Gå till innehåll

Elov @ SvS @ 0.5/1


elov

Recommended Posts

Lite bakfull och kan inte sova längre så kliver upp vid nio, heller i mig lite vatten och sätter mig sedan vid datorn. Börjar med 3 bord men efter handen som finns här nedanför så lämnade jag bordet

 

***** Hand History for Game 681968723 *****

$100 NL Texas Hold'em - Thursday, May 1, 07:31:00 ET 2008

Table Anna 20 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Elov ( $165.78 )

Seat 2: adde_h_a ( $328.78 )

Seat 3: Catez02 ( $87.31 )

Seat 4: medulin ( $110.97 )

Seat 5: maradona4 ( $155.52 )

medulin posts small blind [$0.5].

maradona4 posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Elov [ Jh Jc ]

Elov raises [$5].

adde_h_a calls [$5].

Catez02 raises [$9].

medulin folds.

maradona4 folds.

Elov calls [$4].

adde_h_a calls [$4].

** Dealing Flop ** [ 8s, 7c, 2s ]

Elov checks.

adde_h_a checks.

Catez02 bets [$14].

Elov raises [$42].

adde_h_a folds.

Catez02 raises [$56].

Elov raises [$56].

Catez02 is all-In.

** Dealing Turn ** [ Qh ]

** Dealing River ** [ 9h ]

Elov shows [ Jh, Jc ] a pair of jacks.

Catez02 shows [ 2h, 2c ] three of a kind, twos.

Elov wins $19.69 from side pot#1 with a pair of jacks.

Catez02 wins $180.5 from the main pot with three of a kind, twos.

 

Spelar inte den här handen bra alls! SKa jag kolla läget pre med ytterliggare återhöjning eftersom han antingen är stark eller har en svag hand med den lilla re raisen han gör?När sedan floppen landar och jag re raisar han och får då ett miniomslag igen så borde jag fatta vad jag är uppe mot och lägga mig, istället seglar jag iväg åt fel håll :/.

 

Men det funka bra med två bord också, trots missen ovanför så hamnar jag på 516.

 

Här kommer 2 händer till från sessionen :)

 

***** Hand History for Game 681957244 *****

$100 NL Texas Hold'em - Thursday, May 1, 06:58:38 ET 2008

Table Anna 67 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Elov ( $173.48 )

Seat 2: CarpetMan ( $221.82 )

Seat 3: SKHG ( $260.03 )

Seat 4: Stormfogel ( $454.22 )

Seat 5: Cru ( $145.85 )

CarpetMan posts small blind [$0.5].

SKHG posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Elov [ Ah Kc ]

Stormfogel calls [$1].

Cru raises [$5].

Elov calls [$5].

CarpetMan folds.

SKHG folds.

Stormfogel folds.

** Dealing Flop ** [ 6h, Kh, 9c ]

Cru bets [$8].

Elov raises [$25].

Cru is all-In.

Elov calls [$115.85].

** Dealing Turn ** [ Kd ]

** Dealing River ** [ 9d ]

Elov shows [ Ah, Kc ] a full house, kings full of nines.

Cru shows [ Ad, Ac ] two pairs, aces and kings.

Elov wins $286.85 from the main pot with a full house, kings full of nines.

Game#681957529 starts.

#Game No : 681957529

 

Finns folden, lr klart den finns men är det dåligt spel att ta syn?Borde jag lägga den istället?

 

***** Hand History for Game 681971842 *****

$100 NL Texas Hold'em - Thursday, May 1, 07:38:38 ET 2008

Table Anna 83 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 4

Seat 2: adde_h_a ( $229.26 )

Seat 3: hornhyker ( $84.58 )

Seat 4: henil65 ( $60 )

Seat 5: Elov ( $195.84 )

henil65 posts small blind [$0.5].

Elov posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Elov [ 7s 8s ]

adde_h_a raises [$5].

hornhyker folds.

henil65 calls [$4.5].

Elov calls [$4].

** Dealing Flop ** [ 7d, 8h, 4d ]

henil65 checks.

Elov checks.

adde_h_a bets [$12].

henil65 folds.

Elov raises [$38].

adde_h_a raises [$52].

Elov is all-In.

adde_h_a calls [$126.84].

** Dealing Turn ** [ Ac ]

** Dealing River ** [ 6s ]

Elov shows [ 7s, 8s ] two pairs, eights and sevens.

Elov wins $386.77 from the main pot with two pairs, eights and sevens.

Game#681972252 starts.

