Gå till innehåll

Neuen@svs


Neuen

Recommended Posts

  • Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jovisst är det Degerfors, spelar mest för tidsfördriv ca 2-3 timmar om dagen.

Vinner tre dagar tiltar bort allt den fjärde dagen, men håller mig lite plus iallafall.

Behöver jobba mer på att släppa halvbra händer, djävulen sitter på min högra axel och säger att FI bluffar så jag måste syna. Har tidigare mest spelat FR men har provat att byta till SH, det känns som det börjar släppa lite.

 

Ok. Men det är väl kul att spela lite poker. Dumt med Tilt dock. Men jag kan förstå. Har själv en del Tilt-problem. Som kommer lite då och då. Ja när man väl börjat med SH så är det svårt att gå tillbax. Roligare spel tycker jag. Mer action och så vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några händer att ge sina åsikter åt.

 

Seat 1: ILDUCE444 ( $951.33 )

Seat 4: Neuen ( $1086.88 )

Seat 3: AcidBanana ( $1831.98 )

Seat 5: malte81 ( $184.03 )

malte81 posts the small blind [$2.50].

ILDUCE444 posts the big blind [$5.00].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ As Kd ]

AcidBanana raises [$17.50]

Neuen raises [$60.00]

malte81 raises [$181.53] han är allin här

ILDUCE444 folds

AcidBanana calls [$166.53]

Neuen ?

 

 

Seat 3: lirapoker ( $481.89 )

Seat 5: Neuen ( $985.00 )

Seat 2: SparvHok ( $1033.62 )

Seat 1: KIM2125 ( $265.63 )

Seat 4: KRXKZY ( $1472.78 )

SparvHok posts the small blind [$2.50].

lirapoker posts the big blind [$5.00].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ Ac As ]

KRXKZY calls [$5.00]

Neuen raises [$22.50]

KIM2125 folds

SparvHok folds

lirapoker folds

KRXKZY calls [$17.50]

** Dealing Flop ** [ Qh, 3d, Kh ]

KRXKZY checks

Neuen bets [$39.37]

KRXKZY raises [$83.74]

Neuen raises [$264.35]

KRXKZY raises [$1366.54]

Neuen calls [$658.78]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag blev jag uppsagd från mitt arbete. Får dock lön 3 månader framöver så ingen panik än. Sen blir det väl till att stämpla som ett arbetssökarproffs. Känns lite vemodigt och oroligt. Men som alltid så brukar det lösa sig.

 

Så nu skulle jag om någon gång hoppas på lite medrigg och bra spel från min sida närmaste månaderna. Så kanske man kan ha lite mer pengar att röra sig med.

 

Men det känns "läskigare" att spela poker om man har press på sig att vinna. Ska försöka att ta det cool och spela för att spela bra. Inte för att vinna massa.

 

Kanske skulle klonka SM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken 3bets % är snyggt att spela 2,5/5 med?

 

Jag håller på att exprimenterar lite med mina 3bets. Ibland så 3bettar jag så högt som 14%. Men hamnar ofta runt 9%. Kan det vara lagom bra tro. Såklart att det beror på motståndet också. Men om man ändå ska ha en range som gör det svårare för motspelarna att sätta en på en allt för tajt range.

 

Ni som spelar med stats. Vilka procent spelar en tajt respektive lös spelar med i sin 3bet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför synar alla mina bluffar för? Kan inte fatta vad jag har för image egentligen. Men det kanske är jag som är ute och cyklar.

 

Seat 1: snoz ( $986.26 )

Seat 3: taylorr7 ( $860.67 )

Seat 4: Neuen ( $1063.70 )

Seat 2: Slackie ( $1508.83 )

Seat 5: Snuffe1 ( $980.00 )

snoz posts the small blind [$2.50].

Slackie posts the big blind [$5.00].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ 6c 5c ]

taylorr7 raises [$20.00]

Neuen raises [$67.50]

Snuffe1 folds

snoz folds

Slackie folds

taylorr7 calls [$47.50]

** Dealing Flop ** [ 9h, 3s, 9d ]

taylorr7 checks

Neuen bets [$95.00]

taylorr7 calls [$95.00]

** Dealing Turn ** [ Kh ]

taylorr7 checks

Neuen bets [$225.00]

taylorr7 calls [$225.00]

** Dealing River ** [ 2c ]

taylorr7 checks

Neuen bets [$676.20]

taylorr7 calls [$473.17]

taylorr7 shows [Qc Kc ]

 

 

Seat 1: Neuen ( $977.49 )

Seat 3: razz ( $1494.76 )

Seat 4: 1alot ( $659.44 )

Seat 2: monsterjon ( $135.22 )

Seat 5: MrsJenny ( $886.97 )

monsterjon posts the small blind [$2.50].

razz posts the big blind [$5.00].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ 5h 9h ]

1alot folds

MrsJenny folds

Neuen raises [$17.50]

monsterjon folds

razz raises [$35.00]

Neuen calls [$22.50]

** Dealing Flop ** [ As, Js, 6c ]

razz bets [$41.25]

Neuen calls [$41.25]

** Dealing Turn ** [ Ad ]

razz checks

Neuen bets [$115.00]

razz calls [$115.00]

** Dealing River ** [ 2s ]

razz checks

Neuen bets [$290.00]

razz calls [$290.00]

Neuen shows [5h 9h ]

razz shows [Ks Kc ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5c6c handen kan jag förstå att du höjer preflop, men inte hand nr2.

AA hade jag gärna haft i hand 2.

 

Hehe. Jo kan väl hålla med om att 95 kanske inte är en optimal hand att spela med. Men ändå så spelar ju inte handens värde någon roll då man bluffar.

