Partyjack Postad 23 Mars , 2008 Rapport Postad 23 Mars , 2008 Ett tag trodde jag att detta skulle bli den första tråden där kramer-fjanten är inne och trollar utan att hela tråden spårar ur.. Jag hade fel. Varför är han inte avstängd for life? Citera
Munchy Postad 23 Mars , 2008 Rapport Postad 23 Mars , 2008 det är ganska sannolikt att du redan är slagen..... check/call är nog det bästa alternativet Citera
liidas Postad 23 Mars , 2008 Rapport Postad 23 Mars , 2008 han kan mkt möjligt sitta på A-K klöver, tror inte han synar så pass mkt med A-Q- K-Q ellr liknande då han troligen sätter dej på ett överpar så det är bara att ställa i detta läga för en check öppnar ju upp för all-in bluff så PUSH IT IN BABY! Citera
gazzaflush Postad 23 Mars , 2008 Rapport Postad 23 Mars , 2008 han kan mkt möjligt sitta på A-K klöver, tror inte han synar så pass mkt med A-Q- K-Q ellr liknande då han troligen sätter dej på ett överpar så det är bara att ställa i detta läga för en check öppnar ju upp för all-in bluff så PUSH IT IN BABY! vi checkar väl för att inducera en bluff.. Du är lite motsägelsefull i det du skriver. Citera
Supertequila Postad 23 Mars , 2008 Rapport Postad 23 Mars , 2008 det är ganska sannolikt att du redan är slagen..... check/call är nog det bästa alternativet Tyvärr är det sämsta alternativet. Citera
Opteron Postad 24 Mars , 2008 Rapport Postad 24 Mars , 2008 det är ganska sannolikt att du redan är slagen..... check/call är nog det bästa alternativet BAH! Nu ar jag slagen, bast att checkcalla for att bevisa min tes! Citera
Joeduck Postad 24 Mars , 2008 Rapport Postad 24 Mars , 2008 det är ganska sannolikt att du redan är slagen..... check/call är nog det bästa alternativetUtveckla? Låter ju bara korkat ffs Citera
okitsme Postad 24 Mars , 2008 Rapport Postad 24 Mars , 2008 Bara o lägga ihop 2+2 Cosmo o använda några hjärnceller till annat än att vara tonårsmässigt trotsig och gnällig. Om vi breddar vår 4bet range med att ibland 4betta JJ kan vi väl i princip lika väl mixa in TT också då det IMO är vanligare att spelare degar in stålarna med AK/AQ än med JJ? Edit: shania förändrar i och för sig förutsättningarna snabbt om fi upptäcker att vi 4bettar TT. Citera
Supertequila Postad 24 Mars , 2008 Rapport Postad 24 Mars , 2008 Om vi breddar vår 4bet range med att ibland 4betta JJ kan vi väl i princip lika väl mixa in TT också då det IMO är vanligare att spelare degar in stålarna med AK/AQ än med JJ? Edit: shania förändrar i och för sig förutsättningarna snabbt om fi upptäcker att vi 4bettar TT. både 4- och 3betsfrekvensen är föremål för förändring under spelets gång. Men överlag gäller det att de flesta har väldigt snäv 4bets-HD jfr med 3bet. Detta gör det väldigt lönsamt att 3beta med en ganska vid HD för oftast får man som sämst en syn o får se floppen. Citera
okitsme Postad 24 Mars , 2008 Rapport Postad 24 Mars , 2008 både 4- och 3betsfrekvensen är föremål för förändring under spelets gång. Men överlag gäller det att de flesta har väldigt snäv 4bets-HD jfr med 3bet. Detta gör det väldigt lönsamt att 3beta med en ganska vid HD för oftast får man som sämst en syn o får se floppen. Innan jag börjar 4betta med en vidare range så vill jag helst veta vilka händer jag bör lägga mot en push/5bet. Vet du några bra trådar som tar upp detta? Citera
Supertequila Postad 24 Mars , 2008 Rapport Postad 24 Mars , 2008 Innan jag börjar 4betta med en vidare range så vill jag helst veta vilka händer jag bör lägga mot en push/5bet. Vet du några bra trådar som tar upp detta? Well om folk har en tight 4-betsrange så kan du tänka dig vilken 5betsrange de kan ha. Jag vet inte om det finns några trådar som tar upp det här i och med att det inte finns några statiska krav. Dessutom blir det här aktuellt först när ni är riktigt djupa. Citera
