Gå till innehåll

Posta ditt resultat för februari!


Stoneburg

Recommended Posts

Är lite missnöjd med februari, det gick inte så som jag hade tänkt mig. Satte upp två mål, det ena att vinna mer än $2010 (januaris resultat), det andra att max förlora 4 sessioner, dvs max sluta minus i 4 av månadens sittningar. Båda målsättningarna sprack tyvärr.

 

Resultat: +$1255.98

 

Hyfsat tidigt i månaden gick jag upp till 0.5/1 i nivå, jag spelar enbart NL förresten. Det märkliga var att resultaten inte ändrades, jag plussade nästan exakt lika mycket som på 0.25/0.5. I alla fall till en början. I mitten av månaden hade jag min första minus sittning, och efter två vinster hamnade jag i ett bad streak och förlorade 3 sessioner i rad. Två av dem med kombinerade bad beats och väldigt dåligt spel, och den sista med bara bad beats. Hade faktiskt några smått otroliga beats där jag förlorade upp till 5 gånger i rad trots att jag hade motståndaren dominerad.

 

Efter det kröp jag tillbaka till 0.25/0.5 men lyckades inte vända trenden, trots att jag inte spelade så dåligt, så i slutet av månaden gick jag ända ner till 0.1/0.2 och då vände det. Det konstiga är att när jag vinner så vinner jag unfefär lika mycket, oavsett vilken nivå och hur länge jag spelar. Av mina 3 bästa dagar (över $300) är en på varje nivå. Mina största förluster däremot är 2 av 3 på 0.5/1 och 1 på 0.25/0.5. Slutsatsen är att jag kommer hålla mig borta från 0.5/1 under mars, får se om jag vågar mig upp igen i April.

 

Roligast i Februari: Sitter med AQs i mittenpos i en familjepott och floppen kommer KJT med två i samma suit (inte min). Jag sitter alltså med nötterna. SB bettar $5, jag synar bara för att släppoa in mer folk, även om jag naturligtvis är rädd för färgdraget. Flera synar killen på knappen raisar till 10. Hoppsan. SB synar och när det kommer till mig så re-raisar jag till strax under det som killen på knappen har kvar i stacken, alla andra foldar men knappen går all-in, SB synar igen och nu går jag all-in, SB synar. Nu tänker jag att en av dem måste ha tvåpar (inte set, för med KK, JJ eller TT brukar de höja), och den andra har färgdraget. Färgen kommer inte men när en knektjävel dyker upp på river håller jag på att göra i byxorna. "Shit, där satt kåken" tänker jag. Icke då! Knappen viker upp AK, och SB visar KT, jag sätter ett nytt personligt rekord när $261 dollar glider in i stacken :)

 

Målsättningen inför april är att höja medelvinsten för i år. För att göra det behöver jag vinna $1633, därför sätter jag $1700 som mål, jag hoppar över det där med förlustsessioner eftersom det egentligen är irrelevant. Hoppas det har gått bra för er andra och lycka till i april :)

 

(Den slutgiltiga rubrikpillen. Så. Färdigt. - Kubo)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis, även om du inte nådde upp till ditt mål så ligger du på rätt sida. Något som jag inte kan skryta med denna månad... Trevligt med en sammanfattning, inget ont om alla dagböcker, men ändå skönt att bara skumma genom.

 

Det jag undrar är hur mycket tid du lägger på pokern per dag/vecka. Anledningen är att du spelar på väldigt låga nivåer men ändå plussar hyggliga belopp!

 

Lycka till även i fortsättningen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vanligtvis ca: 2 timmar om dagen, kanske 5-6 dagar i veckan just nu. Ibland drar jag till med extremt långa pass som 6 timmar (extremt för mig), men jag brukar sällan tjäna mer pengar på det, oftast tvärt om. Sen lägger jag extremt mycket tid på andra pokeraktiviteter, det vill säga läsa böcker, artiklar och forum om poker. Klart mer än vad jag gör på att spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LoL!

 

QoS din jäkla tomte! Jag var extremt noga med att skriva exakt samma rubrik som DU ändrade min januaripost till, och så ändrar du den ändå! Hahaha!

 

:lol::lol::lol:

 

Du är så nitisk att du inte ens accepterar dina EGNA rubriker! :P

 

Jag ser redan fram mot marsposten ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

190 euro plus, mest från FL .25/.5 Vinner fyra sessioner av fem ungefär.

Man kan surfa och göra annat samtidigt som man spelar .25/.5 när man som jag går nästan uteslutande på korten, inte på medspelarna men frågan om man inte nått en punkt där spelet inte längre är utvecklande och man borde gå upp en nivå eller utvidga till NL?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite över $150 (runt $25 i bonusar), så jag känner att ni storspelare får dela med er lite av era vinster :?

 

Har spelat $.10/$.20 men när jag kollat på dagboken så ser jag att jag får större avkastning på $.05/$.10, så jag skall backa ner ett tag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plussade runt $550, varav $450 bestod av bonusar. Detta mest på grund av att jag testat massa Omaha Fixed på Party med blandade resultat.