#Game No : 681972252

 

Här synar jag för att han pangar på ganska friskt vid träff och med tanke på höjningen så skulle han kunna sitta på högt PP. Drömträff och troligtvis satt han på det sistnämnda :)

 

357 händer under denna session

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 173
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har blivit 4 sessioner, tappade i princip allt + från första sessionen och låg back ca 200 ett tag efter jag köpt in migg i "majblomman". Totalt kortkall i den.

 

Jobbar tillbaka inköpet + 256 till så dagen slutar på 256

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår tog jag igen det mesta från minuset genom att klonka ett tippat fotbollsresultat men vad gör det när man börjar den här dagen lika illa :/. Idag har jag haft en hel del otur men jag kan heller inte förneka att jag inte spelat bra poker. Efter bla. en 1 outare, 2st 3 outare på rivern så slog tilten till totalt

 

Just nu är minuset på ca 700, det är planerat att jag och en kompis ska grinda hela kvällen/natten och lira diverse turrar, vi har lite procent på varandra så man kan hoppas att någon av oss klonkar nån turre så man kan vända detta resultat.

 

Kommer inte bli helgrind först efter 00 eftersom min spelgräns bara ligger på 800!

Återkommer om det vänder till ett grönt resultat, btw så planerar jag att lira tills flikvännen slutar jobba 07 imorgon bitti, så jag har lite tid på mig att klara det::P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lovade att jag skulle sitta vaken fram till flickvännen kom hem. Trodde ett tag att det skulle bli riktigt jobbigt då allt gick emot mig, förlorar hur jag än spelar och allt kändes hopplöst!

 

Provade på lite omaha idag, satan va skojj det va, dock losa jag en del där också men riktigt roligt va det iaf.

 

Backa hela dagsgränsen på mitt konto, tog å förde över 200 till flickvännens kontot å lirade Långlördag där man åker ut 15 platser före ITM!.

 

Fortsätter att lira lite cash efter att klockan slagit tolv då min spelgräns uppdateras och jag får återigen slaska bort lite. Fortsätter att gå dåligt och snart är spelgränsen återigen nådd!

 

Sitter på ca 2500 kvar på kontot med ett antal timmar kvar att vänta...tar och för över 1400 till 5050poker och sätter mig å lirar en turre 3k GTD.

 

Spelar riktigt bra i turren fram tills vi är 15 spelare kvar, jag har hade spelat 1 hand sen pausen..suttit å foldat i 32min alltså, får AJ i sen pos å killen som höjer hela tiden trycker återigen upp potten. Med ca 15k (halva hans stack) tänker jag att mot mig så borde han kunna släppa en hel del händer. Viiissst jag är en fisk..synar med allt. Grabben synar med KQ off för att klonka redan på flop..tack å adjö!

 

Lessnar ur helt efter hur kvällen gått och tar mina sista 90€ och sätter mig vid 2/4. Där dubblar jag ganska snabbt 2ggr och är uppe fint, tänker att jag ska upp i 300€ vid bordet så hamnar jag på +. Efter ett tag så lämnar jag med 350€ och avslutar grinden på 10h

 

Vann tillbaka allt från kvällen + att jag vände mitt minus för månaden till + :D. Alla pengar är nu återigen tillbaka på SvS, imorgon blir det inge poker men sen då jävlar ska det plussas. Ska inte hamnar på minus för månaden igen :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Luktar kommande gulning elov.. :P

 

Skulle inte förvåna mig om det blir så :/ Igår sväva jag iväg rejält men lyckades reda upp det. Har fortfarande problem med att när jag losar typ ett inköp på 0,5/1 så sätter jag mig i en 100:- sit n go, losar den å tar en till, därför mina minus blir så stora också.

 

Man vinner ju aldrig ändå på dessa lotta sit n goar

 

Dax att skärpa sig!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han har 400 000:- så gulning är knappast aktuellt

 

Du har verkligen problem med mig så jag förstår inte varför du ens anstränger dig för att skriva här??

Om du inte tror mig så fine för mig, jag vet vad jag har fått för pengarna och det räcker för mig.

 

Jag tror att du bara är avundsjuk för att du aldrig kommit ifrån 0,5/1. Med det spelet jag sett från dig så tror jag knappast du gör det heller! Men om provar att sätta dig på högre nivåer med pengar från en MTT vinst ( om du har nån sån ) och skottar, har du då turen med dig så kan du spela ihop en fin summa pengar. så gjorde jag under en sommar och det gick då, men som det oftast går för alla skottare gick det för mig med. Jag gulade det mesta och nu är jag tillbaka på den lägsta nivån av alla!

