Gå till innehåll

Sir_TiltALOT & skaz NL200


JGrande

Recommended Posts

Som rubriken lyder är det två tomtar från Norrlands inland som ska ge sig på dagboksskrivandet. Båda är arbetslös och har livnärt sig någolunda på pokern sedan vi tog studenten förra sommarn..

 

Kan börja med att presentera mig själv lite kort.. Började med vid jul då jag gick första året på gymnasiet. Polarna i klassen hade börjat lira frerolls på Expekt och jag var inte sen att haka på. Kom ITM och fick runt $2 och fick mersmak för poker. Blev en hel del nötande på B2B och lyckades bygga en liten rulle och har sedan spinnt vidare på det. Var upp på NL4$ på Everest som högst men efter en del cashouts håller jag just nu till på NL100€ på Unibet!

 

Annars kretsar mitt liv mycket kring fotbollen, flickvännen och polarna :-)

 

skaz kommer ge en presentation om sig själv här under..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 352
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Som rubriken lyder är det två tomtar från Norrlands inland som ska ge sig på dagboksskrivandet. Båda är arbetslös och har livnärt sig någolunda på pokern sedan vi tog studenten förra sommarn..

 

Kan börja med att presentera mig själv lite kort.. Började med vid jul då jag gick första året på gymnasiet. Polarna i klassen hade börjat lira frerolls på Expekt och jag var inte sen att haka på. Kom ITM och fick runt $2 och fick mersmak för poker. Blev en hel del nötande på B2B och lyckades bygga en liten rulle och har sedan spinnt vidare på det. Var upp på NL4$ på Everest som högst men efter en del cashouts håller jag just nu till på NL100€ på Unibet!

 

Annars kretsar mitt liv mycket kring fotbollen, flickvännen och polarna :-)

 

skaz kommer ge en presentation om sig själv här under..

 

 

Nick? Gl!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, här kommer då min presentation.

 

Är 19 år gammal och tog studenten förra året och har för tillfället ett sabbatsår. Började spela poker för snart 2 år sen och det har väl gått både bra och dåligt. Senaste året har jag mest lirat NL100. Fick dock en rush nu i december som höll i sig fram till mitten på februari där jag inte hade särskilt många backdagar. Testade att gå upp på NL400, men där tog det tvärstopp. Sen dess har jag legat breakeven på runt 35-40k händer.

 

Just nu lirar jag NL200 på Ongame med planer på att ta steget upp på NL400 igen.

 

Utöver pokern så är jag rätt intresserad av både hockey och fotboll.

Heja Timrå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer med en hand direkt:

 

FI har lirat 48/35/1.85 över ca 80 händer. Har själv nyss satt mig vid bordet och har inte visat upp någon hand.

 

Seat 2: labeef42 ($126.00 in chips)

Seat 6: Mimmi 08 ($533.20 in chips)

Seat 7: bioman1759 ($56.90 in chips)

Seat 9: HERO [ King of Clubs,Ace of Diamonds ] ($229.10 in chips)

Seat 10: X.Y.U. ($197.00 in chips)

ANTES/BLINDS

bioman1759 posts blind ($1), HERO posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

X.Y.U. folds, labeef42 bets $5, Mimmi 08 folds, bioman1759 folds, HERO bets $18, labeef42 calls $15.

 

FLOP [board cards 3 of Spades,8 of Hearts,9 of Spades ]

HERO bets $25, labeef42 calls $25.

 

TURN [board cards 3 of Spades,8 of Hearts,9 of Spades,5 of Diamonds ]

HERO ??

 

 

Känns som att jag förlorar allt för många sånna här. Hur fortsätter jag? FI har väl runt 80-85 kvar. Check/fold eller Bet/fold turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till då.

 

ty!

 

Nick? Gl!

