Gå till innehåll

Neuen@svs


Neuen

Recommended Posts

Hade en seg session där jag tappade nästan ett inköp. Överspelade förmodligen mina höga par, en av mina svagheter, tror jag. Lägger upp två av mina AA här och en AK hand för kommentarer. Tacksam för det.

 

Känns lite halvsegt även denna månad på pokerfronten. Ligger väl typ +6500kr denna månaden hittills. Det är väl bra att det är plus iaf, men skulle vara kul att hitta en sån där stark månad igen på närmare 20k. Men det kommer väl, förmodligen så behöver jag spela en hel del mer timmar oxå. Har i juni spelat 40h och det är väl inte direkt massa. Men man ska ju leva lite oxå, kan inte bara sitta och dega framför burken. 8-)

 

 

Hand 1

 

2.5/$5 NL Texas Hold'em

Seat 1: Kovalov ( $1465.48 )

Seat 2: Gul ( $992.5 )

Seat 3: Neuen ( $946.52 )

Seat 4: cyberkenet ( $147.22 )

Seat 5: Jo.Cash ( $1164.92 )

Neuen posts small blind [$2.5].

cyberkenet posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ Ad As ]

Jo.Cash raises [$20].

Kovalov calls [$20].

Gul folds.

Neuen raises [$87.5].

cyberkenet folds.

Jo.Cash calls [$70].

Kovalov calls [$70].

** Dealing Flop ** [ 7d, Jc, 5h ]

Neuen bets [$215].

Jo.Cash folds.

Kovalov calls [$215].

** Dealing Turn ** [ Qd ]

Neuen bets [$440].

Kovalov is all-In.

Neuen is all-In.

** Dealing River ** [ 4d ]

Kovalov shows [ 7c, 7s ] three of a kind, sevens.

 

 

 

Hand 2

 

$2.5/$5 NL Texas Hold'em

Seat 1: Neuen ( $1308.8 )

Seat 2: Jo.Cash ( $1047.19 )

Seat 3: Cyclone ( $408.08 )

Seat 4: D_M ( $765.15 )

Seat 5: Lil_Slim ( $129.45 )

Jo.Cash posts small blind [$2.5].

Cyclone posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ Ad As ]

D_M calls [$5].

Lil_Slim folds.

Neuen raises [$25].

Jo.Cash calls [$22.5].

Cyclone folds.

D_M calls [$20].

** Dealing Flop ** [ Td, 2s, 7c ]

Jo.Cash checks.

D_M checks.

Neuen bets [$65].

Jo.Cash calls [$65].

D_M raises [$305].

Neuen calls [$240].

Jo.Cash folds.

** Dealing Turn ** [ Jh ]

D_M checks.

Neuen is all-In.

D_M is all-In.

** Dealing River ** [ 9d ]

Neuen shows [ Ad, As ] a pair of aces.

D_M shows [ 7h, Th ] two pairs, tens and sevens.

 

 

Hand 3

 

$2.5/$5 NL Texas Hold'em

Seat 1: A_Zero ( $588.22 )

Seat 2: lacky2 ( $534.18 )

Seat 3: Oddball1 ( $100 )

Seat 4: ARAK ( $770.79 )

Seat 5: Neuen ( $1011.51 )

Neuen posts small blind [$2.5].

A_Zero posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ Kd As ]

lacky2 raises [$25].

Oddball1 folds.

ARAK folds.

Neuen raises [$82.5].

A_Zero folds.

lacky2 calls [$60].

** Dealing Flop ** [ 4s, 6h, 2s ]

Neuen bets [$100].

lacky2 calls [$100].

** Dealing Turn ** [ 9s ]

Neuen ?

 

Vad gör vi nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hand 1 och 2 tycker jag du höjer för lite pre. Sen hand 3 pushar jag rätt ut på turn. Fi viker ofta och synar han har vi bra drag samt A och K levande. Oftast.

Det är för mycket synstationer på svs...förstår att händerna är jobbiga.

 

vad vill du höja till pre då? hand 1 och 2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller inte med om att du höjer för lite pre, måste man ställa för att få någon form av respekt på SvS?

