Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Har du varit uppe flera gånger tidigare? Vad är det som inte fungerat, med tanke på att du fått gå ner igen?

Snart dags för mig också:-)

Fått för mig att folk gör moves enbart mot mig vilket nog inte är så. Börjar spela lite sämre då och varför vet jag inte. Ska göra ett helhjärtat försök denna gång också vilket jag kanske inte gjort tidigare!

• Svars 352
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Jag kan tänka mig att skillnaden är betydligt mindre spelmässigt än man kan tro. Största problemet blir nog att anpassa sig till att 100BB nu är $200 istället för $100.

Ett par tankar bara...

Postad
Jag kan tänka mig att skillnaden är betydligt mindre spelmässigt än man kan tro. Största problemet blir nog att anpassa sig till att 100BB nu är $200 istället för $100.

Ett par tankar bara...

Jo, variansen är högre och det blir väl lite jobbigare att torska 3 BIs (600€) jämfört med €300

Postad
Jo, variansen är högre och det blir väl lite jobbigare att torska 3 BIs (600€) jämfört med €300

Ett argument ytterligare emot den tidigare disskuterad "sbrugby-strategin"? Kan tänka mig att den skulle innebära bra mycket högre varians. Om det dessutom kostar mer än man är van vid så kan det nog bli psykologiskt jobbigt

Postad
Ett argument ytterligare emot den tidigare disskuterad "sbrugby-strategin"? Kan tänka mig att den skulle innebära bra mycket högre varians. Om det dessutom kostar mer än man är van vid så kan det nog bli psykologiskt jobbigt

Det är sant, sedan är det nog så att man inte klarar av att spela riktigt LAG och göra det på ett bra sätt, inte än iaf :-P

Januari: +€3193

Februari: +€1199

Mars: +€1197

April

1/4: +€278

2/4: -€330

3/4: +€30

4/4: +€200

5/4: +€130

6/4: +€175

7/4: +€1487

8/4: -€116

9/4: +€464

10/4: +€402

Sportbet

Start: $300

Status: $486.94

Postad

Spelade nyss 30min dålig poker så valde att lägga ner istället. €150 gick kalaset på! Blir inge mer lir i helgen då jag åker till Umeå om någon timme. Funderar som sagt bara på att MTT grinda på Söndag för att sedan lira NL2 på Måndag då rullen är precis €8k nu.

Januari: +€3193

Februari: +€1199

Mars: +€1197

April

1/4: +€278

2/4: -€330

3/4: +€30

4/4: +€200

5/4: +€130

6/4: +€175

7/4: +€1487

8/4: -€116

9/4: +€464

10/4: +€402

11/4: -€149

FI spelar 40/20/2. Fold eller push?

6 players

Converted at weaktight.com

Stacks:

Hero (€107.11)

UTG+1 (€47.50)

CO (€82.77)

BTN (€189.49)

SB (€157.08)

BB (€55.94)

Pre-flop: (€1.5, 6 players) Hero is UTG Q:heart: A:heart:

Hero raises to €4, UTG+1 calls €4, CO calls €4, BTN calls €4, 1 fold, BB calls €3

Flop: 7:club: A:spade: 2:spade: (€20.5, 5 players)

BB checks, Hero bets €16.5, 1 fold, CO raises to €33, 1 fold, BB folds, Hero ??

Det är samma FI som ovan som flatcallar här (40/20). Prfraisaren spelar 17/14. Hur fortsätter vi? Bara att ge upp eller?

6 players

Converted at weaktight.com

Stacks:

UTG (€201.49)

UTG+1 (€129.58)

CO (€57.66)

Hero (€114.73)

SB (€33.50)

BB (€111.99)

Pre-flop: (€1.5, 6 players) Hero is BTN K:diamond: A:spade:

1 fold, UTG+1 raises to €4, 1 fold, Hero raises to €14, 1 fold, BB calls €13, UTG+1 calls €10

Flop: 6:diamond: 5:heart: 7:diamond: (€42.5, 3 players)

BB checks, UTG+1 checks, Hero ??????

___________________--

Var och surfade runt lite och hittade något helt sjukt. Ett gäng killar som tjuvringer runt, och dom tjuvringer till en familj och berättar att deras son omkommit i en bussolycka efter en hockeymatch.. Hur jävla störd får man vara? :ola:

http://skoghall.org/Jonis.wav

Trevlig helg på er!

Postad

Var och surfade runt lite och hittade något helt sjukt. Ett gäng killar som tjuvringer runt, och dom tjuvringer till en familj och berättar att deras son omkommit i en bussolycka efter en hockeymatch.. Hur jävla störd får man vara? :ola:

http://skoghall.org/Jonis.wav

Trevlig helg på er!

Den där tjuvringningen är helt sjuk. Brukar ofta tycka tjuvringningar är rätt roliga, men den där är ju bara störd.