 

Är tråkig och döljer mitt nick tillsvidare :-P

 

 

 

Lirade nyss en session på Unibet och slutade väl ca €100+. Hände inget speciellt förutom att mina AA blev utdragen av KT i en €200 pott.. Ska kolla om jag kan gräva fram ngra HHs senare men kommentera gärna handen här ovanför för att få lite fart i dagboken :-)

 

Nu blir det lite PES sedan sömn, gnight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer med en hand direkt:

 

FI har lirat 48/35/1.85 över ca 80 händer. Har själv nyss satt mig vid bordet och har inte visat upp någon hand.

 

Seat 2: labeef42 ($126.00 in chips)

Seat 6: Mimmi 08 ($533.20 in chips)

Seat 7: bioman1759 ($56.90 in chips)

Seat 9: HERO [ King of Clubs,Ace of Diamonds ] ($229.10 in chips)

Seat 10: X.Y.U. ($197.00 in chips)

ANTES/BLINDS

bioman1759 posts blind ($1), HERO posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

X.Y.U. folds, labeef42 bets $5, Mimmi 08 folds, bioman1759 folds, HERO bets $18, labeef42 calls $15.

 

FLOP [board cards 3 of Spades,8 of Hearts,9 of Spades ]

HERO bets $25, labeef42 calls $25.

 

TURN [board cards 3 of Spades,8 of Hearts,9 of Spades,5 of Diamonds ]

HERO ??

 

 

Känns som att jag förlorar allt för många sånna här. Hur fortsätter jag? FI har väl runt 80-85 kvar. Check/fold eller Bet/fold turn?

 

Beror på hur han spelar. Jag hade dock inte skjutit ut en gata till mot de flesta om man inte har en säker read på spelaren och om du skulle potta eller beta nära pott ska du då folda för jättelite? Potten är redan på 86$. Du kan inte beta lite heller hade tagit det som svaghet rakt av. Har inte så stor koll på nivån men känns som att många inte skulle folda händer som 87 spader 56spader och även inte reraisa på floppen? Iaf den sämre hälften av spelare. Han kan även ha slöspelat något. Även hittat 67. Så jag hade check/foldat.

 

Aja, När ska ni avslöja mig vilka ni är btw? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror på hur han spelar. Jag hade dock inte skjutit ut en gata till mot de flesta om man inte har en säker read på spelaren och om du skulle potta eller beta nära pott ska du då folda för jättelite? Potten är redan på 86$. Du kan inte beta lite heller hade tagit det som svaghet rakt av. Har inte så stor koll på nivån men känns som att många inte skulle folda händer som 87 spader 56spader och även inte reraisa på floppen? Iaf den sämre hälften av spelare. Han kan även ha slöspelat något. Även hittat 67. Så jag hade check/foldat.

 

Aja, När ska ni avslöja mig vilka ni är btw? :roll:

 

Håller med dig nu så här i efterhand, även fast folk rent generellt på ongame gillar att floata floppar. Denna gång betade jag ut och synade hans push. FI vek upp K9.

 

Har för mig att du är från Umeå, så du vet antagligen inte vem jag är. Född och uppvuxen i Åsele, gått gymnasie i Lycksele. Antagligen större chans att du vet vem JGrande är, då han gick gymnasiet i Umeå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aja, När ska ni avslöja mig vilka ni är btw? :roll:

 

Tror inte du heller vet vem jag är, men jag vet vem du är :-P Jag känner nämligen Gullik.

 

Lirade nyss en session på ca 300 händer. Spelade helt okej men känner att jag betalar av lite för mycket. Lyckades vända -170 till +€80

 

FI spelar 24/16.7/2.5 över 2k hands och är en halvhyffsad spelare. Hur fortsätter vi turn? Foldar vi för att han visar styrka med sin miniraise? Eller synar vi och kollar vad han gör river?

