Luckbox Postad 18 Mars , 2008 Rapport Postad 18 Mars , 2008 $0,50-$0,50 No Limit HE (Real) Seat 1: MightyBaBooN ($41,90 in chips) Seat 2: kumeek ($43,25 in chips) (on the button) Seat 6: ansgarpoker ($54,90 in chips) Seat 7: zarKz ($60,20 in chips) Seat 8: HERO ($63,70 in chips) *** Blind Bet Round *** : Dealt to HERO: Dealt to HERO: ansgarpoker : Post Blind ($0,25) zarKz : Post Blind ($0,50) *** Pre-Flop *** : HERO : Bet ($2) MightyBaBooN : Call ($2) kumeek : Fold ansgarpoker : Fold zarKz : Fold *** Flop *** : HERO : Bet ($4) MightyBaBooN : Raise ($15) HERO : ... Vad gör vi här utan reads? Citera
ztoobez Postad 18 Mars , 2008 Rapport Postad 18 Mars , 2008 Vad gör vi här utan reads? Jag skulle trycka in degen alla dar i veckan. För det första så måste han ju nästa höja här med alla tänkbara J, AJ-QJ. Lite oversized raise iofs kanske Åh andra sidan, har han floppat set eller tvåpar så är det ju alltid mysigt att dra ut Citera
AdslVerbe Postad 18 Mars , 2008 Rapport Postad 18 Mars , 2008 Vad gör vi här utan reads? Tycker vi ställer. Citera
Prospect Postad 18 Mars , 2008 Rapport Postad 18 Mars , 2008 På NL50 kan han lika gärna ha AJ, KJ, QJ här. Samtidigt som du har helt okej odds att dra ut. Ställ, ställ, ställ =) Citera
Luckbox Postad 18 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 18 Mars , 2008 Tycker vi ställer. OK, vi tar och ställer! HERO : All In ($61,70) MightyBaBooN : Call ($24,90) MightyBaBooN : All In ($39,90) *** Turn *** : [ ] *** River *** : [ ] Dealt to MightyBaBooN: Dealt to MightyBaBooN: *** SUMMARY *** Pot: $104,85 | Rake: $1,50 Board: [ ] MightyBaBooN bet $41,90, collected $83,05, net $41,15 Shows [ ] (a full house, tens full of nines) Men är det faktiskt en så självklar all-in? Vilka händer spelar han på det där sättet? 99-AA är hyfsat troliga.. varav alla dominerar. Citera
Herveao Postad 18 Mars , 2008 Rapport Postad 18 Mars , 2008 japp, bara att ställa om du inte har någon read.Tom mot handen du möter här har du inte alltför dåligt läge me dina 10 outs. Citera
AdslVerbe Postad 18 Mars , 2008 Rapport Postad 18 Mars , 2008 All-in kanske inte är självklart och inte alltid given. Men det som jag tycker är bra med all-in är: *Vi kan få syn av en sketen AJ *Fold equity *Ett 2-par kan vika *Och framför allt, ligger vi under kan vi dra ut. edit: tog bort denna rad: *Färgdrag kan syna Citera
DocLame Postad 18 Mars , 2008 Rapport Postad 18 Mars , 2008 japp, bara att ställa om du inte har någon read.Tom mot handen du möter här har du inte alltför dåligt läge me dina 10 outs. Nja, våra outs är inte direkt bra då fi ju har redraw till kåk. Men det finns så mycket annat än set i fi:s hd här att ställ säkert är rätt i praktiskt spel. Citera
Ripperkof Postad 18 Mars , 2008 Rapport Postad 18 Mars , 2008 Ja, men lägg dig kompis!! Varför startar du ens en tråd om detta? Han settar, du drar ut på turn, han kåkar river. Standard. Citera
Herveao Postad 18 Mars , 2008 Rapport Postad 18 Mars , 2008 hehe, det va lite så ja mena faktiskt. Vi leder mot mycket samtidigt som vi inte är helt döda när vi ligger under (förutom mot QK). Citera
strater Postad 18 Mars , 2008 Rapport Postad 18 Mars , 2008 All-in kanske inte är självklart och inte alltid given. Men det som jag tycker är bra med all-in är: *Vi kan få syn av en sketen AJ *Fold equity *Ett 2-par kan vika *Färgdrag kan syna *Och framför allt, ligger vi under kan vi dra ut. eh, fold equity??? att någon hand som slår oss skulle folda är ju lika med 0.0000% seriöst, sitter du och säger att en kille med tvåpar sitter å viker den på nl50 (eller nl1000000) efter att få typ 3:1 i odds, jo tjena finns väl inte en chans att han foldar något som helst par som han nu tyckte va bra nog för en raise, i så fall är det ju snarast en korkad fold än något annat... Citera
Luckbox Postad 19 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 19 Mars , 2008 Ja, men lägg dig kompis!! Varför startar du ens en tråd om detta? Han settar, du drar ut på turn, han kåkar river. Standard. Har du ens läst tråden? Orka komma med en sådan kommentarer.. Orsaken till jag startade tråden var för att ta reda på om min all-in på floppen var rätt. Slutresultatet är oväsentligt. Citera
AdslVerbe Postad 19 Mars , 2008 Rapport Postad 19 Mars , 2008 eh, fold equity??? att någon hand som slår oss skulle folda är ju lika med 0.0000% seriöst, sitter du och säger att en kille med tvåpar sitter å viker den på nl50 (eller nl1000000) efter att få typ 3:1 i odds, jo tjena finns väl inte en chans att han foldar något som helst par som han nu tyckte va bra nog för en raise, i så fall är det ju snarast en korkad fold än något annat... Har sett värre. Du spelar nog lite högre. NL50 kan vara väldigt vektight. Självklart kan han vika ett ett par??? Snälla nån??? Hero kan ju tros bluffa eller blockbeta ett drag eller vad som helst. Personligen har jag sett många uppvisade foldade 2-par, överpar i liknande crai situationer på denna nivån. Tro mej. Hände mej för övrigt för ca 30min. Jag hade topppar i T med öppet stegdrag, jag reraisar allin och fi visar stolt upp hur han viker sina två kungar. Självklart skall det utnyttjas. Citera
Recommended Posts