Gå till innehåll

Neuen@svs


Neuen

Recommended Posts

Spelade en session nu på kvällen. +400kr

 

Nu har jag tagit tillbaks det jag torskade i onsdags, skönt det. Så nu börjar jag jobba på att ta mig vidare i resultatkurvan. Se om jag kanske kan få åka en bit till uppåt innan månaden är slut. Har spelat 50h hittills i april just nu. Typ som vanligt när jag lirar. Skulle vilja klara/orka spela iaf 100h totalt i månaden. Men det är ju fint väder nu ute så blir tråkigt att sitta inne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Satte mig och körde ytterligare en session, mest pga att det är lönehelg och jag borde spela nu om nån gång. Det gick bra och jag kunde överbetta mig till några fina potter med nötterna. De är så skönt när man sitter med nötterna och motståndaren rejsar, då kan man slappna av och fundera hur man ska få bra betalt. En hand floppa jag set i TT och betta ca pott på flopp, på turn så bettade jag lite mer än pott och på river all-in lite mer än pott och jag fick syn. Han visade ej handen så har dock ingen aning. Men det är trevligt med synstationer.

 

Totalt + ca 1400 idag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hello, nu är det slutspurten på april månad. Se om jag kan lyckas att inte tappa allt jag vunnit nu under månaden. Gött om man kan lägga till lite på månadsresultatet. Hehe, jag som inte bryr mig om resultat :roll:

 

Men klart jag gör det. Fast fokusen är som den ska vara på bra spel. Har nu börjat med att innan jag spelar tänka igenom lite hur jag ska spela, alltså typ att jag ska försöka spela bra starthänder och när jag ska ge mig om jag förlorar. Så att jag har "uppdaterat" min hjärna med poker-strategi så att jag inte börjar skjuta hejvilt med allt möjligt. Ibland kan det bli så. Jag tror att jag kan spela ut dem.

 

Testade även idag att köpa in för fulla inköp (200bb) och kände mig lite "smårädd", men det gick bra. Känns mest som en psykologisk spärr snarare än att jag har problem med att spela med 200bb. Det blir lätt lite högre summor i potterna, pengar som jag riskerar att förlora. Men samtidigt så kommer det med bra spel att leda till större vinster.

 

 

[Hand 43]

 

 

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit)

Plats 1: soetnows (1281.94)

Plats 2: Vbhing (445.00)

Plats 3: Ekman88 (2038.19)

Plats 4: Neuen (1188.93)

Plats 5: ReyRey (0.00)

soetnows lägg LM 2.50

Vbhing lägg SM 5.00

** Giv **

Neuen [Es, Er]

*** Bet Runda 1 ***

Ekman88 Lägg

Neuen Höj till 20.00

soetnows Syna 20.00

Vbhing Lägg

*** Flop(Board): *** : [6h, 4s, 8s]

*** Bet Runda 2 ***

soetnows Passa

Neuen Satsa 30.00

soetnows Höj till 85.00

Neuen Syna 85.00

*** Turn(Board): *** : [6h, 4s, 8s, 8r]

*** Bet Runda 3 ***

soetnows Satsa 150.00

Neuen Syna 150.00

*** River(Board): *** : [6h, 4s, 8s, 8r, Knk]

*** Bet Runda 4 ***

soetnows Satsa 250.00

Neuen Syna 250.00

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1000.00

soetnows [9k, 9h] Två par, nior och åttor Vinst: 0.00

Neuen [Es, Er] Två par, ess och åttor Vinst: 1000.00

 

 

[Hand 44]

 

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit)

Plats 1: soetnows (1015.49)

Plats 3: Ekman88 (1929.74)

Plats 4: Neuen (935.00)

Plats 5: Stitchie (291.69)

Stitchie lägg LM 2.50

soetnows lägg SM 5.00

** Giv **

Neuen [8s, 10s]