 

- pergust sitting in seat 1 with €43.37 [Dealer]

- platman sitting in seat 2 with €134.47

- robustor sitting in seat 3 with €176.73

- annki28 sitting in seat 4 with €47.74

- Map97 sitting in seat 5 with €100.00

- HERO sitting in seat 6 with €104.87

 

platman posted the small blind - €0.50

robustor posted the big blind - €1.00

** Dealing card to HERO: King of Hearts, Queen of Hearts

annki28 folded

Map97 folded

HERO raised - €4.00

pergust folded

platman folded

robustor called - €4.00

 

** Dealing the flop: King of Diamonds, 10 of Clubs, 7 of Spades

robustor checked

HERO bet - €6.00

robustor called - €6.00

 

** Dealing the turn: 2 of Clubs

robustor checked

HERO bet - €14.25

robustor raised - €31.62

HERO ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med dig nu så här i efterhand, även fast folk rent generellt på ongame gillar att floata floppar. Denna gång betade jag ut och synade hans push. FI vek upp K9.

 

Har för mig att du är från Umeå, så du vet antagligen inte vem jag är. Född och uppvuxen i Åsele, gått gymnasie i Lycksele. Antagligen större chans att du vet vem JGrande är, då han gick gymnasiet i Umeå.

 

Jo, det där händer ju alldeles för ofta speciellt på lägre nivåer kan jag tänka mig. aah okej, Det var han som visste vem jag var och mina vänner så han får komma ut med sitt namn :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte du heller vet vem jag är, men jag vet vem du är :-P Jag känner nämligen Gullik.

 

Lirade nyss en session på ca 300 händer. Spelade helt okej men känner att jag betalar av lite för mycket. Lyckades vända -170 till +€80

 

FI spelar 24/16.7/2.5 över 2k hands och är en halvhyffsad spelare. Hur fortsätter vi turn? Foldar vi för att han visar styrka med sin miniraise? Eller synar vi och kollar vad han gör river?

 

- pergust sitting in seat 1 with €43.37 [Dealer]

- platman sitting in seat 2 with €134.47

- robustor sitting in seat 3 with €176.73

- annki28 sitting in seat 4 with €47.74

- Map97 sitting in seat 5 with €100.00

- HERO sitting in seat 6 with €104.87

 

platman posted the small blind - €0.50

robustor posted the big blind - €1.00

** Dealing card to HERO: King of Hearts, Queen of Hearts

annki28 folded

Map97 folded

HERO raised - €4.00

pergust folded

platman folded

robustor called - €4.00

 

** Dealing the flop: King of Diamonds, 10 of Clubs, 7 of Spades

robustor checked

HERO bet - €6.00

robustor called - €6.00

 

** Dealing the turn: 2 of Clubs

robustor checked

HERO bet - €14.25

robustor raised - €31.62

HERO ???

 

Spelar du i IFK Umeå? Finns bara två 88or där isf. Så antingen är du sebbe eller johan.

 

Till handen: Drygt läge faktiskt. Skulle inte vilja säga att något av alternativen är fel. Beror lite på hur tight han är. Är han tight är nog folden där. Annars om han spelar varierande kan man syna och se på river. Finns inte så mycket han kan ha prickat på turn heller och det känns inte som han skulle floata/semifloata den där floppen och raisa den turnen så ofta. Därmed tror jag folden är rätt även fast jag är sämst på att folda i det här läget.

 

Känns som att miniraises är stål på nivån? Jag har alltid haft svårt att läsa miniraises, väldigt svårt att veta varför de miniraisar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:Kh::Qh: handen:

 

Jag synar.

 

Han spelar väl sådär med KJ?

 

Check/syn flop och check/raise turn känns dock konstigt imo.

 

Varför checkar han turn efter att ha checksynat turn?

 

Om någon checksynar flop så brukar man väl checka bakom på turn rätt ofta?

