Gå till innehåll

tellpoker aktier


Emilio

Recommended Posts

  • Svars 74
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har fått hem ett delägarcertifikat med lite aktier. Kan dessa handlas med i praktiken eller är det noll omsättning och omöjligt att sälja de? Vad värderas de till? Vad handlas dom?

 

jag har också fått aktier och fattar inget. ja vill bara sälja det. hur gör jag ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går kanske att sälja. Läste något om det för något år sedan när jag började spela på tellpoker. Som jag fattade det skulle man i så fall ha någon köpare som man hittat själv och hör av sig. Jag vet inte, det hela verka lite luddigt och jag kommer inte ihåg riktigt. Får väl hoppas det blir börsnoterat eller uppköpt snart, då kan man agera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tellpokers aktier är väl onoterade och då finns det ingenstans att handla med dom. Lägg upp här hur många du har och vad du vill ha för dom så kanske någon är intresserad. Hörde för något år sen att dom skulle vara värda runt 4kr styck, men som sagt det var bara något jag hörde av någon.

 

//Guts

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tellpokers aktier är väl onoterade och då finns det ingenstans att handla med dom. Lägg upp här hur många du har och vad du vill ha för dom så kanske någon är intresserad. Hörde för något år sen att dom skulle vara värda runt 4kr styck, men som sagt det var bara något jag hörde av någon.

 

//Guts

Haha. Sånt skönt bolag, först lurar dom in massa förhoppningsfulla spelare med lov om aktier och gröna skogar. Svårt bara att få pengar om aktierna inte går att sälja. Hur många spelare hade dom i sin peak?

 

Onoterade aktier köper/säljer ni själva, genom att göra upp affären sins emellan och sedan meddelar bolaget.

 

Jag har haft tankar på att slänga upp en köp/säljsajt för onoterade spelaktier, om det finns intresse så kanske jag gör slag i saken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha. Sånt skönt bolag, först lurar dom in massa förhoppningsfulla spelare med lov om aktier och gröna skogar. Svårt bara att få pengar om aktierna inte går att sälja. Hur många spelare hade dom i sin peak?

 

Aktievärdet sitter ju inte i kursen. Det handlar ju om förväntade vinstutdelningar i grund och botten.

 

Jag har haft tankar på att slänga upp en köp/säljsajt för onoterade spelaktier, om det finns intresse så kanske jag gör slag i saken.

 

Det är nog rätt snårigt, inget jag själv skulle vilja ge mig in på att göra. Men om du känner att du kan göra det så vore det ju guld, om du dessutom kan erbjuda en bra och prisvärd tjänst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog rätt snårigt, inget jag själv skulle vilja ge mig in på att göra. Men om du känner att du kan göra det så vore det ju guld, om du dessutom kan erbjuda en bra och prisvärd tjänst.

 

Idén jag har är nog inte så krånglig ändå. Ska bara hitta någon bra programmerare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan för övrigt tänka mig att köpa mindre mängder aktier för 1 krona st, om det är någon som vill bli av med sina. Om det är ett bra pris eller ett uselt pris vet jag inte (troligen lite lågt).

 

Pga lite info som jag sitter på så vill jag dock inte göra denna affär (om ni inte propsar på) förrän om några veckor, när denna info blir officiell, så ingen kan säga att jag undanhållit infon. Inte för att jag skullle tro att infon skulle påverka kursen, men för säkerhets skull.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Klistrar in informationen som gick ut till våra spelare för några minuter sedan. Festligt att tråden poppar upp några dagar innan vi kommer med denna nyhet. Jag tror att nedanstående text ska svara på de flesta frågorna som ni ställt här i tråden tidigare.

 

Vänligen

Mathias

TellPoker

 

Vi siktar på att notera TellPoker på First North eller Aktietorget!

 

Ända sedan starten för snart två år sedan har vår målsättning varit att notera bolagets aktie i syfte att åskådliggöra värdet på våra spelares aktier samt öka intresset för bolaget från övriga investerare. Därför känns det väldigt bra att nu kunna meddela att noteringsprocessen inletts!

 

Får vi igenom noteringen så kommer alla spelare som har förtjänat aktier att få dessa utbytta mot noterade aktier. Vi återkommer rörande de exakta detaljerna avseende detta under ett senare skede i processen. För att möjliggöra utbokningen av de nya aktierna kommer vi under våren och sommaren att behöva hämta in en del personlig information från varje aktieägare.

 

En välrenommerad firma kommer att hjälpa oss med noteringen, och vi räknar med att aktien kommer att upptas till handel redan under 2008, vilket är snabbare än vad vi hade räknat med från början!

 

Vinn de sista aktierna!

 

Det finns ett antal aktier som ”blivit över” i avrundningen vid varje kvartalsutdelning. Totalt har vi drygt 30.000 aktier, som vi nu GER bort till er spelare före noteringen! Vi kommer att sätta upp turneringar under våren, där de som är aktiva och löpande spelar några rejkade händer, får chansen att vinna de sista aktierna! Håll utkik efter mer information!

 

Ytterligare aktier i framtiden?

 

Vi undersöker nu möjligheten att kunna ge bort ytterligare procent av TellPoker till er spelare, löpande under 2008 och 2009, om vi finner en juridiskt och skattemässigt hållbar lösning. Får vi igenom det så kommer du alltså att kunna spela poker, och samtidigt med spänning följa aktiekursen på de aktier du förtjänar när du spelar!

