Gå till innehåll

Sturedenstore - Omahamånad


sturedenstore

Recommended Posts

Den här handen spelar jag helt exemplariskt imo

 

***** Hand History for Game 680734306 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Tuesday, Apr 29, 20:31:49 ET 2008

Table Eva 31 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: lockebo ( $970.4 )

Seat 2: Burgendy ( $2051.89 )

Seat 3: HoLe ( $3124.31 )

Seat 4: bujar ( $325.31 )

Seat 5: Montebello ( $1117.89 )

HoLe posts small blind [$5].

bujar posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Burgendy [ :Kh::Qh: ]

Montebello calls [$10].

lockebo folds.

Burgendy raises [$50].

HoLe folds.

bujar folds.

Montebello calls [$40].

** Dealing Flop ** [ :6h:, :Qs:, :9s: ]

Montebello checks.

Burgendy bets [$80].

Montebello calls [$80].

** Dealing Turn ** [ :7d: ]

Montebello checks.

Burgendy bets [$180].

Montebello calls [$180].

** Dealing River ** [ :6d: ]

Montebello checks.

Burgendy bets [$220].

Montebello is all-In.

Burgendy calls [$587.89].

Burgendy shows [ :Kh:, :Qh: ] two pairs, queens and sixes.

Montebello shows [ :Ac:, :Ks: ] a pair of sixes.

Burgendy wins $2235.78 from the main pot with two pairs, queens and sixes.

Game#680736306 starts.

#Game No : 680736306

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

På tal om ingenting så ska vår klass framföra den här

om en vecka på skolans stora scen.. Jag ska göra den bögiga pojkbandsdansen till Bye Bye Bye Bye Bye! Vettefan hur det ska sluta :-P

 

En sak som är säker är att jag måste kröka till innan.. Annars finns det inte en chans att det kommer att funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om ingenting så ska vår klass framföra den här
om en vecka på skolans stora scen.. Jag ska göra den bögiga pojkbandsdansen till Bye Bye Bye Bye Bye! Vettefan hur det ska sluta :-P

 

En sak som är säker är att jag måste kröka till innan.. Annars finns det inte en chans att det kommer att funka.

 

:-D Blir ju sjukt bra om ni klarar det lika bra som honom... vet inte om kröken kommer förbättra resultatet direkt, men då har du ju iaf nåt att skylla på om det går åt h-vete...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:-D Blir ju sjukt bra om ni klarar det lika bra som honom... vet inte om kröken kommer förbättra resultatet direkt, men då har du ju iaf nåt att skylla på om det går åt h-vete...

 

hehe det finns nog ingen möjlighet att vi kommer göra det :-P kröket är ju bara för att få upp mig på scen! Jag dansar aldrig nykter ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså jag blir så jävla less på det här jävla skitspelet. Det är ett skämt hela grejen. Kämpade från ca -2k hela dagen. Uppe och vände typ 5 ggr och åkte ner på coolers. Sen ska jag spela en hand till när jag äntligen är +-0 och vad händer... Går inte att beskriva hur jävla trött jag är på skiten just nu, de är liksom inte ens roligt.. Jag förstår inte hur fiskarna kan ha såååååååå vidrig jävla tur varje jävla gång och träffa sina jävla mirakelhänder i rätt läge hela jävla tiden! Varför ska jag alltid vara på fel sida i de där äckliga händerna?

 

***** Hand History for Game 681138543 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Wednesday, Apr 30, 11:28:04 ET 2008

Table Eva Turbo 8 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 3

Seat 1: Burgendy ( $2158.03 )

Seat 2: EscHo ( $5713.88 )

Seat 5: tompa4 ( $985.73 )

EscHo posts small blind [$5].

tompa4 posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Burgendy [ :Ac::As: ]

Burgendy raises [$40].

EscHo calls [$35].

tompa4 folds.

** Dealing Flop ** [ :Kd:, :4d:, :4c: ]

EscHo checks.

Burgendy bets [$70].

EscHo raises [$140].

Burgendy raises [$300].

EscHo calls [$230].