 

Jag synar och synar river ibland, beroende på read på fi och humör :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade just första sessionen, 900 händer. Hade väl tur som enbart slutade 175 back. Började med att gräva ett hål på 600, som gjorde att jag resten av sessionen fcik försöka reparera hålet. Gjorde en hel del dumma spel som jag inte vågar visa här :P

 

Ang. KQ-handen så är väl egentligen KJ det ända du slår. Känns ofta som set här eller möjligtvis en QJs som plocakr upp färgdraget på turn. Kanske några andra draghänder också. Här försöker man väl få till en billig showdown

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar du i IFK Umeå? Finns bara två 88or där isf. Så antingen är du sebbe eller johan.

 

Till handen: Drygt läge faktiskt. Skulle inte vilja säga att något av alternativen är fel. Beror lite på hur tight han är. Är han tight är nog folden där. Annars om han spelar varierande kan man syna och se på river. Finns inte så mycket han kan ha prickat på turn heller och det känns inte som han skulle floata/semifloata den där floppen och raisa den turnen så ofta. Därmed tror jag folden är rätt även fast jag är sämst på att folda i det här läget.

 

Känns som att miniraises är stål på nivån? Jag har alltid haft svårt att läsa miniraises, väldigt svårt att veta varför de miniraisar.

 

Spelade i IFK Umeå, och Johan stämmer bra. Spelar just nu för Lycksele IF. Du har varit utomlands nyligen va? Eller är du fortfarande ute och reser?

 

Även jag är dålig på att folda i detta läge. När man ser handen såhär i efterhand är det nog enklast att folda flopp kanske för att hitta bättre lägen. Känns ofta som att check/syn och check/raise på turn ofta är nötter precis som skaz sa. Jag synade hans miniraise och river blankade.. Jag checkar och han betar ca €50 och är väl en enkel fold då?

 

:Kh::Qh: handen:

 

Jag synar.

 

Han spelar väl sådär med KJ?

 

Check/syn flop och check/raise turn känns dock konstigt imo.

 

Varför checkar han turn efter att ha checksynat turn?

 

Om någon checksynar flop så brukar man väl checka bakom på turn rätt ofta?

 

Jag synar och synar river ibland, beroende på read på fi och humör :D

 

Klart han kan spela KJ så men nog några fler händer i hans range som slår mig. När han sedan betar så stort på river tror jag att jag inte slår allt för mycket. Är ju bara bluff eller nötter i princip. Hade han haft fiskigare stats kanske jag hade tagit synen

 

 

Nu blir det lite fika och teve för att sedan dra upp lite grind :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just lirat klart för dagen. Blev 2,2k händer totalt, men gick ruskigt tungt. Låg på minus hela tiden men vände till slut till +40. Är fortf breakeven för månaden på spelet, men hoppas verkligen att det släpper snart.

 

Här är dagens jobbigaste hand, skönt att man kan få "dra ut" ibland.

 

Seat 2: StarCommand ($118.95 in chips)

Seat 3: micke_vip ($550.65 in chips)

Seat 6: HERO [ Jack of Hearts,Jack of Spades ] ($254.55 in chips)

Seat 8: jh0ns0n8 ($161.10 in chips)

ANTES/BLINDS

HERO posts blind ($1), jh0ns0n8 posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

StarCommand calls $2, micke_vip calls $2, HERO bets $11, jh0ns0n8 folds, StarCommand calls $10, micke_vip bets $548.65 and is all-in, HERO calls $242.55 and is all-in, StarCommand folds.

 

FLOP [board cards Queen of Hearts,9 of Clubs,8 of Spades ]

 

TURN [board cards Queen of Hearts,9 of Clubs,8 of Spades,5 of Clubs ]

 

RIVER [board cards Queen of Hearts,9 of Clubs,8 of Spades,5 of Clubs,Jack of Clubs ]

 

SHOWDOWN

micke_vip shows [ 9 of Hearts,9 of Diamonds ]

HERO shows [ Jack of Hearts,Jack of Spades ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har även jag avslutat min dag. Andra sessionen spelade jag riktigt dåligt och okoncentrerat och är ju omöjligt att plussa då. Sessionen slutade -€180 och slutar totalt på -€100idag. Får bli skärpning tills imorn!

