Gå till innehåll

Neuen@svs


Neuen

Recommended Posts

  • Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sådär då har man spelat ännu en lördag. Gick inte så bra dock. Började med en morgonsession vid 10 tiden och backade rakt ut. Var nere på -2k som mest tror jag. Men tvingade mig själv att spela en session nu på kvällen och hämtade igen nästan allt. Hamnade väl på -350kr eller nått liknande. Vilket ändå känns gött.

 

Nä fan, jag räknade fel. Var visst plus mer än jag först fattade. Vafan, lite lagom trött kanske. Bra jag slutade lira nyss alltså. Hmm, nu ska vi se..

 

Dagens resultat +700kr på 1450 händer... bra jag bara räknade fel på 1k lixom. Jaja.. hehe.. så är det när man är highrollah... :-D

 

Ska bli skönt att sova nu. Om det går vill säga. Lilla Nova som nu är en vecka gammal har lite prylar för sig på nätterna. Vilket gör att man känner sig konstant trött. Pappa är kul. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kör med HM va? Hur stor är skillnaden på dina vinster jämfört med EV adjusted vinst?

 

Ja jag vet att Allin EV är helt fucked eftersom man inte kan få fram muckade händer när man spelar på boss..:)

 

Jag har har alltid legat under ev adjusted ofc men hela detta året har skillnaderna blivit mkt större. Nu är den 3 ggr så stor som mina vinster.

 

Något av dessa alternativ borde vara sanning:

1. Runbad i år

2. Varit rungood under 200k händer förra året

3. Det går inte att utläsa nåt som helst av EV adjusted på SVS

 

Men hade varit kul att höra hur det ser ut för andra grinders på SVS...:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kör med HM va? Hur stor är skillnaden på dina vinster jämfört med EV adjusted vinst?

 

Ja jag vet att Allin EV är helt fucked eftersom man inte kan få fram muckade händer när man spelar på boss..:)

 

Jag har har alltid legat under ev adjusted ofc men hela detta året har skillnaderna blivit mkt större. Nu är den 3 ggr så stor som mina vinster.

 

Något av dessa alternativ borde vara sanning:

1. Runbad i år

2. Varit rungood under 200k händer förra året

3. Det går inte att utläsa nåt som helst av EV adjusted på SVS

 

Men hade varit kul att höra hur det ser ut för andra grinders på SVS...:)

 

I HM så har jag 36k i All-In EV och 18k i Winnings under året på 74k händer på SvS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt Allin-ev ligger oxå typ dubbelt så högt som min winning. Kanske är standard på svs. :-D

 

Hehe, spontan fråga här;

 

Har någon, nåågon gång läst eller hört om någon som sprungit bättre än sitt AI-EV över ett större antal händer enligt HM.

 

Jag har nog aldrig hört/sett det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, spontan fråga här;

 

Har någon, nåågon gång läst eller hört om någon som sprungit bättre än sitt AI-EV över ett större antal händer enligt HM.

 

Jag har nog aldrig hört/sett det.

 

Hehe, den ska ju visa fel på SvS eftersom man ofta inte får se Fi's kort när man vinner (de gångerna visar EV't samma som du gick plus i den handen) men frågan är hur mycket fel som är standard? 2xWinnings elller 3xWinnings? eller om det är helt olika för alla? 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan meddela alla grinders att nu har jag haft ett totaly medriggat poker-pass. Det är en underbar känsla att varje hand man träffar bra så får man betalt. Spelade 250händer och är +3500kr. Det är kul med poker. Enkelt som blåbär. Hehe. Jag räknar med att jag ikväll åker på set över set och kåk över kåk. Men det gör inget. För just nu är jag kungen i baren. :-D

 

 

Seat 1: Neuen ( $958.63 )

Seat 5: Calson ( $1324.21 )

Seat 4: gena1 ( $177.97 )

Seat 2: I_Klonk_U ( $992.5 )

Seat 3: martini7 ( $202.52 )

gena1 posts small blind [$2.5].

Calson posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ 6s 6h ]

Neuen raises [$17.5].

I_Klonk_U folds.

martini7 folds.

gena1 raises [$37.5].

Calson calls [$35].

Neuen calls [$22.5].

** Dealing Flop ** [ 3h, 8s, 6c ]

gena1 is all-In [$137.97]

Calson calls [$137.97].

Neuen raises [$538.4].

Calson calls [$400.43].

** Dealing Turn ** [ 8c ]

Calson checks.

Neuen is all-In [$380.23]

Calson calls [$380.23].

** Dealing River ** [ Kc ]

Neuen shows [ 6s, 6h ] a full house, sixes full of eights.

Neuen wins $1553.82 from side pot#1 with a full house, sixes full of eights.

Neuen wins $526.41 from the main pot with a full house, sixes full of eights.

 

 

Seat 2: Neuen ( $1047.77 )

Seat 3: ah_derka ( $951.12 )

Seat 4: majsan13 ( $919.86 )

Seat 1: Jimizola ( $237.49 )

Seat 5: Blixtsnabb ( $212.09 )

Neuen posts small blind [$2.5].

ah_derka posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ Qd Kd ]

majsan13 raises [$17.5].

