Gå till innehåll

Neuen@svs


Neuen

Recommended Posts

Grindade 2 kortare sessioner idag. +1500kr eller nått.. Känns bra att ta igen lite från gårdagens förlust. Det blåser stenhårt ute men nu ska jag ut med vovven. Se om jag kommer hem levande.

 

Skönt med plus. Idag var det jag som stog för pengarna till alla glada pokerspelare. Tycker dock att det verkar som man kan göra en anständig slant på 2-5 om man spelar mkt(så tur och otur jämnar ut sig) och bra.

 

Ikväll blir det Robinson med kompisar och tacopaj. Fett gött. Så kanske möjligt lite spel sen på natten när alla åkt hem och familjen sover sött. Trevlig helg alla players. :-D

 

Supernice! Ha en trevlig kväll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Spelade en seg morgonsession och tappade några inköp. Tröttsamt att Mc-Dermott fick dra ut mig typ 3 ggr i rad till att börja med. Sen så hittade jag lite fina lägen att plocka hem några potter men kom aldrig riktigt in ett bra flyt och det hela kändes bara segt.

 

Men jag fokuserar på att spela bra och struntar i resultatet. Spela bra och vinn i längden är det som gäller. Dagens motto. Fuck the results!

 

finns INGEN mer medriggad spelare än McDermott, så många gånger han dragit ut mig och haft nötter mot nästnötter....helt sinnessjukt! Han är även en mästare på att dra ut cobb....och nu detta? jag vill också födas med hästskon i röven som honom....då hade jag lirat highstakes för längesen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt med plus. Idag var det jag som stog för pengarna till alla glada pokerspelare. Tycker dock att det verkar som man kan göra en anständig slant på 2-5 om man spelar mkt(så tur och otur jämnar ut sig) och bra.

 

Supernice! Ha en trevlig kväll!

 

Segt du backade. Men det kommer du ta igen. Som du säger så spelar man bra så kommer cashen förr eller senare. Bara man håller sig till the a-game. :-D

 

Ska se nu om man kan få lite medrigg under nattgrinden.

 

finns INGEN mer medriggad spelare än McDermott, så många gånger han dragit ut mig och haft nötter mot nästnötter....helt sinnessjukt! Han är även en mästare på att dra ut cobb....och nu detta? jag vill också födas med hästskon i röven som honom....då hade jag lirat highstakes för längesen.

 

Ja, ibland undrar man om vissa har mer tur. Han kanske jobbar på svs som städare eller nått. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite väl gay haha :mrgreen:

 

Gay.. yeah! 8-)

 

Grindade en bananseg nattgrind. Skulle inte spela så länge tänkte jag, men som vanligt så fastnar man med ett litet minus för sessionen och MÅSTE vinna tillbaks allt. Alternativet är att gula och gå och lägga sig i soffan med magknip och suga på tummen. Som tur var så kunde jag plocka en galning till aggro-fisk på pengarna och hittade ett litet plus för sessionen och hamnar väl på lite över +2k för idag. Klart godkänt. Skönt att slippa 2 förlustdagar på rad.

 

Ska berätta den avgörande handen med aggro-fisken. Han har suttit vid bordet i kanske 20min och fyllt på en gång då han torskade det första inköpet ganska så fort. Men han lyckades väl att träffa en kåk på river och fick en syn på sitt AI bet. Han hade visat korten vid galna bluffar tidigare. Nu satt man och hoppades på att få något bra att sätta dit honom med.

 

Jag hittar :Ac::Jh: på UTG.

Jag rejsar till 17.5.

Han slår om från BB till 45.

Jag synar.

Floppen kommer :Jc::7s::8s: potten är på 92.50.

 

Nu cbettar han potsize på 92.50 och jag väljer att syna. Vill inte att han ska folda en sämre hand och tror att han kommer att bluffa många gånger på turn.

 

Turn kommer nu :Js: och det blir lite intressant.

 

Möjlig färg ligger nu ute på bordet och det känns lite halvläskigt. Men jag kan absolut inte folda den här handen mot denna aggro-tomte.