 

Fortsättningsvis behöver du inte kommentera här!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att det är nåt fel på ditt spel som jag skrivit förut iaf. Men du måste fortfarande inse att det går upp och ner. Om du gör som igår då och då kommer du 100% att gula tillslut. Det är sjukt logiskt och även om du är cptiltad måste du inse det.

 

Kom igen nu elov!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att det är nåt fel på ditt spel som jag skrivit förut iaf. Men du måste fortfarande inse att det går upp och ner. Om du gör som igår då och då kommer du 100% att gula tillslut. Det är sjukt logiskt och även om du är cptiltad måste du inse det.

 

Kom igen nu elov!

 

Tack för de orden cobb =). Ska verkligen tänka på det och ska verkligen försöka sluta med att försöka ta igen back dagar via sit n gos! Den här månaden ska bli den första hela månaden där jag redovisar ett + resultat och sen ska de fortsätta med fler månader.. det ska gå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår spelade jag ingenting utan utvärderade mitt spel hittills istället. Kom fram till att jag ska tighta till spelet ytterliggare för att uppnå bättre resultat.

 

Dagen session kommer jag inleda med att köra 2 stycken bord för att prova på min tightare spelstil.

 

Händer det att jag förlorar ett inköp nu så ska jag inte vända mig till att spela sit n go för det gör mitt - bara ännu värre!

 

Återkommer med hur det går!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutar sessionen på 147+ tack vare den sista handen som jag kommer visa senare. Var ner på 300 back som mest, utan å ta till sit n go för att rädda resultatet fortsätter jag med CG och lyckas alltså vända! Dock spelar jag inte 100% utan känner mig som en fisk vid borden :/. Har även en hel del oflyt också!

 

Är det någon lowlimitgrindare som har lust att hjälpa lite? Jag undrar hur ni lirar Axs respektive SC? Jag har en förmåga att följa med på dessa händer allt för ofta och det känns som jag losar oerhört med pengar på dessa händer! Tips på hur och när jag ska spela dessa, lr om det är bäst att ge fan i de helt??Hur spelar ni?

 

Lite HH:s från sessionen

 

***** Hand History for Game 686397533 *****

$200 NL Texas Hold'em - Monday, May 5, 10:02:51 ET 2008

Table Britta 22 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: M1LL3 ( $89.36 )

Seat 2: DiiM ( $347 )

Seat 3: Elov ( $351.15 )

Seat 4: poppe33 ( $249.1 )

Seat 5: Sir_Melker ( $485.47 )

Elov posts small blind [$1].

poppe33 posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Elov [ 6h 6d ]

Sir_Melker folds.

M1LL3 calls [$2].

DiiM raises [$8].

Elov calls [$7].

poppe33 calls [$6].

M1LL3 calls [$6].

** Dealing Flop ** [ 4h, 9d, 7d ]

Elov checks.

poppe33 checks.

M1LL3 checks.

DiiM checks.

** Dealing Turn ** [ 6s ]

Elov bets [$20].

poppe33 raises [$40].

M1LL3 folds.

DiiM folds.

Elov calls [$20].

** Dealing River ** [ Ks ]

Elov checks.

poppe33 bets [$50].

Elov is all-In.

poppe33 is all-In.

Elov shows [ 6h, 6d ] three of a kind, sixes.

poppe33 shows [ 8c, 5d ] a straight, five to nine.

Elov wins $102.05 from side pot#1 with three of a kind, sixes.

poppe33 wins $501.35 from the main pot with a straight, five to nine.

Game#686398168 starts.

#Game No : 686398168

 

Den här handen spelar jag som en idiot återigen, här borde jag ju hitta syn anser jag såhär i efterhand. Ska jag följa med till river så ska jag naturligtvis bara syna hans höjning inte trycka in degen :(

 

***** Hand History for Game 686390117 *****

$100 NL Texas Hold'em - Monday, May 5, 09:48:02 ET 2008

Table Anna 24 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: legolas24 ( $66.44 )

Seat 2: Cattani ( $39.7 )

Seat 3: Elov ( $178.51 )

Seat 4: isoplo ( $53.05 )

Seat 5: mostwanted ( $51.42 )

isoplo posts small blind [$0.5].

mostwanted posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Elov [ Jd Ks ]

legolas24 folds.

Cattani raises [$3].

Elov calls [$3].

isoplo folds.

mostwanted folds.

** Dealing Flop ** [ Jc, 5s, 8s ]

Cattani bets [$6].

Elov raises [$17].

Cattani calls [$11].

** Dealing Turn ** [ 9h ]

Cattani checks.

Elov bets [$20].

Cattani is all-In.

** Dealing River ** [ 2s ]

Cattani shows [ 9s, 9c ] three of a kind, nines.

