Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Bubblan har spruckit position 33 av 47 och en stack på ca 11 k. Mörkarna 400/800.

En lös spelare med 17 000 marker reraisar ur position 3 000 preflop. Jag värderar hans hand till AK och jag sitter på knappen med 88 och beslutar mig för att slå om och ställa in. Han synar och oddsen är marginellt till min fördel som ni alla vet. Han drar ett ess på turn och jag grämer mig fortfarande för beslutet.

Vad tycker ni? Gjorde jag rätt eller fel och varför gjorde jag rätt eller fel? Hur ahde ni agerat?

Första inlägget jag behöver någon att spåna med.

Postad

Bigless -

Tåls att säga att det var shorthanded spel och han hade höjt AQ,AK exakt likadant över en längre tid och spelade mycket lugnare med pocket par. Uppenbarligen hade jag rätt när jag väl såg hans hand men det var ett coinflip.

Postad
Bigless -

Tåls att säga att det var shorthanded spel och han hade höjt AQ,AK exakt likadant över en längre tid och spelade mycket lugnare med pocket par. Uppenbarligen hade jag rätt när jag väl såg hans hand men det var ett coinflip.

Läs vad Bigless skrev igen. Ta in det. Annars är det onödigt att du postar en HH.

Dessutom ska du försöka frångå ett resultatorienterat tänk. Det kommer resultera i bättre resultat.