raol Postad 1 Mars , 2005 Rapport Postad 1 Mars , 2005 Är det helt fel att dunka alla rebuys och addons direkt? Ja, det är dumt att använda rebuys om du inte behöver. Läs vad jag skrev här: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=7839 Addon ska man göra om man har en liten stack och det blir mer mindre värt ju större stack man har, vet inte riktigt var gränsen går när det blir fel att göra det, nånstans kring medel/median-stack kanske. Citera
ades_va Postad 1 Mars , 2005 Författare Rapport Postad 1 Mars , 2005 NH Emilio! Sitter och speccar på 4 bord just nu, Nusse, Quizz, DNcrew, OCH Emilio. Spelar RaMz och Ades ? Nej, jag var på en liveturnering istället. Åkte iofs på AA mot KJo innan jag hamna ITM så kanske skulle ha stannat hemma... Citera
Nusseman Postad 1 Mars , 2005 Rapport Postad 1 Mars , 2005 Add-on är aldrig fel är min gissning. om du inte har typ hälften av markerna i spel vid pausen då... Citera
quizz_kid Postad 1 Mars , 2005 Rapport Postad 1 Mars , 2005 mmm, kul... mitt inne i en pott lägger bredbandet ner... kom tillbaks efter ca 10 min... mmm... Citera
DNcrew Postad 1 Mars , 2005 Rapport Postad 1 Mars , 2005 Emilio_barzini skrev folda J2 när jag ställer in bara så ska det nog gå vägen Wink Jag föreslår motsatsen; du lägger 10 10 när jag går all in med J2o pre flop. Då kommer allt att gå vägen!!! Citera
Nusseman Postad 1 Mars , 2005 Rapport Postad 1 Mars , 2005 hade en trög start, men nu tuffar det på igen. 6K och topp 20 Citera
RaMz Postad 1 Mars , 2005 Rapport Postad 1 Mars , 2005 Kan det vara så fel att göra en extra-rebuy precis innan add-on nu så jag får ännu större spelrum efter pausen. Det känns som att jag borde ha fördel med stor stack så att min skicklighet får mer utslag än det lotteri som kommer uppstå när blindsen äter upp min annars lilla stack? Citera
emilio_barzini Postad 1 Mars , 2005 Rapport Postad 1 Mars , 2005 2 ruggiga händer under kort tid! QJ vs AA som miniraisar på knappen, jag va SB. (fel att syna?) Flop QJx, och jag dubblar upp. Några händer efter AA vs TT som håller. 10.3k och 1a !!! Citera
Nusseman Postad 1 Mars , 2005 Rapport Postad 1 Mars , 2005 Jag köpte på mig fullt, du gör som du vill Citera
Nusseman Postad 1 Mars , 2005 Rapport Postad 1 Mars , 2005 emilio folk kommer köpa på sig så du får vara glad om du är topp 10 efter paus med 10K Citera
RaMz Postad 1 Mars , 2005 Rapport Postad 1 Mars , 2005 Ja jag gjorde det nu också, kände att jag ville ge mig själv maximal chans att vinna skiten. Rebuy precis innan pausen blev ju samma sak som en extra add-on, så om add-on är rätt så kan inte rebuyen vart så fel. Iaf dopat mig upp till 6800 nu, GL allihopa! Citera
emilio_barzini Postad 1 Mars , 2005 Rapport Postad 1 Mars , 2005 Nusse, jag kostade på mig en addon..... Ligger 2a, men det är många runt 10k Lycka till nu alla! Citera
Nusseman Postad 1 Mars , 2005 Rapport Postad 1 Mars , 2005 Nja, jag bettade ju halva hans stack, så jag skulle vara tvungen att syna om han slog om Citera
Nusseman Postad 1 Mars , 2005 Rapport Postad 1 Mars , 2005 Hehe, vilka sopor! En kille gav just bort sin stack till mig när jag hade 23o Citera
emilio_barzini Postad 1 Mars , 2005 Rapport Postad 1 Mars , 2005 okej, såg bara synen inte betten innan Fan du trummar på då! Bra jobbat! Citera
RaMz Postad 1 Mars , 2005 Rapport Postad 1 Mars , 2005 den här turneringen är så sjuk, jag spelar inte en hand på 1 timme och får syn av J4 i BB. Jag bara blindas bort och när man ska sno så får man syn av totalt skräp. Citera
Borka Postad 1 Mars , 2005 Rapport Postad 1 Mars , 2005 tuffar på hyffsat trots att jag inte har träffat en flopp än och har inte visat någon hand. ca 6500. edit. tills nu då jag träffade min först flopp. triss i 6:or. fi hade såklart träffat ett högre set. 1400 kvar Citera
RaMz Postad 1 Mars , 2005 Rapport Postad 1 Mars , 2005 Aja dubblar med AK när jag trycker in på floppen utan träff och får syn av öppet stegdrag när jag bettat 3xpott. Tack för den. Citera
emilio_barzini Postad 1 Mars , 2005 Rapport Postad 1 Mars , 2005 Snart blir det turbo.... Usch redan 500 i BB och snart 700... Citera
chcar Postad 1 Mars , 2005 Rapport Postad 1 Mars , 2005 Jag åkte just efter att ha legat sist tio minuter eller så på grund av en syn som kostade skjortan strax efter paus. Fick AK i BB och knappen ställer in med 250 chips färre än jag. Jag synar och en limpare i sen position foldar. Anade att han hade PP och såg min syn som ett bära-eller-brista-alternativ till addon och rebuy. Han visar TT och träffar T på floppen, K på turn hjälper föga och jag är dödförklarad. Nåväl, chansningen gick åt skogen men jag gråter inte för det utan hejar på er andra i stället... Citera
quizz_kid Postad 1 Mars , 2005 Rapport Postad 1 Mars , 2005 haha, forfarande kvar, ca 3bb... låg sist med 1,2bb för 20 min sedan... ute snart, men ändå... wiiiiiii Citera
RaMz Postad 1 Mars , 2005 Rapport Postad 1 Mars , 2005 Fattar inte varför folk envisas med att limpa och miniraisa med så höga blinds. Citera
Recommended Posts