*** Bet Runda 1 ***

Ekman88 Höj till 20.00

Neuen Syna 20.00

Stitchie Lägg

soetnows Lägg

*** Flop(Board): *** : [Es, 7s, 9k]

*** Bet Runda 2 ***

Ekman88 Satsa 40.00

Neuen Höj till 135.00

Ekman88 Syna 135.00

*** Turn(Board): *** : [Es, 7s, 9k, 3k]

*** Bet Runda 3 ***

Ekman88 Passa

Neuen Passa

*** River(Board): *** : [Es, 7s, 9k, 3k, 5k]

*** Bet Runda 4 ***

Ekman88 Satsa 255.00

Neuen Lägg

 

Smart spel? Kanske ska skjuta turn oxå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur ser månadsresultatet ut hitintills? Jag var uppe på +21k SEK(17k händer) fram tills igår...då satte de på riggen...räknade utdragningarna till 6242kr(allin bad luck eller utdragning på rivern)...mums filibaba. Slutade på -3.5k så ingen katastrof.

 

Vill gärna se en månadsgraf när månaden är slut..:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur ser månadsresultatet ut hitintills? Jag var uppe på +21k SEK(17k händer) fram tills igår...då satte de på riggen...räknade utdragningarna till 6242kr(allin bad luck eller utdragning på rivern)...mums filibaba. Slutade på -3.5k så ingen katastrof.

 

Vill gärna se en månadsgraf när månaden är slut..:)

 

Hmm, tråkigt med motrigg, men ett bra resultat annars med tanke på hur många händer du spelat. Själv så ligger jag ganska nära dina resultat. Både på händer och vinstsumma. Men jag drar upp en graf och lite statts på onsdag eller torsdag så får du se exakt hur det gått...

 

Jag blir nästan lite feg för att spela nu, vill ju inte förstöra ett för mig riktigt bra månadsresultat, de sista dagarna.. :-)

Men som med det mesta jag tänker så är det ju bara fjantigt, klart det inte spelar någon roll om jag förlorar 4k idag eller första maj. Fast det känns på nått sätt ändå segt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade en liten session nu också. Gick ok, men inget superplus. Vandrade upp en tusing, sen ner en tusing och sen upp osv..

 

Hade en jobbig hand med KK med stor pott där jag fattade beslutet att lägga mig på river. Ni kan väl kika på den och säga vad ni skulle gjort.

 

[Hand 45]

 

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit)

Plats 1: Neuen (1057.88)

Plats 2: ABacken (182.89)

Plats 3: Jarnis (872.76)

Plats 4: Lillplutt (1264.15)

Plats 5: simon88 (0.00)

Neuen lägg LM 2.50

ABacken lägg SM 5.00

** Giv **

Neuen [Kk, Ks]

*** Bet Runda 1 ***

Jarnis Höj till 20.00

Lillplutt Lägg

Neuen Höj till 65.00

ABacken Lägg

Jarnis Syna 65.00

*** Flop(Board): *** : [Knk, 4h, 10r]

*** Bet Runda 2 ***

Neuen Satsa 105.00

Jarnis Syna 105.00

*** Turn(Board): *** : [Knk, 4h, 10r, 7h]

*** Bet Runda 3 ***

Neuen Satsa 205.00

Jarnis Syna 205.00

*** River(Board): *** : [Knk, 4h, 10r, 7h, 9h]

*** Bet Runda 4 ***

Neuen Passa

Jarnis All-in 497.76

Neuen Lägg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade en liten session nu också. Gick ok, men inget superplus. Vandrade upp en tusing, sen ner en tusing och sen upp osv..

 

Hade en jobbig hand med KK med stor pott där jag fattade beslutet att lägga mig på river. Ni kan väl kika på den och säga vad ni skulle gjort.