** Dealing Turn ** [ :4s: ]

EscHo checks.

Burgendy bets [$450].

EscHo raises [$900].

Burgendy is all-In.

EscHo calls [$848.03].

** Dealing River ** [ :6c: ]

Burgendy shows [ :Ac:, :As: ] a full house, fours full of aces.

EscHo shows [ :4h:, :7h: ] four of a kind, fours.

EscHo wins $4311.06 from the main pot with four of a kind, fours.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså jag blir så jävla less på det här jävla skitspelet. Det är ett skämt hela grejen. Kämpade från ca -2k hela dagen. Uppe och vände typ 5 ggr och åkte ner på coolers. Sen ska jag spela en hand till när jag äntligen är +-0 och vad händer... Går inte att beskriva hur jävla trött jag är på skiten just nu, de är liksom inte ens roligt.. Jag förstår inte hur fiskarna kan ha såååååååå vidrig jävla tur varje jävla gång och träffa sina jävla mirakelhänder i rätt läge hela jävla tiden! Varför ska jag alltid vara på fel sida i de där äckliga händerna?

 

.

 

Se det så här mannen, Jag vet att det är tungt då man hammnat i motriggen....mot skitspel dessutom.

 

Skulle det inte finnas personer som spelade 47 så så skulle du få jobba xtra på konsum istället för pokerspel, o det xtra jobbet skulle knappast dra

in 16K på en månad.

 

Keep cool man.......;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se det så här mannen, Jag vet att det är tungt då man hammnat i motriggen....mot skitspel dessutom.

 

Skulle det inte finnas personer som spelade 47 så så skulle du få jobba xtra på konsum istället för pokerspel, o det xtra jobbet skulle knappast dra

in 16K på en månad.

 

Keep cool man.......;-)

 

Jag gillar faktiskt den där konsumliknelsen jävligt mycket. Varje gång man hör den så blir man på bättre humör.

 

En grej som jag har tänkt på en del är det att man började vinna på poker såpass tidigt som jag ändå gjorde.. Jag har aldrig haft ett riktigt jobb, jag har aldrig kämpat för pengar egentligen. Det är ju skönt i sig, men det känns ändå som att man inte riktigt uppskattar det man faktiskt har. Den här månaden ser jag som ett katastrofalt misslyckande men faktum är att jag har tjänat ungefär 16000 spänn skattefritt, det är det inte många som gör, inte i min ålder iaf. Jag tror inte det skulle vara så dumt för mig att ta nåt skitjobb några månader efter gymnasiet bara för att få känna på hur det egentligen är.

 

Impulsiv som jag är när jag är på tilt så har jag cashat ut en hel del av de pengar jag haft inne. Har för tillfället inte mer än $1000 på stars och 30 000 på svenska spel. Jag har riktigt kasst självförtroende när det gäller spelet för tillfället och vill inte ta några risker att förlora för mycket nu på grund av det. Eftersom jag inte har nån direkt lust att trycka in mer pengar på svs så kommer jag att "börja om" med dessa 30k på främst 2.5/5 och försöka hitta lite självförtroende igen. Jag vet att jag förmodligen ger upp en del värde i att spela lägre, men det gör mig inte så mycket. Det är jävligt mycket andra saker på gång i maj och jag kommer ändå inte att kunna koncentrera mig så mycket på pokern. Det är skivor, uppkörning, massa plugg osv.

 

Siktar på att plussa typ 20k i maj så jag har 50k till sommarn. Då har jag lite att jobba med senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar faktiskt den där konsumliknelsen jävligt mycket. Varje gång man hör den så blir man på bättre humör.

 

En grej som jag har tänkt på en del är det att man började vinna på poker såpass tidigt som jag ändå gjorde.. Jag har aldrig haft ett riktigt jobb, jag har aldrig kämpat för pengar egentligen. Det är ju skönt i sig, men det känns ändå som att man inte riktigt uppskattar det man faktiskt har. Den här månaden ser jag som ett katastrofalt misslyckande men faktum är att jag har tjänat ungefär 16000 spänn skattefritt, det är det inte många som gör, inte i min ålder iaf. Jag tror inte det skulle vara så dumt för mig att ta nåt skitjobb några månader efter gymnasiet bara för att få känna på hur det egentligen är.