 

Han bettar ut 5 i potten på 270 och jag funderar lite på hur jag ska spela. Antar att jag skulle kunna syna bara för att låta honom skjuta igen på river. Men jag skulle inte bli så glad om det kom en spader till eller ett stegkort. Så jag måste såklart rejsa i detta läget. Även om han är tom så får jag ta potten nu och vara nöjd.

 

Jag slår om till 175 och han steker ett tag. Nu skriver han i chatten "Jag tror att du har J" och dunkar han in hela sin stack på 467 och utan att tveka så insta-push-fist-synar jag.

 

River dycker upp :2s: och jag håller andan i 2 sekunder och hjärtat slutar att slå lite.

 

Men han visar han upp :Kd::8d: och min hand står. Det var ett lyckligt slut på denna handen och jag hoppas på mera sånt i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man ska svara seriöst så lutar det mer åt en 4-5 månaders jordenrunt resa för mig än stekning på krogen :)

 

Sa javla vart! Kommer hem om 5 dagar efter 13 veckor i sydostasien. Basta jag har gjort och kommer aldrig glomma det. Man har upplevt sa sjukt mycket saker att det inte gar att foklara utan att nagon tror att man overdriver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska berätta den avgörande handen med aggro-fisken. Han har suttit vid bordet i kanske 20min och fyllt på en gång då han torskade det första inköpet ganska så fort. Men han lyckades väl att träffa en kåk på river och fick en syn på sitt AI bet. Han hade visat korten vid galna bluffar tidigare. Nu satt man och hoppades på att få något bra att sätta dit honom med.

 

Jag hittar :Ac::Jh: på UTG.

Jag rejsar till 17.5.

Han slår om från BB till 45.

Jag synar.

Floppen kommer :Jc::7s::8s: potten är på 92.50.

 

Nu cbettar han potsize på 92.50 och jag väljer att syna. Vill inte att han ska folda en sämre hand och tror att han kommer att bluffa många gånger på turn.

 

Turn kommer nu :Js: och det blir lite intressant.

 

Möjlig färg ligger nu ute på bordet och det känns lite halvläskigt. Men jag kan absolut inte folda den här handen mot denna aggro-tomte.

 

Han bettar ut 5 i potten på 270 och jag funderar lite på hur jag ska spela. Antar att jag skulle kunna syna bara för att låta honom skjuta igen på river. Men jag skulle inte bli så glad om det kom en spader till eller ett stegkort. Så jag måste såklart rejsa i detta läget. Även om han är tom så får jag ta potten nu och vara nöjd.

 

Jag slår om till 175 och han steker ett tag. Nu skriver han i chatten "Jag tror att du har J" och dunkar han in hela sin stack på 467 och utan att tveka så insta-push-fist-synar jag.

 

River dycker upp :2s: och jag håller andan i 2 sekunder och hjärtat slutar att slå lite.

 

Men han visar han upp :Kd::8d: och min hand står. Det var ett lyckligt slut på denna handen och jag hoppas på mera sånt i framtiden.

 

Standard, men jag måste säga att du spelade bra. Finns inget annat än att höja på turn. Kom ihåg att du inte bara kan "syna så han kan bluffa river", du kan höja och tvinga han att bluffa turn istället... as you did ;) (disclaimer: eeeh, och det är väl egentligen det enda spelet som finns i mina ögon men iaf)

 

wpwp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sa javla vart! Kommer hem om 5 dagar efter 13 veckor i sydostasien. Basta jag har gjort och kommer aldrig glomma det. Man har upplevt sa sjukt mycket saker att det inte gar att foklara utan att nagon tror att man overdriver.

 

Låter härligt som fan. Vart har du varit exakt och hur har du rest? Kul att höra lite vad som har hänt oxå kanske om du har tid/lust.

 

Standard, men jag måste säga att du spelade bra. Finns inget annat än att höja på turn. Kom ihåg att du inte bara kan "syna så han kan bluffa river", du kan höja och tvinga han att bluffa turn istället... as you did ;) (disclaimer: eeeh, och det är väl egentligen det enda spelet som finns i mina ögon men iaf)

 

wpwp.