 

[Hand 45]

 

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit)

Plats 1: Neuen (1057.88)

Plats 2: ABacken (182.89)

Plats 3: Jarnis (872.76)

Plats 4: Lillplutt (1264.15)

Plats 5: simon88 (0.00)

Neuen lägg LM 2.50

ABacken lägg SM 5.00

** Giv **

Neuen [Kk, Ks]

*** Bet Runda 1 ***

Jarnis Höj till 20.00

Lillplutt Lägg

Neuen Höj till 65.00

ABacken Lägg

Jarnis Syna 65.00

*** Flop(Board): *** : [Knk, 4h, 10r]

*** Bet Runda 2 ***

Neuen Satsa 105.00

Jarnis Syna 105.00

*** Turn(Board): *** : [Knk, 4h, 10r, 7h]

*** Bet Runda 3 ***

Neuen Satsa 205.00

Jarnis Syna 205.00

*** River(Board): *** : [Knk, 4h, 10r, 7h, 9h]

*** Bet Runda 4 ***

Neuen Passa

Jarnis All-in 497.76

Neuen Lägg

 

vet inte riktigt vad du skulle slå och vad han spelar , har du han så har han QQ. Tycker fold är ok här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet inte riktigt vad du skulle slå och vad han spelar , har du han så har han QQ. Tycker fold är ok här.

 

Ja när jag ser handen såhär i efterhand så känns det som en ganska självklar fold, men det är ju i stridens hetta alltid "svårt" att släppa de höga monstren :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte fråga lite om hur ni andra gör när ni vinner pengar på poker, berättar ni det för andra. Jag funderar på om det är så bra att göra det, det verkar vara många som blir avundsjuka och så. Visst jag vinner ju inte så mycket alls men ändå. Vilka ska man säga det till och hur reagerar folk i allmänheten på att vissa drar in sjuka summor på poker?

 

Jag blir tex bara glad av att personer som tex Nabbes666 drar in 300k på en månad och mer. Det gör att jag själv blir supertaggad till att iaf försöka dra in 10% av det =) Men när jag berättade om Nabbes för en polare så tyckte han att vafan det är så orättvist och, jävla skitunge som tjänar så mycket osv... är det ofta så eller?

 

Jag vill ju kunna prata om mina vinster och även förluster utan att bli "ovänn" med folk.. Fast kanske ska vara tyst från och med nu? Men förluster tycker folk är roligt att höra, då tycks de bli glada. Vafan lixom! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där är en sak som jag funderat på länge.

Jag har valt att hålla tyst.

Sa lite i början när jag började spela till mina närmaste vänner men det skulle bli jobbigt o fortsätta säga att "vann 25k förra månaden" eller när man haft en bra dag "vann 7k igår" tror dom blir lätt trötta på det isf.

Lika på jobbet säger man inget fast folk vet man spelar o jobbar ju lite deltid nu så dom anar säkert nått.

Men lite tråkigt är det dock.Liksom vinner nån på v75 eller en trisslott så säger dom ju det rakt ut men verkar vara "fulare" vinna på något man faktiskt är ganska bra på(eller kräver en gnutta skicklighet jämför med tex triss).

 

Man vill ju dela sin glädje med nån men ja ja får väl räcka med tjejen o morsan typ :) har tur som har en pokerkompis dock så vi tjötar rätt bra om resultat o dyl.

 

Tips är att hålla tyst dock för väldigt många är avundsjuka o börjar leta andra fel ist (" ja ja han förlorar säkert allt nån gång") eller tror man är mytoman.

tack för en bra db btw mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart det är så, du jobbar ju inte 8timmar/dag, varför ska du tjäna mer pengar än dem då? Så funkar Sverige tyvär, iaf till stor del.

 

När folk frågar mig så säger jag att jag jobbar deltid(jobbar typ tvålördagar/månad), säger man att man spelar också och säger att det går ganska bra så brukar folk ta de för givet att det är samma som +-0. Gick en liten kurs en/dag i veckan i början på året och då sa jag att jag var studerande.

 

Jag gör de jag tycker är roligast just nu, har precis så mycket fritid jag vill, och kan sköta mitt jobb från vilket ställe som helst i världen, ändå skäms jag för att säga vad jag gör när frågar kommer upp.. Tror mycket beror på att folk inte är så insatta i det hela, de räknar med att alla förlorar i slutändan och ser poker som något dåligt. Nästan sjukt att när jag tänker på det att jag försöker dölja vad jag gör! Finns ju inget annat jag gör just nu..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte fråga lite om hur ni andra gör när ni vinner pengar på poker, berättar ni det för andra. Jag funderar på om det är så bra att göra det, det verkar vara många som blir avundsjuka och så. Visst jag vinner ju inte så mycket alls men ändå. Vilka ska man säga det till och hur reagerar folk i allmänheten på att vissa drar in sjuka summor på poker?

