SizO_o Postad 26 Mars , 2008 Rapport Postad 26 Mars , 2008 Bubblan har spruckit position 33 av 47 och en stack på ca 11 k. Mörkarna 400/800. En lös spelare med 17 000 marker reraisar ur position 3 000 preflop. Jag värderar hans hand till AK och jag sitter på knappen med 88 och beslutar mig för att slå om och ställa in. Han synar och oddsen är marginellt till min fördel som ni alla vet. Han drar ett ess på turn och jag grämer mig fortfarande för beslutet. Vad tycker ni? Gjorde jag rätt eller fel och varför gjorde jag rätt eller fel? Hur ahde ni agerat? Första inlägget jag behöver någon att spåna med. Citera
Big Less Postad 26 Mars , 2008 Rapport Postad 26 Mars , 2008 Beslutet är inte ditt stora problem. Ditt stora problem är att du sätter honom på EN hand, när han i själva verket kan ha massor av händer. Citera
SizO_o Postad 26 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 26 Mars , 2008 Bigless - Tåls att säga att det var shorthanded spel och han hade höjt AQ,AK exakt likadant över en längre tid och spelade mycket lugnare med pocket par. Uppenbarligen hade jag rätt när jag väl såg hans hand men det var ett coinflip. Citera
Tottyville Postad 26 Mars , 2008 Rapport Postad 26 Mars , 2008 Bigless - Tåls att säga att det var shorthanded spel och han hade höjt AQ,AK exakt likadant över en längre tid och spelade mycket lugnare med pocket par. Uppenbarligen hade jag rätt när jag väl såg hans hand men det var ett coinflip. Läs vad Bigless skrev igen. Ta in det. Annars är det onödigt att du postar en HH. Dessutom ska du försöka frångå ett resultatorienterat tänk. Det kommer resultera i bättre resultat. Citera
SizO_o Postad 27 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 27 Mars , 2008 Tack för påpekan, kopplade lite sent. Citera
Recommended Posts