Blixtsnabb folds.

Jimizola calls [$17.5].

Neuen calls [$15].

ah_derka raises [$81].

majsan13 folds.

Jimizola folds.

Neuen calls [$68.5].

** Dealing Flop ** [ 2d, 6d, Qs ]

Neuen checks.

ah_derka bets [$111].

Neuen raises [$540].

ah_derka is all-In [$754.12]

Neuen calls [$325.12].

** Dealing Turn ** [ 8d ]

** Dealing River ** [ 8h ]

Neuen shows [ Qd, Kd ] a flush, king high.

ah_derka shows [ Qc, Ad ] two pairs, queens and eights.

Neuen wins $1922.24 from the main pot with a flush, king high.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till medriggen och ungjäveln :-)

 

Hur är skillnaden mellan 0,5/1 och 1/2 btw?

 

Hehe, tackar. Det kanske är bebis-riggen som slagits på nu. :-)

 

Det är lite skillnad på nivåerna, men vinner man på 0.5/1 så kan man nog utan problem vara vinnande på 1/2 oxå. Det är lite mera 3bettande preflop och vissa spelare spelar ganska bra poker. Men för mig fungerade det bäst att vara aggro och 3betta mycket och sen cbetta mycket på flop och turn (beroende på brädan och motspelaren). Många spelar syna-poker och foldar om det blir lite för mycket pengar i potten.

 

Men det viktiga är väl att hitta en egen stil som är vinnande på nivån. Jag tror att man kan spela ganska enkel poker och bara värdebetta starkt när man väl har en hand så kommer man vinna pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du ha nytta av mer än 3 gig ram så måste du köra ett 64 bitars system, vet inte om Vista stöder mer än 3 men i gamla hederliga win xp så var det max i vanliga versionen, tror att det är samma i Vista.

 

64bit = mer än 3.33 gig, 32bit = not so much.

 

Era noobs. 2^32 = 4 294 967 296. Hur förklarar ni det?

 

32-bitars system kan peka ut sammanlagt 4gb minne, dock inkluderar detta bland annat videokorts-minnet. Därför är det vanligt att man bara kan peka ut 3-3.5gb ram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Era noobs. 2^32 = 4 294 967 296. Hur förklarar ni det?

 

32-bitars system kan peka ut sammanlagt 4gb minne, dock inkluderar detta bland annat videokorts-minnet. Därför är det vanligt att man bara kan peka ut 3-3.5gb ram.

 

Jag fattar typ ingenting of this..!? :shock:

 

Ska jag satsa på 3gb ram eller wwaaauuu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade en kvällsession som vanligt. Har blivit lite av en rutin nu i min vardag. Vaknar vid 09-10. Spelar en session på 1-2h och sen käkar jag frukost och drar ut med vovven. Sen umgås jag med familjen och tar emot besökare som vill titta på bebis. Sen blir det kvällen och tjejen och bebisen ska sova. Då släpar jag mig själv till datorn för att kämpa in minst 500händer innan jag ska få sova. Om jag ska få sova.

 

Men det verkar flyta på bra nu iaf..

 

Började med att åka på ett 100bb inköp back i en hand som jag på floppen trodde var min utan minsta tvivel. Så elakt när det blir såhär. Men bråkade vidare under ca 500händer och hittade tillbaka till +. Så idag har jag haft en strålande poker- och familjedag. Living the svenssons! :-D

 

 

Seat 5: Neuen ( $536.32 )

Seat 1: Lizaa ( $669.26 )

Seat 2: probie89 ( $600.94 )

Seat 3: Smecken1 ( $119.06 )

Seat 4: HTHH ( $525.46 )

Neuen posts small blind [$2.5].

Lizaa posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ :Qs::Kd: ] Ok en bra hand

probie89 raises [$17.5].

Smecken1 calls [$17.5].

HTHH folds.

Neuen raises [$77.5]. Hmm, jag slår om

Lizaa calls [$75].

probie89 calls [$62.5].

Smecken1 is all-In [$101.56] Vafan ska alla syna nu eller?

Neuen calls [$39.06].

Lizaa calls [$39.06].

probie89 calls [$39.06].

** Dealing Flop ** [ :Kh:, :Ks:, :Td: ] Göööööötttt!!! Potten är min!

Neuen bets [$215].

Lizaa folds.

probie89 is all-In [$481.88] Vafan gör han. Han har ju inget, eller?

Neuen is all-In [$202.26]

** Dealing Turn ** [ :5c: ]

** Dealing River ** [ :8c: ]

probie89 shows [ :Tc:, :Kc: ] a full house, kings full of tens. Ahhhhhhhh!

 

 

 

Seat 1: Neuen ( $985.05 )

Seat 4: st._jimmy ( $999.76 )

Seat 5: GOtaRiver ( $1401.74 )

Seat 2: Safi ( $359.1 )

Seat 3: brulle_61 ( $720.82 )

GOtaRiver posts small blind [$2.5].

Neuen posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ Qc Ah ]

Safi folds.

brulle_61 calls [$5].

st._jimmy raises [$20].