 

Impulsiv som jag är när jag är på tilt så har jag cashat ut en hel del av de pengar jag haft inne. Har för tillfället inte mer än $1000 på stars och 30 000 på svenska spel. Jag har riktigt kasst självförtroende när det gäller spelet för tillfället och vill inte ta några risker att förlora för mycket nu på grund av det. Eftersom jag inte har nån direkt lust att trycka in mer pengar på svs så kommer jag att "börja om" med dessa 30k på främst 2.5/5 och försöka hitta lite självförtroende igen. Jag vet att jag förmodligen ger upp en del värde i att spela lägre, men det gör mig inte så mycket. Det är jävligt mycket andra saker på gång i maj och jag kommer ändå inte att kunna koncentrera mig så mycket på pokern. Det är skivor, uppkörning, massa plugg osv.

 

Siktar på att plussa typ 20k i maj så jag har 50k till sommarn. Då har jag lite att jobba med senare.

 

Hehe...Alltid kul att kunna göra en deppig broder glad igen ;-)

 

Vad beträffar pengarnas värde förstår jag dig.....känner lite samma sak, man känner liksom inget värde för de man drar in, bara en siffra liksom.

 

Skillnaden är att när jag var 20 fanns inte detta sätt att tjäna pengar vilket tog in mig i arbetslivet efter skolan, har aldrig varit en plugghäst utan legat på medel. Jag har började med vanliga jobb och för ett par år sedan började jag jobba på golvet på ett stort transortföretag. Idag är jag arbetsledare där för ca 20 personer o tjänar relativt bra samt har bra möjligheter att utvecklas, både här och inom andra jobb som arbetsledare.

 

Detta har dock lärt mig att vara rädd om de pengar jag får i lön! För ett par år sedan jobbade jag xtra med att köra ut möbler från ett stort varuhus, svartjobb! Fick en 500ing för en kväll o 1000ing för en lördag eller söndag. Då dessa pengar kom i handen efter varje pass var man så jävla glad. I dag (valborg ) ligger jag efter 3h spel upp +2K på poker, jobbat hemma, i soffan! Inte brutit sönder ryggen för att en svensson köpt en bäddsoffa till sin lägenhet på 3 trappor utan hiss.

 

Varför känns det inte det mycket då för? Vet faktiskt inte ? Jag kan ju casha ut dom direkt om jag vill ! :roll:

 

Vad menar jag då.....Jo att många unga killar drömmer om pokern som ett leverna medans vi äldre är lite mer realistiska, tror absolut att du har skills för att prova men tror inte att det är fel att ge sig in i arbetslivet o ha pokern vid sidan om......till att börja med! Ska du börja lira heltid måste man tänka att det ät arbetslivserfarenhet etc som tickar på under tiden.

 

Alternativet kan ju vara att börja jobba halvtid, o köra poker vid sidan....just för att ha på pappret att du gjort något efter plugget.......en arbetsgivare skiter i om du gjort 3 mille på pokern senaste året vs. en kille som gått upp kl 7 senaste året o har en bra referns att lämmna.

 

Trust me, jag håller själv i anställningsintervjuerna mm. på våran station, vi har som krav att du skall kunna visa 2 bra referenser när du söker jobb, detta för att det finns så mycket suspekt folk som söker jobb idag, bara ute efter sjuklön, akassa o dylikt!

 

Nåväl, lycka till med planerna och framför allt pokern !!!! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe....du e vaken alltså! Trodde kanske mitt inlägg skulle bli rena vaggvisan !:mrgreen:

 

GL .....

 

Det var lite långt att svara på bara, men annars var det inga fel på det :-)

 

Jag tror på riktigt att svenska spel har stängt av mina möjligheter att vinna händer.. Men jag lirar 2.5/5 nu så beatsen känns inte lika jävliga som på 5/10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var lite långt att svara på bara, men annars var det inga fel på det :-)

 

Jag tror på riktigt att svenska spel har stängt av mina möjligheter att vinna händer.. Men jag lirar 2.5/5 nu så beatsen känns inte lika jävliga som på 5/10.