 

Hand 1 och 2 känns som samma situation imo. Känns lite overkill att få in så mcyket pengar som du får in med en sådan pass bräcklig hand som ett par på turn. Iaf utan read som jag antar att det är eftersom du inte skriver med någon. Nu spelar jag iofs inte där eller på nivån, men jag tycker det känns overkill. Tycker du commitar dig ganska hårt i båda händerna.

 

Hand 3 är dock lite svårare. Jag ställer nog dock in hans sista stålar här. Han har väl drygt ett pottbet kvar om jag läser rätt och ja. Troligen har vi A, K och spader som outs om vi får syn, vilket dock inte är säkert. Han bör lägga allt under JJ imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker hand 1 är bra spelad. Det spelet måste ju bara vara EV+ mot fiskar på svs?

 

Dem andra är svåra. 2an känns det verkligen på honom som att han är stark... frågan är om han synar med sämre än AA på turn där. Beror väl lite på FI..

 

3an är svår.. låter de vara osagt.. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller inte med om att du höjer för lite pre, måste man ställa för att få någon form av respekt på SvS?

 

Hand 1 och 2 känns som samma situation imo. Känns lite overkill att få in så mcyket pengar som du får in med en sådan pass bräcklig hand som ett par på turn. Iaf utan read som jag antar att det är eftersom du inte skriver med någon. Nu spelar jag iofs inte där eller på nivån, men jag tycker det känns overkill. Tycker du commitar dig ganska hårt i båda händerna.

 

Hand 3 är dock lite svårare. Jag ställer nog dock in hans sista stålar här. Han har väl drygt ett pottbet kvar om jag läser rätt och ja. Troligen har vi A, K och spader som outs om vi får syn, vilket dock inte är säkert. Han bör lägga allt under JJ imo.

 

Hur skulle du då spela hand 1 och 2? Är det bättre att betta 50% pott på hand 1 floppen, och checka turn? Bör man även checka turn i hand 2?

 

Sen i hand 3 får jag väl syn av färgen oxå =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker bara du ska spela dem aggressivare. hand 1 till minst 100 pre. försök isolera mot en fi. inte kul att lira AA mot två i båda händerna. höjer hand 2 till minst 30 pre. IMO

 

Men vad är tanken med att höja så lite till? Om fi sitter med en hand han kan syna 25kr preflop så kommer han garanterat kunna syna 30kr oxå. Säg att någon sitter på ett par, då har de ju setvärde utan problem upp till 50kr preflopp. Men man kan ju inte gärna rejsa 100kr preflop först in bara för att ingen ska syna med låga pp.

 

Men jag förstår väl vad du menar lite iaf, man vill gärna slippa svåra beslut genom att skräma bort andra händer. Men på något vis så är det ju när motståndarna synar med sämre händer som du vinner pengar i längden. eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad är tanken med att höja så lite till? Om fi sitter med en hand han kan syna 25kr preflop så kommer han garanterat kunna syna 30kr oxå. Säg att någon sitter på ett par, då har de ju setvärde utan problem upp till 50kr preflopp. Men man kan ju inte gärna rejsa 100kr preflop först in bara för att ingen ska syna med låga pp.

 

Men jag förstår väl vad du menar lite iaf, man vill gärna slippa svåra beslut genom att skräma bort andra händer. Men på något vis så är det ju när motståndarna synar med sämre händer som du vinner pengar i längden. eller?

 

jag är med på vad du säger. men det är det jag också menar. jag vill se att du isolerar. men när du vet att de synar om du höjer lite till så kan du ju göra det. du tjänar ju på det i längden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad är tanken med att höja så lite till? Om fi sitter med en hand han kan syna 25kr preflop så kommer han garanterat kunna syna 30kr oxå. Säg att någon sitter på ett par, då har de ju setvärde utan problem upp till 50kr preflopp. Men man kan ju inte gärna rejsa 100kr preflop först in bara för att ingen ska syna med låga pp.