 

Ty man. Jo såhär i efterhand så känns spelet som det bästa även om fi hade foldat på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är en ganska intressant hand. Fi spelar med statsen 35/28/5 och 3bet 8

 

Seat 2: Donnie- ( $396.04 )

Seat 4: Neuen ( $369.98 )

Seat 1: Kivik ( $827.72 )

Seat 3: Danne72 ( $620.12 )

Seat 5: Cashstar ( $1671.69 )

Neuen posts small blind [$2.5].

Cashstar posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ 7h 7s ]

Kivik folds.

Donnie- raises [$17.5].

Danne72 folds.

Neuen calls [$15].

Cashstar folds.

** Dealing Flop ** [ 6s, 5s, Kc ]

Neuen checks.

Donnie- bets [$30].

Neuen calls [$30].

** Dealing Turn ** [ 4d ]

Neuen checks.

Donnie- bets [$75].

Neuen calls [$75].

** Dealing River ** [ 2h ]

Neuen checks.

Donnie- is all-In [$273.54]

Neuen ?

 

Vem vill syna och varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är en ganska intressant hand. Fi spelar med statsen 35/28/5 och 3bet 8

 

Seat 2: Donnie- ( $396.04 )

Seat 4: Neuen ( $369.98 )

Seat 1: Kivik ( $827.72 )

Seat 3: Danne72 ( $620.12 )

Seat 5: Cashstar ( $1671.69 )

Neuen posts small blind [$2.5].

Cashstar posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ 7h 7s ]

Kivik folds.

Donnie- raises [$17.5].

Danne72 folds.

Neuen calls [$15].

Cashstar folds.

** Dealing Flop ** [ 6s, 5s, Kc ]

Neuen checks.

Donnie- bets [$30].

Neuen calls [$30].

** Dealing Turn ** [ 4d ]

Neuen checks.

Donnie- bets [$75].

Neuen calls [$75].

** Dealing River ** [ 2h ]

Neuen checks.

Donnie- is all-In [$273.54]

Neuen ?

 

Vem vill syna och varför?

 

Jag hade vikt den på flopp när vi limpat in från sb, jobbigt att floata en så aggro spelare med en så liten stack. Kanske inte är svar på din fråga ifs menmen. Har du synat hela vägen till river så har du la ingen anledning att lägga din hand nu, känns inte troligt att turn och river hjälper honom eller? Vad var din tankegång i handen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade vikt den på flopp när vi limpat in från sb, jobbigt att floata en så aggro spelare med en så liten stack. Kanske inte är svar på din fråga ifs menmen. Har du synat hela vägen till river så har du la ingen anledning att lägga din hand nu, känns inte troligt att turn och river hjälper honom eller? Vad var din tankegång i handen?

 

Min tankegång är såhär. Jag synar i sb pre för att jag vill inte bygga en stor pott oop mot en aggro fi med 77. Sen när floppen kommer med 2 underkort och ett överkort så anser jag att det är en bra flopp att check/syna då det dels är en aggro fi som skjuter många floppar och detta är en bra flopp att cbetta på. Sen så ser jag inget värde i att check/rejsa då jag inte vill bygga pott osv.

 

Sen på turn så plockar jag upp ett stegdrag som jag väljer att check/syna även det. Han bettar "som vanligt" på turn igen.

 

Sen på river så blir det väl mer intressant. Han dunkar AI med lite mer än pottsize. Det bettet känns verkligen som stål eller bluff. Eftersom han borde vara lite orolig att jag sitter på en ganska bra hand men kan även sitta på en hand som jag har nu, ett par+stegdrag eller färgdrag vilket jag tror gör att fi blir mer sugen på att bluffa river. Jag tror absolut inte att fi skulle värdebetta en kung på detta viset på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seat 3: Neuen ( $969.89 )

Seat 4: geller ( $950 )

Seat 5: TheoryMan ( $231.33 )

Seat 1: zhoobin ( $602.38 )

Seat 2: Markus800 ( $1151.21 )

Neuen posts small blind [$2.5].

geller posts big blind [$5].

zhoobin posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ 9s 8s ]

TheoryMan folds.

zhoobin checks.

Markus800 raises [$22.5].

Neuen calls [$20].

geller folds.

zhoobin folds.

** Dealing Flop ** [ 8c, Ts, Js ]

Neuen checks.

Markus800 bets [$41.25].

Neuen raises [$172.5].

Markus800 raises [$531.25].