Elov shows [ Jd, Ks ] a pair of jacks.

Elov wins $0 from side pot#1 with a pair of jacks.

Cattani wins $78.88 from the main pot with three of a kind, nines.

Game#686390482 starts.

#Game No : 686390482

 

Utdragen! Dock så ska jag lägga den redan pre så får skylla mig själv antar jag!

 

Så handen som gör att jag hittar + för sessionen

 

***** Hand History for Game 686471004 *****

$200 NL Texas Hold'em - Monday, May 5, 12:18:49 ET 2008

Table Britta Turbo 22 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Behnam_52 ( $304.72 )

Seat 2: emerson06 ( $123.95 )

Seat 3: Zingolar ( $358.2 )

Seat 4: Elov ( $293.61 )

Seat 5: FillAivi ( $457.81 )

emerson06 posts small blind [$1].

Zingolar posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Elov [ 6c Tc ]

Elov calls [$2].

FillAivi folds.

Behnam_52 folds.

emerson06 calls [$1].

Zingolar checks.

** Dealing Flop ** [ Th, Td, 7s ]

emerson06 checks.

Zingolar checks.

Elov bets [$10].

emerson06 folds.

Zingolar calls [$10].

** Dealing Turn ** [ Kh ]

Zingolar checks.

Elov checks.

** Dealing River ** [ 6d ]

Zingolar bets [$8].

Elov is all-In.

Zingolar calls [$273.61].

Elov shows [ 6c, Tc ] a full house, tens full of sixes.

Elov wins $574.5 from the main pot with a full house, tens full of sixes.

Game#686471441 starts.

#Game No : 686471441

 

Eftersom jag överbetar potten och Zingolar hittar syn efter att ha checkat flopen så är det en ganska trolig 10:a hos han och min kicker är vek, är beredd att lägga om han slår upp den i senare skede.

 

Efter flop så checkar han och jag med för att hålla potten nere. River KLONK!

Har han K10 så är det så, KK finns inte på kartan och allt annat tar jag. Är nästan helt 100 på att han har en 10:a och eftersom jag spelat (anser jag själv) som jag inte har en 10:a så kommer han troligtvis syna min all in!

 

Någon som anser jag resonerar dumt eller tycker jag borde gjort något annorlunda i potten? Kommentarer :D

 

Kommer bli en liten session senare ikväll, hoppas jag spelar stabilare då!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda jag tänker på i sista potten är varför du betar 10 om du tror att killen bara synar med en bättre tia än du har. Sen är det inte alls självklart att han har T på den här nivån heller, han kan nog ha det mesta. Mest troligt är väl kanske 89? Han klonkar alltså också på river?

 

Angående SC's, jag är inte så jäkla haj på dom egentligen men som jag fattat det är det grymt viktigt (viktigare än vanligt) att spela dom i bra position.

 

Man kan ju dra några logiska slutsatser kring det också, om du väl träffar stege/färg på flop så visar du grym styrka att raisa från tidig poss mot många spelare. Att checkraisa visar ju också på styrka, så även om du träffar bra kanske du inte får så mycket betalt. I sen position däremot kan du styra potten utifrån hur starka de andra verkar.

 

Samma sak om du floppar ett drag, UTG raisar och 2 hittar synen, nu har du plötsligt oddsen för att syna men de hade du inte haft om du satt UTG+1 och du va ovetande om dom andra skulle syna eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda jag tänker på i sista potten är varför du betar 10 om du tror att killen bara synar med en bättre tia än du har. Sen är det inte alls självklart att han har T på den här nivån heller, han kan nog ha det mesta. Mest troligt är väl kanske 89? Han klonkar alltså också på river?

 

Angående SC's, jag är inte så jäkla haj på dom egentligen men som jag fattat det är det grymt viktigt (viktigare än vanligt) att spela dom i bra position.

 

Man kan ju dra några logiska slutsatser kring det också, om du väl träffar stege/färg på flop så visar du grym styrka att raisa från tidig poss mot många spelare. Att checkraisa visar ju också på styrka, så även om du träffar bra kanske du inte får så mycket betalt. I sen position däremot kan du styra potten utifrån hur starka de andra verkar.

 

Samma sak om du floppar ett drag, UTG raisar och 2 hittar synen, nu har du plötsligt oddsen för att syna men de hade du inte haft om du satt UTG+1 och du va ovetande om dom andra skulle syna eller inte.

 

Tack för de orden :), du har helt rätt i den handen, jag har svårt att få in tänket vad FI kan sitta på! Inte förrän jag betat 10 och han syna börja jag fundera på vad han kan tänkas ha å jag kom bara så långt till en 10:a men som du säger så kan han ha 89 också. Måste bli bättre på att redan pre börja fundera vad för kort FI kan sitta på!