 

Fast det är kanske dåligt att bluff så som jag gjorde i dessa två händer. Vad vet jag. Men ge gärna en lite djupare analys.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat en del idag. Med olika bra resultat. Men litet plus till slut i alla fall.

 

Men hur ska man bli bättre på att tänka under stressade situationer. Jag kan märka ibland att jag gör så konstiga beslut. Det är liksom min hjärna får en frysning och jag kan inte tänka. Förnuftet är helt bort och jag tycks fungera på någon sorts autopilotsystem. Vilket inte så ofta slutar med ett bra resultat.

 

Såklart kan det spela in att jag spelar 4 bord mitt i natten och är ganska trött. Men ändå borde man väl kunna fatta bra beslut tycker jag.

 

Men shit happens. Så är det när man ska spela dygnet runt och bara jagar pengarna.

 

Nu lyckades jag ändå ta tillbaka allt av det som jag så snällt skänkt bort just innan av densamma då han på något trevligt vis lyckades med bedriften att bluffa med J7 in i mina fyra 10or. Man får tacka.

 

Så jag vet sedan länge att jag har svårare att spela poker på natten och speciellt om jag är trött. Som jag ofta är på natten. Varför gör jag det då?

 

Ska försöka dra ner på nattspelandet. Eller så lär jag mig spela typ 2 bord så jag slipper "brainfreeze".

 

För övrigt så har jag stått stilla nu resultatmässigt. Kommer ingen stans. Det går upp några inköp. Sen ner några. Sen upp. Osv. Men det släpper väl när det släpper. Kanske jag som spelar som en skit också. Men det vill jag inte tro. :-D

 

Imorgon blir det att åka till svärmor och baka pepparkakor. Mummmms...

 

Kram och love

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte någon som vet något kan ge mig kommentarer på mina stats. Har inte så många händer. Men eftersom jag håller på att testa lite nya grejer med mitt spel så uppskattar jag feedback ändå.

 

Ber om ursäkt för att bildernas storlek och utseende..

 

 

24935808.jpg

 

 

24935805.jpg

 

Tacksam för kommentarer.. och även om det finns några mer stats som är av intresse att titta på så tell me..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag älskar dina preflopsstats! iofs spelar jag själv något lösare men allt som allt verkar du ha ett välbalanserat preflopspel!

 

post tycker jag din agg factor är lite hög samt att du verkar cbeta flop och checkgeupp turn lite för ofta. Barrela med överkort+ hålstege eller när skrämselkort kommer och lägg märke till de som checksynar flop brett för att ge upp turn för ofta.

 

 

din W$SD%- siffra är hög vilket (inte säker på denna) betyder att du spelar dina kort lite för mkt. barrela många turns tror jag är medecinen även mot detta.

 

gl!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag älskar dina preflopsstats! iofs spelar jag själv något lösare men allt som allt verkar du ha ett välbalanserat preflopspel!

 

post tycker jag din agg factor är lite hög samt att du verkar cbeta flop och checkgeupp turn lite för ofta. Barrela med överkort+ hålstege eller när skrämselkort kommer och lägg märke till de som checksynar flop brett för att ge upp turn för ofta.

 

 

din W$SD%- siffra är hög vilket (inte säker på denna) betyder att du spelar dina kort lite för mkt. barrela många turns tror jag är medecinen även mot detta.

 

gl!

 

 

Du har fel överallt men ok ska förklara varför.

 

Din agg factor Neuen ligger precis perfekt och bör inte ligga lägre eller högre med tanke på ditt preflop spel. Kanske till och med få upp det till 4 vore bra men dock inget måste men där har du en liten poäng larz.

 

W$SD siffra är LÅG inte HÖG . Denna betyder hur mkt du vinner vid SHOWDOWN. Den bör ligga på 55%+ För att kallas "vinnande" spelare. Dvs du synar ner för light och med marginella händer @ river. Standard är väll 55%+ för vinnande spelare så försök att inte syna ner med marginella händer. Cutoff ,BB , Knapp är du bedrövlig och synar ner för light och från BB är du för svag vid bettandet dvs slå upp med BRA händer men tryck på då på brädan. Syna inte ner som du ser ut att göra. Jag hoppas jag förklara detta bra annars får jag återkomma :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har fel överallt men ok ska förklara varför.

 

Din agg factor Neuen ligger precis perfekt och bör inte ligga lägre eller högre med tanke på ditt preflop spel. Kanske till och med få upp det till 4 vore bra men dock inget måste men där har du en liten poäng larz.

 

W$SD siffra är LÅG inte HÖG . Denna betyder hur mkt du vinner vid SHOWDOWN. Den bör ligga på 55%+ För att kallas "vinnande" spelare. Dvs du synar ner för light och med marginella händer @ river. Standard är väll 55%+ för vinnande spelare så försök att inte syna ner med marginella händer. Cutoff ,BB , Knapp är du bedrövlig och synar ner för light och från BB är du för svag vid bettandet dvs slå upp med BRA händer men tryck på då på brädan. Syna inte ner som du ser ut att göra. Jag hoppas jag förklara detta bra annars får jag återkomma :)

 

om du läser mitt inlägg igen så ser du att jag inte är säker gällande W$SD%- siffran. Du skriver att jag har fel överallt men det är bara W$SD%- siffran du verkar ha annorlunda åsikter än mig på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post tycker jag din agg factor är lite hög samt att du verkar cbeta flop och checkgeupp turn lite för ofta. Barrela med överkort+ hålstege eller när skrämselkort kommer och lägg märke till de som checksynar flop brett för att ge upp turn för ofta.

 

gl!

 

Så du menar att jag ska Cbeta lite mindre på floppen, men när jag väl gör det så ska jag även klämma in en bet på turn om inte ett "dåligt" kort kommer, och om fi har tendenser till att folda turn ofta efter att fi synat flop?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...