Neuen is all-In [$774.89]

Markus800 calls [$374.89].

 

Bra spel?

 

 

 

Seat 4: Neuen ( $658.11 )

Seat 5: fjortis14 ( $1102.86 )

Seat 1: Ullis84 ( $965.07 )

Seat 3: got_mojo ( $719.99 )

got_mojo posts small blind [$2.5].

Neuen posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ Ah Kh ]

fjortis14 folds.

Ullis84 folds.

got_mojo calls [$2.5].

Neuen raises [$15].

got_mojo calls [$15].

** Dealing Flop ** [ Kd, 4h, 7h ]

got_mojo checks.

Neuen bets [$30].

got_mojo raises [$140].

Neuen is all-In [$608.11]

got_mojo calls [$498.11].

 

Bra spel igen?

 

 

 

Seat 2: Partyjack ( $1089.01 )

Seat 3: Neuen ( $496.51 )

Seat 5: fjortis14 ( $827.56 )

Seat 4: geller ( $1000 )

Seat 1: MongoMax ( $1174.32 )

Neuen posts small blind [$2.5].

geller posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ 9d 8d ]

fjortis14 folds.

MongoMax folds.

Partyjack raises [$20].

Neuen calls [$17.5].

geller folds.

** Dealing Flop ** [ Jd, 3d, 7c ]

Neuen checks.

Partyjack bets [$33.75].

Neuen raises [$97.5].

Partyjack raises [$322.5].

Neuen is all-In [$379.01]

Partyjack calls [$120.26].

 

Bra spel igen igen?

 

(jäkla PJ, jag började med att hit´n runna han sen hit´n runna han mig på ett annat bord :-D What goes around comes around! Men än är inte kampen avslutad. Ser fram emot mera battles.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(jäkla PJ, jag började med att hit´n runna han sen hit´n runna han mig på ett annat bord :-D What goes around comes around! Men än är inte kampen avslutad. Ser fram emot mera battles.)

 

Haha, hoppades du inte skulle ta illa upp.. Men det var ju liksom du, jag och tre st med ca 20% vpip på bordet så tog för givet att jag skulle hitta bättre värde på i princip alla bord på nivån. :)

 

Det andra bordet vi spelade på var ganska sjukt, hade verkligen stål varje gång du trebettade mig.. Brutalt kortsnitt över de ca 20 minuterna.

 

Händerna du lägger upp är vad jag kan se väldigt standard, allra helst med 100BB känns de som att pengarna bara ska in på alla de där flopparna imo.

 

Men hur gör du för att floppa så roliga kombodrag? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, hoppades du inte skulle ta illa upp.. Men det var ju liksom du, jag och tre st med ca 20% vpip på bordet så tog för givet att jag skulle hitta bättre värde på i princip alla bord på nivån. :)

 

Det andra bordet vi spelade på var ganska sjukt, hade verkligen stål varje gång du trebettade mig.. Brutalt kortsnitt över de ca 20 minuterna.

 

Händerna du lägger upp är vad jag kan se väldigt standard, allra helst med 100BB känns de som att pengarna bara ska in på alla de där flopparna imo.

 

Men hur gör du för att floppa så roliga kombodrag? :)

 

Ja det kändes som att du hade en hand varje gång jag 3bettade dig och tillslut så gjorde jag väl ett mindre bra spel när du hade KK på handen och floppen kom JTx och jag pushade in med QK.. Men jag blev fartblind :-D Tänkte att du kan väl inte ha en hand varje jävla gång. :roll:

 

Ja du idag har det varit kombodragens dag. Men det är ju inte bara kul att pusha in cashen utan att ha en färdig hand. Men ska man bygga image så är det bara att bomba på. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seat 3: Neuen ( $969.89 )

Seat 4: geller ( $950 )

Seat 5: TheoryMan ( $231.33 )

Seat 1: zhoobin ( $602.38 )

Seat 2: Markus800 ( $1151.21 )

Neuen posts small blind [$2.5].

geller posts big blind [$5].

zhoobin posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ 9s 8s ]

TheoryMan folds.

zhoobin checks.

Markus800 raises [$22.5].

Neuen calls [$20].

geller folds.

zhoobin folds.