 

Men jag förstår väl vad du menar lite iaf, man vill gärna slippa svåra beslut genom att skräma bort andra händer. Men på något vis så är det ju när motståndarna synar med sämre händer som du vinner pengar i längden. eller?

 

Ursäkta va?

 

Du vet att du har bästa handen och du vet att FI kommer syna en ännu större höjning...hur kan du INTE vilja höja mer pre? Du vill ha in maximalt mkt pengar på den gata du till 100% vet att du leder på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta va?

 

Du vet att du har bästa handen och du vet att FI kommer syna en ännu större höjning...hur kan du INTE vilja höja mer pre? Du vill ha in maximalt mkt pengar på den gata du till 100% vet att du leder på.

 

Så det bästa är att gå AI preflop med AA då eller?

 

Edit: Du kan väl inte påstå att jag VET att fi kommer syna, hur skulle du spela AA händerna jag lagt upp preflop? och skulle du spela annorlunda om du hade JJ eller AK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är med på vad du säger. men det är det jag också menar. jag vill se att du isolerar. men när du vet att de synar om du höjer lite till så kan du ju göra det. du tjänar ju på det i längden?

 

Jo klar man kan se det på det viset, men jag tycker om att rejsa med samma belopp oavsett om jag sitter på AA eller 56s, dels för att förenkla mitt spel och bli svårare att läsa. Jag tror väl inte att man kan bomba på varje gång man sitter på AA bara för att det är den bästa handen, eller?

 

Men klart att jag kan sätta mina standardhöjningar högre. Men menar du att när du har AA så höjer du mycket mer på din 3bet preflop än när du har AQs eller TT?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo klar man kan se det på det viset, men jag tycker om att rejsa med samma belopp oavsett om jag sitter på AA eller 56s, dels för att förenkla mitt spel och bli svårare att läsa. Jag tror väl inte att man kan bomba på varje gång man sitter på AA bara för att det är den bästa handen, eller?

 

Men klart att jag kan sätta mina standardhöjningar högre. Men menar du att när du har AA så höjer du mycket mer på din 3bet preflop än när du har AQs eller TT?

 

Jag förstår. Många förespråkar det. Men jag klarar inte av att köra på samma 3bet och betsize hela tiden för att bli svårläst. Försöker anpassa mig till situationen. Känner jag att bordet senaste händerna varit löst trycker jag på extra och känner jag att det varit lite löst så gör jag inte det. Men just på grund av att en kille höjt till 20 i tidig pos och fått en syn kan du trycka på lite extra där och kanske vinna potten redan pre.

 

Sen så gör jag ju likadan med alla mina 3bettar preflop, varesig det är AQ eller TT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så det bästa är att gå AI preflop med AA då eller?

 

Edit: Du kan väl inte påstå att jag VET att fi kommer syna, hur skulle du spela AA händerna jag lagt upp preflop? och skulle du spela annorlunda om du hade JJ eller AK

 

Det var inte det jag skrev...

 

Det enda jag menar är att du ska betta så pass mkt att FI synar men inte mer...Och majoriteten av FI i en multiwaypot synar mer än 90....hade du bettat 110 hade även där fått syn...Över en stor sample händer lär det göra en rejäl skillnad i pengar...Detta var det enda jag ville ha sagt

 

För övrigt så hatar jag det äckliga jävla skitspelet som kallas texas holdem...Jag spyr på alla hitrun shortstacksäckel som turar i varje helvetes pott. Sån jävla lust att lägga ner skiten...Tack för mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var inte det jag skrev...

 

Det enda jag menar är att du ska betta så pass mkt att FI synar men inte mer...Och majoriteten av FI i en multiwaypot synar mer än 90....hade du bettat 110 hade även där fått syn...Över en stor sample händer lär det göra en rejäl skillnad i pengar...Detta var det enda jag ville ha sagt

 

För övrigt så hatar jag det äckliga jävla skitspelet som kallas texas holdem...Jag spyr på alla hitrun shortstacksäckel som turar i varje helvetes pott. Sån jävla lust att lägga ner skiten...Tack för mig

 

Hehe, har du råkat ut för den berömda motriggen kanske? 8-)

 

Nä jag förstår väl lite hur du menar, såklart man vill höja max för att tjäna mera. Men som jag skrev i ett tidigare inlägg så brukar jag höja samma belopp med alla mina höjningar. Oavsett handen. Men såklart jag kan höja 110kr som standard, för att på så vis vinna mer när jag vinner. Men eftersom jag ibland drar ett 3bet med AJs och andra mindre starka händer så tänkte jag att min betsize var najs...