Anderssson Postad 24 Mars , 2008 Rapport Postad 24 Mars , 2008 Anledningen till att jag älskar Svenska spel är dubbla stackar (200xBB) och att folk inte kan släppa höga par(AA, KK, QQ eller träffad A,K) Ta en syn med låga par eller händer som t.ex. 3,4s 4,5s 3,5s 4,6s. Vid träff låta TAG spelaren beta bort sig totalt med sitt fina par. Citera
Tottyville Postad 24 Mars , 2008 Rapport Postad 24 Mars , 2008 Anledningen till att jag älskar Svenska spel är dubbla stackar (200xBB) och att folk inte kan släppa höga par(AA, KK, QQ eller träffad A,K)Ta en syn med låga par eller händer som t.ex. 3,4s 4,5s 3,5s 4,6s. Vid träff låta TAG spelaren beta bort sig totalt med sitt fina par. Intressant. Citera
heltoker Postad 24 Mars , 2008 Rapport Postad 24 Mars , 2008 alla ni som tycker push, vad checksynar ni med här isåfall? Citera
okitsme Postad 24 Mars , 2008 Rapport Postad 24 Mars , 2008 Anledningen till att jag älskar Svenska spel är dubbla stackar (200xBB) och att folk inte kan släppa höga par(AA, KK, QQ eller träffad A,K)Ta en syn med låga par eller händer som t.ex. 3,4s 4,5s 3,5s 4,6s. Vid träff låta TAG spelaren beta bort sig totalt med sitt fina par. Tycker det varierar en hel del. Många checkar turn för att hålla nere potten. Det jag verkligen vill lyckas bättre med är att mixa in fler riverbluffar mot TAGs då många betar flop, checkar turn och betar 50-75% river med överpar. En väl genomförd riverbluff kan göra susen där. Citera
AdslVerbe Postad 24 Mars , 2008 Rapport Postad 24 Mars , 2008 Well om folk har en tight 4-betsrange så kan du tänka dig vilken 5betsrange de kan ha. Jag vet inte om det finns några trådar som tar upp det här i och med att det inte finns några statiska krav. Dessutom blir det här aktuellt först när ni är riktigt djupa. Går det att 5-beta ens med 200BB utan att vara allin eller åtminstone i praktiken? Citera
Supertequila Postad 24 Mars , 2008 Rapport Postad 24 Mars , 2008 Går det att 5-beta ens med 200BB utan att vara allin eller åtminstone i praktiken? Man är nog i varje fall comitted. Citera
Rebonius Postad 24 Mars , 2008 Rapport Postad 24 Mars , 2008 Efter att ha tittat igenom handen en gång till har jag helt ändrat åsikt. Push----check fold----check syn Citera
Metaddict Postad 24 Mars , 2008 Rapport Postad 24 Mars , 2008 Efter att ha tittat igenom handen en gång till har jag helt ändrat åsikt.Push----check fold----check syn Vi sa ju det Citera
Sideshow Postad 24 Mars , 2008 Rapport Postad 24 Mars , 2008 alla ni som tycker push, vad checksynar ni med här isåfall? Inget? Citera
strater Postad 24 Mars , 2008 Rapport Postad 24 Mars , 2008 alla ni som tycker push, vad checksynar ni med här isåfall? 33? push>c/f>c/c Citera
KristofferGE Postad 25 Mars , 2008 Rapport Postad 25 Mars , 2008 Hur dåligt är checkraise ( all-in ) här? Kan han ha en träff på den brädan som han slår oss med men viker mot våran check -> push? Citera
-PK- Postad 25 Mars , 2008 Rapport Postad 25 Mars , 2008 Hur dåligt är checkraise ( all-in ) här? Kan han ha en träff på den brädan som han slår oss med men viker mot våran check -> push? Det är världshistoriens sämsta spel. Citera
Rebonius Postad 25 Mars , 2008 Rapport Postad 25 Mars , 2008 Det är världshistoriens sämsta spel. Om han viker mot våran check är det ju fan ännu sämre Citera
Dead-Inside Postad 25 Mars , 2008 Rapport Postad 25 Mars , 2008 Det är världshistoriens sämsta spel. This. Citera
Recommended Posts