 

kommer det bara bli SC från pos i framtiden:)

 

Dagen slutar 314 iaf :)

 

Har sjukt mycket att lära mig, tur att sommaren kommer snart, då blir det bara pokerböcker och spel, och 2 veckor i Grekland förstås:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha... men då har du ju inte vunnit 400 000:- eftersom du gulat bort dom. eller räknar man bara det man vinner och inte loosar?? I så fall är man ju miljonär!!!

 

Så om jag börjar en session med att plussa 200kr och sen spela bort 150kr av dom så har jag ändå vunnit 200kr??

 

Coolt...

 

Nu har jag ju mer pengar än jag trodde :)

 

Tror inte du har nån särskilt bra uppfattning om mitt spel då vi har ytterst få händer mot varandra.

Däremot tvivlar jag inte en sekund på att det finns massvis med spelare på SVS som det är mer värde att spela mot än dig. Därför blir det nog bara ytterst få händer mot dig också :)

 

Jag är totalt overrulad vad gäller bankrulle för 0.5/1kr nivån men bryr mig inte. Jag är nöjd med de pengar jag drar in där...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha... men då har du ju inte vunnit 400 000:- eftersom du gulat bort dom. eller räknar man bara det man vinner och inte loosar?? I så fall är man ju miljonär!!!

 

Så om jag börjar en session med att plussa 200kr och sen spela bort 150kr av dom så har jag ändå vunnit 200kr??

 

Coolt...

 

Nu har jag ju mer pengar än jag trodde :)

 

Tror inte du har nån särskilt bra uppfattning om mitt spel då vi har ytterst få händer mot varandra.

Däremot tvivlar jag inte en sekund på att det finns massvis med spelare på SVS som det är mer värde att spela mot än dig. Därför blir det nog bara ytterst få händer mot dig också :)

 

Jag är totalt overrulad vad gäller bankrulle för 0.5/1kr nivån men bryr mig inte. Jag är nöjd med de pengar jag drar in där...

 

Du får tro vad du vill, som jag skrev tidigare så vet jag vad jag köpt för pengarna samt hur mycket skoj jag haft, det räcker för mig!

 

Nu håller jag på å försöker bygga seriöst och det är det som gäller! Lycka till vid borden five_star

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gått riktigt bra och mitt spel har fungerat bättre än det gjort de senaste dagarna. Inte direkt några krångliga händer att redovisa!

 

 

Edit: Resultat fick jag ändra igen då jag lira ett par småsessioner till, har även köpt in mig i 100+10 mtt nu 21 och hoppas på klonk där!

Annars slutar dagen på 711 och det är jag grymt nöjd med!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som så många gånger förr har jag återigen slaskat bort i princip hela rullen! Jag vet inte hur jag ska göra för att få bukt på mitt problem! Var som mest uppe på 5.5k i rullen och va så nära att kunna börja spela 1/2 helt och hållet!

Backar sedan ett par sessioner, börja tippa oddset, spelar allt mer på 1/2 å är även upp på 2,5/5.

 

Nu är det absolut sista försöket! Det är 1500 kvar i BR som jag ska göra nått med och går inte det utan jag går upp på fel nivå igen så har jag sagt åt flickvännen att spärra kontot och pokern läggs ner!

 

Dagens session!

 

Provade 4 bord idag men tycker det är lite för mycket än så stängde ner 1 av dom, har gått riktigt bra idag och är ca +400 för dagen.

 

Hoppas på att rullen kan växa till sig under den delen av Maj som är kvar, helst så den kommer upp i runt 6k.

Eftersom jag inte ska jobba i sommar så har jag planer på att efter sommaren ha en BR som klarar av 2,5/5 och att jag är en stabil spelare på den nivån också! Alla böcker jag har köpt under tiden jag spelat poker ska jag även ta och läsa igenom i sommar :P Här är lite mål som ska uppfyllas! Jobba på dessa fram till sista augusti!

 

[] Att hela tiden hålla mig på "rätt nivå"

[] Att i slutet av Maj ha en BR på ca 6k

[] Att läsa igenom de flesta pockerböcker under sommaren

[] Att ha en stabil BR för 1/2

[] Att ha en stabil BR för 2,5/5

[] Att kunna vara en vinnandespelare på 2,5/5

 

Se om det blir något mer som läggs till senare!

 

Beundrar verkligen alla spelare som redovisar +resultat månad för månad och verkligen håller sig på den nivån som de ska! Hoppas jag en gång i tiden kan hitta diciplinen också :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...