GOtaRiver calls [$17.5].

Neuen raises [$85].

brulle_61 folds.

st._jimmy calls [$70].

GOtaRiver folds.

** Dealing Flop ** [ 4d, 4s, 8h ]

Neuen bets [$125].

st._jimmy calls [$125].

** Dealing Turn ** [ Ac ]

Neuen ?

 

Vad är smartast i detta läget? Betta för värde eller checka för att kunna ta värde på river mot lägre par eller inducera bluff kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Seat 1: Neuen ( $985.05 )

Seat 4: st._jimmy ( $999.76 )

Seat 5: GOtaRiver ( $1401.74 )

Seat 2: Safi ( $359.1 )

Seat 3: brulle_61 ( $720.82 )

GOtaRiver posts small blind [$2.5].

Neuen posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ Qc Ah ]

Safi folds.

brulle_61 calls [$5].

st._jimmy raises [$20].

GOtaRiver calls [$17.5].

Neuen raises [$85].

brulle_61 folds.

st._jimmy calls [$70].

GOtaRiver folds.

** Dealing Flop ** [ 4d, 4s, 8h ]

Neuen bets [$125].

st._jimmy calls [$125].

** Dealing Turn ** [ Ac ]

Neuen ?

 

Vad är smartast i detta läget? Betta för värde eller checka för att kunna ta värde på river mot lägre par eller inducera bluff kanske?

 

Gillar helt klart checken på turn. Tror de flesta slänger sina mellanpockets + åttorna om du betar igen på turn.

edit. oj, missade preflop spelet helt. Men säger fortfarande check och få ut värde på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bet, du vill kunna bluffa Aet och du vill ha en balanserad range i det läget, därav måste du också beta det för värde :-)

 

asså lol hur ofta måste man "balansera" mot fiskar man aldrig kommer spela mer med? Det där är så jävla överhypat hos alla insnöade forumiter. "du måste balansera" blablabla...Mot en random donk så behöver man inte det, då behöver man spela på det sättet som ger en mest värde.

 

lyssna inte på cobb neuen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jasså, det råder delade meningar här i dagboken. Ja men det är ju najs när det blir lite diskution, det är väl då man kan komma fram till bra analyser.

 

Ja jag kan hålla med både cobb och pitten. Jag menar det är ju bra att köra 2barrels när A landar på turn och då kanske det är dumt att alltid sitta med bluff när man väl kör 2barrels på A turn.

 

Men samtidigt så kanske det kan vara ett spel som passar bättre på högre nivå, eller iaf mot mer tänkande spelare. Spelare som vet vad 2barrels är och vilka kort som är bra att skjuta på turn. För om fi inte har en aning om det så blir det balanserade spelet kanske EV- i längden. Om fi spelar sina kort och inte alls tänker på hur hero spelar.

 

Eller vad tror ni?

 

Dagens morgongrind gick bra. Började (som vanligt) med att tappa 1 eller 2 inköp, men fortsatte spela bra och hittade lite bra klonkar som ledde till att jag slutade på ett helt ok plus på 1600kr. Keep it up!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

asså lol hur ofta måste man "balansera" mot fiskar man aldrig kommer spela mer med? Det där är så jävla överhypat hos alla insnöade forumiter. "du måste balansera" blablabla...Mot en random donk så behöver man inte det, då behöver man spela på det sättet som ger en mest värde.

 

lyssna inte på cobb neuen...

 

Asså så jävla sant detta!!! WP!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha då kom det lite motgång. Äntligen! Det blir lixom en för bra känsla när man bara vinner hela tiden. Hehe. Jaja. Spelade hyfsat bra iaf men åkte på några sega händer, floppade set mot kåk en hand, turnade färg och tryckte in massa pengar men så fixa fi 4tal på river, ja sånt där kuligt ni vet. Kanske en hand som jag borde synat istället för att rejsat när jag floppade topset. Men ibland försöker man hitta på saker. Men eftersom jag hittade ett bra plus tidigare idag så är det inte så farligt. -300kr för idag.

 

Resultat hittills i april på 17k händer (hälften på 1/2 och hälften på 2.5/5) +10700kr, så kämpar för att nå 15k iaf. Det skulle vara najs. Har några dagar kvar att bomba vidare på. Bara jag kan hålla fokus så ska det nog gå bra. :-D

 

 

Seat 1: jonazz ( $749.25 )

Seat 2: lilenstand ( $987.5 )

Seat 3: Neuen ( $505.52 )

Seat 4: k0sken ( $1017.2 )

Seat 5: Duekass ( $917.14 )

lilenstand posts small blind [$2.5].

Neuen posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ Js Jd ]

k0sken calls [$5].

Duekass calls [$5].

jonazz folds.

lilenstand calls [$2.5].

Neuen raises [$30].

k0sken folds.

Duekass calls [$30].

lilenstand folds.

** Dealing Flop ** [ 6s, 5s, 4d ]

Neuen bets [$60].

Duekass raises [$160].

Neuen ?

 

Hur vill alla smarta spela vidare nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...