cobb89 Postad 2 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 2 Juni , 2008 Självklart kan han mycket väl ha överpocket men kan du verkligen sätta honom på det när handen är spelad som den är pre. Finns självklart absolut mest värde om han överpocket, absolut inte otroligt att han satt på det nu heller eftersom du la upp handen. Men jag skulle aldrig sätta honom på JJ+ utan en 3-bet pre. Om du inte vet att han bara gillar att syna. Självklart kan det finnas värde att pusha mot t.ex AT om han nu av nån anledning skulle känna sig commited. Är det verkligen otroligt att han har t.ex AT och försöker köpa bort dig på de tidigare gatorna? Med tanke på din note på honom kan du väl ändå inte se honom som någon solid spelare och därmed inte förutsätta att han har monster. Har ju för övrigt väldigt hög AF... Det är väl det som är grejen. Jag sätter honom absolut inte på överpar och det är dom händerna jag känner att det finns pushvärde mot. Resten av händerna han synar min push med är jag ju slagen... visst värde finns mot AT, men att han spelat AT så hårt känns ju orimligt på något sätt. Trots detta känns det som en självklar push på nåt sätt. Mysko. Citera
Mr.Bateman Postad 2 Juni , 2008 Rapport Postad 2 Juni , 2008 Vi som inte använder PT kan du förklara 20/15/3,7 i Maj. 11.2ptbb/100 över 25 000 händer på 1/2. lite närmare:)? Citera
cobb89 Postad 2 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 2 Juni , 2008 Vi som inte använder PT kan du förklara 20/15/3,7 i Maj. 11.2ptbb/100 över 25 000 händer på 1/2. lite närmare:)? Visst. 20% är vpip, dvs hur ofta jag betalar för att vara med i en pott. 15% är hur ofta jag höjer när jag spelar, jag höjer alltså 15% av dessa 20% och synar 5%. 3,7 är mig aggression factor vilket är (bet+raise / syn), visar lite hur ofta man betar+raisar i förhållande till hur ofta man synar helt enkelt.. 11,2ptbb/100 är min winrate, orkar inte förklara vad allt står för där Citera
cobb89 Postad 2 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 2 Juni , 2008 Ännu en tråkig skitdag. 1900- efter 800 händer 2,5/5. Känns bara som att jag suger på poker just nu efter typ 2 riktigt sugiga veckor... Det värsta är nog att jag inte ens vågar trycka allin med nästnöten eftersom jag verkligen tror att dom har nöten 100% av gångerna eftersom dom haft det i två veckor. Kul spel. Blir väl mindre lir nu i mitten av juni med studentfirande o allt. Kanske lika bra det så hinner man inte spela bort allt innan juli. Vill ni ha gratis pengar? Sök upp CobbV, fisken som spelar 2,5/5 på svs. Han ger bort pengar. Gratis. Citera
Balooo Postad 2 Juni , 2008 Rapport Postad 2 Juni , 2008 Vill ni ha gratis pengar? Sök upp CobbV, fisken som spelar 2,5/5 på svs. Han ger bort pengar. Gratis. Så det kostar alltså inget att få gratis pengar? Citera
cobb89 Postad 2 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 2 Juni , 2008 Så det kostar alltså inget att få gratis pengar? Precis. Det kostar inget OCH det är gratis på samma gång. Kom och köp gratis äpplen! Citera
iamivar Postad 3 Juni , 2008 Rapport Postad 3 Juni , 2008 Det är väldigt kallt att pusha den där rivern med AA mot någon som har åtminstone några få hjärnceller. De gånger det inte gäller är väl om man tidigare spewat runt värre än en tiltad iamivar på fyllan. Rivern suger ju hästpung och vafan ska han ha liksom? Hans betsynrange som inte slår dig känns ju i det närmaste obefintlig. Citera
cobb89 Postad 3 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 3 Juni , 2008 Rivern suger ju hästpung och vafan ska han ha liksom? Hans betsynrange som inte slår dig känns ju i det närmaste obefintlig. Mja, jag pushade inte heller eftersom det kändes precis som du säger att hans betsynrange som inte slår mig är sjukt snäv om han inte är en pajas.. Men varför tycker du att rivern är dålig? Jag trodde de va ett bra kort Jag synade iaf och han visar upp QQ, blev nästan lite förvånad att jag vann den.. Citera