 

20/3: +€105

21/3: -€100

 

FI spelar 40/16/1 över 120 händer och är en riktig fisk. Är min miniraise på turn fiskig? Tycker inte det finns så många dåliga turnkort och försöker få in mer pengar i potten genom en miniraise, bra eller anus? River är ju såklart sämsta kortet i leken, call eller fold? Jag har ca €60 kvar.

 

 

- dandouncoco sitting in seat 1 with €206.44

- hmi-er sitting in seat 2 with €96.90

- Raklev1 sitting in seat 3 with €101.36

- STREET15 sitting in seat 4 with €28.03

- HERO sitting in seat 5 with €110.00

- kkivers1 sitting in seat 6 with €119.74 [Dealer]

 

dandouncoco posted the small blind - €0.50

hmi-er posted the big blind - €1.00

** Dealing card to HERO: 10 of Hearts, Queen of Hearts

Raklev1 folded

STREET15 called - €1.00

HERO raised - €5.00

kkivers1 called - €5.00

dandouncoco called - €5.00

hmi-er folded

STREET15 folded

 

** Dealing the flop: 4 of Hearts, King of Hearts, 9 of Diamonds

dandouncoco bet - €8.50

HERO called - €8.50

kkivers1 folded

 

** Dealing the turn: Jack of Diamonds

dandouncoco bet - €17.00

HERO raised - €34.00

dandouncoco called - €34.00

 

** Dealing the river: King of Diamonds

dandouncoco went all-in - €159.44

HERO ????????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker nog att en större höjning här känns bättre, upp till 45-50 kanske. Gör sällan min-raise, de ggr jag gör det ska det väl va med absoluta nöten. Nu har du ju en ruskigt knivig situation, vet faktiskt inte hur jag skulle fortsätta handen. :P Tar nog synen pga den syntomten jag är

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade i IFK Umeå, och Johan stämmer bra. Spelar just nu för Lycksele IF. Du har varit utomlands nyligen va? Eller är du fortfarande ute och reser?

 

Även jag är dålig på att folda i detta läge. När man ser handen såhär i efterhand är det nog enklast att folda flopp kanske för att hitta bättre lägen. Känns ofta som att check/syn och check/raise på turn ofta är nötter precis som skaz sa. Jag synade hans miniraise och river blankade.. Jag checkar och han betar ca €50 och är väl en enkel fold då?

 

Jo bor i Sydney nu och ska hem till Umeå igen 12 april. 3 månader tot och det har varit riktigt riktigt nice :). Rekommenderas starkt!

 

Enkel och enkel är det väl inte men fold är nog rätt även fast jag hellre hade släppt den på turn isf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just lirat klart för dagen. Blev 2,2k händer totalt, men gick ruskigt tungt. Låg på minus hela tiden men vände till slut till +40. Är fortf breakeven för månaden på spelet, men hoppas verkligen att det släpper snart.

 

Här är dagens jobbigaste hand, skönt att man kan få "dra ut" ibland.

 

Seat 2: StarCommand ($118.95 in chips)

Seat 3: micke_vip ($550.65 in chips)

Seat 6: HERO [ Jack of Hearts,Jack of Spades ] ($254.55 in chips)

Seat 8: jh0ns0n8 ($161.10 in chips)

ANTES/BLINDS

HERO posts blind ($1), jh0ns0n8 posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

StarCommand calls $2, micke_vip calls $2, HERO bets $11, jh0ns0n8 folds, StarCommand calls $10, micke_vip bets $548.65 and is all-in, HERO calls $242.55 and is all-in, StarCommand folds.