 

Men jag kanske rerejsar för lite, är ju oxå van med att lira 100bb stack.

 

Men vilket belopp är det mest optimala att rejsa till då om det är bet och syn före, och varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker din 3-betsize är bra sizead. 110 är nog lite i överkant men det handlar ju också om hur synglada just de här motståndarna är. Tror dock att du får fler lägg, generellt, med 110 som standard.

 

edit: Även raisen till 25 är bra. Du vill nog gärna inte ha mer än 5bb som standard när du höjer mer spekulativa händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker din 3-betsize är bra sizead. 110 är nog lite i överkant men det handlar ju också om hur synglada just de här motståndarna är. Tror dock att du får fler lägg, generellt, med 110 som standard.

 

edit: Även raisen till 25 är bra. Du vill nog gärna inte ha mer än 5bb som standard när du höjer mer spekulativa händer.

 

okai, bra att någon som håller med mig skriver :-D

 

Jag ska fortsätta med mina standardbet, men försöka bli bättre på att lugna ner mig när jag får syn på floppen med mitt överpar istället för att dunka in resten på turn. Fast allt handlar väl om situationen och motspelaren, som det mesta inom poker..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en session +1k, spelade väl stabilt och hade lite otur men ska inte klaga när jag slutade på plus. Försöker spela mer nu när jag har lust än att pressa mig själv att spela massor, så det blir lite mindre spel just för tillfället då jag känner mig lite trött och seg i kropp och sinne. Men det vänder väl och då blir det mera poker.

 

Kan bara meddela att Metal Gear Solid 4 till PS3 är så jävla bra. Riktigt supernajs. Mer film än spel kanske men det trivs jag med :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena alla läsare, mår ni bra eller?

 

Lite händer från dagens och kvällens grind som jag undrar lite om, jag är ju 200bb fisk så behöver lära mig massor med najsiga moves :-D

 

 

Hand 1

 

$2.5/$5 NL Texas Hold'em

Seat 1: elmaco15 ( $131.21 )

Seat 2: al_capone ( $239.81 )

Seat 3: Neuen ( $1049.04 )

Seat 4: ovningskor ( $377.58 )

Seat 5: Rebecca891 ( $992.71 )

ovningskor posts small blind [$2.5].

Rebecca891 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ 5c Ac ]

elmaco15 folds.

al_capone calls [$5].

Neuen calls [$5].

ovningskor folds.

Rebecca891 checks.

** Dealing Flop ** [ 5d, Kc, 6c ]

Rebecca891 bets [$17.5].

al_capone folds.

Neuen raises [$90].

Rebecca891 calls [$72.5].

** Dealing Turn ** [ 4s ]

Rebecca891 bets [$197.5].

Neuen calls [$197.5].

** Dealing River ** [ Qs ]

Rebecca891 is all-In.

Neuen folds.

 

Bra eller ska jag spela mer aggressivt?

 

 

 

Hand 2

 

$2.5/$5 NL Texas Hold'em

Seat 1: bootas ( $1307.97 )

Seat 2: M9 ( $733.21 )

Seat 3: leppe ( $1485.69 )

Seat 4: Neuen ( $932.5 )

Seat 5: kallebalik ( $1149.56 )

bootas posts small blind [$2.5].

M9 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ 8c 6c ]

leppe calls [$5].

Neuen calls [$5].

kallebalik folds.

bootas calls [$2.5].

M9 checks.

** Dealing Flop ** [ 9h, Ts, 7c ]

bootas checks.

M9 checks.

leppe bets [$10].

Neuen raises [$50].

bootas folds.

M9 folds.

leppe calls [$40].

** Dealing Turn ** [ 5c ]

leppe checks.

