Gå till innehåll

Irriterad diskussion om en liten grej :)


Recommended Posts

Skulle faktiskt vilja säga att du inte ändrar någonting. Tror inte han skulle pusha med 77-99 i detta läge heller precis som 77-22. Händerna känns som samma sak. Det du säger är helt klart smart men fortfarande är EVet väldigt nära på att bli EV-. Om han är så pass tight som jag tror han var så är det EV-.

 

ja givetvis pushar han bara AA här.

 

 

om fi enbart pushar AA,AK så kan man syna:

AA, KK, QQ, JJ, TT, 99, 88, 77, 66, 55, 44, 33, 22, AK, JTs, T9s, T8s, 98s, 97s, 87s, 86s, 76s, 75s, 65s, 64s,

 

tål att tänkas på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken satans meningslös tråd.

 

Beslutet är marginellt men med ett plus för image mm mm. Att du har en så exakt read efter 30min känns märkligt. Låga pockets hade jag själv spelat så om jag suttit short. Du nämner ju tex inte din egna image på bordet, kanske har han sett dig raisa en del?

 

Och skulle det vara så att han bara spelar så AA KK o AK så snor vi hans blinds konstant

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nog böjd att hålla med lite. KQ, KJ finns inte med i listan och låga par inte säkert man drar med eftersom man vet att man får syn.

Pushar man med låga par så borde betydligt fler A än AJ+ finnas med.

 

 

Beror ju på Hero, kan ju vara bra mycket troligare att han sitter med Ax än PP efter openraise och då är ju ställ med any PP från FI oftare korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beslutet är marginellt men med ett plus för image mm mm.
Nej, det är inte särskilt marginellt.

 

Worst case är att man tappar lite EV på syn (mot en svintight shortstack) medan worst case för vik är att man tappar monstermycket mot en shortstack som spelar ok eller lösare.

 

Det är också så att det är jättelätt för en shortstack att få värde mot folk som synar för lite, medan det är rätt svårt att tjäna särskilt bra på folk som synar för mycket. Det tidigare ger en stor, stadig edge, utan särskilt mycket varians medan det senare leder till liten edge med äckelhög varians och konstanta flips samt färre antal händer som shortstack vid bordet*.

 

Angående diskussionen om småpar och sånt: Jesus Kristus på en hoppstylta...

 

han betade 4xbb och shortstacken gick all in och hade 13xbb.. vad göra?
OMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOM

 

Han har QQ, syn är uteslutet.

 

* Flips gör ju att man antingen rätt fort blir tom eller börjar få 40bb+ i stacken och inte längre kan shortstacka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OP, om du inte ens kan ta till dig kritik som är faktabaserad har du inget större utbyte av att posta frågor.

 

Skrev bra sagt på vad heltok sa. Så vad är din poäng? För övrigt var jag väl lite måttligt full så minns inte riktigt vad jag skrev och varför :) Men tål att tänkas på om jag eller andra väljer fold i sådana lägen. Inte för jag själv troligen hade gjort det ändå.

 

Man kan ju undra varför man diskuterar sånt här mitt i fyllan också;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han menar att det inte alls är marginellt utan att det är en solklar syn.

 

Som jag skrev är det enskilda beslutet marginellt och det står jag för, det vet nog hjort med, vad som gör det till solklar syn är ju alla andra positiva effekter syn ger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...