 

Målet för mars blir att plussa $750. Borde inte vara omöjligt med lite fina bonusar och att jag spelar lite mer NLT istället. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cirkus 250$ plus för februari... Hade väl varit 350+ om jag inte hade haft oturen att springa in i 3 st slöspelade set på multipoker, men som de säger, that's poker for ya...

 

Får hoppas turneringsspelet fortsätter att hålla i sig i mars. Åker på skidresa till Hemsedal vecka elva så jag missar totalt 8 dagars spel (och pf.nu:ande) :cry: Men har jag lite tur så bryter jag benet och blir sjuksriven några veckor ;)

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, Elvis77 har äntligen knäckt riggningen på Party. Grattis! :D

 

Själv drog jag in runt 3 500$ i februari. Det är jag nöjd med. Tredje plusmånaden i rad av de sex jag spelat! Jag har inte spelat lika mycket denna månad, har köpt gymkort för pokerpengarna (duktigt!) och börjat med lite bollsporter, och har hunnit vara sjuk en vecka (förmodligen den plötsliga motionens fel...).

 

Och nu till den stora grejen...av dessa 3 500 var 1 200 bonusar. Jag vill tacka Party, Empire, Multi, Interpoker, Staff, Paradise och framför allt GamingClub för donationerna. :heart:

 

Bonushorandet har alltså varit intensivt och jag har därför inte orkat spela "riktig" poker lika mycket. Men det roliga är att jag nu allt mer spelar 2/4NL och har dubblat upp mot killar som Biocid bland annat. ;)

 

Lovade mig själv att inte bonushora så mycket i mars och...tja, nu håller jag på med 100 på 24H, Staff har ju också kommit ut med 100, har fortfarande 100 kvar på Party att hämta in, Interpoker 120 är på ingång, 100 från Parbet har just landat på kontot, förmodligen tar jag Paradise 100 också om jag får och...pust!

 

Om ett par veckor drar jag för övrigt på solsemester. Allt pröjsat av pokern! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är inne i min svängigaste period tror jag nu.....

 

Men tydligen blev jag iaf +$238 i februari...kan väl inte vara sant!

 

i Januari blev det iaf -$902. Så det kanske är på väg uppåt nu? Tvivlar....tittar man på min kurva så gick det rätt bra uppåt under februari, tills den 20e typ....sen går det tvärt neråt :)

 

Berg och dalbana som sagt :)

 

Komer skära ner rejält på pokern nu ett tag. Några få cashsessioner och möjligtvis någon enstaka turnering kommer man köra.

 

Måste få ordning på mitt spel och mitt tänkande. Ska läsa SS2 så ordnar sig nog det mesta ;)

 

Lycka till i Mars alla!

 

 

btw, ingen som har gått minus som vill posta? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Februrari var inte så kul, har legat still hela månaden +-0 för mig alltså.

 

Har kastat bort mång $ på att spela halvdyra turneringar när jag inte varit riktigt sugen vilket jag ska sluta med nu. Målet för mars blir att ta rullen över $2k, dvs dra in $550. Borde inte vara så svårt om jag hittar nån/några bra bonusar och slutar kasta pengar i sjön på halvdana turneringsinsattser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe... har haft en usel februari (sämsta månaden på året, tredje året i rad :x ) MEN lyckades boosta mitt resultat lite när jag hittade drygt $600 på mitt Intertops-konto... Har tydligen cashat ut från poker-kontot i april 04 och sedan glömt bort att ta ut pengarna. Samma ordning på pokerrullen som övriga finanser således!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja lira så smått igen i februrai, sluta +$207,5

 

Denna månaden skulle bli min första som riktiga grinder för nu är pengarna sen IT-bracka tiden slut o poker är enda inkomsten. Målet för mars e att spela in hyra o matpengar osv, typ en $1500.

 

Det har dock börjat rätt kallt, har tappat -500bb på empire PLO $100 max.

Känns dock skönt o ha en bankrulle på 6000bb och jag vet att variansen i PLO e grym. Lol o medans jag skriver detta får jag smaka en all-in abuse som drar ut mig. Men jag e stabil o tiltar inte längre hehe :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+ 3950 dollarez här. Mest spelat 5/10 och 10/20 FL. Visar sig faktiskt att jag vinner mer på 5/10 än 10/20. Tyder på att det finns mer att utveckla i spelet.

 

Har börjat testa att lira en del NL för skojs skull oxå. Brukar sätta mig vid ett 10 bord 1/2NL med 50-60 dollar. Kan man plugga eller nåt annat samtidigt 8-) Lyckades lira upp mig till 400 BB en gång, troligen positivt resultat hittils på NL :P

 

Grymt bra månad alltså, nästa lär bli sämre. Tentaperiod + hårdare arbete med C-uppsatsen stoppar åtminstone logiskt sett pokerspelandet :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...