Gå till innehåll

Helt sjuk fold med AA


wizzo

Recommended Posts

Ja inte helt överens då eftersom jag gillar att ibland limpa stora händer med djupa stackar :-)

 

Helt ok att limpa stora händer. Dock inte från UTG. Det bara svallrar om vad du har för kort när du sedan gör ditt move och re-raisar, precis som i detta fallet. Speciellt när det var betat och höjt före din re-raise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 76
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Helt ok att limpa stora händer. Dock inte från UTG. Det bara svallrar om vad du har för kort när du sedan gör ditt move och re-raisar, precis som i detta fallet. Speciellt när det var betat och höjt före din re-raise.

 

gggfliyuyivnvmvfkffkfustrsetsetpllhjg

 

Spelar jag fullring nån gång ska jag limpa alla händer UTG och sen återhöja om nån höjer bakom. Sen blir jag rik. För jag har ju KK/AA varje gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill även tillägga att de är väldigt svårt för oss andra som inte suttit vid bodet att förstå hela readen. OCH att trotts att han har visat sig vara lös å ganska så slaskig så behöver inte de betyda att han är dum i huvet/dålig. I denhär potten måste man räkna med att spela om hela effektiva stackdjupet och de är jag väldigt tveksam till att man är beredd att göra med QQ/AK här i FIs situation.

 

KK 70% av ggrna

 

AA 15% av ggrna

 

QQ/AK 15% av ggrna

 

 

Vad floppen visar här är ganska ointressant, sätt upp en HD efter situation + read här och spela efter den. Förutsätter vi ovanstående så ska degen in på alla bräder utom K hög.

 

Nu drog jag till med nått som jag antagligen kommer bli rätt sågad för. Men men...

 

EDIT: en procent enhet på "övriga händer" ist kanske.

 

 

Att Fi skulle sitta med AA han med i 15% av gångerna??? NEVER!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gggfliyuyivnvmvfkffkfustrsetsetpllhjg

 

Spelar jag fullring nån gång ska jag limpa alla händer UTG och sen återhöja om nån höjer bakom. Sen blir jag rik. För jag har ju KK/AA varje gång.

 

lol! Dedär var bara sjukt korkat skrivet!

 

De blir ju en helt annan grejj ifall du skaffar dig den imagen. Men de hoppas jag du fattar själv. Men visst skulle du kanske lyckas göra ett sånt move 1 gång mot rätt spelare. Men de känns rätt dumt mtp att du inte får bort AA nån annan gång än när floppen kommer K hög.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså. Det det är jättedåligt spelat. Punkt. Sen att du kanske just i den här handen gjort en bra fold det är en annan sak. Då handlar det enbart om reads och då förstår jag inte riktigt varför du postar den. Om du nu inte bara vill skryta. För att komma fram till något annat än att du spelade handen uselt, det går inte.

 

Har du övernaturliga reads så har du, bra fold. Dock är det helt meningslöst att disskutera handen eftersom det bara finns ett korrekt svar på hur den var spelad. Nämligen helt horribelt dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om motståndaren har AK här är det ju ungefär 1000 gånger sämre spelat av honom.

 

Sämre spelat?

Om motspelare hade AK (eller sämre än så) är det ju ffs kanonbra spelat av honom.

Han lyckades ju plantera ett frö i skallen på AA med sitt snack "Ja Nu vet jag att du har AA" och får honom att lägga handen.

Om Fi hade KK (och därmed träffat trissen) så är det ju Fi som spelat handen dåligt.

Först tar han en dålig syn (om han sätter han på AA)

Sedan skrämmer han bort honom ur potten med att ställa AA all-in när han fått sin drömträff.

 

Spelat på det sättet som han spelat kan ju Fi lika gärna haft AK som KK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du övernaturliga reads så har du, bra fold.

 

Man behöver igentligen ingen monster read. Vad sätter du han på? Spelar han AK eller QQ sådär pree så är de rätt dåligt tycker jag. Jag menar, han måste ju sätta oss på MINST QQ här.

 

Det där hade varit íntressant om nu inte hero hade investerat så mkt pre av sin stack i en av cc's turbogrytor. Han får här ett ypperligt tillfälle att dubbla upp och hittar folden. Jag hoppas ni alla tar i beaktning att fi visade en "K" efter handen var spelad. Hero hade lika gärna kunnat folda mot 72, nu visade det sig att fi hade åtminstone en kung. Men det förändrar ingenting, detta är riktigt kasst spelat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka andra händer limpraisar du med från UTG? Om du inte har en hyfsad range att balansera AA känns ju spelet verkligen iskallt. Sen är väl detta antingen en riktigt bra eller riktigt dålig fold i just den här situationen, men du sätter dig ju i en position där du i princip avslöjat din hand, och kan bli exploaterad hur som helst... Jag skulle aldrig nånsin folda btw, men skulle heller aldrig limpraisa nånting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I chatten vet jag inte, men här på forumet skriker jag av smärtan du åsamkar mig.

 

jag visste att en fjant som du skulle kommentera ordet "chatt".

Men jag ska inte sänka mig till din låga nivå utan kort förklara att varför jag inte skrivit nåt tidigare utan börjat skriva mer nu är nåt du inte har att göra med.

Räcker det som förklaring åt dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag visste att en fjant som du skulle kommentera ordet "chatt".

Men jag ska inte sänka mig till din låga nivå utan kort förklara att varför jag inte skrivit nåt tidigare utan börjat skriva mer nu är nåt du inte har att göra med.

Räcker det som förklaring åt dig?

 

Det är väl klart att jag anmärker på ett helt felanvänt ord. Du säger väl inte att Lassie var en bäver utan att tro att folk ska kommentera det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saken som folk missar är att för folk som spelar balanserat är detta en enkel push. För spelare som är sjukt passiva och skriker 2ggr preflop att han har AA kan detta vara nära en fold.

 

Spela mer aggressivt så sipper du fundera över såna här saker.

Bra synpunkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl klart att jag anmärker på ett helt felanvänt ord. Du säger väl inte att Lassie var en bäver utan att tro att folk ska kommentera det?

 

Du har en point i det du säger att ordet är fel, men med vetskapen om att ordet egentligen är fel och i avsaknad på rätt ord satte jag just citationstecknen.

Men, forumet är absolut inte en chatt utan just ett forum i sitt rätta ords bemärkelse.

 

Jag ber om ursäkt för anklagensen "fjant".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...