 

TellPoker går med vinst!

 

Uppstartsåret för TellPoker, 2006, visar ett minusresultat, men preliminära siffror för 2007 visar på en bra vinst. Vi har haft en stadig spelartillväxt sedan dag ett, och ökningen ligger fortfarande konstant! Nu har du chansen att öka värdet på DITT pokerbolag genom att lägga ditt eget spel på TellPoker, och tipsa alla dina vänner till sajten! Varje hand räknas, och höjer värdet på bolaget och dina aktier!

 

Vi fortsätter att dela med oss av våra intäkter!

 

Utöver de aktier du förtjänar i TellPoker, så kommer vi fortsätta att belöna dig som tipsar dina vänner till oss, och även ge marknadens bästa bonusar till våra lojala spelare. Tillsammans med aktierna så gör det TellPoker till det absolut bästa erbjudandet en pokerspelare kan få- i hela världen!

 

Resultat och värdering

 

Under våren och sommaren beräknas bokslutet för 2007, och första kvartalet 2008, vara klart, och vi kommer efter det att gå ut med beräknad värdering på bolaget inför noteringen.

 

Tack!

 

Vi vill tacka alla er spelare som har varit en del av vår resa mot framgång, och vi ser med glädje fram emot att få belöna er med noterade aktier i TellPoker!

 

Har du några frågor är du välkommen att maila info@tellpoker.com, så ska vi försöka svara på dina frågor.

 

Glada hälsningar!

 

Anders & Mathias

Grundare, TellPoker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni någon aning om när er konkurrent 5050-poker blir börsnoterat?

 

Blir intressant att se vem som ligger bäst till, särskilt när det var 5050-poker som snodde er idé och lyckades presentera den som ny och revolutionerande... :roll:

 

Hehe, ja det var skickligt lanserat av dem :-)

 

Jag vet inte hur deras ekonomi ser ut, och var de ligger i tiden för en eventuell notering. Vi är redo i alla fall, vilket känns otroligt bra!

 

Vänligen

Mathias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har 13000 Tellpokeraktier ifall någon vill köpa de.

 

Gulade i mitt spel och har inte lirat något på länge:mrgreen: , kanske man kan få en nystart i fall man kan bli av med dessa:-)

 

Tjena Janne,

 

Du är medveten om att dina aktier blir handelsbara när vi noterats? Det finns annars en person i den här tråden som kan vara intresserad. Be honom maila eller ringa mig om ni vill göra upp något.

 

Vänligen

Mathias

TellPoker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tre olika sätt att förtjäna de sista aktierna

 

Under detta kvartal kommer vi att dela ut de sista 30.000 aktierna, och vi ger dig flera olika möjligheter att se till att aktierna blir dina! Den första möjligheten är redan i morgon i Andreas IQ Bounty!

 

ShareUnits

 

10.000 aktier lägger vi ut som vanligt i kvartalsutdelningen. Alla som spelar minst 300 rejkade händer under detta kvartal kommer att kvalificera sig och få sin beskärda del av aktierna. Ju mer du spelar, och ju mer dina tipsade vänner spelar, desto fler aktier får du! Du kan läsa mer om ShareUnits, och även följa dina poäng och rejkade händer, på http://tellpoker.com/?sid=pokerse.'>http://tellpoker.com/?sid=pokerse.

 

Rakerace

 

Totalt 10.000 aktier läggs in i ett rakerace, där de fem spelare som rejkar flest händer mellan 31 mars-30 juni vinner aktier. En topplista kommer att läggas upp under News & Promos på http://tellpoker.com/?sid=pokerse och listan kommer att uppdateras varje dag. Vinnaren får 4000 aktier, tvåan 2500, trean 1700, fyran 1200 och femman 600.

 

Turneringar och bounty

 

10.000 av aktierna sprider vi i olika turneringar på TellPoker, och de fördelas enligt följande.

 

TellPoker ShareRanking- Alla som spelar den vanliga rankingen mellan 7 april och 30 juni, kommer även att rankas separat i TellPoker ShareRanking. Vi ger bort 2000 aktier till den som vinner den rankingen, 1000 aktier till den som kommer tvåa, och 500 aktier till trean. Totalt 3500 aktier.

 

Andreas IQ Bounty- $100+100 aktier i bounty på Andreas varje torsdag kl 21:00, med start nu på torsdag fram till den 26 juni. Vi ger även 100 aktier till vinnaren i varje bountyturnering. Totalt 2600 aktier.

 

De sista 3.900 aktierna kommer att läggas ut senare under detta kvartal. Håll utkik!

 

Lycka till alla!

 

TellManagement

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WOW...nu är jag förvirrad....

 

I en tråd sågas lurendrejarna bakom T6-Poker vid fotknölarna....och i en annan lovprisas en historia som för varje nytt inlägg som sajtrepresentanten skriver låter mer och mer likt just en skum affär...

 

Spelbolag som snackar om börsnotering är det ingen brist på. Och att använda snack om en börsnotering, och alla förväntningar det innebär, för att sporra spel på sajten tillhör inte det mest seriösa jag läst på sistone.

 

TellPokers börsplaner kan mycket väl vara helt sanna och korrekta, men MYCKET kan gå fel eller förändras på vägen fram till en slutförd notering. Och vem ska då avkrävas ansvar, och hur?

 

Tips till gdaily som moderator: "Use caution" i liknande sammanhang...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...