--

Har inte blivit något lir än idag, får se om det blir inatt. Har nyss varit och gymat. Ska iväg och umgås med några polare nu.

Postad

Lirade 100k EVP, 11,5k FTP, 7k Unibet, 175k Unibet och lyckades bara komma ITM i EVPs 100k. Spelade ganska uselt annars, ingen bra MTT spelare :-P Är väl tänkt att jag ska köra på NL2 imorn så får hoppas det går bra :-D

Postad

Har blivit lite skrivande och spelande för mig i helgen. Fredagen blev pokerfri, hann med några timmar i lördags och några timmar ikväll. Är totalt -$800 för helgen, och är tillbaka på ruta ett igen. Blev väl totalt 2k händer. Börjar bli rätt less på att backa nu.

Postad
Har blivit lite skrivande och spelande för mig i helgen. Fredagen blev pokerfri, hann med några timmar i lördags och några timmar ikväll. Är totalt -$800 för helgen, och är tillbaka på ruta ett igen. Blev väl totalt 2k händer. Börjar bli rätt less på att backa nu.

Får hoppas det vänder snart!

Blev som sagt bara MTTs idag. Slutade $67 och €51. Tar tag i cg-grinden imorn då NL2 väntar. Har en liten fråga.. Är det någon som kan förklara för mig vad som menas med Equity/fold equity? :oops:

Postad
Får hoppas det vänder snart!

Blev som sagt bara MTTs idag. Slutade $67 och €51. Tar tag i cg-grinden imorn då NL2 väntar. Har en liten fråga.. Är det någon som kan förklara för mig vad som menas med Equity/fold equity? :oops:

FE betyder iallfall något i stil med chansen att FI foldar. Ett foldvärde kanske är bättre ord.

Om vi ska ta ett ex.

Du sitter på BB djup i en turre med 10k i stacken med blinds på 1k/2k. Alla lägger sig till knappen som höjer till 6k. Du har alltså 2k inne och 8k kvar att ställa in med här. Eftersom du är så pass short måste du trycka med any 2. Detta är ett exempel då FI kommer syna oavsett.

Om du däremot hade haft 20k i stacken medands FI kanske har 30-50k. Så är ju chansen att FI foldar mkt större, därmed finns en viss Fold Equity.

Vet inte om det blev väldigt luddigt, men så är min definition på det hela.

Postad
FE betyder iallfall något i stil med chansen att FI foldar. Ett foldvärde kanske är bättre ord.

Om vi ska ta ett ex.

Du sitter på BB djup i en turre med 10k i stacken med blinds på 1k/2k. Alla lägger sig till knappen som höjer till 6k. Du har alltså 2k inne och 8k kvar att ställa in med här. Eftersom du är så pass short måste du trycka med any 2. Detta är ett exempel då FI kommer syna oavsett.

Om du däremot hade haft 20k i stacken medands FI kanske har 30-50k. Så är ju chansen att FI foldar mkt större, därmed finns en viss Fold Equity.

Vet inte om det blev väldigt luddigt, men så är min definition på det hela.

Tack, hjälpte en del! :-)

ni borde inte ha vunnit matchen mot oss :=), aja lycka till med liret iaf spelar själv på prima. Så har säkert mötts på borden nån gång..

Vilken match? :-P

Behöver hjälp just nu. Vet inte vad som hänt men nu när jag skulle sätta mig funkade typ inga program.. Kommer bara upp detta felmeddelande. Har testat starta om datorn/Installera om programmet men står bara samma sak.. Någon haxx som vet vad felet kan vara? Är även några pokerprogram som inte startar som jag verkligen behöver när jag ska lira :cry:

cpfel.JPG

Postad

Behöver hjälp just nu. Vet inte vad som hänt men nu när jag skulle sätta mig funkade typ inga program.. Kommer bara upp detta felmeddelande. Har testat starta om datorn/Installera om programmet men står bara samma sak.. Någon haxx som vet vad felet kan vara? Är även några pokerprogram som inte startar som jag verkligen behöver när jag ska lira :cry:

cpfel.JPG

Postad

Lirat typ 250 händer idag. Valde att stanna då jag vann 1 pott, och som tur var så var den på $400 så blev bara -$185. Börjar bli riktigt less på ongame, och känner att jag har tappat en hel del självförtroende. Kommer att dega in en del av rullen på Svenska Spel och testa lyckan där. Kommer till att börja med lira 2,5/5 och sen kliva upp på 5/10 när jag lärt känna klienten.

Får se om de blir något lir där ikväll, ska iaf fixa till PT.

Postad
mjo, :), Robin

Okej, du får nog träna frilägen, haha :mrgreen: Ingen skön match direkt för mig, stukade foten eften 5min då jag glidtacklade dig. Men jag spelade ju i IFK ifjol och gick ut östra fotbollsgym. i sommaras om du inte visste det :-)