** Dealing Flop ** [ 8c, Ts, Js ]

Neuen checks.

Markus800 bets [$41.25].

Neuen raises [$172.5].

Markus800 raises [$531.25].

Neuen is all-In [$774.89]

Markus800 calls [$374.89].

 

Bra spel?

 

 

 

Seat 4: Neuen ( $658.11 )

Seat 5: fjortis14 ( $1102.86 )

Seat 1: Ullis84 ( $965.07 )

Seat 3: got_mojo ( $719.99 )

got_mojo posts small blind [$2.5].

Neuen posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ Ah Kh ]

fjortis14 folds.

Ullis84 folds.

got_mojo calls [$2.5].

Neuen raises [$15].

got_mojo calls [$15].

** Dealing Flop ** [ Kd, 4h, 7h ]

got_mojo checks.

Neuen bets [$30].

got_mojo raises [$140].

Neuen is all-In [$608.11]

got_mojo calls [$498.11].

 

Bra spel igen?

 

 

 

Seat 2: Partyjack ( $1089.01 )

Seat 3: Neuen ( $496.51 )

Seat 5: fjortis14 ( $827.56 )

Seat 4: geller ( $1000 )

Seat 1: MongoMax ( $1174.32 )

Neuen posts small blind [$2.5].

geller posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ 9d 8d ]

fjortis14 folds.

MongoMax folds.

Partyjack raises [$20].

Neuen calls [$17.5].

geller folds.

** Dealing Flop ** [ Jd, 3d, 7c ]

Neuen checks.

Partyjack bets [$33.75].

Neuen raises [$97.5].

Partyjack raises [$322.5].

Neuen is all-In [$379.01]

Partyjack calls [$120.26].

 

Bra spel igen igen?

 

(jäkla PJ, jag började med att hit´n runna han sen hit´n runna han mig på ett annat bord :-D What goes around comes around! Men än är inte kampen avslutad. Ser fram emot mera battles.)

 

WP imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seeeeegt nattpass.. började ganska bra var väl upp något inköp. Men sen sket det sig och jag tappade till typ -1k men orkade inte sluta så körde på tills jag lyckades komma över BE. Slutade på +100 typ och det känns ändå ok. Men lagom kul att grinda 2h+ för att vinna en hunka!

 

Stel i ryggen som en geopard oxå..

 

Mindre grind på köksstolen är en önskan.. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 13 maj 2009 19:19:34

Diana 3 (Vanlig/Cash Game)

Plats 2: Daikini (768.48)

Plats 3: Neuen (1279.50)

Plats 4: Gul (1632.28)

Plats 5: gongi (368.38)

Plats 1: CS PROFFS (1676.70)

gongi lägg LM 2.50

CS PROFFS lägg SM 5.00

** Giv **

Neuen [9r, Dr]

*** Bet Runda 1 ***

Daikini Syna 5.00

Neuen Höj till 22.50

Gul Höj till 66.00

gongi Lägg

CS PROFFS Lägg

Daikini Syna 66.00

Neuen Syna 66.00

*** Flop(Board): *** : [5r, Kk, Eh]

*** Bet Runda 2 ***

Daikini Passa

Neuen Passa

Gul Passa

*** Turn(Board): *** : [5r, Kk, Eh, 2r]

*** Bet Runda 3 ***

Daikini Passa

Neuen Satsa 110.00

Gul Syna 110.00

Daikini Lägg

*** River(Board): *** : [5r, Kk, Eh, 2r, 4h]

*** Bet Runda 4 ***

Neuen ?

 

Bra läge att bluff och vilken summa är isf bra? halvpott, 3/4 eller potsize, överbet kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oki

 

 

 

Vad tror du att fi sitter på och vad tror du att fi tror att vi sitter på?

 

Ganska torr flopp som FI både kan slowspela samt syna in sig mkt med halvdana A träffar, tror inte han viker några av dessa när han bestämt sig för att syna turn.

 

Du reppar ju AA/KK/AK och inte så mycket mer som spelat, en AQ/AJ hade du förmodligen pottkontrollat turn osv. Din värderange känns lite väl snäv, bluffen kanske hade funkat mot en vektight men tror inte att Gul släpper särskilt mycket alls här, möjligen en KQ eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...