Gå till innehåll

$1,20 Vs $5,50 Sng på Stars


Nelly

Recommended Posts

Brukar spela lite SnG på Stars 1,20 nivå.

Plussar lite, sakta men säkert.

Har en ROI på 25% vet inte om det räknas som bra eller dåligt, men blir ju inte mindre i kassan iallafall. 47% ITM

Nåt mattegeni är jag inte, men inser att raken drar hårt på 1,20 eftersom den är 20%.

Undrade bara om ni som spelat 1,20 och gått upp till 5,50 tycker att det är stor skillnad på nivåerna, vad består skilllnaderna i så fall av ?

 

 

mvh/Nelly

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder Hagbards supefina kalkylblad, har inte så många spel, 365 för att vara exakt.

Är bara en hobbyspelare, spelar några spel varje dag. Bestämde mig i Januari för att spela lite mer seriöst, sluta sätta in pengar varje vecka.

Startat med frirullevinster som jag försöker förvalta, verkar funka med SnG än så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det var det jag klurade på, 10% skillnad på raken gör ju en hel del.

Var därför jag klurade lite på hur spelet är på 5,50 gentemot 1,20.

Lite intressant att höra om andras erfarenheter angående skillnaderna på nivåerna innan man kastar sig in på en högre nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är precis som dig, lirar för freeroll vinster, är uppe i 60$.

 

brukar lira 1.20 och 3 $

1 tbl 1.2 är ju helt värdelösa, folk blir i extas så fort de ser KJ och pushar.

 

3$ turbo är helt okej men jag gillar det inte riktigt turbo, tycker det går för fort riktigt jobbigt när blidsen är så höga att det är antigen push el fold.

 

provat på 5$ några gånger är riktigt skoj lite vettigare spel, folk förstår när man gjorde något och visade lite respekt. en något högre nivå alltså.

 

Ungefär som 2.50 spelen på nb, om du nu testat dem.

 

Däremot kan jag tipsa om 2 tbl (18 spelare) 1.20$, de brukar flyta på fint och ta runt en 1 timme, lite bättre betalt också men jag har fått för mig att folk spelar dåligare där än på 1 enbords 1.20orna (w00t?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle också pusha KJ pre om jag spelade en $1.2 sitngo. Antingen vill man klonka eller så vill man forlora den fort som tusan så man kan vinna en ny. Roligt att dra ut nån med AK också =)

 

$5.5 är ju faktiskt liiiiiite länge ifrån playmoney så är antagligen liiiiiite bätte spelare men om lär ju fortfarande vara löjligt lätt att vara vinnande så din din timlön lär ju öka rätt brutalt.

 

Första handen poker jag någonsin spelade var $11 sitngo och jag kan inte se varför någon skulle vilja spela lägre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt med alla svaren. Tack för era synpunkter.

 

Hög rake och knepigt spel gör det ganska svårt att bygga rulle på $1,20.

Går väldigt sakta iallafall, åtminstone för mig.

Skall ge mig i kast med $5,50 sng så fort jag fått upp rullen i $200 vilket inte ligger långt borta. Har testat lite på $5,50, lite skillnad i spelet verkar det vara.

Har bestämt att mitt projekt skall få ta sin tid. Kanske dags att fixa en egen dagbok här på pf.

 

mvh/Nelly

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, om du har en rätt hög vinst% på din SNG's så tror jag inte du behöver 200 i rulle för att lira 5,5dollars..

 

Detta med tanke på att 1,2 säkert är lika lågt nivå på spelet som på 5,5..

 

Oftast hör man tips om att gå ner i nivå. Men du bör nog gå upp om du har den rullen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, om du har en rätt hög vinst% på din SNG's så tror jag inte du behöver 200 i rulle för att lira 5,5dollars..

 

Detta med tanke på att 1,2 säkert är lika lågt nivå på spelet som på 5,5..

 

Oftast hör man tips om att gå ner i nivå. Men du bör nog gå upp om du har den rullen!

 

Agree! Dessutom är jag lika frågande som Opteron till problemen när man spelar så lågt. Problemen som uppstår när man gular på dessa nivåer kan inte jämföras med highstakes. Hint, vi lever i Sverige med svenska löner. Med 33:-/inköp kanske det finns utrymme att fylla på lite?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...