 

Jag blir tex bara glad av att personer som tex Nabbes666 drar in 300k på en månad och mer. Det gör att jag själv blir supertaggad till att iaf försöka dra in 10% av det =) Men när jag berättade om Nabbes för en polare så tyckte han att vafan det är så orättvist och, jävla skitunge som tjänar så mycket osv... är det ofta så eller?

 

Jag vill ju kunna prata om mina vinster och även förluster utan att bli "ovänn" med folk.. Fast kanske ska vara tyst från och med nu? Men förluster tycker folk är roligt att höra, då tycks de bli glada. Vafan lixom! :-D

 

För ca ett halvårsedan när jag drog in ca 20-50k i månaden ville jag berätta det för alla mina nära och kära. Jag menar det går bra för mig så varför ska jag inte kunna dela det med mina vänner och vara stolt.

 

Förstod inte att om man vinner pengar på poker så är det samma sak som att vinna på triss i folks öron. Jag vill inte ens tala sanning när min bästa vän frågar mig om hur det har gått för mig denna månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en jobbig jekla pokerdag idag, och som vanligt så spelar jag mer än vanligt bara för att vinna tillbaks mitt minusresultat. Utdragen lite här och där och översettad i en 2k pott, sen set mot färg osv. Bajspoker idag. Spelar en hand åt helvete oxå. Men skit samma, ut i solen och njuta nu.

 

I like it baby...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20137987.jpg

 

20137889.jpg

 

Vafan de blir ju ingen bild, bara länk...?

Jag klickar på infoga bild, skriver i länken och det står IMG framför och bakom länken. Vad är fel?

 

 

Jaha, hade en dålig pokerdag idag. Backade totally crazy. Så avslutar min månad nu och spelar inget mer förrens i maj. Tack och bock.

 

La upp min graf för april här ovan och även statsen. Kommentera gärna om nått är bra eller dåligt.

 

 

Resultat April

 

Vinst +18120kr

Spelade Händer 26205

Antal timmar 59

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde nämna att jag har köpt in för 100bb alla dagar utom sista två. Fast det kanske inte har någon betydelse. Hade säkert förlorat mer med 200bb inköp, som jag gjorde idag. När jag köpte in för 200bb (till att börja med iaf) och blev över-settad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fint resultat. Bra jobbat!

 

20/13.5 i stats .. betyder detta att du limpar en hand då och då? I sådana fall helt i onödan, sluta med sånt otyg.

 

Tack för det! Jag är glad för ett bra månads-plus men missnöjd med dagens (onödiga) förlust.

 

Ska försöka tajta till siffrorna lite så de hamnar lite mera åt 20/16 hållet om det går. Tack för kommentar! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, glömde nämna en sak som jag nu såg på statsen, jag råkade idag när jag 4tabla som vanligt logga in mig på ett 5/10 bord. Spelade på det i kanske 10min utan att märka att det inte var min vanliga nivå 2,5/5. Hur bra är det, haha? Men som ni ser på statsen så gick det ganska ok faktiskt. whoh, de kanske är det som gäller när man ska klättra i nivå, lura hjärnan. Då känns det inget speciellt. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20/13.5 i stats .. betyder detta att du limpar en hand då och då? I sådana fall helt i onödan, sluta med sånt otyg.

 

Hmm, jag har funderat lite på de där, jag tror inte jag openlimpar så mycket om ens något överhuvudtaget. Men jag synar dock en del i position som tex AJ, AQ ibland, KQs och QJs, och suited connectors, speciellt om det är många som limpar/synar ett openrejs på 4xbb.

 

Är det något man behöver sluta med också, är det "alltid" bättre att höja än att syna förutom "extrema" situation (galen fi)?

 

Tänker främst på händer som typ AJ-AQ och KTs-KQs , på knappen när UTG höjt och även SC som 89s på knappen när UTG höjt och CO synat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...