Neuen bets [$80].

leppe raises [$160].

Neuen calls [$80].

** Dealing River ** [ 4c ]

leppe bets [$185].

Neuen is all-In.

leppe folds.

 

Bör jag bomba på turn igen eller är syn bra? Snygg river iaf! :-D

 

 

 

Hand 3

 

$2.5/$5 NL Texas Hold'em - Wednesday, June 25, 21:14:13 ET 2008

Table Diana 70 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Neuen ( $1118.94 )

Seat 2: shorty31 ( $342.5 )

Seat 3: Guyver ( $1046.09 )

Seat 4: bodan ( $72.5 )

Seat 5: bronk ( $123.52 )

Guyver posts small blind [$2.5].

bodan posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ 8d 8s ]

bronk folds.

Neuen raises [$20].

shorty31 folds.

Guyver raises [$77.5].

bodan folds.

Neuen calls [$60].

** Dealing Flop ** [ Kh, 8h, 9c ]

Guyver bets [$100].

Neuen ?

 

Vad exakt är bäst just nu, just satt mig vid bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena alla läsare, mår ni bra eller?

 

Lite händer från dagens och kvällens grind som jag undrar lite om, jag är ju 200bb fisk så behöver lära mig massor med najsiga moves :-D

 

 

Hand 1

 

$2.5/$5 NL Texas Hold'em

Seat 1: elmaco15 ( $131.21 )

Seat 2: al_capone ( $239.81 )

Seat 3: Neuen ( $1049.04 )

Seat 4: ovningskor ( $377.58 )

Seat 5: Rebecca891 ( $992.71 )

ovningskor posts small blind [$2.5].

Rebecca891 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ 5c Ac ]

elmaco15 folds.

al_capone calls [$5].

Neuen calls [$5].

ovningskor folds.

Rebecca891 checks.

** Dealing Flop ** [ 5d, Kc, 6c ]

Rebecca891 bets [$17.5].

al_capone folds.

Neuen raises [$90].

Rebecca891 calls [$72.5].

** Dealing Turn ** [ 4s ]

Rebecca891 bets [$197.5].

Neuen calls [$197.5].

** Dealing River ** [ Qs ]

Rebecca891 is all-In.

Neuen folds.

 

Bra eller ska jag spela mer aggressivt?

 

 

 

Hand 2

 

$2.5/$5 NL Texas Hold'em

Seat 1: bootas ( $1307.97 )

Seat 2: M9 ( $733.21 )

Seat 3: leppe ( $1485.69 )

Seat 4: Neuen ( $932.5 )

Seat 5: kallebalik ( $1149.56 )

bootas posts small blind [$2.5].

M9 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ 8c 6c ]

leppe calls [$5].

Neuen calls [$5].

kallebalik folds.

bootas calls [$2.5].

M9 checks.

** Dealing Flop ** [ 9h, Ts, 7c ]

bootas checks.

M9 checks.

leppe bets [$10].

Neuen raises [$50].

bootas folds.

M9 folds.

leppe calls [$40].

** Dealing Turn ** [ 5c ]

leppe checks.

Neuen bets [$80].

leppe raises [$160].

Neuen calls [$80].

** Dealing River ** [ 4c ]

leppe bets [$185].

Neuen is all-In.

leppe folds.

 

Bör jag bomba på turn igen eller är syn bra? Snygg river iaf! :-D

 

 

 

Hand 3

 

$2.5/$5 NL Texas Hold'em - Wednesday, June 25, 21:14:13 ET 2008

Table Diana 70 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Neuen ( $1118.94 )

Seat 2: shorty31 ( $342.5 )

Seat 3: Guyver ( $1046.09 )

Seat 4: bodan ( $72.5 )

Seat 5: bronk ( $123.52 )

Guyver posts small blind [$2.5].

bodan posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ 8d 8s ]

bronk folds.

Neuen raises [$20].

shorty31 folds.

Guyver raises [$77.5].

bodan folds.

Neuen calls [$60].

** Dealing Flop ** [ Kh, 8h, 9c ]

Guyver bets [$100].

Neuen ?

