Gå till innehåll

CobbV lägger dagboken på is och börjar en karriär som manshora


cobb89

Recommended Posts

Tycker helt klart du ska kliva på river där Cobb, baserar det mest på hans spel turn och river. Varför bara kallsyna turn när han är ur pos, och sen checka till dig på river också med ett 2p/set/stege? Han borde sätta dig på ett överpar här. Tror han själv sitter med ett överpar här och gråtsynar river i frustration.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 519
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

otroligt dåligt spelat av Oman imo...Trodde han var en ok spelare.

 

Är det standard av dig att ställa på den rivern där? Känns väldigt marginellt om du frågar mig...kanske därför jag backar rakt ut...;)

 

Det är väldigt marginellt. Du måste fråga dig om FI synar med sämre som är standardfrågan vid "Ska jag valuebetta här?", och sen ställa det mot gångerna han synar med bättre (tvåpar+ som han antagligen alltid synar med här).

 

Gick uppenbarligen bra, och FI är väl gravt handikappad.

 

Tycker helt klart du ska kliva på river där Cobb, baserar det mest på hans spel turn och river. Varför bara kallsyna turn när han är ur pos, och sen checka till dig på river också med ett 2p/set/stege? Han borde sätta dig på ett överpar här. Tror han själv sitter med ett överpar här och gråtsynar river i frustration.

 

Valuebeten var helt klart marginell. Marginell i det yttersta...

 

Jag tyckte jag hade tillräckligt bra koll på honom dock och han hade spelat RIKTIGT jävla tightpassivt. 23/7/0,83.

 

Självklart skulle sopan kunnat tagit en synlinje med typ 99/TT men det känns trots allt inte så troligt att han inte skulle raisat nåt på den farliga brädan. Alla 2par kan man typ ta bort ur hans range då han verkligen inte raisar dom UTG preflop med 7% PFR.

 

Hans HD var gravt vikt åt KK/QQ/JJ. Tror faktiskt han måste haft KK. Och att jag valuebetar mot en sån tunn HD är ju inte direkt vanligt...

 

Har jag inte dessa reads skulle jag aldrig göra det spelet heller..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du sätter han på KK å jag högt par, så spelet är inte jättekasst, spec inte med KK. Menar har han bestämt sig för att syna turn får han nog syna river också.

 

Ursäkta va? Spelet suger så hårt av FI att det inte finns...om han nu som du säger är tvungen att syna river, varför inte ställa på turn då efter heros bet? Jag ska lägga FIs namn på minnet,thats for sure...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta va? Spelet suger så hårt av FI att det inte finns...om han nu som du säger är tvungen att syna river, varför inte ställa på turn då efter heros bet? Jag ska lägga FIs namn på minnet,thats for sure...

 

Sorry, tänkte inte riktigt hur jag skrev. Spelet är superkasst (jag menar att synen inte suger.) men om han håller KK så får han ju spela för stack om han bestämt sig att syna turn och den rivern faller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du nån read här? det du slår i den här handen är ju 56 el air.

 

Visste att han ofta synar med t.ex AK/AQ/KQ. Sen att han ställer gör ju bara handen hela cp. Vilka händer ska han värdeshovea med och samtidigt förväntas få syn av mig, som tagit en så grymt passiv linje.

 

Kändes iaf som en 60/40. Och då får jag ju odds att syna :lol:

 

edit: kanske tom 75% bluff

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visste att han ofta synar med t.ex AK/AQ/KQ. Sen att han ställer gör ju bara handen hela cp. Vilka händer ska han värdeshovea med och samtidigt förväntas få syn av mig, som tagit en så grymt passiv linje.

 

Kändes iaf som en 60/40. Och då får jag ju odds att syna :lol:

 

edit: kanske tom 75% bluff

 

Som han spelade den där handen så tror jag inte ens han vet vad linje är :)

 

Han heter antagligen Bernt....67år, brukade spela Holdem som liten och har hört att det är många som vinner pengar på internet idag. Han ville väl ha en del av kakan antar jag, men det gick lite snett på vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som han spelade den där handen så tror jag inte ens han vet vad linje är :)

 

Han heter antagligen Bernt....67år, brukade spela Holdem som liten och har hört att det är många som vinner pengar på internet idag. Han ville väl ha en del av kakan antar jag, men det gick lite snett på vägen.

 

Haha. Typ så ;P

 

La mest upp handen för skojs skull. People do stupid stuff..

 

Den kunde lika gärna gått till historien som världens sämsta syn

 

kanske ;)

 

 

Jag kan tänka mig att han tiltade efter och tänkte att han skulle upp i nivå så folk fattar när dom ska lägga sig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

klart man valuebettar den, så jävla ofta får dom inte in sina runner runner :-)

 

Nej men i förhållande till hur många händer han ändå synar min push med så är den ganska marginell.

 

Det finns två händer han synar med, 66 och JJ. Resten slår mig... det handlar inte om hur ofta han drar in den...

 

sen är vi nästan 300bb deep båda två också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...