lolzor Postad 20 Mars , 2008 Rapport Postad 20 Mars , 2008 Finns en massa konspirationsteorier där ute, allt från att människan aldrig har landat på månen till att jorden är platt.. Vilken konspirationsteori anser ni vara den sannolikaste till att verkligen stämma? Discuss! EDIT: Svar som "nätriggen" undanbedes. Citera
Agent Cooper Postad 20 Mars , 2008 Rapport Postad 20 Mars , 2008 Förintelsen Det tycker nog Michael Richards (a.k.a. Cosmo Kramer) också. Citera
heltok Postad 20 Mars , 2008 Rapport Postad 20 Mars , 2008 http://www.cracked.com/article_15974_7-insane-conspiracies-that-actually-happened.html Citera
KingCosmoKramer Postad 21 Mars , 2008 Rapport Postad 21 Mars , 2008 Det tycker nog Michael Richards (a.k.a. Cosmo Kramer) också. Kramer är inte Jude. edit: och inte Michael Richards heller. Citera
Agent Cooper Postad 21 Mars , 2008 Rapport Postad 21 Mars , 2008 Kramer är inte Jude. edit: och inte Michael Richards heller. Jag vet. Jag skrev ju att han förmodligen håller med dig. Citera
KenHag Postad 21 Mars , 2008 Rapport Postad 21 Mars , 2008 Alla som säger sig vara vinnande på poker..... Citera
Kape Postad 21 Mars , 2008 Rapport Postad 21 Mars , 2008 SÄPO, de har med största sannolikhet så mycket lik i garderoben att hela organisationen skulle läggas ner/omorganiseras om en bråkdel av det kom fram. Svenska nassesympatier under 2:a världskriget. Vi kunde lika gärna ha haft hakkors i flaggan 1935-1950, neutrala my ass! Doping hos svenska idrottare. Att tro att svenskar skulle vara ett folk som är så helylle att vi aldrig dopar oss är ju som att tro på jultomten. Men vi vill ju tro gott om "våra" killar/tjejer... Citera
Rackad Postad 21 Mars , 2008 Rapport Postad 21 Mars , 2008 Irakkriget tex Kan väl knappast kallas konspirationsteori längre då det är bevisat att han hade fel och varför han gjorde som han gjorde. Citera
KingCosmoKramer Postad 21 Mars , 2008 Rapport Postad 21 Mars , 2008 Jag har alltid varit helt säker på att Klüft är dopad. Citera
Kape Postad 21 Mars , 2008 Rapport Postad 21 Mars , 2008 Jag har alltid varit helt säker på att Klüft är dopad. Den som har sett t.ex. Pernilla Wibergs lårmuskler är inte övertygad om att hon skulle vara en produkt av havregrynsgröt och frisk luft... Citera
Agent Cooper Postad 21 Mars , 2008 Rapport Postad 21 Mars , 2008 Svenska nassesympatier under 2:a världskriget. Vi kunde lika gärna ha haft hakkors i flaggan 1935-1950, neutrala my ass! På vilket sätt var Nazi-anstuckna svenskar en konspiration? Citera
DrRoland Postad 21 Mars , 2008 Rapport Postad 21 Mars , 2008 Kan väl knappast kallas konspirationsteori längre då det är bevisat att han hade fel och varför han gjorde som han gjorde. Var ju fortfarande en konspiration från USAs sida. Hur definieras en konspiration förresten? Citera
lolzor Postad 21 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 21 Mars , 2008 Var ju fortfarande en konspiration från USAs sida. Hur definieras en konspiration förresten? Konspiration, sammansvärjning, hemligt samarbete med dunkelt eller illasinnat syfte. - Wikipedia Citera
lolzor Postad 21 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 21 Mars , 2008 Kan väl knappast kallas konspirationsteori längre då det är bevisat att han hade fel och varför han gjorde som han gjorde. Vad är bevisat? Att han hade fel, ja. Men det är väll ändå inte bevisat att USAs främsta intresse låg i olja egentligen. Citera
Kape Postad 21 Mars , 2008 Rapport Postad 21 Mars , 2008 På vilket sätt var Nazi-anstuckna svenskar en konspiration? Konspiration, sammansvärjning, hemligt samarbete med dunkelt eller illasinnat syfte. - Wikipedia Sverige påstod sig vara neutrala men hade ett utvecklat samarbete med Nazi-Tyskland. Många från den tiden ledande svenskar förnekar fortfarande att de skulle ha sympatiserat med Hitler... Jag tycker nog att det uppfyller beskrivningen från wiki som lolzor klistrade in. Citera
Joeduck Postad 21 Mars , 2008 Rapport Postad 21 Mars , 2008 Irakkriget texSom startades efter 9/11 händelsen.. Citera
Agent Cooper Postad 21 Mars , 2008 Rapport Postad 21 Mars , 2008 Många från den tiden ledande svenskar förnekar fortfarande att de skulle ha sympatiserat med Hitler... Stor skillnad på att sympatisera med Hitler och att göra diverse eftergifter för att undvika väpnad konflikt med den tidens stormakt. Lätt för dagens unga PK-nissar att fördöma den mycket svåra balansgång som krävdes av dåvarande samlingsregering. Nej någon konspiration eller sammansvärjning har jag aldrig hört talas om när det gäller Sverige under WW2. För övrigt finns ingen av den tidens ledande svenskar längre i livet, så hur dom fortfarande förnekar sympatier med Hitler förstår jag inte. Citera
Recommended Posts