Gå till innehåll

Tips mot tristess under pokerspelandet.


ickash

Recommended Posts

Godafton

 

Jag har nyligen gått över till att spela två bord samtidigt istället för fyra som jag körde med tidigare. Även fast jag försöker lägga ner mkt tid på att få reads mm så märker jag att man drabbas av lite tristess när man är kortdöd när man bara spelar två bord. Någon som har bra tips på saker man kan göra medans man sitter o lirar som inte förstör ens koncentration alldelles för mycket?

 

Musiktips för grind mm uppskattas och ni får gärna tipsa om album o dylikt istället för enbart droppa en sång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bandit.se = bra radio också.

 

Om man har underhållande poker-tv att kolla på så tycker jag det är grymt, motiverar mig att vinna och spela bättre snarare än att slaska mer... När jag tänker efter är det nog oftare jag kollar på poker innan jag spelar, för att få suget, inte samtidigt...

 

Album, ja det finns ju hur mycket som helst... Själv gillar jag att ha på uppiggande musik med driv. Alla Mustasch album funkar, Hardcore superstars senaste singel... gamla hederliga Prodigy, Clawfinger, Rammstein, Korn, kanske Paramore, allt från Evergrey till Everlast... Dragonforce (jäkla tempo) inte vet jag :P

 

Bästa musiktipset är väl helt enkelt att lyssna på det du gillar och blir pigg, alert och kanske framförallt positiv av. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Film är som sagt perfekt, tycker jag. Gärna nån kul komedi som man halft om halft kan utantill. Brukar köra lika längre som filmen är igång, sen en paus och sätta i en ny film.

 

Svårt att tilta samtidigt som man har på exempelvis Elf i bakgrunden :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

P3 dokumentär tycker jag är riktigt bra att lyssna på, dessutom kan man bli allmänbildad. Har en polare som kollar på porr på en skärm bredvid har aldrig riktigt kunnat förstå det :-D . Men p3 dokuemntär rekommenderar jag skarpt. Alla avsnitten finns att ladda ner på deras hemsida

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Skitbra tråd. Vill speciellt tacka den som tipsade om p3 dokumentärerna. Vill gärna ha fler tips om bra talradiostationer, vilken genre som helst. Det finns så otroligt jävla mycket att välja på.

 

 

Konstigt att ingen nämnt The Circuit och Pokerwire podcastarna. Båda finns på joesebok.com, har bränt hela arkiven nu på några veckor till grinden, kul skit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...