 

Vad exakt är bäst just nu, just satt mig vid bordet.

 

Är lite trött nu, och det är visserligen lätt att vara efterklok. Men tycker den första handen är ganska standard men bra spelad, däremot tycker jag den andra handen var ganska kasst spelad.

 

Första handen är ju ganska vanlig, du får in en väldigt bra flop och har många outs, då motståndarn synar reraise sitter han förmodligen på tvåpar/set/stegdrag (tippar på 78). Enda sättet att bli av med honom var väl att ställa på flop, vilket känns lite random då du skriker färgdrag/set.

 

Tror han träffar sin stege på turn och tycker du gjorde helt rätt som inte pushade turn då du skulle fått blixtsyn med 80/20 fördel till honom. Hade du fått in färgen hade du kunnat beta en stor summa och förmodligen fått betalt.

 

Andra handen, enda som slår dig är J8 på turn. Då du spelar på SvS och på lägre nivåer så hade han slagit om på flop om han satt på J8, dvs antingen satt han på en 8 och vänta på stege, eller så satt han med 2 par/färgdrag eller eventuellt set (minst troligt).

 

Slå om på turn är solklart, du har färgdrag+färdig stege och leder i 19/20 fall. Du vill dessutom inte se att han träffar sin kåk/färg.

 

Sen är ju river underbar ;), men potten är för liten för att han ska syna din all-in.

 

Sista handen är solklar push, sitter han på KK,99 så är det en badbeat och inget att göra åt. Brukar ha som grund att set vs set är en "cooler" då det har hänt mig minst 5 gånger dem senaste 2 dagarna :o.

 

Nog om det, solklar push då han kan sitta på allt ifrån AK-J10 reraise runt 300 hade jag nog gjort. Eftersom han reraisade pre är chansen stor att han sitter på AA-TT eller AK. Foldar han vinner du inte så mycket, men väljer du syn tar du en liten risk att han träffar sitt drag eller nått.

 

Men då du har position skulle det inte heller vara helt fel att ta syn och sen slå om på turn, beror på hur "gamblingvillig" du är.

 

Själv hade jag slått om direkt på floppen för att undvika eventuella utdragningar, och om han synar flopp är det in med degen på turn och han kommer nog få svårt att folda AK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är lite trött nu, och det är visserligen lätt att vara efterklok. Men tycker den första handen är ganska standard men bra spelad, däremot tycker jag den andra handen var ganska kasst spelad.

 

Andra handen, enda som slår dig är J8 på turn. Då du spelar på SvS och på lägre nivåer så hade han slagit om på flop om han satt på J8, dvs antingen satt han på en 8 och vänta på stege, eller så satt han med 2 par/färgdrag eller eventuellt set (minst troligt).

 

Slå om på turn är solklart, du har färgdrag+färdig stege och leder i 19/20 fall. Du vill dessutom inte se att han träffar sin kåk/färg.

 

 

Vilket belopp är då bra att rejsa till? eller är det AI på en gång som gäller?

 

 

Sista handen är solklar push, sitter han på KK,99 så är det en badbeat och inget att göra åt. Brukar ha som grund att set vs set är en "cooler" då det har hänt mig minst 5 gånger dem senaste 2 dagarna :o.

 

Nog om det, solklar push då han kan sitta på allt ifrån AK-J10 reraise runt 300 hade jag nog gjort. Eftersom han reraisade pre är chansen stor att han sitter på AA-TT eller AK. Foldar han vinner du inte så mycket, men väljer du syn tar du en liten risk att han träffar sitt drag eller nått.

 

Men då du har position skulle det inte heller vara helt fel att ta syn och sen slå om på turn, beror på hur "gamblingvillig" du är.

 

Själv hade jag slått om direkt på floppen för att undvika eventuella utdragningar, och om han synar flopp är det in med degen på turn och han kommer nog få svårt att folda AK.

 

 

Jag slog om till 370 och han gick AI och jag synade han visade AK och jag vann en skön pott. Men det går att syna där oxå alltså. Men precis som du skriver så känns floppen lite dragig och inte så kul att släppa ett turnkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...