pund = £

 

euro = € (altgr+e)

 

/me värmer rivali för att hitta medriggen

 

Rivali tackar Roob och idiotförklarar sig själv:-).

Tack för rättningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aa det hoppas jag också. Gått halvknackigt denna månaden som sagt så hoppas på ett bättre resultat nu. Hur går liret för dig?

Två veckor senare... såg inte du svarat, trodde du dissade mig. :twisted: Jorå det går helt okej för mig. 8-)

 

Hoppas de vänder och hare bra i Egypten - var själv(med familjen) på ett ställe som heter Hurgada(stavning?). Det var på något lov så man förväntade ju sig flocker av andra blekfeta turister men icke. Vi var typ ensamma och för varje gäst på resutrangerna gick det 3 arbetare/slavar. Det var nice. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två veckor senare... såg inte du svarat, trodde du dissade mig. :twisted: Jorå det går helt okej för mig. 8-)

 

Hoppas de vänder och hare bra i Egypten - var själv(med familjen) på ett ställe som heter Hurgada(stavning?). Det var på något lov så man förväntade ju sig flocker av andra blekfeta turister men icke. Vi var typ ensamma och för varje gäst på resutrangerna gick det 3 arbetare/slavar. Det var nice. :-)

 

Klart jag inte dissar dig:-). Hehe nice, det är Hurghada vi ska till också. Vet ej namnet på hotellet eller så men har också hört att det inte ska vara så mycket svenskar men en jävla massa ryssar:-).

 

Åter till poker då. Trodde att jag hade lyckats vända mig ur downswingen efter en väldigt liten plussession igår, men jag tog fel. Lirade en timme imorsse och backade 150 euro. Har nu backat 9 inköp på 1800 händer med statsen 17/14/3. Det om något tycker jag är imponerande!!:ola:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

God kväll:-). Kom hem från Egyptien inatt. Har haft det underbart men samtidigt är det rätt skönt att komma hem. Var väldigt skönt att ha ett break från pokern också. Hade min största förlustvecka på två år veckan innan jag åkte. Detta gör att månadsreslutatet ligger på kassa 5k back. Kan bli min första förlustmånad:roll:.

 

Jaja, kanske ska spela en session ikväll men annars ser det inte ljust ut på pokerfronten resten av april. Har rätt mycket i skolan samt valborg som jag ska fira "på annan ort":-). Slänger upp lite bilder från resan någon dag ifall någon är intresserad!

 

Nu blir det se CL igen. GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar lite nu. Cashade ut allting från Potraiser. Hur mycket jag än vill gilla Potraiser så kommer vi inte överens alltså. Satte in lite deg på SS igen iallafall. Känner direkt när jag trycker upp borden att jag älskar fan klienten alltså:-). Ligger iallafall cirka 800 back idag. 400 på PR och 400 på SS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aldrig har en plussdag känts så skön!!:-D. Vände backet på SS upp till ett 1700 kr plus. Är jävligt nöjd med mitt spel på kvällssessionen och kom tillbaka till det aggresiva lir jag hade innan. Dagen slutar alltså på 1300 upp eftersom jag backade lite på PotR. Ska slänga upp lite händer imorgon. Ska bara få tummen ur och konvertera alla tusentalshänder jag har spelat på SS sedan jag orkade konvertera sista gången.

 

Hoppas man kan ro sig ur detta. Vore så sjukligt nice nu inför studenten:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra lirat mannen. Vilken nivå lirar du nu då?

 

Bara på 2.5/5:-). Älskar nivån alltså.

 

Spelat ca 3 timmar idag o plussat 3800 kr:-). Känns ruggigt bra och är nog nästan pluss för månaden. Vem fan hade kunnat tro det. Måste duscha sen plugga lite o sen sova. Har nämligen matte E prov imorgon som jag inte pluggat allt för mycket till!:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...