iamivar Postad 3 Juni , 2008 Rapport Postad 3 Juni , 2008 _Alla_ floppade stegdragskombos slår dig, vilket utgör en väldigt stor del av hans range. En femma lr sjua hade varit betydligt bättre. Samtidigt är det rätt troligt att en lite sämre Fi saktar ner och gör en svag c/c med de händer du drog ut. Man kan liksom inte credda folk för att sitta med QQ i det läget... Citera
cobb89 Postad 3 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 3 Juni , 2008 _Alla_ floppade stegdragskombos slår dig, vilket utgör en väldigt stor del av hans range. En femma lr sjua hade varit betydligt bättre. Samtidigt är det rätt troligt att en lite sämre Fi saktar ner och gör en svag c/c med de händer du drog ut. Man kan liksom inte credda folk för att sitta med QQ i det läget... Aha.. på de sättet.. jo det är ju sant de Näe, jag satte honom inte på överpar heller.. kändes som en möjlig hand dock eftersom han betade så pass hårt. Aja.. nu tänkte jag lägga upp nya händer efter dagens helvetessession... Citera
cobb89 Postad 3 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 3 Juni , 2008 Snacka om att man börjar tvivla på sitt spel.. idag har jag spelat riktigt dåligt också.. 2K i vanlig ordning. Visst jag hade fan inget flyt och fick verkligen inte en jävla hand att stämma. Men jag gjorde även bort mig i kanske ett av dom där två K. Två händer jag är lite fundersam över.. Nu kommer säkert folka gnälla över att min bet på 125 är för liten? (Halvpott). Jag har faktiskt ingen aning om hur jag ska spela en hand som denna i detta läget. Och när jag väl betar såhär, hur ska jag ta en raise från killen som synade 20 först och inte 3betade. Sätter honom på 78 eller nåt roligt. Ett hårt drag är ju inte omöjligt heller. Help please.. 45/23/2,5 Table Diana 59 (Real Money) Seat 3 is the button Total number of players : 5 Seat 1: gabroll ( $889.21 ) Seat 2: PerrraP ( $1016.52 ) Seat 3: UmeStenis ( $504.14 ) Seat 4: PerfectCal ( $1111.81 ) Seat 5: CobbV ( $894.95 ) PerfectCal posts small blind [$2.5]. CobbV posts big blind [$5]. ** Dealing down cards ** Dealt to CobbV [ Ah Ac ] gabroll folds. PerrraP raises [$20]. UmeStenis folds. PerfectCal calls [$17.5]. CobbV raises [$70]. PerrraP calls [$55]. PerfectCal calls [$55]. ** Dealing Flop ** [ Ts, 7d, 7s ] PerfectCal checks. CobbV bets [$125]. PerrraP folds. PerfectCal raises [$362.5]. Här har vi en till. Floppar ett jäkligt fint drag. Hur ska jag tackla raisen, slå om tillbaka eller syna? 29/18/4,5 Table Diana 32 (Real Money) Seat 5 is the button Total number of players : 5 Seat 1: roysys ( $1453.28 ) Seat 2: st6ne ( $1010.68 ) Seat 3: ollo2 ( $414.21 ) Seat 4: CobbV ( $810.58 ) Seat 5: Wizardking ( $868.44 ) roysys posts small blind [$2.5]. st6ne posts big blind [$5]. ** Dealing down cards ** Dealt to CobbV [ 5h 6h ] ollo2 folds. CobbV raises [$20]. Wizardking folds. roysys folds. st6ne calls [$15]. ** Dealing Flop ** [ 3h, Qh, 4s ] st6ne checks. CobbV bets [$30]. st6ne raises [$95]. Citera
JesperPV Postad 3 Juni , 2008 Rapport Postad 3 Juni , 2008 AA: Slå om hårdare preflop, en raise till 20 och en syn och du sitter OOP, jag hade dunkat upp det till 90 minst. Jag har inget emot ditt floppbet, tvärtom. Jag synar hans raise och får in allt på ett eller annat sätt på turn. 65s: försök få in pengarna på flopp så snabbt som möjligt. Citera