 

 

Ja, de kanske måste ha någon medans Bolme är i vegas ?!? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror på riktigt att svenska spel har stängt av mina möjligheter att vinna händer.. Men jag lirar 2.5/5 nu så beatsen känns inte lika jävliga som på 5/10.

 

I know the feeling. Klokt att gå ner tills det släpper, för det gör det även om man inte tror det när det pågår.

 

Keep up the good work.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe stabil början på kvällen.. floppar set och får givetvis in det mot Åssis. Men vad hjälper det när runner runner stegen kommer för splitten..

 

HAHA! :-D Åsiss är rikskändis snart! Alltid lika roligt att gå in och läsa ngt från svs när Åsiss dyker upp överallt. Spelar inte sj på SvS och har inte spelat mkt mot honom men jag märker ju att ngt måste ju vara konstigt med det/honom.. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ger jag upp.. Har på riktigt inte fått vinna en enda hand idag och det har bara varit riktigt riktigt riktigt jävla äckligt. Backade 3k nu på 2.5/5 HAHAAHAHHA sjukt kul liv. Skulle kunna posta 10 sidor med rigghänder men jag har varken ork eller lust att tråka ut er. Kräks på det här jävla spelet för tillfället och jag bara dalar. Är nästan 20k ifrån mitt ath nu och jag vet inte ens om jag vill spela mera alls. Kommer inte bli nåt idag iaf, ska sätta mig och kolla på fotboll och dricka ur morsans whisky nu, funderar fan på att dra ut och supa mig redlös trots min influensa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAHA! :-D Åsiss är rikskändis snart! Alltid lika roligt att gå in och läsa ngt från svs när Åsiss dyker upp överallt. Spelar inte sj på SvS och har inte spelat mkt mot honom men jag märker ju att ngt måste ju vara konstigt med det/honom.. :lol:

 

Åsiss är en helt patetisk spelare som har en helt ofattbar tur mot mig. Jag har haft honom all in så dominerad så många gånger men han lyckas alltid dra ut på ett eller annat sätt. Enligt pokertracker så är det han jag har torskat mest till på hela svs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De e faan helt sjukt..........Riggafton de luxe på SVS verkar det vara........Torskat 3 flopade set på en timme........Mot runner runners.....WTF, måste ju vara slumpgeneratorn som hakat sig!

 

Bakkat ner till +1,2K för dagen, kommer köra några SNG`s sen ger jag fanemej upp! :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

heltoker skördar fyllskallarna på pengar medan sturedenstore gråter ut efter ännu en dåligt spelad session. Ordningen återställd.

 

Jag förstår inte riktigt varför du går ner till 2,5/5. Jag antar att du vill förlora långsammare för om du letar +ev så är troligtvis 0,5/1 rätt nivå. (möjligvis 1/2 en lönehelg).

 

gl med allt och må du brinna i helvetet / din vän heltoker

 

PS. Jag har ett rätt skönt förslag om resmål i sommar!

PPS. stfu & fu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De e faan helt sjukt..........Riggafton de luxe på SVS verkar det vara........Torskat 3 flopade set på en timme........Mot runner runners.....WTF, måste ju vara slumpgeneratorn som hakat sig!

 

Bakkat ner till +1,2K för dagen, kommer köra några SNG`s sen ger jag fanemej upp! :evil:

 

Segt :-(

 

heltoker skördar fyllskallarna på pengar medan sturedenstore gråter ut efter ännu en dåligt spelad session. Ordningen återställd.

 

Jag förstår inte riktigt varför du går ner till 2,5/5. Jag antar att du vill förlora långsammare för om du letar +ev så är troligtvis 0,5/1 rätt nivå. (möjligvis 1/2 en lönehelg).

 

gl med allt och må du brinna i helvetet / din vän heltoker

 

PS. Jag har ett rätt skönt förslag om resmål i sommar!

PPS. stfu & fu

 

Hoppas du gular

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...