Gå till innehåll

Sturedenstore - Omahamånad


sturedenstore

Recommended Posts

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

alla har fel än sålänge ang QQ-handen

 

edit: Heltoker, du verkar vara en riktig tomte.

 

Allting är relativt men jag slår med säkerhet 10/20 på svs så helt kass är jag inte.

 

Segt bara att jag vet med mig att du är en god hold em spelare (kass i PLO enligt vissa, för att inte nämna Razz där du backat rakt ut under de sessioner jag sett dig spela) så jag inte kan komma med repliken "kolla på ditt eget spel då".

 

vad tycker du om en liten raise till ~100 pre och fold mot shove?

 

Det är såå uppenbart att du "fått en snilleblixt" och helt plötsligt börjat använda forumet för att visa upp konstiga tankar och överaggro spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är såå uppenbart att du "fått en snilleblixt" och helt plötsligt börjat använda forumet för att visa upp konstiga tankar och överaggro spel.

 

mmm

 

Segt bara att jag vet med mig att du är en god hold em spelare (kass i PLO enligt vissa, för att inte nämna Razz där du backat rakt ut under de sessioner jag sett dig spela) så jag inte kan komma med repliken "kolla på ditt eget spel då".

 

fjäskfjäskfjäsk...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Its worth loosing all your chips and never get it back, just for the image" / Jason Mraz

 

jag gillar dig.

 

heltoker och kingcosmo är bara ett stort jävla garv båda två.

 

lycka till megakillah, såg dig lira tidigare idag med ett par fina stackar. vill du så kan du :) lycka till!

 

om du inte levlar mig nu så tack =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe jag älskar verkligen glöden i dagboken, alla olika personligheter som kryper ur sin skal (ja, jag är big fan av animal planet)

 

Lirat en skaplig omahasession nu på morgonen. Blev 2st 2.5/5 bord och ett 5/10 på svs. Hittade några sköna händer och var ganska snabbt 5k upp. Sen tappade jag lite och så kom den här handen som jag undrar lite över..

 

Fi i handen har enbart visat upp patetiska spel. Han donkar runt hejvilt, betalar av med skräp osv. Synade bla pot flopp QJ9 2r samt pott ai turn som blankade med 7 högt färgdrag osv. Allmänt kass helt enkelt.

 

Hur spelar jag handen egentligen? Är det okej spel mtp min read? Handen blir ju lite udda mtp hans bet size på turn, jag kan väl typ inte lägga? Bättre att pusha turn? Well well, jag lämnar analyserna till de bättre lämpade :-)

 

***** Hand 772388088 *****

2.50/5.00 Omaha (PL) - den 13 augusti 2008 11:42:39

Diana 21 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: vitylon (1386.63)

Plats 2: eskimo8282 (206.00)

Plats 3: Smurf75 (302.55)

Plats 4: Burgendy (1926.34)

Plats 5: art85 (630.79)

art85 lägg LM 2.50

vitylon lägg SM 5.00

** Giv **

vitylon [N/A, N/A, N/A, N/A]

Smurf75 [N/A, N/A, N/A, N/A]

Burgendy [:Ks:, :Ts:, :Ac:, :Js:]

art85 [N/A, N/A, N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Smurf75 Höj till 17.50

Burgendy Syna 17.50

art85 Lägg

vitylon Höj till 30.00

Smurf75 Höj till 110.00

Burgendy Syna 110.00

vitylon Syna 110.00

*** Flop(Board): *** : [:4h:, :9d:, :Qc:]

*** Bet Runda 2 ***

vitylon Satsa 332.50

Smurf75 Lägg

Burgendy Syna 332.50

*** Turn(Board): *** : [:4h:, :9d:, :Qc:, :6c:]

*** Bet Runda 3 ***

vitylon Satsa 300.00

Burgendy Syna 300.00

*** River(Board): *** : [:4h:, :9d:, :Qc:, :6c:, :3d:]

*** Bet Runda 4 ***

vitylon Satsa 325.00

Burgendy Lägg

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1582.50

vitylon Vinner potten Vinst: 1582.50

eskimo8282 [N/A, N/A, N/A, N/A] Högsta kort fyra Vinst: 0.00

Smurf75 Lägger mig Vinst: 0.00

Burgendy Lägger mig Vinst: 0.00

art85 Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Imorgon bär det av till landstället i norrland i två veckor. För tillfället finns det inget internet i stugan, men jag jobbar på att lösa det. Hur som helst så kommer det inte att bli så mycket spel under min vistelse på min fiske/avkopplingsresa.

 

Det här kommer bli perfekta veckor för mig att inleda det här årets främsta mål, att komma igång med träningen igen. Nu har jag mest suttit och degat framför datan under en längre tid och jag gillar det inte. Kommer se de här två veckorna som "uppvärmning" för den riktiga träningen som jag ska dra igång när jag kommer hem. Kommer börja med att springa varje dag och köra naturlig träning. Sen när jag kommer hem kommer jag också att börja gymma på allvar. Ska bli riktigt skönt att komma igång, och jag är riktigt laddad.

 

Men innan allt detta så ska jag strax iväg till allas våran älskling heltoker för lite livepoker med grabbarna. Jag har fått cp lite sömn de senaste dagarna pga idiotiska byggnadsprojekt i våran trappuppgång. Har vaknat varje morgon vid 08 av jävla bandsågar och borrmaskiner som krigar sig djupt in i betongen, detta kommer säkerligen att leda till att jag bara vill hem från heltoker så snabbt som möjligt, så räkna med massa slask och sökande efter första bästa flipp för att göra slut på eländet.

 

well well dags att ge sig av, laterz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde 4 sng på ftp, de borde jag skitit i, mer riggat skit får man leta efter..

 

AK vs 55 AK5 bräda slutade 7a

 

AK vs AJ bubblan J turn slutar 4a

 

AK vs 55 Bubblan torsk slutar 4a

 

88 vs 67 Bubblan flopp 84x gissa river torsk blir kryppling

 

A7 vs A4 Bubblan torsk ute 4a

 

JT vs 99 ATx turn J river 9 ute 3a

 

Utöver detta var det ett jävla gäng flipps. Hade jag haft normalt flyt hade jag fan vunnit alla, tilta mig skitspel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...