Neuen Postad 3 Juni , 2008 Rapport Postad 3 Juni , 2008 Håller med JesperPV om att du bör slå upp lite mer preflop med AA för att inte göra det allt för billigt. Sen tycker jag att du kan slå om igen (AI) när han rerejsar dig då det kan komma tråkiga dragkort på turn. Sen 65s så är det bara slå om igen till typ nått på 350 eller nått så du visar att du vill spela om stacks.. Citera
Fudge Postad 3 Juni , 2008 Rapport Postad 3 Juni , 2008 AA: Slå om hårdare preflop, en raise till 20 och en syn och du sitter OOP, jag hade dunkat upp det till 90 minst. Jag har inget emot ditt floppbet, tvärtom. Jag synar hans raise och får in allt på ett eller annat sätt på turn. 65s: försök få in pengarna på flopp så snabbt som möjligt. . Citera
cobb89 Postad 4 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 4 Juni , 2008 Verkar ganska entydligt här. Senaste tio gångerna jag stackat av med AA på liknande brädor på flop eller på turn har det slutat med att jag gett bort 200BB mot ett set eller liknande. Är det bara jag som är nojig nu eller? Kommer inte ihåg senast jag vann en sån iaf.. Kanske bara varit med om lite väl mycket skit på sistonde vad vet jag.. Citera
Pey Postad 4 Juni , 2008 Rapport Postad 4 Juni , 2008 56 är ju givet att du repoppar ordentligt med, men tycker du har ett tufft beslut med AA där. Tror tamigfan jag vill folda den, men jag är ju legendariskt dålig i mina beslut med överpar också. Du säger ju dessutom att du sätter honom på '78 eller nåt roligt'! Citera
iamivar Postad 4 Juni , 2008 Rapport Postad 4 Juni , 2008 Om du ens funderar på att lägga AA där så spelar du sjukligt mkt för tight. Mao är det horribelt att lägga den mot någon som inte är suuupernit och suuuuuuuperkass. Citera
cobb89 Postad 4 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 4 Juni , 2008 Om du ens funderar på att lägga AA där så spelar du sjukligt mkt för tight. Mao är det horribelt att lägga den mot någon som inte är suuupernit och suuuuuuuperkass. Jo de känns som att de är alldeles för vekt. Han synar ju bara först och därför bör jag kanske sätta honom på en draghand. Vad är då bäst, reraisa tillbaka lr bara syna och sen smacka in en raise på nästa gata? Jag lägger inte AA där för övrigt.. Och jag bryr mig inte om resultatet av handen som den slutade men vill veta vad som anses vara rätt. Har åkt på mycket setups senaste känns de som.. Citera
cobb89 Postad 5 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 5 Juni , 2008 Uppochner-session benkebus har jag varit med om nu. Slutar 300- vilket jag ändå inte är särskilt missnöjd med, jävla många setups. Floppar stege i potter och dom turnar eller rivrar kåk med floppat set.. Riktigt jävla surt känns det.. Får samtidigt inte betalt av mina set, eller så försvinner vinsterna handen efter. Hade här precis vunnit en AI med setad 44. Dom försvann ju relativt snabbt dom pengarna. Största förlusthanden idag. Är det obvious att han har högre set lr? Denna kan jag fan inte folda va? Table Diana 22 (Real Money) Seat 4 is the button Total number of players : 3 Seat 1: robnaldo ( $249.68 ) Seat 4: Guybrush ( $1308.96 ) Seat 5: CobbV ( $1321.48 ) CobbV posts small blind [$2.5]. robnaldo posts big blind [$5]. ** Dealing down cards ** Dealt to CobbV [ 2h 2d ] Guybrush raises [$20]. CobbV calls [$17.5]. robnaldo folds. ** Dealing Flop ** [ 2c, 9h, 5h ] CobbV bets [$35]. Guybrush raises [$125]. CobbV raises [$315]. Guybrush is all-In. CobbV calls [$938.96]. ** Dealing Turn ** [ 3c ] ** Dealing River ** [ Kc ] Guybrush shows [ 5d, 5s ] three of a kind, fives. Guybrush wins $2607.92 from the main pot with three of a kind, fives. Jag är för övrigt nere i min tyngsta downswing nånsin, kul när man gått upp 7 inköp ner nu från toppresultat Citera
Neuen Postad 5 Juni , 2008 Rapport Postad 5 Juni , 2008 Du kan inte folda, bra spelad.. Kämpa på, det vänder tillslut.. Citera