 

FLOP [board cards Queen of Hearts,9 of Clubs,8 of Spades ]

 

TURN [board cards Queen of Hearts,9 of Clubs,8 of Spades,5 of Clubs ]

 

RIVER [board cards Queen of Hearts,9 of Clubs,8 of Spades,5 of Clubs,Jack of Clubs ]

 

SHOWDOWN

micke_vip shows [ 9 of Hearts,9 of Diamonds ]

HERO shows [ Jack of Hearts,Jack of Spades ]

 

Hur var dina tankegångar när du synade här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har även jag avslutat min dag. Andra sessionen spelade jag riktigt dåligt och okoncentrerat och är ju omöjligt att plussa då. Sessionen slutade -€180 och slutar totalt på -€100idag. Får bli skärpning tills imorn!

 

20/3: +€105

21/3: -€100

 

FI spelar 40/16/1 över 120 händer och är en riktig fisk. Är min miniraise på turn fiskig? Tycker inte det finns så många dåliga turnkort och försöker få in mer pengar i potten genom en miniraise, bra eller anus? River är ju såklart sämsta kortet i leken, call eller fold? Jag har ca €60 kvar.

 

 

- dandouncoco sitting in seat 1 with €206.44

- hmi-er sitting in seat 2 with €96.90

- Raklev1 sitting in seat 3 with €101.36

- STREET15 sitting in seat 4 with €28.03

- HERO sitting in seat 5 with €110.00

- kkivers1 sitting in seat 6 with €119.74 [Dealer]

 

dandouncoco posted the small blind - €0.50

hmi-er posted the big blind - €1.00

** Dealing card to HERO: 10 of Hearts, Queen of Hearts

Raklev1 folded

STREET15 called - €1.00

HERO raised - €5.00

kkivers1 called - €5.00

dandouncoco called - €5.00

hmi-er folded

STREET15 folded

 

** Dealing the flop: 4 of Hearts, King of Hearts, 9 of Diamonds

dandouncoco bet - €8.50

HERO called - €8.50

kkivers1 folded

 

** Dealing the turn: Jack of Diamonds

dandouncoco bet - €17.00

HERO raised - €34.00

dandouncoco called - €34.00

 

** Dealing the river: King of Diamonds

dandouncoco went all-in - €159.44

HERO ????????

 

Hade raisat floppen absolut och raisat mycket mer på turn där. På river får du snällt syna dina sista 60 euros.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur var dina tankegångar när du synade här?

 

Killen hade gjort precis så där ett x antal ggr tidigare, så var en no-brainer. Tror han gör detta move med en hel massa händer, så var en no-brainer. Var väldigt säker på att jag låg före här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat klart första sessionen för dagen, 500 händer och är BE. Brukar vara rätt bra värde på fredagkvällar så blir antagligen mer lir ikväll.

 

Hur fortsätter vi här? Vad är en lämplig raise-size? dugomier lirar runt 40/12 och BWhat 25/10. Båda runt 50 händer, så inte särskilt pålitligt

 

Seat 1: BWhat ($368.70 in chips)

Seat 2: HERO [ 5 of Spades,5 of Clubs ] ($241.10 in chips)

Seat 4: whiterby ($353.45 in chips)

Seat 5: Ilian777 ($136.00 in chips)

Seat 9: dugomier ($267.00 in chips)

ANTES/BLINDS

BWhat posts blind ($1), HERO posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

whiterby folds, Ilian777 folds, dugomier bets $4, BWhat bets $10, HERO calls $9, dugomier calls $7.

 

FLOP [board cards 9 of Diamonds,2 of Diamonds,5 of Diamonds ]

BWhat bets $23, HERO bets ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lirat PES hela kvällen, så har inte blivit nå mer lir och kommer antagligen inte bli mer.

 

Lirade dock en session vid 18, blev totalt 1200 händer för dagen och slutade på +150. Började med att gå rätt trögt, men fick en skön kortrush i slutet och vända ett minus till ett plus.

 

Ska försöka trycka in en hel del händer under resten av helgen. Kommer eventuellt att lana på söndag, blir ett par turrar då också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...