Gå till innehåll

NLT - Trn, allt om €20k guarantee på 24h!


ades_va

Recommended Posts

  • Svars 72
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Är det helt fel att dunka alla rebuys och addons direkt?

Ja, det är dumt att använda rebuys om du inte behöver.

Läs vad jag skrev här: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=7839

 

Addon ska man göra om man har en liten stack och det blir mer mindre värt ju större stack man har, vet inte riktigt var gränsen går när det blir fel att göra det, nånstans kring medel/median-stack kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara så fel att göra en extra-rebuy precis innan add-on nu så jag får ännu större spelrum efter pausen. Det känns som att jag borde ha fördel med stor stack så att min skicklighet får mer utslag än det lotteri som kommer uppstå när blindsen äter upp min annars lilla stack?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag gjorde det nu också, kände att jag ville ge mig själv maximal chans att vinna skiten. Rebuy precis innan pausen blev ju samma sak som en extra add-on, så om add-on är rätt så kan inte rebuyen vart så fel.

 

Iaf dopat mig upp till 6800 nu, GL allihopa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag åkte just efter att ha legat sist tio minuter eller så på grund av en syn som kostade skjortan strax efter paus.

 

Fick AK i BB och knappen ställer in med 250 chips färre än jag. Jag synar och en limpare i sen position foldar.

 

Anade att han hade PP och såg min syn som ett bära-eller-brista-alternativ till addon och rebuy. Han visar TT och träffar T på floppen, K på turn hjälper föga och jag är dödförklarad.

 

Nåväl, chansningen gick åt skogen men jag gråter inte för det utan hejar på er andra i stället...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...