bjoelle Postad 5 Juni , 2008 Rapport Postad 5 Juni , 2008 Vet inte hur mycket du spelar 1/2 numera, men bara att ner och gräva på 1/2, och upp och slåss på 2,5/5. osv tills det lossnar. kämpa på! Citera
Pey Postad 5 Juni , 2008 Rapport Postad 5 Juni , 2008 Tycker inte du ska sitta med Guybrush om det inte krävs, han är eller var väl regular på bra mkt högre nivåer. Och dessutom inte dålig där. Men klart den inte går att komma undan nej. Kämpa på! Citera
VaNiaL Postad 5 Juni , 2008 Rapport Postad 5 Juni , 2008 Vet inte hur mycket du spelar 1/2 numera, men bara att ner och gräva på 1/2, och upp och slåss på 2,5/5. osv tills det lossnar. kämpa på! Jao man! va rullar du på ? Citera
cobb89 Postad 7 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 7 Juni , 2008 Började spela för typ 20 min sen. Ligger som vanligt typ 1K minus men de blir nog iaf 2-3 innan jag slutar så än är inte fiskarna rika. Kul hand.. Table Britta 37 (Real Money) Seat 3 is the button Total number of players : 4 Seat 2: okejjjjj ( $415.18 ) Seat 3: Redji ( $252.57 ) Seat 4: CobbV ( $470.09 ) Seat 5: Pr.P ( $298.68 ) CobbV posts small blind [$1]. Pr.P posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to CobbV [ 9d 7d ] okejjjjj folds. Redji calls [$2]. CobbV calls [$1]. Pr.P raises [$6]. Redji calls [$6]. CobbV calls [$6]. ** Dealing Flop ** [ 4s, 8d, 6d ] CobbV checks. Pr.P bets [$24]. Redji calls [$24]. CobbV raises [$100]. Pr.P calls [$76]. Redji folds. ** Dealing Turn ** [ As ] CobbV bets [$248]. Pr.P is all-In. ** Dealing River ** [ 2h ] CobbV shows [ 9d, 7d ] high card ace. Pr.P shows [ Td, 5d ] high card ace. CobbV wins $57.32 from side pot#1 with high card ace. Pr.P wins $614.36 from the main pot with high card ace. Slutar 1550- så nu äre dags att hoppa tillbaka ner på 1/2. Thats life. Citera
sTARVIN89 Postad 7 Juni , 2008 Rapport Postad 7 Juni , 2008 Snacka om att man börjar tvivla på sitt spel.. idag har jag spelat riktigt dåligt också.. 2K i vanlig ordning. Visst jag hade fan inget flyt och fick verkligen inte en jävla hand att stämma. Men jag gjorde även bort mig i kanske ett av dom där två K. Två händer jag är lite fundersam över.. Nu kommer säkert folka gnälla över att min bet på 125 är för liten? (Halvpott). Jag har faktiskt ingen aning om hur jag ska spela en hand som denna i detta läget. Och när jag väl betar såhär, hur ska jag ta en raise från killen som synade 20 först och inte 3betade. Sätter honom på 78 eller nåt roligt. Ett hårt drag är ju inte omöjligt heller. Help please.. 45/23/2,5 Table Diana 59 (Real Money) Seat 3 is the button Total number of players : 5 Seat 1: gabroll ( $889.21 ) Seat 2: PerrraP ( $1016.52 ) Seat 3: UmeStenis ( $504.14 ) Seat 4: PerfectCal ( $1111.81 ) Seat 5: CobbV ( $894.95 ) PerfectCal posts small blind [$2.5]. CobbV posts big blind [$5]. ** Dealing down cards ** Dealt to CobbV [ Ah Ac ] gabroll folds. PerrraP raises [$20]. UmeStenis folds. PerfectCal calls [$17.5]. CobbV raises [$70]. PerrraP calls [$55]. PerfectCal calls [$55]. ** Dealing Flop ** [ Ts, 7d, 7s ] PerfectCal checks. CobbV bets [$125]. PerrraP folds. PerfectCal raises [$362.5] Jag har inga erfarenheter om svenska spel, men synar man en rehöjning på 10 bigblinds med 78 så har jag svårt att tro att man är en vinnande spelare. Visserligen har killen störst stack, och då brukar det vara lättare att göra dessa syner. Skulle inte förvåna mig ett dugg om han satt på 7:an, då det brukar vara standard för fiskar med stora stackar . Nej men seriöst, hade tryckt in degen utan att tveka, du slår alla överpar och enda som slår dig är 77, 1010, 7X? färgdraget ligger dessutom ute. Förlorar du är det en "cooler", degen ska in, utan att tveka. Om jag får tippa själv så sitter han på 89s . Citera
Recommended Posts